[HUN] Vadászgépek beszerzése

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

Banyek

Active Member
2021. augusztus 31.
55
189
33
Szia,

Hogyan tudna? Megy pl. a Boeing 840 km/h-val, megy utana 900-zal az L39NG (tekintsunk el attol, hogy mennyi ido amig felgyorsul es felemelkedik, szamoljunk ugy, mintha a felszallas pillanataban egybol magasan es gyorsan repulne). Legyen 5 perc az ido, amig felszall a gep, es ne varjunk el nagyon nagy hatosugarat, legyen mondjuk 0 km, vagyis nem az az elvaras, hogy egy Kecskemettol messze meno, es tavolodo gepet kell elfogni, hanem ott helyben levo gepet. Szoval 5 perc alatt megtesz 70 km-t a Boeing. Ez utan lelkesen elindul az L39NG elfogni. Egy teljes ora alatt megtesz 900 km-t, nyilvan kozben reg elhagyta a Magyar legteret, de ezen az aprosagon ne akadjunk fel. Ennyi ido alatt a Boeing megtesz 840 km-t. Vagyis meg mindig 10 km tavolsagban lesz az elfogando geptol!

Akkor kepzeld el ugyanezt ugy, hogy ha Magyarorszagon belul kell elfogni, nem helyben levo gepet, es ido, amig felemelkedik es felgyorsul a gep.

Az L39NG teljesen alkalmatlan legirendeszetre. A II. vilaghaboru idejen meg alkalmas volt, de azota elmult. :)
Hasonlót akartam én is írni Aladeen FA-50 légirendőr ötletére. Ezeknek a gépeknek a földről indulva kell utolérni, elfogni a problémás gépet.
Ez a mi kis légterünkben szerintem 2M alatti csúcssebességű géppel nem nagyon jöhet össze... Mire utolérne, már kint is van tőlünk.
 
  • Tetszik
Reactions: bel

tarzaan

Well-Known Member
2014. március 25.
12 915
17 926
113
Hasonlót akartam én is írni Aladeen FA-50 légirendőr ötletére. Ezeknek a gépeknek a földről indulva kell utolérni, elfogni a problémás gépet.
Ez a mi kis légterünkben szerintem 2M alatti csúcssebességű géppel nem nagyon jöhet össze... Mire utolérne, már kint is van tőlünk.

A koreai FA-50 szuperszónikus.
 
  • Tetszik
Reactions: bel and Aladeen

Aladeen

Well-Known Member
2021. július 17.
22 268
43 462
113
Hasonlót akartam én is írni Aladeen FA-50 légirendőr ötletére. Ezeknek a gépeknek a földről indulva kell utolérni, elfogni a problémás gépet.
Ez a mi kis légterünkben szerintem 2M alatti csúcssebességű géppel nem nagyon jöhet össze... Mire utolérne, már kint is van tőlünk.
Másfél Mach (kb. 1800km/h) tök elég! Duplája mint amit egy utasszállító tud. Ráadásul az ország közepéről száll fel helyzeti előnye van.
Az a vicc, hogy az F-35 sem sokkal gyorsabb: 1,6 Mach a legnagyobb sebessége.
 

Terminator

Well-Known Member
Szerkesztőségi tag
2010. április 19.
42 818
82 313
113
Én eddig abban a hitben éltem, hogy 12 gép egy század (wing). A hordozókon tuti ennyi volt.
Valószínűleg ez megint egy olyan NATO előírás, amit csak Magyarországon ismernek vagy tartanak be... pl. a szlovákoknak senki sem szólt hogy ne 14 F-16-ost rendeljenek mert az nem szabványos. A cseheknek sem szóltak hogy a 24 F-35 az nem két század (2x12 együléses gép). 2001-ben még 24 gépet akartunk venni, tehát ez sem igaz hogy akkor 18-at akartunk venni. Úgy tűnik hogy ezt sikerült kitalálni a kommunikációs szakembereknek magyarazátként, érezték hogy a dinamikus mutatószámok (a "128,5% / 133%-kal nőt a vadászgépeink száma") itt nem fognak működni, mert azt még könnyen átlátják az emberek hogy 14+4=18.
 

Aladeen

Well-Known Member
2021. július 17.
22 268
43 462
113
Látva a világ működését, - gyakorlatilag Orbán nevével kampányol időnként Trump - lehet lesz egy kis beváltható "szívesség zsetonunk" némi beszerzésre.
OFF
Azért Trump is egyre ritkábban találja el hogy ki kicsoda... :D
Mire a Fehérházba kerül már azt sem fogja tudni hogy mennyi mindennel tartozik Vlagyimir Orbánnak Zimbabve elnökének! :D
ON
 

tonyo

Well-Known Member
2017. június 23.
5 573
8 434
113
Ez a momentum eddig elsikkadt számomra. Először Hornék szemeztek a Gripennel.

A magyar honvédségnek az 1990-es években meglehetősen korszerűtlennek számító szovjet MiG–21-es vadászgépei voltak, ezért már a rendszerváltás utáni első szabadon megválasztott, Antall József vezette kormány idejében modernebbek után akartak nézni. A nyugati katonai repülőgépgyártók – látva az üzleti lehetőséget – lobbistákat küldtek Magyarországra. Míg Antallék inkább amerikai változatban gondolkodtak, az őket követő szocialista kormány, Horn Gyulával az élén, a svédeket részesítette előnyben, és szándéknyilatkozatot is aláírtak velük arról, hogy Gripeneket választanak.

A svédeknek a szocialista kormány 1996-ban először még azt jelezte, hogy a JAS 39 Gripen megfelelő lesz a magyar hadseregnek, a NATO-csatlakozás sikeréhez azonban szükség volt az amerikaiak támogatására, ezért az a döntés született, hogy elhalasztják a beszerzéseket. Az időhúzásra alkalmat adott, hogy Magyarország az orosz államadósság egy részének fejében MiG–29-es gépekhez jutott
.
Amúgy annak idején egy kis szerencse is kellett hogy az oroszok egyáltalán államadósság fejében adtak Mig-29 et. Ha egy-két évvel később került volna fel a théma akkor igen jó esélyel egy bison/23 as modernizációs csomagot kínáltak volna fel az adósság helyében és nem új Mig 29 et. Amit a balkáni gyepálás miatt meg kellett volna lépnünk. Belegondolva most a Horvátokkal, Románokkal, Bolgárokkal járnánk kézben egy új tender kapcsán mert ha ez a vonal marad akkor biztos vagyok benne hogy 2016-20 ig húzták volna a bisonok.
Tehát részben mázlink is volt az akkori 29 el meg a maradék "szovjet" érrával.
 

Aladeen

Well-Known Member
2021. július 17.
22 268
43 462
113
Most is repülhetne legaglább 1 szd mennyiségben, egy normális üzemeltetési kultúra esetén. A Gripen szd mellett.
MiG-29-nek nulla a harcértéke - ukránok sem mennek vele semmire.
Ukrán pilóta mondta hogy MiG-29 radarja akkor sem látta a Shahed drónt, amikor ő a saját szemével már kiszúrta! A Su-37-esek meg 100+ km-ről lőnek rájuk R-37-tel úgy, hogy ők nem is látnak semmit az ellenségből és az R-27 rakétákkal esélyük sincs visszalőni! Nem véletlen lett az kivonva: szart sem ért már egy háborúban.
 

alali77

Well-Known Member
2011. szeptember 19.
4 233
10 774
113
Most is repülhetne legaglább 1 szd mennyiségben, egy normális üzemeltetési kultúra esetén. A Gripen szd mellett.
3 is repülhetne, a németek MIG-29-ei is ide jöhettek volna, ha kell nekünk, meg a moldávoké is. A lengyelek gyűjtötték be a német és cseh készletet. Kiegészítve a SZU-22--es gépekkel kb mostanáig meglettünk volna, főként egy Sniper modernizációs csomaggal. Szerintem még olcsóbban is, mint a Gripen program.
 

Aladeen

Well-Known Member
2021. július 17.
22 268
43 462
113
Soha nem hallottam még erről a 16 gépes NATO előírásról én sem. Országonként sokszor más és más a századok mérete, de igen pl. a U.S. Navy 12 gépes századokat használ, ahogy a RAF és a Luftwaffe is.
lehet hogy ez egy új NATO ajánlás/szabvány...
 

nani1980

Well-Known Member
2010. október 30.
753
2 179
93
Másfél Mach (kb. 1800km/h) tök elég! Duplája mint amit egy utasszállító tud. Ráadásul az ország közepéről száll fel helyzeti előnye van.
Az a vicc, hogy az F-35 sem sokkal gyorsabb: 1,6 Mach a legnagyobb sebessége.
Azt elfelejtitek, hogy a légirendészet egy összhangolt dolog az EU légtérben. Nem utólérni kell, hanem "elémenni" . Ha kiér a légterünkből, azzal semmi gond nincs, átveszi a következő rendészkedő ország gépe. Azokra a gépekre akikre magyar legirendőrt emelnek, valószínűleg már az elöttünk lévő ország felett kiadták a riasztás.
 

ravenlord

Well-Known Member
2016. december 31.
5 040
15 145
113
Amúgy annak idején egy kis szerencse is kellett hogy az oroszok egyáltalán államadósság fejében adtak Mig-29 et. Ha egy-két évvel később került volna fel a théma akkor igen jó esélyel egy bison/23 as modernizációs csomagot kínáltak volna fel az adósság helyében és nem új Mig 29 et. Amit a balkáni gyepálás miatt meg kellett volna lépnünk. Belegondolva most a Horvátokkal, Románokkal, Bolgárokkal járnánk kézben egy új tender kapcsán mert ha ez a vonal marad akkor biztos vagyok benne hogy 2016-20 ig húzták volna a bisonok.
Tehát részben mázlink is volt az akkori 29 el meg a maradék "szovjet" érrával.
Amivel egyébként sokkal jobban jártunk volna!
Mind anyagilag, mint harcérték tekintetében.
 

nani1980

Well-Known Member
2010. október 30.
753
2 179
93
Amúgy annak idején egy kis szerencse is kellett hogy az oroszok egyáltalán államadósság fejében adtak Mig-29 et. Ha egy-két évvel később került volna fel a théma akkor igen jó esélyel egy bison/23 as modernizációs csomagot kínáltak volna fel az adósság helyében és nem új Mig 29 et. Amit a balkáni gyepálás miatt meg kellett volna lépnünk. Belegondolva most a Horvátokkal, Románokkal, Bolgárokkal járnánk kézben egy új tender kapcsán mert ha ez a vonal marad akkor biztos vagyok benne hogy 2016-20 ig húzták volna a bisonok.
Tehát részben mázlink is volt az akkori 29 el meg a maradék "szovjet" érrával.
Az élet úgy hozta, hogy szerencsére nem volt szükség a 29-re. Tehát, semmivel sem járunk így előrébb mint a horvátok meg a románok.
 

pöcshuszár

Well-Known Member
2019. március 21.
23 812
47 106
113
Most is repülhetne legaglább 1 szd mennyiségben, egy normális üzemeltetési kultúra esetén. A Gripen szd mellett.

3 is repülhetne, a németek MIG-29-ei is ide jöhettek volna, ha kell nekünk, meg a moldávoké is. A lengyelek gyűjtötték be a német és cseh készletet. Kiegészítve a SZU-22--es gépekkel kb mostanáig meglettünk volna, főként egy Sniper modernizációs csomaggal. Szerintem még olcsóbban is, mint a Gripen program.
Hogy megint klasszikust idézzek!
"Egy f@szt!"
Szerintetek miért nem repülhetett és miért mondott le Lengyelország a saját flottájáról (holott saját nagyjavítási képességük volt), vagy miért rendeltek be a szerbek Rafale-t nem NATO tagállamként is? Úgy hogy ha valakinek volt orosz beszerzési forrása, az a szerbek voltak.
 
  • Tetszik
Reactions: alfa74 and Catles

Aladeen

Well-Known Member
2021. július 17.
22 268
43 462
113
Hogy megint klasszikust idézzek!
"Egy f@szt!"
Szerintetek miért nem repülhetett és miért mondott le Lengyelország a saját flottájáról (holott saját nagyjavítási képességük volt), vagy miért rendeltek be a szerbek Rafale-t nem NATO tagállamként is? Úgy hogy ha valakinek volt orosz beszerzési forrása, az a szerbek voltak.
nem vettek a szerbek Rafalet - max tárgyalnak róla.