[HUN] Vadászgépek beszerzése

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

  • Az elmúlt évek tapasztalatai alapján, és a kialakult helyzet kapcsán szeretnénk elkerülni a (többek között az ukrán topikban is tapasztalható) információs zajt, amit részben a hazai sajtóorgánumok hozzá nem értő cikkei által okozott visszhang gerjeszt. Mivel kizárható, hogy a hazai sajtó, vagy mainstream szakértők többletinformációval rendelkezzenek a fórumhoz képest a Wagner katonai magánvállalat oroszországi műveletével kapcsolatban, így kiegészítő szabály lép érvénybe a topik színvonalának megőrzése, javítása érdekében:

    • a magyar orgánumok, közösségi média oldalak, egyéb felületek hírei és elemzései (beleértve az utóbbi időkben elhíresült szakértőket is) nem támogatottak, kérjük kerülésüket.
    • a külföldi fősodratú elemzések, hírek közül az új információt nem hordozók szintén kerülendők

    Ezen tartalmak az oldal tulajdonosának és moderátorainak belátása szerint egyéb szabálysértés hiányában is törölhetők, a törlés minden esetben (az erőforrások megőrzése érdekében) külön indoklás nélkül történik.

    Preferáltak az elsődleges és másodlagos források, pl. a résztvevő felekhez köthető Telegram chat-ek, illetve az ezeket közvetlenül szemléző szakmai felületek, felhasználók.

pöcshuszár

Well-Known Member
2019. március 21.
23 823
47 099
113
Mi köze ennek az egészhez? Majd ha az F-16-ost valaki az amcsik nélkül akarja üzemeltetni, hát az se nagyon fog menni. Ja, a szlovákok is trógerek voltak. És? Bármelyik gép lerohad ha úgy állnak hozzá.
Ekkora tudással kár itt felszentelned magad. Olvastad a neten, írod. Akkor az úgy van :)
Miről beszélsz b+?
Felsoroltam neked a legproblémásabb európai üzemeltetéseket, de ez messze nem a vége.
A románok 4 gépet vesztettek el, és végül ugyan az lett a sorsuk, mint a mieinknek. Rohadnak egy reptér sarkában.
Szerinted miért a 21-eseket modernizáltatták az izraeliekkel, amikor ott lett volna nekik a csúcs szuper Mig-29-es?
A csehek darab-darabra cserélték el őket a lengyelekkel. Nem akármire! 10 elvogóvadasz gépet, 10 darab Sokolra (könnyű helikopter).
Szerinted mekkora volt a baj?
Milyen amcsik nélküli üzemben tartásról beszélsz? Arra akarsz célozni, hogy amiatt voltak ilyen szarok a gépek, mert nem az oroszoktól rendeltek hozzájuk alkatrészt?
MI, a csehek, románok, még bőven akkor tartottuk, amikor simán lehetett oroszoktól rendelni, de szerintem ez indiaiak is simán kaphattak volna hozzájuk alkatrészt!
A lengyelek csak azért próbálkoztak saját fenntartással, mert még így is az tűnt jobb megoldásnak.
 
  • Vicces
Reactions: LMzek 2.0 and amper

tarzaan

Well-Known Member
2014. március 25.
11 868
15 172
113
MiG29 egy csodalatos murepulogep.
De ektelen szar harci gép.Dragan es szarul üzemeltethető.
Az mas kerdes,hogy nalunk meg raadasul szarul is uzemeltettek őket.Olyan magyaroschan...

Sajnos nem a 9-15-ös modell került szériába (ill. az már nem is került szériába).
 

mlace

Well-Known Member
2018. február 16.
1 946
5 313
113
Ezt helyezd el időben. A 23-asok kikoppannak, ezzel mennek a képességek a levesbe. Pénz nincs. A 21bisszel deríts fel bármit ami alacsonyan halad. Csak ki ne derüljön hogy ez úgy kellett nekünk mint egy falat kenyér...
Mellesleg a 80-as években üzembe helyezett technikáról beszélünk. Na akkor ez a fegyverzet nem számított szarnak.
A "drágán" dologra ha valós infód van azt örömmel venném. Nem a pletykák érdekelnek. Szarul... hát ha nem akarjuk akkor szarul megy, típustól függetlenül.
Átmeneti megoldásra kiszortunk 8oo millió dollár államadóságot(ahogy írták lehetett volna helyette metro/vasút építés).Átmeneti megoldásnak meg lehetett volna beszerezni kikopó 23MF-ek helyett ML/MLD-et fillérekért ha csak "átmeneti" időre kell.De a 29-essel se lett volna akkora gond ha már akkori időkben nem kis összegnek szamító pénzért beszerezzük őket(még ha államadósság fejében) jobban vigyágunk rájuk.
 

efott1974

Well-Known Member
2022. március 11.
1 754
2 306
113
MiG29 egy csodalatos murepulogep.
De ektelen szar harci gép.Dragan es szarul üzemeltethető.
Az mas kerdes,hogy nalunk meg raadasul szarul is uzemeltettek őket.Olyan magyaroschan...
Gondolom, részt vettél akkortájt a napi színtű műszaki feladatok előszítésében és/vagy azok megoldásában/végrehajtásában , mert ha mégsem , akkor tisztelettel megkérlek hogy maradjál csendben.
 

Negan

Well-Known Member
2019. november 30.
18 579
32 095
113
Ezt helyezd el időben. A 23-asok kikoppannak, ezzel mennek a képességek a levesbe. Pénz nincs. A 21bisszel deríts fel bármit ami alacsonyan halad. Csak ki ne derüljön hogy ez úgy kellett nekünk mint egy falat kenyér...
Mellesleg a 80-as években üzembe helyezett technikáról beszélünk. Na akkor ez a fegyverzet nem számított szarnak.
A "drágán" dologra ha valós infód van azt örömmel venném. Nem a pletykák érdekelnek. Szarul... hát ha nem akarjuk akkor szarul megy, típustól függetlenül.
Hivatalos,szamlakkal igazolt infom nekem sincs.
Fegyverzetileg nem volt jobb jelentősen,mint a 23ML.Sot,bolgsrok jobbra ertekeltek az MLDket,mint s 29est.Harcelektronikaja a 80as evekbeli nyugati szinvonalhoz kepest nagyon gyenge volt.Meg tukorreflektoros tadarzechnologia...Gripen radarja ahoz kepest egy szuperlativusz.Alacsony élettartamú alkatreszek.Hajtomurol a burok hoztak nyilvanossagra,hogy 300orankent nagyjavitasra szorul,mikozben az osoreg francia Atar 1200 órás javitaskozi uzemidovel rendelkezik....
A kivalo ropkepesseghez alacsony hasznos terhelhetoseg,es keves uzemanyag társult /mihez kepest?a szuksegeshez kepest/.
Leginkabb talan az iranymutato,hogy a hh vegevel nem nagyon tudta eladni a MiG sehova.Mig a Su27 csalad sikeres,a 29es az orosz legieronek se kellett.
Szerintem a MiG29 konnyuvadasznak túl nagy es bonyorult,nehezvadasznak meg tul kicsi es gyenge.Alighanem jobban jartak volna,ha a két hajtóműves 29 helyett az eredeti,egy hajtomuves MiG33 tervet vallaztjak konnyuvadasz szerepköre.Akkor most lehetne egy meg mindig piackepes JF17 jellegű gepuk.
Szerintem a 29es a ket szek kozott a pad alja.
Node könnyű utolag okosnak lenni.
 

Negan

Well-Known Member
2019. november 30.
18 579
32 095
113
Gondolom, részt vettél akkortájt a napi színtű műszaki feladatok előszítésében és/vagy azok megoldásában/végrehajtásában , mert ha mégsem , akkor tisztelettel megkérlek hogy maradjál csendben.
Nana,hogy nem.Addigra nekem mar reg elfogyott a centim.21est meg vontatgattam.
De akik reszt vettek benne,azok visszaemlekezo irasai azert eleg arulkodoak.No meg a hadrafoghatosagi % adatok is eleg erdekessek.
 

zsolti

Well-Known Member
2015. augusztus 8.
16 676
46 202
113
Hivatalos,szamlakkal igazolt infom nekem sincs.
Fegyverzetileg nem volt jobb jelentősen,mint a 23ML.Sot,bolgsrok jobbra ertekeltek az MLDket,mint s 29est.Harcelektronikaja a 80as evekbeli nyugati szinvonalhoz kepest nagyon gyenge volt.Meg tukorreflektoros tadarzechnologia...Gripen radarja ahoz kepest egy szuperlativusz.Alacsony élettartamú alkatreszek.Hajtomurol a burok hoztak nyilvanossagra,hogy 300orankent nagyjavitasra szorul,mikozben az osoreg francia Atar 1200 órás javitaskozi uzemidovel rendelkezik....
A kivalo ropkepesseghez alacsony hasznos terhelhetoseg,es keves uzemanyag társult /mihez kepest?a szuksegeshez kepest/.
Leginkabb talan az iranymutato,hogy a hh vegevel nem nagyon tudta eladni a MiG sehova.Mig a Su27 csalad sikeres,a 29es az orosz legieronek se kellett.
Szerintem a MiG29 konnyuvadasznak túl nagy es bonyorult,nehezvadasznak meg tul kicsi es gyenge.Alighanem jobban jartak volna,ha a két hajtóműves 29 helyett az eredeti,egy hajtomuves MiG33 tervet vallaztjak konnyuvadasz szerepköre.Akkor most lehetne egy meg mindig piackepes JF17 jellegű gepuk.
Szerintem a 29es a ket szek kozott a pad alja.
Node könnyű utolag okosnak lenni.
Olyan szar koncepció tényleg, mint a könnyű vadásznak túl nagy és két hajtóműves, nehéz vadásznak kicsi Hornet.

Az hogy mi van benne, hozzá integrálva, nem a gépen múlik. Az üzemanyaggal a 9.12 nél van igazad, a későbbiekben ez is változott a púposokkal. Egy normális radarral, hőpellengátorral, R77 és R73 al, bármikor partiban van egy korban a gripennek megfeleltethető Mig35. A szar az egészben az, hogy sanszosan kicsit jobb repteljesítmény mellett.

Olyan szar az a Mig-29, hogy a vele egy korban repkedő F-15/F-16 pilóták is tisztelik a mai napig a típust. Persze a 9.12 valóban nem ellenfél a block 70 - nek, az tény, csak a keletnémet Migektől szopták le magukat az egyesítés után az ellenük gyakorló nyugati pilóták, IRST, hmd +R 73 kombó elég zorall volt a maga korában.


De te szerinted szar, értem.

Köszönjük ismét a semmit.
 

efott1974

Well-Known Member
2022. március 11.
1 754
2 306
113
Nana,hogy nem.Addigra nekem mar reg elfogyott a centim.21est meg vontatgattam.
De akik reszt vettek benne,azok visszaemlekezo irasai azert eleg arulkodoak.No meg a hadrafoghatosagi % adatok is eleg erdekessek.
Értem .... , akik akkor ott voltak , minden dícséretet megérdemelnek , nagyon oda tették magukat.Tudom!Én beszéltem senkivel , én láttam a saját szememmel .
 

Negan

Well-Known Member
2019. november 30.
18 579
32 095
113
Olyan szar koncepció tényleg, mint a könnyű vadásznak túl nagy és két hajtóműves, nehéz vadásznak kicsi Hornet.

Az hogy mi van benne, hozzá integrálva, nem a gépen múlik. Az üzemanyaggal a 9.12 nél van igazad, a későbbiekben ez is változott a púposokkal. Egy normális radarral, hőpellengátorral, R77 és R73 al, bármikor partiban van egy korban a gripennek megfeleltethető Mig35. A szar az egészben az, hogy sanszosan kicsit jobb repteljesítmény mellett.

Olyan szar az a Mig-29, hogy a vele egy korban repkedő F-15/F-16 pilóták is tisztelik a mai napig a típust. Persze a 9.12 valóban nem ellenfél a block 70 - nek, az tény, csak a keletnémet Migektől szopták le magukat az egyesítés után az ellenük gyakorló nyugati pilóták, IRST, hmd +R 73 kombó elég zorall volt a maga korában.


De te szerinted szar, értem.

Köszönjük ismét a semmit.
Csakhogy nekünk 9.12eink voltak.Lényegtelen,hogy a gyártásra nem kerülő M,és a késöbbi változatok mit tudtak volna,lényegtelen számunkra.
De.....Valahogy a késöbbi változatok sem lettek sikeresek.Valahogy senki nem elégedett velük,kik vettek ezekböl a késöbbi változatokbol.
És hát ott vannak a valódi háborúk eredményei.
Érdekesség,hogy az egyetlen szegmens,ahol az utóbbi időben sikert ért el,az pont az,amire a Hornet is készült.Hordozófedélzeti vadászgép.
Hogy a német pilóták lefosták magukat a gép reptulajdonságaitol,az meg azért annyira nem meglepő.F4,F104 és Tornádo gépek köré masnikat lehetett repülni vele.Mindenki el volt ájulva a gép műrepülhetőségétől.
De ez nem mentette meg a pilótáikat a tényleges harcban attol,hogy a jóval fejlettebb harcelektronikájú és fegyverzetű nyugati gépek lelőjék őket.
 
  • Tetszik
Reactions: Catles

Masztiff

Well-Known Member
2018. július 4.
4 217
8 070
113
Mindent értek, mi volt, de most már csak jelenlegi állapotukban használhatatlan MiG-29-eseink vannak - meg működőképes griffmadaraink.

"Honfi, mit ér epedő kebel e romok ormán?
Régi kor árnya felé visszamerengni mit ér?
Messze jövendővel komolyan vess öszve jelenkort;
Hass, alkoss, gyarapíts: s a haza fényre derűl!"
 

fedett_mókus

Well-Known Member
2018. november 25.
3 775
6 757
113
Csakhogy nekünk 9.12eink voltak.Lényegtelen,hogy a gyártásra nem kerülő M,és a késöbbi változatok mit tudtak volna,lényegtelen számunkra.
De.....Valahogy a késöbbi változatok sem lettek sikeresek.Valahogy senki nem elégedett velük,kik vettek ezekböl a késöbbi változatokbol.
És hát ott vannak a valódi háborúk eredményei.
Érdekesség,hogy az egyetlen szegmens,ahol az utóbbi időben sikert ért el,az pont az,amire a Hornet is készült.Hordozófedélzeti vadászgép.
Hogy a német pilóták lefosták magukat a gép reptulajdonságaitol,az meg azért annyira nem meglepő.F4,F104 és Tornádo gépek köré masnikat lehetett repülni vele.Mindenki el volt ájulva a gép műrepülhetőségétől.
De ez nem mentette meg a pilótáikat a tényleges harcban attol,hogy a jóval fejlettebb harcelektronikájú és fegyverzetű nyugati gépek lelőjék őket.
szerintem, de ez csak egy vélemény, Te szimplán szereted ha fáj
 

vilmoci

Well-Known Member
2010. április 24.
1 715
4 039
113
Az RD-33 élettartam legendásan szar, ez nem is titok. Kialakításából fakadóan utánégetővel még szarabb.
Hogy teljes legyen a történet, a h.művek szervízciklusa nincs szinkronban a sárkányéval. - legjobb tudomásom szerint
Ha azt is nézzük mellé, hogy nálunk a legkihasználtabb gép nem érte el a 80 repült órát évente és jellemzőbb volt 60+ óra/év repülés átlagban... nos akkor a javításközi üzemidő nagyjából 4 évre adódna (persze biztosan volt hajtóműcsere közben is — ekkor pedig egyből nem fut párhuzamosan a hmű és a sárkány ledolgozott üzemideje )
Látatlanban szerintem kb. 2-2.5 év lehetett a várható értéke egy hmű repülőgépben töltött idejének ( biztosat persze csak akkor mondhatnánk, ha betekinthetnénk az okmányokba), az eredeti állításom pedig ez volt:
„nem szokott kelleni hajtóműveket folyamatosan kell ki-be pakolgatni, nem bevásárlószatyor az ”
Azt pedig erre írtam válaszként:
„Meg az, hogy mekkora meló 2 hajtóművet folyamatosan ki-be pakolgatni a törzsbe?”
 

Negan

Well-Known Member
2019. november 30.
18 579
32 095
113
Mindent értek, mi volt, de most már csak jelenlegi állapotukban használhatatlan MiG-29-eseink vannak - meg működőképes griffmadaraink.

"Honfi, mit ér epedő kebel e romok ormán?
Régi kor árnya felé visszamerengni mit ér?
Messze jövendővel komolyan vess öszve jelenkort;
Hass, alkoss, gyarapíts: s a haza fényre derűl!"
Ki nem tanul a hibáibol,az arra itéltetik,hogy megismételje őket
 
  • Tetszik
Reactions: ravenlord

Ocses

Well-Known Member
2018. szeptember 29.
6 453
14 577
113
Értem .... , akik akkor ott voltak , minden dícséretet megérdemelnek , nagyon oda tették magukat.Tudom!Én beszéltem senkivel , én láttam a saját szememmel .

De ugye a csillagtető, nem leponyvázott kiszerelt hajtóművel, leszerelt függőleges vezèrsík ugyancsak nem leponyvázva, nem fedett helyen, nem a fasza üzemeltetès ismèrvei. o_O

Èn is saját szemmel láttam hónapokon át.

Az hogy meg amúgy vèrtizzadtak esetleg akik a karbantartásokat szerelèseket vègeztèk, hogy egy-egy gèp repkèpes legyen, az más kèrdès.
 

mlace

Well-Known Member
2018. február 16.
1 946
5 313
113
Olyan szar koncepció tényleg, mint a könnyű vadásznak túl nagy és két hajtóműves, nehéz vadásznak kicsi Hornet.

Az hogy mi van benne, hozzá integrálva, nem a gépen múlik. Az üzemanyaggal a 9.12 nél van igazad, a későbbiekben ez is változott a púposokkal. Egy normális radarral, hőpellengátorral, R77 és R73 al, bármikor partiban van egy korban a gripennek megfeleltethető Mig35. A szar az egészben az, hogy sanszosan kicsit jobb repteljesítmény mellett.

Olyan szar az a Mig-29, hogy a vele egy korban repkedő F-15/F-16 pilóták is tisztelik a mai napig a típust. Persze a 9.12 valóban nem ellenfél a block 70 - nek, az tény, csak a keletnémet Migektől szopták le magukat az egyesítés után az ellenük gyakorló nyugati pilóták, IRST, hmd +R 73 kombó elég zorall volt a maga korában.


De te szerinted szar, értem.

Köszönjük ismét a semmit.
"Kortárs"Hornet 10 amraamm plusz 2 sidewinder addig a 29-esre 2 BVR rakéta plussu 4 R73 ment fel.Csapásmérő képessegről nem is beszélve.Lehet gyakorlaton jól szerepelt de az Izraeli F15-ösök plussz Sivatagi viharban is lőttek le manőverező légiharcban 29-est plussz Etióp Su 27-esek.Nyílván közrejátszhatott a pilóták képzettsége.Meg az alacsony tüzelőanyag mennyiség.Mert hiába a kiemelkedő toloerő/tömeg arány ha csak rövid ideig használható ki.Újjabb verzióknál ezt részben orvosolták a rep teljesítmény "rovására".
 

zsolti

Well-Known Member
2015. augusztus 8.
16 676
46 202
113
"Kortárs"Hornet 10 amraamm plusz 2 sidewinder addig a 29-esre 2 BVR rakéta plussu 4 R73 ment fel.Csapásmérő képessegről nem is beszélve.Lehet gyakorlaton jól szerepelt de az Izraeli F15-ösök plussz Sivatagi viharban is lőttek le manőverező légiharcban 29-est plussz Etióp Su 27-esek.Nyílván közrejátszhatott a pilóták képzettsége.Meg az alacsony tüzelőanyag mennyiség.Mert hiába a kiemelkedő toloerő/tömeg arány ha csak rövid ideig használható ki.Újjabb verzióknál ezt részben orvosolták a rep teljesítmény "rovására".
Az a hornet ami 10 Amraamot visz, az se nem visz 10-et élesben soha, meg a 9.12 kortársa is vitt a valóságban 2-4 sidewindert és két Sparrowt, a későbbi Mig35 meg szintén többet vihet mint az alap 29-es. Ja, lelőtték őket Irakban, Szerbeknél, tényleg szar :D !
 

mlace

Well-Known Member
2018. február 16.
1 946
5 313
113
Az a hornet ami 10 Amraamot visz, az se nem visz 10-et élesben soha, meg a 9.12 kortársa is vitt a valóságban 2-4 sidewindert és két Sparrowt, a későbbi Mig35 meg szintén többet vihet mint az alap 29-es. Ja, lelőtték őket Irakban, Szerbeknél, tényleg szar :D !

Izraeli F15-ösök is "csaptak ösze" 29-essel és le is lőtték öket manőverező légiharcban.F18A/C 6 sparrow+2 sidewinder vihetett magával.90-es évektől dupla szárny alatti tartókon 10 Amraam.Maga az alal koncepció értelmetlen volt.Csináltak a szovjetek egy közel F15 méretű/tömegű frontvadászt ami kiváloan manőverezett de kb mig21 hatósugarú volt(ezen a téren visszalépetr a 23-ashoz képest).Mellékesen minimálisan volt olcsóbb gyártani mint a Su27-est.Helyette inkább csinálhattak volna az AL31-F hajtóművel egy egyhajtóműves vadászt ahogy később a kínaiak tették(J10).Maga az RD33 hajtómű se volt egy "sikersztori".Mig 35 meg mire gyártásba ment minimális darabszámban nyugaton ott volt a raptor/F35 4 gen+gépek.És nem véletlen hogy az Orosz légierő is "mellőzi" a tipust és Su35-re "alapoz".
 

Negan

Well-Known Member
2019. november 30.
18 579
32 095
113
Az a hornet ami 10 Amraamot visz, az se nem visz 10-et élesben soha, meg a 9.12 kortársa is vitt a valóságban 2-4 sidewindert és két Sparrowt, a későbbi Mig35 meg szintén többet vihet mint az alap 29-es. Ja, lelőtték őket Irakban, Szerbeknél, tényleg szar :D !
Ja....Hornet A úgy vihetett 2 db Sparrowt,plusz 2 db SW-t,hogy közben még maradt 7 db függesztési pontja üresen.......Azokbol további 4 függesztőn vihetett légiharc rakétát-szabadon választhatóan,hogy melyiket.Terhelhetősége,hatótávja,radarja,üzemeltethetősége,élettartama,EW rendszerei mind magasan felülmulta a MiG29A/C modelleket.
Pedig az F18A 1984ben lett rendszeresitve.
Etiop Su27 is lőtt le eritreai 29est,nem is egyet.(érdekesség,hogy az etiopok egyik Szuhoj pilótája nő volt)