[HUN] Vadászgépek beszerzése

Hát,nem erőltettük meg magunkat a légierő fejlesztéssel sem.
:(
Lett volna még lehetőség pedig,szorongathatta volna jobban is a főni a vikingek skulciajit,még 1 század szúnyog belefért volna a nato csatlakozásuk megengedésébe.
Vagy nem pálya már a gripen számunkra és ezért lett csak 4 db , vagy a svédek mutattak nekünk fügét!
 
  • Tetszik
Reactions: Ocses and Aladeen
Meg az is, hogy a rakéták (R-27, R-73) kb. a Sparrow és a Sidewinder 60-as évek végi változatainak vietnami tapasztalataihoz hasonlóan teljesítettek.
Szia,

Hat, inkabb brutalis visszalepes volt az R-73 utan az "uj" infravoros legiharcraketa.
Persze az nem a Gripen hibaja, hogy a kaphato legregebbi gyartasu fegyvert valasztottuk. :-(

Mindenesetre a mai napig nem ert ide olyan infravoros legiharcraketa, ami akar csak megkozelitene az R-73 szintjet (ez foleg nem a Gripen hibaja, hogy csak bejelenteni sikerult, megvenni nem az Iris-T-t es a sisakcelzokat - amik persze nem csak megkozelitenek, hanem egybol tul is lepnek az R-73 szintjet).
 
Szia,

Hat, inkabb brutalis visszalepes volt az R-73 utan az "uj" infravoros legiharcraketa.
Persze az nem a Gripen hibaja, hogy a kaphato legregebbi gyartasu fegyvert valasztottuk. :-(

Mindenesetre a mai napig nem ert ide olyan infravoros legiharcraketa, ami akar csak megkozelitene az R-73 szintjet (ez foleg nem a Gripen hibaja, hogy csak bejelenteni sikerult, megvenni nem az Iris-T-t es a sisakcelzokat - amik persze nem csak megkozelitenek, hanem egybol tul is lepnek az R-73 szintjet).

Elhiszem, bár @Negan szerint az R-73 szar, mert a búrok erre jutottak.

Az etióp-eritreai háborúról való beszámolók szerintem elég anektdotikusak, nem biztos, hogy hitelesek. Persze ez igaz sok mindenre, a perzsák elsöprő légi fölényére az irakiakkal szemben is, amit Tom Cooper állított a könyvében iráni források alapján stb. (mindenesetre túl sokra nem mentek vele a perzsák, azon túl, hogy a nagyjából a komplett iraki haditengerészetet tényleg elintézték egy nap alatt még a háború elején... nem tudták megvédeni a Harg-szigetet és a tankereket sem igazán, a szárazföldieket pláne nem tudták hatékonyan támogatni... na de Eritrea-Etiópia volt a téma. A lelövéseket asszem R-73-mal érték el, R-27R kb. használhatatlannak bizonyult)
 
Elhiszem, bár @Negan szerint az R-73 szar, mert a búrok erre jutottak.

Az etióp-eritreai háborúról való beszámolók szerintem elég anektdotikusak, nem biztos, hogy hitelesek. Persze ez igaz sok mindenre, a perzsák elsöprő légi fölényére az irakiakkal szemben is, amit Tom Cooper állított a könyvében iráni források alapján stb. (mindenesetre túl sokra nem mentek vele a perzsák, azon túl, hogy a nagyjából a komplett iraki haditengerészetet tényleg elintézték egy nap alatt még a háború elején... nem tudták megvédeni a Harg-szigetet és a tankereket sem igazán, a szárazföldieket pláne nem tudták hatékonyan támogatni... na de Eritrea-Etiópia volt a téma. A lelövéseket asszem R-73-mal érték el, R-27R kb. használhatatlannak bizonyult)
A búr próbák,a német-NATO próbák,és az etiop-eritreai háború gyakorlati bevetései szerint is az R73 ténylegesen nem érdemes szemböl inditani,csak a hátsó féllégtérből.És ez a 90es években már kizárta a tipust az élvonalbol.
Papiron,de mindenki által elismerten konstrukciós elgondolásként is egy kiváló tervezet volt-de a valóságban már nem annyira.
De a közhiedelemmel ellentétben sem a sisakcélzó,sem a tolóerővektorált kormányzás nem volt egyedi,sem orosz találmány.Sisakcélzót az US Navy már a 70es években bevezette az F4 gépein,az AH64A helin is volt szolgálatba állása pillanatátol.Francia Mica rakéták is alapbol vektorálhatóak voltak,csak az ARH irányitó fej késése miatt jóval később álltak szolgálatba a tervezettnél.És mire nálunk megjelent a MiG29,már megjelentek a sokkal komplexebb (pl a román LanseReken is) sisakkijelzők,amik már nemcsak a céljelet,hanem sokkal többet kijeleztek.
De az,hogy a németek kiléptek az ASRAAMbol,és inkább létrehozták a saját IR AAM programjukat,az egyértelműen az R73 hatása.Gyakorletilag csináltak egy nyugati technológiai szintű,továbbfejlesztett R73-t.
Csak ismételni tudom magamat.Az orosz mérnökök jók.A gond az orosz ipar rögvalóságával van.Az ipar rendre nem képes azt a tervet hatékonyan megvalósitani,amit a mérnökök megálmodnak.
 
Hozzáfűzés.
Az orosz rakéta élettartama is pocsék.Egy korabeli SW simán kibirt 100+ repült órát,és nyugodtan lehetett tárolni 20+ évig,inditáskor 90%kos megbizhatósággal működött.R73 a gyárbol kihozva nem hozta ezt az értéket.20-40 repült óra után meg gyakorlatilag selejtezni kellett.
 
A KAI hivatalosan is megerősítette az együléses FA-50 fejlesztést. Minimális költséggel és idővel pótolják az üzemanyagtartály ülésterét. A világ igényeire reagálva a KAI úgy döntött, hogy kifejleszti az együléses FA-50-et, és számos opció bemutatásával képes megfelelni az ügyfelek igényeinek.
To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.
A majdani 5G-s gépeink mellé (amiből valszeg nem lesz sok) vennék egy századnyit "Airbus-kergetőnek" meg CAS-ra.
Olcsó gép és várhatóan a repültórája is sokkal olcsóbb mint bármelyik 5G-s gépnek.

24 KF-21 + 12 FA-50 egy csomagban koreai hitelre. :)
 
A majdani 5G-s gépeink mellé (amiből valszeg nem lesz sok) vennék egy századnyit "Airbus-kergetőnek" meg CAS-ra.
Olcsó gép és várhatóan a repültórája is sokkal olcsóbb mint bármelyik 5G-s gépnek.

24 KF-21 + 12 FA-50 egy csomagban koreai hitelre. :)
Minek? Airbus kergetőnek? Az mennyi lehet? évi 15-20 óra repidő? Na, arra veszettül kell... ...teljesen meg fogja érni.
Cas-ra meg Bayraktar/más drón/cirkáló drón/tüzérség ebben a nagy országban. Ha már lehagytuk Ausztriát, akkor meg még egy adag 5. generációs gép.
 
Minek? Airbus kergetőnek? Az mennyi lehet? évi 15-20 óra repidő? Na, arra veszettül kell... ...teljesen meg fogja érni.
Cas-ra meg Bayraktar/más drón/cirkáló drón/tüzérség ebben a nagy országban. Ha már lehagytuk Ausztriát, akkor meg még egy adag 5. generációs gép.
Igazábol életképes lenne a vegyes flotta,ha a lopakodó 5G gépet egy kellő teljesitményű,és kellően gazdaságos 4G gép támogatja.Nem kell minden feladatra 5G gép,illetve az 5G gépet annak védelme és irányitása alatt hatékonnyan tudja támogatni egy 4G.Aféle "bombakamion fegyverhordozó" szerepben.
Csinálják ezt mások is.IAF is.
Leginkább a jobban ismert ii.vh-s pazerkeil taktika légi megfelelőjeként lehetene leirni.(persze csak párhuzam,főleg hogy a panzerkeil is fejlődött az idők folyamán,nem volt statikus harcrend)
 
  • Tetszik
Reactions: Tumpek
Minek? Airbus kergetőnek? Az mennyi lehet? évi 15-20 óra repidő? Na, arra veszettül kell... ...teljesen meg fogja érni.
Cas-ra meg Bayraktar/más drón/cirkáló drón/tüzérség ebben a nagy országban. Ha már lehagytuk Ausztriát, akkor meg még egy adag 5. generációs gép.
Szia,

Hat, nekem ugy tunik, hogy a teljes magyar legiero jelenleg legfontosabb feladata a legirendeszet. Es szerintem jol becsulte meg Aladeen, kb 12 gep kellene erre a celra.

Elso nekifutasra ez egy kifejezetten jo es hatekony otletnek tunik szamomra, mar ha arrol almodozunk, hogy 2.5 szazadnyi 5 G gepre valo penzt el lehet kolteni a magyar legierore.

Ami egy picit kerdes szamomra, hogy mennyire jo otlet az, hogy az elit pilotak nem adnak keszultseget, vagy legalabbis olyan keszultseget nem adnak, ami kozben tenylegesen fel is szallnak elfogast vegrehajtani? Nem mondom hatarozottan, hogy ez baj lenne, de a loveszeknel egyertelmuen azt latom, hogy sokkal jobb katona az, aki jar misszioba, mint aki nem. Es a legirendszeti keszultseg egy hasonlo dolog: nem azt csinalja, amit elesben egy haboruban csinalna, de megis olyat tesz, ami eles feladat.

Nyilvan ha megvalosul, akkor a pilotaknal is kellene egy egyertelmu "eletpalyamodel"-t csinalni: ha kijon az iskolabol, akkor egy kicsit me'g tanul FA-50-n, utana kisero nappali keszultsegben, utana kisero ejszakai keszultsegben, utana vezer nappali keszultsegben, vezer ejszakai keszultsegben, es ha ez mind megvan, akkor utana atkerul 5 g-re kiseronek keszultsegbe, aztan vezernek keszultsegbe. Szerintem utana mehetne vadaszbombazo feladatra, ahol mar csak jelkepes keszultseget adnak (ekkora talan mar olyan koru, hogy kevesbe terhelheto rutinszeru ejszakai szolgalattal).

De igazabol szerintem teljesen irrealis a 2.5 szazadnyi 5 G gepre valo penz elkoltese.
 
A majdani 5G-s gépeink mellé (amiből valszeg nem lesz sok) vennék egy századnyit "Airbus-kergetőnek" meg CAS-ra.
Olcsó gép és várhatóan a repültórája is sokkal olcsóbb mint bármelyik 5G-s gépnek.

24 KF-21 + 12 FA-50 egy csomagban koreai hitelre. :)
Nem éppen most térünk át a 16 gépes század(ok)ra?
 
Nem éppen most térünk át a 16 gépes század(ok)ra?
A századaink mérete mindig a pénztárcánktól függ. ;)

Lehet hogy csak 16 db 5G-s gépre futja, de hogy nelegyünk teljesen letolt gatyával érdemes lehet egy olcsó 4G-s gépet is tenni mellé - pláne ha egy helyről rendelhető a kettő.
Pl. FA-50 - sok feladatot el tudna látni kiképzéstől kezdve a légi rendőrködésen át a földi csapásmérésig.
Sok ország meg tartja a 4G-s gépeket is az 5G mellett. Gripenek 40-ig is elrepkedhetnek mondjuk, de aztán valami más kell a helyére.

Jó lett volna a L-39NG helyett a potensebb T-50-es venni...
 
Szia,

Hat, nekem ugy tunik, hogy a teljes magyar legiero jelenleg legfontosabb feladata a legirendeszet. Es szerintem jol becsulte meg Aladeen, kb 12 gep kellene erre a celra.

Elso nekifutasra ez egy kifejezetten jo es hatekony otletnek tunik szamomra, mar ha arrol almodozunk, hogy 2.5 szazadnyi 5 G gepre valo penzt el lehet kolteni a magyar legierore.

Ami egy picit kerdes szamomra, hogy mennyire jo otlet az, hogy az elit pilotak nem adnak keszultseget, vagy legalabbis olyan keszultseget nem adnak, ami kozben tenylegesen fel is szallnak elfogast vegrehajtani? Nem mondom hatarozottan, hogy ez baj lenne, de a loveszeknel egyertelmuen azt latom, hogy sokkal jobb katona az, aki jar misszioba, mint aki nem. Es a legirendszeti keszultseg egy hasonlo dolog: nem azt csinalja, amit elesben egy haboruban csinalna, de megis olyat tesz, ami eles feladat.

Nyilvan ha megvalosul, akkor a pilotaknal is kellene egy egyertelmu "eletpalyamodel"-t csinalni: ha kijon az iskolabol, akkor egy kicsit me'g tanul FA-50-n, utana kisero nappali keszultsegben, utana kisero ejszakai keszultsegben, utana vezer nappali keszultsegben, vezer ejszakai keszultsegben, es ha ez mind megvan, akkor utana atkerul 5 g-re kiseronek keszultsegbe, aztan vezernek keszultsegbe. Szerintem utana mehetne vadaszbombazo feladatra, ahol mar csak jelkepes keszultseget adnak (ekkora talan mar olyan koru, hogy kevesbe terhelheto rutinszeru ejszakai szolgalattal).

De igazabol szerintem teljesen irrealis a 2.5 szazadnyi 5 G gepre valo penz elkoltese.
Tehát veszel egy század gépet az évi pár tucat óra air polcingra?
Mer Aladdin ezt írta.
 
  • Tetszik
Reactions: bel