T
Törölt tag
Guest
Vegyünk SR71-et!Elvben, a gyakolat meg ez.

Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.
Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.
Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.
Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.
--- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---
A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!
Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz
Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.
Vegyünk SR71-et!Elvben, a gyakolat meg ez.
Ebben a sebességi tartományban úgy hívják: légiharcrakéta. Azon belül is nagy hatótávolságú LR SAM.Vegyünk SR71-et!![]()
Azért minden valószínűség szerint minden rendszere fejlettebb mint a Gripene, a repülő teljesítménye nagyobb, a radarkersztmetszete kisebb.Ha 5G-s gép lenne akkor igen, de ez sem tud sokkal többet mint a Gripen. Ráadásul abból 14 darab Gripen már miénk lesz 2026-ról - "ingyé". Majd a belső fegyverteres KF-21 lehet érdekes 2030 itán - amúgy is szeretjük ez a jelölést: KF41, KF51...![]()
de nem tud annyival többet mint amennyibe kerül a mi már lényegében kifizetett Gripen C/D flottánkhoz képest. Az volt a felvetés hogy jobb üzlet lett volna-e "4.5 generációs" KF-21-est venni 60 milió/darabért a Gripen flotta megtartása helyett. Ezt így semmiképp!Azért minden valószínűség szerint minden rendszere fejlettebb mint a Gripene, a repülő teljesítménye nagyobb, a radarkersztmetszete kisebb.
Ebben mi az ami érdekes? Azon kívűl, hogy nyilván nem a "benzinkút" felett köröztek a Griffek amíg újra felszállt, és ők újra követték.....Elvben, a gyakolat meg ez.
Ez igaz lehet. De kicsi esélyét látom, mert gyakorlatilag semmi ilyet nem tudtunk fentartani, vagy létrehozni semmilyen területén.Hát, mert az oroszok.
De ha maradt volna 100+ gép Kelet-Európában (Lengyel, Szlovák,Magyar, Szerb, Bulgár, Ukrán) akkor mindjárt lett volna rá értelme ipari kapacitást fenntartani. Mivel mindenki kidobta, így gyorsan ment a kapacitás is a kukába.
Lásd Mi-24, maradt belőle, maradt ipari kapacitás is hozzá a lengyeleknél.
Szia,Ebben mi az ami érdekes? Azon kívűl, hogy nyilván nem a "benzinkút" felett köröztek a Griffek amíg újra felszállt, és ők újra követték.....
Jaj, ne tedd már, a 2023ban gyártott Volkswagen polo és az 2023bsn gyártott Passat is azonos műszaki szintén van. Csak Berlinig autózva az mégis más a kettő. Főként hogy a passattal meg maradt is a téli tankbol ha elég a 130.de nem tud annyival többet mint amennyibe kerül a mi már lényegében kifizetett Gripen C/D flottánkhoz képest. Az volt a felvetés hogy jobb üzlet lett volna-e "4.5 generációs" KF-21-est venni 60 milió/darabért a Gripen flotta megtartása helyett. Ezt így semmiképp!
A korai gép kb. Gripen E/F műszaki szinten lehet jelen állapotában. A belső fegyverteres tovább fejlesztett verzió már megérhet 60+ millió dollárt/db. Arra érdemes lehet váltani, de előbb lássuk az mit tud!
A koreaik most építenek először saját vadászgépet a svédek meg nagyon nem most kezdték!Jaj, ne tedd már, a 2023ban gyártott Volkswagen polo és az 2023bsn gyártott Passat is azonos műszaki szintén van. Csak Berlinig autózva az mégis más a kettő. Főként hogy a passattal meg maradt is a téli tankbol ha elég a 130.
Ettől függetlenül 4+-osra 4+-ost cserélni nem igazán érdemes amikor a jelenlegi gép képességeinek a töredékét használjuk ki érdemben (amiről nagyon nem a gép tehet) a típusváltás mindenképpen generációs váltás kell, hogy legyen mire oda jutunk.Jaj, ne tedd már, a 2023ban gyártott Volkswagen polo és az 2023bsn gyártott Passat is azonos műszaki szintén van. Csak Berlinig autózva az mégis más a kettő. Főként hogy a passattal meg maradt is a téli tankbol ha elég a 130.
Értelek. Jogos! Az az északi régió amúgy már nem az olasz körzet. Emlékszel amúgy mikor kisrepülővel a Dunán majdnem estig repültek mire felfedezték. Pontosan nem emlékszem, de valami hasonló teszt volt. Illetve az években is jött ment az ukránoktól gép át és úgy tudom vissza is utólagos felfedezésel. A cigicsempeszeknek a háború elötte is volt erre kiépitve sárkányos vonalúk. Stb stb. Jogos a felvetésed, csak ez olyan mintha mindenki 10 méter magas kerítés huzna a háza köré. Nincs arányban a veszéllyel. Üdv!Szia,
Az az erdekes benne, hogy Litvaniabol Szlovakian at Hajduszoboszloig repult a gep ugy, hogy nem vettek eszre, amig fel nem jelentettek oket.
Vagyis nem mindig mukodik az az elmelet, hogy mar elore szolnak a szomszedok, ha gond van.
Elvileg... Vagy csak hazudoztak a döntéshozók.Elvileg a ruszkik olyan pènzeket kèrtek mindenre, hogy attól a döntèshozók felváltva kaptak síró ès röhögőgörcsöt.
Akkoriban a háttér megvolt hozzá...az más tészta hogy az akkori politikai vezetés akarva (lobby...ügynök...stb...) akaratlanul "beleszart" az egészbe. Sajnos akkor mindenki a túlélésért küzdőtt ki kevesebb sikerel, ki több sikerel.Ez igaz lehet. De kicsi esélyét látom, mert gyakorlatilag semmi ilyet nem tudtunk fentartani, vagy létrehozni semmilyen területén.
Látom itt már nagyon késő volt!Elvileg... Vagy csak hazudoztak a döntéshozók.
Mikor kivonták a 29-eseket, utána elkezdtek szálligózni az adatok az internetre, hogy:
Aztán persze ugyan ezek a döntéshozók nem voltak ilyen szarrágók, mikor a svédeket kellett évente kitömni 30 milliárddal.
- A kezdetben 2 századnyi repülő üzemben tartására 17 év alatt lett elköltve annyi pénz, mint a Gripenek éves lízingdíja
- két év után, mikor feléltük a kezdő pótalkatrészkészletet, inkább elkezdték gyöpre tolni az első gépeket
- gyalázatosan kevés repült időkkel lettek leállítva gépek, mert volt olyan berendezés, amiben volt még üzemidő..
- a beérkezésük hetedik évfordulóján már csak a flotta fele volt életben tartva.
- halomban álltak a hajtóművek, amit csak nagyjavításra kellett volna küldeni 2-3 millió usd-ért, abban az időszakban, amikor százmillárdokat öltünk betonba, aszfaltba és viacolorba, szintén százmilliárdokért építgettünk négyesmetrót, negyvenmilliárdért Megyeri hidat (ezekben az években már csak 8-7-6-5 üzemképes gép volt).
(Másik típus(ok)nál ott voltam és láttam, amint filléres tételek hiánya miatt kellett időlegesen leállítani gépet.. közben pedig ugyanezek a döntéshozók gótikusra nyúlt pofával sírtak a sajtóban, hogy mekkora gazdasági terhet jelent az adott típust repültetni)
Kortárs példa az Écureuil helikopterek alacsony hadrafoghatósága a napokban sajtóba került slide-on...
Egy olyan nyugati típusról beszélünk, amit még Kamerunban, meg hasonló Isten háta mögötti szakadt helyeken is röhögve tudnak reptetni... de nekünk valahogy ez sem akaródzik sikerülni, pedig ott aztán nincs szankicó az alkatrészellátásra...
Maradjunk annyiban fingot nincs arról hogy milyen körülmények voltak a 90 es évek elején és közepén egy délszláv krizisben.Látom itt már nagyon késő volt!![]()
Ha már betonfedezék.Az Öböl háborúban még a szovjetek álltal Irakiaknak épített beton fedezékek biztos átütéséhez 2 darab 1 tonnás! preciziós bomba bevetésére volt szükség.Nyílván minden ellen nem véd de azt a könnyűszerkezetes hangárt kis túlzással minden is átviszi.Tudod mekkora egy légierő hadműveleti mélysége? Keress meg egy 500+ km-es hatótávú Iszkander indítót, mint tűt a szénakazalban és vessd össze az árát egy vele egyenértékű Gripennel. Ami egy közismert helyzetű reptérről üzemel. Aminek fel kell szállnia, fel kell emelkednie... az R-37M-ek korában.
Az a helyzet, hogy Magyarország légtere ahhoz túl nagy, hogy egy Gripen póttartályok nélkül nekivágjon bármiféle feladatnak, de ahhoz túl kicsi, hogy boztonságos harcászati mélységet adjon a légiutántölthetőségre. A póttartályokkal meg alacsony a harcértéke és lomha a gép.
Ami komplexitást és rétegzettséget vázoltam, az amúgy ár-érték arányban lényegesen jobb, mint bármiféle légierő.
Egyszerűen a mai fegyverek korában a repülőterek - pláne betonfedezékek nélkül, jól ismert géppozíciókkal - teljesen védtelenné váltak.
Ma egy Kinzshal nem 500, hanem 2500km-ről lő szét egy könnyűszerkezetes hangárt és rongál meg még legalább két-három másikat.
Ez így van. De sajnos nekünk az egész ország képességeit kell nézni, azt pedig látjuk. Mármint a végeredményt. Mi sajnos egy Cseh vagy Szlovén néphez képest ezt nagyon nem jól küzdöttünk meg.Akkoriban a háttér megvolt hozzá...az más tészta hogy az akkori politikai vezetés akarva (lobby...ügynök...stb...) akaratlanul "beleszart" az egészbe. Sajnos akkor mindenki a túlélésért küzdőtt ki kevesebb sikerel, ki több sikerel.
Maradjunk annyiban, hogy gyakran fogalmad sincs, hogy mire válaszolsz.Maradjunk annyiban fingot nincs arról hogy milyen körülmények voltak a 90 es évek elején és közepén egy délszláv krizisben.
A seregre nem volt pènz.Elvileg... Vagy csak hazudoztak a döntéshozók.
Mikor kivonták a 29-eseket, utána elkezdtek szálligózni az adatok az internetre, hogy:
Aztán persze ugyan ezek a döntéshozók nem voltak ilyen szarrágók, mikor a svédeket kellett évente kitömni 30 milliárddal.
- A kezdetben 2 századnyi repülő üzemben tartására 17 év alatt lett elköltve annyi pénz, mint a Gripenek éves lízingdíja
- két év után, mikor feléltük a kezdő pótalkatrészkészletet, inkább elkezdték gyöpre tolni az első gépeket
- gyalázatosan kevés repült időkkel lettek leállítva gépek, mert volt olyan berendezés, amiben volt még üzemidő..
- a beérkezésük hetedik évfordulóján már csak a flotta fele volt életben tartva.
- halomban álltak a hajtóművek, amit csak nagyjavításra kellett volna küldeni 2-3 millió usd-ért, abban az időszakban, amikor százmillárdokat öltünk betonba, aszfaltba és viacolorba, szintén százmilliárdokért építgettünk négyesmetrót, negyvenmilliárdért Megyeri hidat (ezekben az években már csak 8-7-6-5 üzemképes gép volt).
(Másik típus(ok)nál ott voltam és láttam, amint filléres tételek hiánya miatt kellett időlegesen leállítani gépet.. közben pedig ugyanezek a döntéshozók gótikusra nyúlt pofával sírtak a sajtóban, hogy mekkora gazdasági terhet jelent az adott típust repültetni)
Kortárs példa az Écureuil helikopterek alacsony hadrafoghatósága a napokban sajtóba került slide-on...
Egy olyan nyugati típusról beszélünk, amit még Kamerunban, meg hasonló Isten háta mögötti szakadt helyeken is röhögve tudnak reptetni... de nekünk valahogy ez sem akaródzik sikerülni, pedig ott aztán nincs szankicó az alkatrészellátásra...
A működés biztosítása érdekében a fórum alapvető, illetve opcionális sütiket használ..