[HUN] Vadászgépek beszerzése

Ha 5G-s gép lenne akkor igen, de ez sem tud sokkal többet mint a Gripen. Ráadásul abból 14 darab Gripen már miénk lesz 2026-ról - "ingyé". Majd a belső fegyverteres KF-21 lehet érdekes 2030 itán - amúgy is szeretjük ez a jelölést: KF41, KF51... :D
Azért minden valószínűség szerint minden rendszere fejlettebb mint a Gripene, a repülő teljesítménye nagyobb, a radarkersztmetszete kisebb.
 
Azért minden valószínűség szerint minden rendszere fejlettebb mint a Gripene, a repülő teljesítménye nagyobb, a radarkersztmetszete kisebb.
de nem tud annyival többet mint amennyibe kerül a mi már lényegében kifizetett Gripen C/D flottánkhoz képest. Az volt a felvetés hogy jobb üzlet lett volna-e "4.5 generációs" KF-21-est venni 60 milió/darabért a Gripen flotta megtartása helyett. Ezt így semmiképp!

A korai gép kb. Gripen E/F műszaki szinten lehet jelen állapotában. A belső fegyverteres tovább fejlesztett verzió már megérhet 60+ millió dollárt/db. Arra érdemes lehet váltani, de előbb lássuk az mit tud!
 
Hát, mert az oroszok.
De ha maradt volna 100+ gép Kelet-Európában (Lengyel, Szlovák,Magyar, Szerb, Bulgár, Ukrán) akkor mindjárt lett volna rá értelme ipari kapacitást fenntartani. Mivel mindenki kidobta, így gyorsan ment a kapacitás is a kukába.
Lásd Mi-24, maradt belőle, maradt ipari kapacitás is hozzá a lengyeleknél.
Ez igaz lehet. De kicsi esélyét látom, mert gyakorlatilag semmi ilyet nem tudtunk fentartani, vagy létrehozni semmilyen területén.
 
Ebben mi az ami érdekes? Azon kívűl, hogy nyilván nem a "benzinkút" felett köröztek a Griffek amíg újra felszállt, és ők újra követték.....
Szia,

Az az erdekes benne, hogy Litvaniabol Szlovakian at Hajduszoboszloig repult a gep ugy, hogy nem vettek eszre, amig fel nem jelentettek oket.

Vagyis nem mindig mukodik az az elmelet, hogy mar elore szolnak a szomszedok, ha gond van.
 
de nem tud annyival többet mint amennyibe kerül a mi már lényegében kifizetett Gripen C/D flottánkhoz képest. Az volt a felvetés hogy jobb üzlet lett volna-e "4.5 generációs" KF-21-est venni 60 milió/darabért a Gripen flotta megtartása helyett. Ezt így semmiképp!

A korai gép kb. Gripen E/F műszaki szinten lehet jelen állapotában. A belső fegyverteres tovább fejlesztett verzió már megérhet 60+ millió dollárt/db. Arra érdemes lehet váltani, de előbb lássuk az mit tud!
Jaj, ne tedd már, a 2023ban gyártott Volkswagen polo és az 2023bsn gyártott Passat is azonos műszaki szintén van. Csak Berlinig autózva az mégis más a kettő. Főként hogy a passattal meg maradt is a téli tankbol ha elég a 130.
 
Jaj, ne tedd már, a 2023ban gyártott Volkswagen polo és az 2023bsn gyártott Passat is azonos műszaki szintén van. Csak Berlinig autózva az mégis más a kettő. Főként hogy a passattal meg maradt is a téli tankbol ha elég a 130.
A koreaik most építenek először saját vadászgépet a svédek meg nagyon nem most kezdték!
Nincs lényeges különbség a két gép képességei között (Gripen E/F-ről beszélek) meg KF-21 Block2-ről). Mindkettő 4,5 generációs gép.
 
Jaj, ne tedd már, a 2023ban gyártott Volkswagen polo és az 2023bsn gyártott Passat is azonos műszaki szintén van. Csak Berlinig autózva az mégis más a kettő. Főként hogy a passattal meg maradt is a téli tankbol ha elég a 130.
Ettől függetlenül 4+-osra 4+-ost cserélni nem igazán érdemes amikor a jelenlegi gép képességeinek a töredékét használjuk ki érdemben (amiről nagyon nem a gép tehet) a típusváltás mindenképpen generációs váltás kell, hogy legyen mire oda jutunk.
 
Szia,

Az az erdekes benne, hogy Litvaniabol Szlovakian at Hajduszoboszloig repult a gep ugy, hogy nem vettek eszre, amig fel nem jelentettek oket.

Vagyis nem mindig mukodik az az elmelet, hogy mar elore szolnak a szomszedok, ha gond van.
Értelek. Jogos! Az az északi régió amúgy már nem az olasz körzet. Emlékszel amúgy mikor kisrepülővel a Dunán majdnem estig repültek mire felfedezték. Pontosan nem emlékszem, de valami hasonló teszt volt. Illetve az években is jött ment az ukránoktól gép át és úgy tudom vissza is utólagos felfedezésel. A cigicsempeszeknek a háború elötte is volt erre kiépitve sárkányos vonalúk. Stb stb. Jogos a felvetésed, csak ez olyan mintha mindenki 10 méter magas kerítés huzna a háza köré. Nincs arányban a veszéllyel. Üdv!
 
  • Tetszik
Reactions: bel and Kim Philby
Elvileg a ruszkik olyan pènzeket kèrtek mindenre, hogy attól a döntèshozók felváltva kaptak síró ès röhögőgörcsöt.
Elvileg... Vagy csak hazudoztak a döntéshozók.

Mikor kivonták a 29-eseket, utána elkezdtek szálligózni az adatok az internetre, hogy:
  • A kezdetben 2 századnyi repülő üzemben tartására 17 év alatt lett elköltve annyi pénz, mint a Gripenek éves lízingdíja
  • két év után, mikor feléltük a kezdő pótalkatrészkészletet, inkább elkezdték gyöpre tolni az első gépeket
  • gyalázatosan kevés repült időkkel lettek leállítva gépek, mert volt olyan berendezés, amiben volt még üzemidő..
  • a beérkezésük hetedik évfordulóján már csak a flotta fele volt életben tartva.
  • halomban álltak a hajtóművek, amit csak nagyjavításra kellett volna küldeni 2-3 millió usd-ért, abban az időszakban, amikor százmillárdokat öltünk betonba, aszfaltba és viacolorba, szintén százmilliárdokért építgettünk négyesmetrót, negyvenmilliárdért Megyeri hidat (ezekben az években már csak 8-7-6-5 üzemképes gép volt).
Aztán persze ugyan ezek a döntéshozók nem voltak ilyen szarrágók, mikor a svédeket kellett évente kitömni 30 milliárddal.
(Másik típus(ok)nál ott voltam és láttam, amint filléres tételek hiánya miatt kellett időlegesen leállítani gépet.. közben pedig ugyanezek a döntéshozók gótikusra nyúlt pofával sírtak a sajtóban, hogy mekkora gazdasági terhet jelent az adott típust repültetni)

Kortárs példa az Écureuil helikopterek alacsony hadrafoghatósága a napokban sajtóba került slide-on...
Egy olyan nyugati típusról beszélünk, amit még Kamerunban, meg hasonló Isten háta mögötti szakadt helyeken is röhögve tudnak reptetni... de nekünk valahogy ez sem akaródzik sikerülni, pedig ott aztán nincs szankicó az alkatrészellátásra...
 
Ez igaz lehet. De kicsi esélyét látom, mert gyakorlatilag semmi ilyet nem tudtunk fentartani, vagy létrehozni semmilyen területén.
Akkoriban a háttér megvolt hozzá...az más tészta hogy az akkori politikai vezetés akarva (lobby...ügynök...stb...) akaratlanul "beleszart" az egészbe. Sajnos akkor mindenki a túlélésért küzdőtt ki kevesebb sikerel, ki több sikerel.
 
Elvileg... Vagy csak hazudoztak a döntéshozók.

Mikor kivonták a 29-eseket, utána elkezdtek szálligózni az adatok az internetre, hogy:
  • A kezdetben 2 századnyi repülő üzemben tartására 17 év alatt lett elköltve annyi pénz, mint a Gripenek éves lízingdíja
  • két év után, mikor feléltük a kezdő pótalkatrészkészletet, inkább elkezdték gyöpre tolni az első gépeket
  • gyalázatosan kevés repült időkkel lettek leállítva gépek, mert volt olyan berendezés, amiben volt még üzemidő..
  • a beérkezésük hetedik évfordulóján már csak a flotta fele volt életben tartva.
  • halomban álltak a hajtóművek, amit csak nagyjavításra kellett volna küldeni 2-3 millió usd-ért, abban az időszakban, amikor százmillárdokat öltünk betonba, aszfaltba és viacolorba, szintén százmilliárdokért építgettünk négyesmetrót, negyvenmilliárdért Megyeri hidat (ezekben az években már csak 8-7-6-5 üzemképes gép volt).
Aztán persze ugyan ezek a döntéshozók nem voltak ilyen szarrágók, mikor a svédeket kellett évente kitömni 30 milliárddal.
(Másik típus(ok)nál ott voltam és láttam, amint filléres tételek hiánya miatt kellett időlegesen leállítani gépet.. közben pedig ugyanezek a döntéshozók gótikusra nyúlt pofával sírtak a sajtóban, hogy mekkora gazdasági terhet jelent az adott típust repültetni)

Kortárs példa az Écureuil helikopterek alacsony hadrafoghatósága a napokban sajtóba került slide-on...
Egy olyan nyugati típusról beszélünk, amit még Kamerunban, meg hasonló Isten háta mögötti szakadt helyeken is röhögve tudnak reptetni... de nekünk valahogy ez sem akaródzik sikerülni, pedig ott aztán nincs szankicó az alkatrészellátásra...
Látom itt már nagyon késő volt! :)
 
Tudod mekkora egy légierő hadműveleti mélysége? Keress meg egy 500+ km-es hatótávú Iszkander indítót, mint tűt a szénakazalban és vessd össze az árát egy vele egyenértékű Gripennel. Ami egy közismert helyzetű reptérről üzemel. Aminek fel kell szállnia, fel kell emelkednie... az R-37M-ek korában.
Az a helyzet, hogy Magyarország légtere ahhoz túl nagy, hogy egy Gripen póttartályok nélkül nekivágjon bármiféle feladatnak, de ahhoz túl kicsi, hogy boztonságos harcászati mélységet adjon a légiutántölthetőségre. A póttartályokkal meg alacsony a harcértéke és lomha a gép.

Ami komplexitást és rétegzettséget vázoltam, az amúgy ár-érték arányban lényegesen jobb, mint bármiféle légierő.
Egyszerűen a mai fegyverek korában a repülőterek - pláne betonfedezékek nélkül, jól ismert géppozíciókkal - teljesen védtelenné váltak.
Ma egy Kinzshal nem 500, hanem 2500km-ről lő szét egy könnyűszerkezetes hangárt és rongál meg még legalább két-három másikat.
Ha már betonfedezék.Az Öböl háborúban még a szovjetek álltal Irakiaknak épített beton fedezékek biztos átütéséhez 2 darab 1 tonnás! preciziós bomba bevetésére volt szükség.Nyílván minden ellen nem véd de azt a könnyűszerkezetes hangárt kis túlzással minden is átviszi.
 
Akkoriban a háttér megvolt hozzá...az más tészta hogy az akkori politikai vezetés akarva (lobby...ügynök...stb...) akaratlanul "beleszart" az egészbe. Sajnos akkor mindenki a túlélésért küzdőtt ki kevesebb sikerel, ki több sikerel.
Ez így van. De sajnos nekünk az egész ország képességeit kell nézni, azt pedig látjuk. Mármint a végeredményt. Mi sajnos egy Cseh vagy Szlovén néphez képest ezt nagyon nem jól küzdöttünk meg.
 
  • Tetszik
Reactions: tonyo
Elvileg... Vagy csak hazudoztak a döntéshozók.

Mikor kivonták a 29-eseket, utána elkezdtek szálligózni az adatok az internetre, hogy:
  • A kezdetben 2 századnyi repülő üzemben tartására 17 év alatt lett elköltve annyi pénz, mint a Gripenek éves lízingdíja
  • két év után, mikor feléltük a kezdő pótalkatrészkészletet, inkább elkezdték gyöpre tolni az első gépeket
  • gyalázatosan kevés repült időkkel lettek leállítva gépek, mert volt olyan berendezés, amiben volt még üzemidő..
  • a beérkezésük hetedik évfordulóján már csak a flotta fele volt életben tartva.
  • halomban álltak a hajtóművek, amit csak nagyjavításra kellett volna küldeni 2-3 millió usd-ért, abban az időszakban, amikor százmillárdokat öltünk betonba, aszfaltba és viacolorba, szintén százmilliárdokért építgettünk négyesmetrót, negyvenmilliárdért Megyeri hidat (ezekben az években már csak 8-7-6-5 üzemképes gép volt).
Aztán persze ugyan ezek a döntéshozók nem voltak ilyen szarrágók, mikor a svédeket kellett évente kitömni 30 milliárddal.
(Másik típus(ok)nál ott voltam és láttam, amint filléres tételek hiánya miatt kellett időlegesen leállítani gépet.. közben pedig ugyanezek a döntéshozók gótikusra nyúlt pofával sírtak a sajtóban, hogy mekkora gazdasági terhet jelent az adott típust repültetni)

Kortárs példa az Écureuil helikopterek alacsony hadrafoghatósága a napokban sajtóba került slide-on...
Egy olyan nyugati típusról beszélünk, amit még Kamerunban, meg hasonló Isten háta mögötti szakadt helyeken is röhögve tudnak reptetni... de nekünk valahogy ez sem akaródzik sikerülni, pedig ott aztán nincs szankicó az alkatrészellátásra...
A seregre nem volt pènz.
Nem akartak rá költeni.
Nem èrdekelte a politikát.
90es èvekben egyedül a mistral beszerzès volt "nagyobb" összegèrt.

Gripen sztorira pár napja reagáltam.
Szerintem egy gyönyörű korrupciót nèztünk vègig jobb ès baloldali politikusokkal.

A 30 milliárd elnèzèst de már a 2000 èvek elejèn sem volt óriási összeg. Mègis erre hivatkozva nem volt, nem jutott másra seregben belül.

Belèptünk a NATOba. Azt hittük(politikusok meg sok civil is) akkor már nem is kell sereg.
Amit írtam állománygyűlès ahol elmondták nem kell tank, tüzèrsèg stb 2003.
Bmp sem kell. Helyette lessz dingo.
Oda hoztak nekünk 2 darabot a nèmetek, megnèzegettük. Bèkefentartani az jó fekkiáltással.

A sereg semmilyen szinten nem volt alkalmas a NATOba. Ès ezekután mègjobban lecsúszott.
Kb a zrinyi bejelentèsèig semmi nem volt.

Metro-híd. Nem kevernèm ide. Arra is szüksèg van. Hogy mi mennyire volt túlárazva, mennyi vándorolt a politikusok kezèbe, az más kèrdès.

Most legalább van a seregre áldozva. Költve. Mennyi megy zsebekbe megint más kèrdès.

+4 gripent èn aktuálisan jó ès èsszerű döntèsnek tartom.
Persze jobban örültem volna +8/+12 jön.
Ez van.

Ez egy bèkelègierő.
Lègirendèszetre berendezkedve.

20 ève az. Ez látszott a fegyverbeszerzèseken a gèpekhez.
Meg a repült óraszámon a pilótáknak.
Legalább az nőhet így.
Az l39-nek is ennyi èrtelmèt látom.......