Elvileg... Vagy csak hazudoztak a döntéshozók.
Mikor kivonták a 29-eseket, utána elkezdtek szálligózni az adatok az internetre, hogy:
- A kezdetben 2 századnyi repülő üzemben tartására 17 év alatt lett elköltve annyi pénz, mint a Gripenek éves lízingdíja
- két év után, mikor feléltük a kezdő pótalkatrészkészletet, inkább elkezdték gyöpre tolni az első gépeket
- gyalázatosan kevés repült időkkel lettek leállítva gépek, mert volt olyan berendezés, amiben volt még üzemidő..
- a beérkezésük hetedik évfordulóján már csak a flotta fele volt életben tartva.
- halomban álltak a hajtóművek, amit csak nagyjavításra kellett volna küldeni 2-3 millió usd-ért, abban az időszakban, amikor százmillárdokat öltünk betonba, aszfaltba és viacolorba, szintén százmilliárdokért építgettünk négyesmetrót, negyvenmilliárdért Megyeri hidat (ezekben az években már csak 8-7-6-5 üzemképes gép volt).
Aztán persze ugyan ezek a döntéshozók nem voltak ilyen szarrágók, mikor a svédeket kellett évente kitömni 30 milliárddal.
(Másik típus(ok)nál ott voltam és láttam, amint filléres tételek hiánya miatt kellett időlegesen leállítani gépet.. közben pedig ugyanezek a döntéshozók gótikusra nyúlt pofával sírtak a sajtóban, hogy mekkora gazdasági terhet jelent az adott típust repültetni)
Kortárs példa az Écureuil helikopterek alacsony hadrafoghatósága a napokban sajtóba került slide-on...
Egy olyan nyugati típusról beszélünk, amit még Kamerunban, meg hasonló Isten háta mögötti szakadt helyeken is röhögve tudnak reptetni... de nekünk valahogy ez sem akaródzik sikerülni, pedig ott aztán nincs szankicó az alkatrészellátásra...