[HUN] Vadászgépek beszerzése

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

amper

Well-Known Member
2011. december 12.
1 045
12 510
113
Imádom, amikor teljesen fogalmatlanul írtok ide.
A lengyelek vért pisáltak hogy a levegőben tudják tartani a 29-eseiket.
2016-19 között évente 1 gépet vesztettek.
Majd azt követően is csak küzdelem volt.
Olyanról is volt szó, hogy végül a 8 hónapos földre parancsolást tulajdonképpen a pilóták kényszerítették ki, mert egyszerűen nem voltak hajlandó a gépekkel repülni. A hazai felújítás nem sikerült olyan faszán...
Erre mikor visszatért a szolgálatba a típus, szinte azonnal újabb repülés közbeni meghibásodás követte.
Ráadásul mindezt úgy produkálták, hogy egy jelentős mennyiséget már az elejétől kezdve donornak használtak a németektől érkezett képek közül, mert élettartam volt még bennük, de a gépek piszok jó akrobatikai képességei miatt a németek is kenték nekik, mint itthon Vári Gyuláék.
A lengyelek mikor az átvételkor átvizsgálták a csomagot, akkor a jelentős részük ment egyből múzeumba, meg donornak.
Tessék megnézni, hogy mire mentek a lengyelek egy saját kérdéses felújító képességgel, miközben az oroszokat már régen elutasították. A ukránoknak átadott gépek mind a lengyelek, mind a szlovákok esetén is kritikán aluli állapotban voltak. A végére a szlovákok valami 4 gépet voltak képesek tartósan kiállítani szolgálatra. Igazság szerint ezek esetén már az Ukrajnába való átrepülést sem merték igazán kockáztatni. Pedig az ukrán szerelők már alkatrészekkel mentek a gépekért, és mégis az lett a vége, hogy platón mentek Ukrajnába.
A németek azonnal dobták a Mig-29-est, amint csak tudták. Egyedül egy agresszor századot tartottak meg, ők adták a legtöbb NATO gyakorlaton a Red Team-et. De a Luftwaffenak úgy kellett ezek üzemeltetése mint egy jó kiadós butplug. De ők megtehették, hiszen a légteret, és a küldetéseket az Eurofighter, meg a Typhoon repülte. A lengyeleknek meg nem volt elég pénze, hogy db-db alapon F-16-ost vegyenek. A mennyiségre meg szükségük volt. De ők is csak úgy merték vállalni a dolgot, hogy a tartaléknak ott volt az F-16. Meg is szívták, amikor 8 hónapra le kellett ültetni a kispadra a teljes 29-es flottát, mert annyit kellett repülniük az F-16-osokkal, hogy sorba kellett leállítani azokat is, mert elkezdtek kifutni a Lockheaddel szerződött repült órákból. Az extra karbantartást meg arany árában mérték. CSak emiatt kellett visszahozni őket 8 hónap után. Az eredményt fentebb már leírtam.
Az indiai légierő esetén hasonló tapasztalatok voltak. De mit mond az az adat, amikor már a szállításnál olyan csomagot raktak össze, amikor a 70 gépre rendeltek 48db tartalék hajtóművet. És gondolom, hogy ezt nem saját ötletből tették, hanem az oroszok ilyen arányokat javasoltak nekik.
Ennek ellenére sem értek el velük normális hadrafoghatóságot. Az indiai gépeket '86 és '90 között szállították le.
92-re a következő eredményt sikerült elérni:

Értem én, hogy India, meg minden, de azért na!
Mi köze ennek az egészhez? Majd ha az F-16-ost valaki az amcsik nélkül akarja üzemeltetni, hát az se nagyon fog menni. Ja, a szlovákok is trógerek voltak. És? Bármelyik gép lerohad ha úgy állnak hozzá.
Ekkora tudással kár itt felszentelned magad. Olvastad a neten, írod. Akkor az úgy van :)
 

amper

Well-Known Member
2011. december 12.
1 045
12 510
113
MiG29 egy csodalatos murepulogep.
De ektelen szar harci gép.Dragan es szarul üzemeltethető.
Az mas kerdes,hogy nalunk meg raadasul szarul is uzemeltettek őket.Olyan magyaroschan...
Ezt helyezd el időben. A 23-asok kikoppannak, ezzel mennek a képességek a levesbe. Pénz nincs. A 21bisszel deríts fel bármit ami alacsonyan halad. Csak ki ne derüljön hogy ez úgy kellett nekünk mint egy falat kenyér...
Mellesleg a 80-as években üzembe helyezett technikáról beszélünk. Na akkor ez a fegyverzet nem számított szarnak.
A "drágán" dologra ha valós infód van azt örömmel venném. Nem a pletykák érdekelnek. Szarul... hát ha nem akarjuk akkor szarul megy, típustól függetlenül.
 

imike

Well-Known Member
2013. január 29.
2 450
9 667
113
Ezért írtam "lehetősegként" EX NDK mig 23 ML/MLA gépek átvételét ha már átmeneti megoldásban gondolkoztunk.Ha meg már vadonatúj gépemet szereztünk be akkor meg kellett volna becsülni őket nem "lerohasztani" ahogy tettük.Az államadósság ellentételezése meg nem feltétlenül a haderőbe ment volna ha nem kapunk értelmes dolgot érte.Ha jól emlékszem 800 millió dollárt "írtak le" az Oroszok a gépekért cserébe.

Én meg Ex NDK-s Su-22 M4-eket is írtam régen, azok is tudtak R73-ast vinni és a mi Su-22-eseinket (M3-asokat) a PG nagyjavította már. Úgy emlékszem, hogy az ex NDK-s Su-22-esek végül a lengyelekhez kerültek és ők elég sokáig használták őket.
 
T

Törölt tag

Guest
Mi köze ennek az egészhez? Majd ha az F-16-ost valaki az amcsik nélkül akarja üzemeltetni, hát az se nagyon fog menni. Ja, a szlovákok is trógerek voltak. És? Bármelyik gép lerohad ha úgy állnak hozzá.
Ekkora tudással kár itt felszentelned magad. Olvastad a neten, írod. Akkor az úgy van :)
Miről beszélsz b+?
Felsoroltam neked a legproblémásabb európai üzemeltetéseket, de ez messze nem a vége.
A románok 4 gépet vesztettek el, és végül ugyan az lett a sorsuk, mint a mieinknek. Rohadnak egy reptér sarkában.
Szerinted miért a 21-eseket modernizáltatták az izraeliekkel, amikor ott lett volna nekik a csúcs szuper Mig-29-es?
A csehek darab-darabra cserélték el őket a lengyelekkel. Nem akármire! 10 elvogóvadasz gépet, 10 darab Sokolra (könnyű helikopter).
Szerinted mekkora volt a baj?
Milyen amcsik nélküli üzemben tartásról beszélsz? Arra akarsz célozni, hogy amiatt voltak ilyen szarok a gépek, mert nem az oroszoktól rendeltek hozzájuk alkatrészt?
MI, a csehek, románok, még bőven akkor tartottuk, amikor simán lehetett oroszoktól rendelni, de szerintem ez indiaiak is simán kaphattak volna hozzájuk alkatrészt!
A lengyelek csak azért próbálkoztak saját fenntartással, mert még így is az tűnt jobb megoldásnak.
 
  • Vicces
Reactions: LMzek 2.0 and amper

tarzaan

Well-Known Member
2014. március 25.
13 328
19 013
113
MiG29 egy csodalatos murepulogep.
De ektelen szar harci gép.Dragan es szarul üzemeltethető.
Az mas kerdes,hogy nalunk meg raadasul szarul is uzemeltettek őket.Olyan magyaroschan...

Sajnos nem a 9-15-ös modell került szériába (ill. az már nem is került szériába).
 

mlace

Well-Known Member
2018. február 16.
2 511
6 849
113
Ezt helyezd el időben. A 23-asok kikoppannak, ezzel mennek a képességek a levesbe. Pénz nincs. A 21bisszel deríts fel bármit ami alacsonyan halad. Csak ki ne derüljön hogy ez úgy kellett nekünk mint egy falat kenyér...
Mellesleg a 80-as években üzembe helyezett technikáról beszélünk. Na akkor ez a fegyverzet nem számított szarnak.
A "drágán" dologra ha valós infód van azt örömmel venném. Nem a pletykák érdekelnek. Szarul... hát ha nem akarjuk akkor szarul megy, típustól függetlenül.
Átmeneti megoldásra kiszortunk 8oo millió dollár államadóságot(ahogy írták lehetett volna helyette metro/vasút építés).Átmeneti megoldásnak meg lehetett volna beszerezni kikopó 23MF-ek helyett ML/MLD-et fillérekért ha csak "átmeneti" időre kell.De a 29-essel se lett volna akkora gond ha már akkori időkben nem kis összegnek szamító pénzért beszerezzük őket(még ha államadósság fejében) jobban vigyágunk rájuk.
 

efott1974

Well-Known Member
2022. március 11.
1 860
2 490
113
MiG29 egy csodalatos murepulogep.
De ektelen szar harci gép.Dragan es szarul üzemeltethető.
Az mas kerdes,hogy nalunk meg raadasul szarul is uzemeltettek őket.Olyan magyaroschan...
Gondolom, részt vettél akkortájt a napi színtű műszaki feladatok előszítésében és/vagy azok megoldásában/végrehajtásában , mert ha mégsem , akkor tisztelettel megkérlek hogy maradjál csendben.
 

Negan

Well-Known Member
2019. november 30.
20 592
36 169
113
Ezt helyezd el időben. A 23-asok kikoppannak, ezzel mennek a képességek a levesbe. Pénz nincs. A 21bisszel deríts fel bármit ami alacsonyan halad. Csak ki ne derüljön hogy ez úgy kellett nekünk mint egy falat kenyér...
Mellesleg a 80-as években üzembe helyezett technikáról beszélünk. Na akkor ez a fegyverzet nem számított szarnak.
A "drágán" dologra ha valós infód van azt örömmel venném. Nem a pletykák érdekelnek. Szarul... hát ha nem akarjuk akkor szarul megy, típustól függetlenül.
Hivatalos,szamlakkal igazolt infom nekem sincs.
Fegyverzetileg nem volt jobb jelentősen,mint a 23ML.Sot,bolgsrok jobbra ertekeltek az MLDket,mint s 29est.Harcelektronikaja a 80as evekbeli nyugati szinvonalhoz kepest nagyon gyenge volt.Meg tukorreflektoros tadarzechnologia...Gripen radarja ahoz kepest egy szuperlativusz.Alacsony élettartamú alkatreszek.Hajtomurol a burok hoztak nyilvanossagra,hogy 300orankent nagyjavitasra szorul,mikozben az osoreg francia Atar 1200 órás javitaskozi uzemidovel rendelkezik....
A kivalo ropkepesseghez alacsony hasznos terhelhetoseg,es keves uzemanyag társult /mihez kepest?a szuksegeshez kepest/.
Leginkabb talan az iranymutato,hogy a hh vegevel nem nagyon tudta eladni a MiG sehova.Mig a Su27 csalad sikeres,a 29es az orosz legieronek se kellett.
Szerintem a MiG29 konnyuvadasznak túl nagy es bonyorult,nehezvadasznak meg tul kicsi es gyenge.Alighanem jobban jartak volna,ha a két hajtóműves 29 helyett az eredeti,egy hajtomuves MiG33 tervet vallaztjak konnyuvadasz szerepköre.Akkor most lehetne egy meg mindig piackepes JF17 jellegű gepuk.
Szerintem a 29es a ket szek kozott a pad alja.
Node könnyű utolag okosnak lenni.
 

Negan

Well-Known Member
2019. november 30.
20 592
36 169
113
Gondolom, részt vettél akkortájt a napi színtű műszaki feladatok előszítésében és/vagy azok megoldásában/végrehajtásában , mert ha mégsem , akkor tisztelettel megkérlek hogy maradjál csendben.
Nana,hogy nem.Addigra nekem mar reg elfogyott a centim.21est meg vontatgattam.
De akik reszt vettek benne,azok visszaemlekezo irasai azert eleg arulkodoak.No meg a hadrafoghatosagi % adatok is eleg erdekessek.
 

zsolti

Well-Known Member
2015. augusztus 8.
17 876
54 924
113
Hivatalos,szamlakkal igazolt infom nekem sincs.
Fegyverzetileg nem volt jobb jelentősen,mint a 23ML.Sot,bolgsrok jobbra ertekeltek az MLDket,mint s 29est.Harcelektronikaja a 80as evekbeli nyugati szinvonalhoz kepest nagyon gyenge volt.Meg tukorreflektoros tadarzechnologia...Gripen radarja ahoz kepest egy szuperlativusz.Alacsony élettartamú alkatreszek.Hajtomurol a burok hoztak nyilvanossagra,hogy 300orankent nagyjavitasra szorul,mikozben az osoreg francia Atar 1200 órás javitaskozi uzemidovel rendelkezik....
A kivalo ropkepesseghez alacsony hasznos terhelhetoseg,es keves uzemanyag társult /mihez kepest?a szuksegeshez kepest/.
Leginkabb talan az iranymutato,hogy a hh vegevel nem nagyon tudta eladni a MiG sehova.Mig a Su27 csalad sikeres,a 29es az orosz legieronek se kellett.
Szerintem a MiG29 konnyuvadasznak túl nagy es bonyorult,nehezvadasznak meg tul kicsi es gyenge.Alighanem jobban jartak volna,ha a két hajtóműves 29 helyett az eredeti,egy hajtomuves MiG33 tervet vallaztjak konnyuvadasz szerepköre.Akkor most lehetne egy meg mindig piackepes JF17 jellegű gepuk.
Szerintem a 29es a ket szek kozott a pad alja.
Node könnyű utolag okosnak lenni.
Olyan szar koncepció tényleg, mint a könnyű vadásznak túl nagy és két hajtóműves, nehéz vadásznak kicsi Hornet.

Az hogy mi van benne, hozzá integrálva, nem a gépen múlik. Az üzemanyaggal a 9.12 nél van igazad, a későbbiekben ez is változott a púposokkal. Egy normális radarral, hőpellengátorral, R77 és R73 al, bármikor partiban van egy korban a gripennek megfeleltethető Mig35. A szar az egészben az, hogy sanszosan kicsit jobb repteljesítmény mellett.

Olyan szar az a Mig-29, hogy a vele egy korban repkedő F-15/F-16 pilóták is tisztelik a mai napig a típust. Persze a 9.12 valóban nem ellenfél a block 70 - nek, az tény, csak a keletnémet Migektől szopták le magukat az egyesítés után az ellenük gyakorló nyugati pilóták, IRST, hmd +R 73 kombó elég zorall volt a maga korában.


De te szerinted szar, értem.

Köszönjük ismét a semmit.
 

efott1974

Well-Known Member
2022. március 11.
1 860
2 490
113
Nana,hogy nem.Addigra nekem mar reg elfogyott a centim.21est meg vontatgattam.
De akik reszt vettek benne,azok visszaemlekezo irasai azert eleg arulkodoak.No meg a hadrafoghatosagi % adatok is eleg erdekessek.
Értem .... , akik akkor ott voltak , minden dícséretet megérdemelnek , nagyon oda tették magukat.Tudom!Én beszéltem senkivel , én láttam a saját szememmel .
 

Negan

Well-Known Member
2019. november 30.
20 592
36 169
113
Olyan szar koncepció tényleg, mint a könnyű vadásznak túl nagy és két hajtóműves, nehéz vadásznak kicsi Hornet.

Az hogy mi van benne, hozzá integrálva, nem a gépen múlik. Az üzemanyaggal a 9.12 nél van igazad, a későbbiekben ez is változott a púposokkal. Egy normális radarral, hőpellengátorral, R77 és R73 al, bármikor partiban van egy korban a gripennek megfeleltethető Mig35. A szar az egészben az, hogy sanszosan kicsit jobb repteljesítmény mellett.

Olyan szar az a Mig-29, hogy a vele egy korban repkedő F-15/F-16 pilóták is tisztelik a mai napig a típust. Persze a 9.12 valóban nem ellenfél a block 70 - nek, az tény, csak a keletnémet Migektől szopták le magukat az egyesítés után az ellenük gyakorló nyugati pilóták, IRST, hmd +R 73 kombó elég zorall volt a maga korában.


De te szerinted szar, értem.

Köszönjük ismét a semmit.
Csakhogy nekünk 9.12eink voltak.Lényegtelen,hogy a gyártásra nem kerülő M,és a késöbbi változatok mit tudtak volna,lényegtelen számunkra.
De.....Valahogy a késöbbi változatok sem lettek sikeresek.Valahogy senki nem elégedett velük,kik vettek ezekböl a késöbbi változatokbol.
És hát ott vannak a valódi háborúk eredményei.
Érdekesség,hogy az egyetlen szegmens,ahol az utóbbi időben sikert ért el,az pont az,amire a Hornet is készült.Hordozófedélzeti vadászgép.
Hogy a német pilóták lefosták magukat a gép reptulajdonságaitol,az meg azért annyira nem meglepő.F4,F104 és Tornádo gépek köré masnikat lehetett repülni vele.Mindenki el volt ájulva a gép műrepülhetőségétől.
De ez nem mentette meg a pilótáikat a tényleges harcban attol,hogy a jóval fejlettebb harcelektronikájú és fegyverzetű nyugati gépek lelőjék őket.
 
  • Tetszik
Reactions: Catles

Masztiff

Well-Known Member
2018. július 4.
4 463
8 770
113
Mindent értek, mi volt, de most már csak jelenlegi állapotukban használhatatlan MiG-29-eseink vannak - meg működőképes griffmadaraink.

"Honfi, mit ér epedő kebel e romok ormán?
Régi kor árnya felé visszamerengni mit ér?
Messze jövendővel komolyan vess öszve jelenkort;
Hass, alkoss, gyarapíts: s a haza fényre derűl!"
 

fedett_mókus

Well-Known Member
2018. november 25.
3 875
7 167
113
Csakhogy nekünk 9.12eink voltak.Lényegtelen,hogy a gyártásra nem kerülő M,és a késöbbi változatok mit tudtak volna,lényegtelen számunkra.
De.....Valahogy a késöbbi változatok sem lettek sikeresek.Valahogy senki nem elégedett velük,kik vettek ezekböl a késöbbi változatokbol.
És hát ott vannak a valódi háborúk eredményei.
Érdekesség,hogy az egyetlen szegmens,ahol az utóbbi időben sikert ért el,az pont az,amire a Hornet is készült.Hordozófedélzeti vadászgép.
Hogy a német pilóták lefosták magukat a gép reptulajdonságaitol,az meg azért annyira nem meglepő.F4,F104 és Tornádo gépek köré masnikat lehetett repülni vele.Mindenki el volt ájulva a gép műrepülhetőségétől.
De ez nem mentette meg a pilótáikat a tényleges harcban attol,hogy a jóval fejlettebb harcelektronikájú és fegyverzetű nyugati gépek lelőjék őket.
szerintem, de ez csak egy vélemény, Te szimplán szereted ha fáj
 

vilmoci

Well-Known Member
2010. április 24.
1 740
4 262
113
Az RD-33 élettartam legendásan szar, ez nem is titok. Kialakításából fakadóan utánégetővel még szarabb.
Hogy teljes legyen a történet, a h.művek szervízciklusa nincs szinkronban a sárkányéval. - legjobb tudomásom szerint
Ha azt is nézzük mellé, hogy nálunk a legkihasználtabb gép nem érte el a 80 repült órát évente és jellemzőbb volt 60+ óra/év repülés átlagban... nos akkor a javításközi üzemidő nagyjából 4 évre adódna (persze biztosan volt hajtóműcsere közben is — ekkor pedig egyből nem fut párhuzamosan a hmű és a sárkány ledolgozott üzemideje )
Látatlanban szerintem kb. 2-2.5 év lehetett a várható értéke egy hmű repülőgépben töltött idejének ( biztosat persze csak akkor mondhatnánk, ha betekinthetnénk az okmányokba), az eredeti állításom pedig ez volt:
„nem szokott kelleni hajtóműveket folyamatosan kell ki-be pakolgatni, nem bevásárlószatyor az ”
Azt pedig erre írtam válaszként:
„Meg az, hogy mekkora meló 2 hajtóművet folyamatosan ki-be pakolgatni a törzsbe?”
 

Negan

Well-Known Member
2019. november 30.
20 592
36 169
113
Mindent értek, mi volt, de most már csak jelenlegi állapotukban használhatatlan MiG-29-eseink vannak - meg működőképes griffmadaraink.

"Honfi, mit ér epedő kebel e romok ormán?
Régi kor árnya felé visszamerengni mit ér?
Messze jövendővel komolyan vess öszve jelenkort;
Hass, alkoss, gyarapíts: s a haza fényre derűl!"
Ki nem tanul a hibáibol,az arra itéltetik,hogy megismételje őket
 
  • Tetszik
Reactions: ravenlord

Ocses

Well-Known Member
2018. szeptember 29.
7 341
16 697
113
Értem .... , akik akkor ott voltak , minden dícséretet megérdemelnek , nagyon oda tették magukat.Tudom!Én beszéltem senkivel , én láttam a saját szememmel .

De ugye a csillagtető, nem leponyvázott kiszerelt hajtóművel, leszerelt függőleges vezèrsík ugyancsak nem leponyvázva, nem fedett helyen, nem a fasza üzemeltetès ismèrvei. o_O

Èn is saját szemmel láttam hónapokon át.

Az hogy meg amúgy vèrtizzadtak esetleg akik a karbantartásokat szerelèseket vègeztèk, hogy egy-egy gèp repkèpes legyen, az más kèrdès.
 

mlace

Well-Known Member
2018. február 16.
2 511
6 849
113
Olyan szar koncepció tényleg, mint a könnyű vadásznak túl nagy és két hajtóműves, nehéz vadásznak kicsi Hornet.

Az hogy mi van benne, hozzá integrálva, nem a gépen múlik. Az üzemanyaggal a 9.12 nél van igazad, a későbbiekben ez is változott a púposokkal. Egy normális radarral, hőpellengátorral, R77 és R73 al, bármikor partiban van egy korban a gripennek megfeleltethető Mig35. A szar az egészben az, hogy sanszosan kicsit jobb repteljesítmény mellett.

Olyan szar az a Mig-29, hogy a vele egy korban repkedő F-15/F-16 pilóták is tisztelik a mai napig a típust. Persze a 9.12 valóban nem ellenfél a block 70 - nek, az tény, csak a keletnémet Migektől szopták le magukat az egyesítés után az ellenük gyakorló nyugati pilóták, IRST, hmd +R 73 kombó elég zorall volt a maga korában.


De te szerinted szar, értem.

Köszönjük ismét a semmit.
"Kortárs"Hornet 10 amraamm plusz 2 sidewinder addig a 29-esre 2 BVR rakéta plussu 4 R73 ment fel.Csapásmérő képessegről nem is beszélve.Lehet gyakorlaton jól szerepelt de az Izraeli F15-ösök plussz Sivatagi viharban is lőttek le manőverező légiharcban 29-est plussz Etióp Su 27-esek.Nyílván közrejátszhatott a pilóták képzettsége.Meg az alacsony tüzelőanyag mennyiség.Mert hiába a kiemelkedő toloerő/tömeg arány ha csak rövid ideig használható ki.Újjabb verzióknál ezt részben orvosolták a rep teljesítmény "rovására".