[HUN] Vadászgépek beszerzése

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

Status
Not open for further replies.

Aladeen

Well-Known Member
2021. július 17.
21 698
42 143
113
Nem éppen most térünk át a 16 gépes század(ok)ra?
A századaink mérete mindig a pénztárcánktól függ. ;)

Lehet hogy csak 16 db 5G-s gépre futja, de hogy nelegyünk teljesen letolt gatyával érdemes lehet egy olcsó 4G-s gépet is tenni mellé - pláne ha egy helyről rendelhető a kettő.
Pl. FA-50 - sok feladatot el tudna látni kiképzéstől kezdve a légi rendőrködésen át a földi csapásmérésig.
Sok ország meg tartja a 4G-s gépeket is az 5G mellett. Gripenek 40-ig is elrepkedhetnek mondjuk, de aztán valami más kell a helyére.

Jó lett volna a L-39NG helyett a potensebb T-50-es venni...
 

alali77

Well-Known Member
2011. szeptember 19.
4 188
10 661
113
Szia,

Hat, nekem ugy tunik, hogy a teljes magyar legiero jelenleg legfontosabb feladata a legirendeszet. Es szerintem jol becsulte meg Aladeen, kb 12 gep kellene erre a celra.

Elso nekifutasra ez egy kifejezetten jo es hatekony otletnek tunik szamomra, mar ha arrol almodozunk, hogy 2.5 szazadnyi 5 G gepre valo penzt el lehet kolteni a magyar legierore.

Ami egy picit kerdes szamomra, hogy mennyire jo otlet az, hogy az elit pilotak nem adnak keszultseget, vagy legalabbis olyan keszultseget nem adnak, ami kozben tenylegesen fel is szallnak elfogast vegrehajtani? Nem mondom hatarozottan, hogy ez baj lenne, de a loveszeknel egyertelmuen azt latom, hogy sokkal jobb katona az, aki jar misszioba, mint aki nem. Es a legirendszeti keszultseg egy hasonlo dolog: nem azt csinalja, amit elesben egy haboruban csinalna, de megis olyat tesz, ami eles feladat.

Nyilvan ha megvalosul, akkor a pilotaknal is kellene egy egyertelmu "eletpalyamodel"-t csinalni: ha kijon az iskolabol, akkor egy kicsit me'g tanul FA-50-n, utana kisero nappali keszultsegben, utana kisero ejszakai keszultsegben, utana vezer nappali keszultsegben, vezer ejszakai keszultsegben, es ha ez mind megvan, akkor utana atkerul 5 g-re kiseronek keszultsegbe, aztan vezernek keszultsegbe. Szerintem utana mehetne vadaszbombazo feladatra, ahol mar csak jelkepes keszultseget adnak (ekkora talan mar olyan koru, hogy kevesbe terhelheto rutinszeru ejszakai szolgalattal).

De igazabol szerintem teljesen irrealis a 2.5 szazadnyi 5 G gepre valo penz elkoltese.
Tehát veszel egy század gépet az évi pár tucat óra air polcingra?
Mer Aladdin ezt írta.
 
  • Tetszik
Reactions: bel

Aladeen

Well-Known Member
2021. július 17.
21 698
42 143
113
Most én vagyok a hülye, hogy nem értem minek vizionáltok a majdani 5G gépek mellé még pulsszba új tipusnak a T50-et, amikor még itt lesznek a Gripenjeink is?!
azok egyelőre 36-ig lesznek itt - bizonyosan. Aztán majd kiderül van-e bennük még elég repóra illetve akarják-e tovvább repülni őket.
FA-50 ötlet tényleg nagyon távoli és hipotetikus. Csupán felvetettem hogy ha KF-21 lenne a befutó 5G-s gép 8-10 év múlva, akkor mellé venni egy csomagban ezt a gépet esetleg megfontolandó lehet. Azt sem mondom, hogy szükségszerű...
 

Negan

Well-Known Member
2019. november 30.
19 261
33 569
113
A századaink mérete mindig a pénztárcánktól függ. ;)

Lehet hogy csak 16 db 5G-s gépre futja, de hogy nelegyünk teljesen letolt gatyával érdemes lehet egy olcsó 4G-s gépet is tenni mellé - pláne ha egy helyről rendelhető a kettő.
Pl. FA-50 - sok feladatot el tudna látni kiképzéstől kezdve a légi rendőrködésen át a földi csapásmérésig.
Sok ország meg tartja a 4G-s gépeket is az 5G mellett. Gripenek 40-ig is elrepkedhetnek mondjuk, de aztán valami más kell a helyére.

Jó lett volna a L-39NG helyett a potensebb T-50-es venni...
Lassan eljutottatok a már x éve mondogatom kétgépes légirőhöz.....
Egyébként a Kfir elött az FA50 együléses változatát irtam a támogató gép szerepére,és kétüléses gépeket oktató-REH-dronirányitó szerepkörre.
Csakhát még mindig nincs együléses FA50 könnyűvadász.IAI a Kfir NGvel meg olyan gépet igért,ami jóval nagyobb teljesitményű,mint az FA50 könnyűvadász.
Különben mostanában a Boeing-SAAB páros is emleget egy lehetséges együléses könnyűvadász változatú RedHawkot.......
 
  • Tetszik
Reactions: Aladeen

Zaphod Beeblebrox

Well-Known Member
2020. április 1.
4 549
16 567
113
azok egyelőre 36-ig lesznek itt - bizonyosan. Aztán majd kiderül van-e bennük még elég repóra illetve akarják-e tovvább repülni őket.
FA-50 ötlet tényleg nagyon távoli és hipotetikus. Csupán felvetettem hogy ha KF-21 lenne a befutó 5G-s gép 8-10 év múlva, akkor mellé venni egy csomagban ezt a gépet esetleg megfontolandó lehet. Azt sem mondom, hogy szükségszerű...
Értem. Nos, ahogy én látom az ütem ahogy használják aszerint még bőven lessz benne, de ha kell is nagyjavitás, valszeg az is olcsóbb lessz mint új gépek beszerzése+rendszeresítése.

De további jó beszélgetést kívánok azt megvitatni itt 2024-ben, hogy mit kellene majd venni 2036 utánra..
 

Negan

Well-Known Member
2019. november 30.
19 261
33 569
113
Én lámpák őrzőjével abban egyetértek hogy a gripen földi csapásmérésre kíváló.
Igazábol a milyeink,de úgy általában a C nem.Ha meg van terhelve,drasztikussan csökken a repteljesitménye.Ráadásul a milyeinknek még a gyengébb A szárnyai vannak.
 

Aladeen

Well-Known Member
2021. július 17.
21 698
42 143
113
De további jó beszélgetést kívánok azt megvitatni itt 2024-ben, hogy mit kellene majd venni 2036 utánra..
Ha nagyon szigorúan vesszük a topik témáját akkor a következő 4-5 évre be is lehetne zárni: 2028-2030 nem valószínű hogy komolyan felmerül a váltótípus beszerzésének elindítása.
 

Zaphod Beeblebrox

Well-Known Member
2020. április 1.
4 549
16 567
113
Ha nagyon szigorúan vesszük a topik témáját akkor a következő 4-5 évre be is lehetne zárni: 2028-2030 nem valószínű hogy komolyan felmerül a váltótípus beszerzésének elindítása.
Mivel ahogy láttuk Gripen eseteben is így a jövőbeli típus vásárlása is szinte biztos, hogy politikai döntès lessz elsősorban ès nem azon fog múlni, hogy az egyes tipusok autoskártya szerinti összehasonlításban hogy végeznek, szóval Igen, kb ennyi értelme ezen rugózni.

De nem akarom elrontani a beszélgetést a realitassal, szóval csak hajrá! ;)
 

Negan

Well-Known Member
2019. november 30.
19 261
33 569
113
Ha nagyon szigorúan vesszük a topik témáját akkor a következő 4-5 évre be is lehetne zárni: 2028-2030 nem valószínű hogy komolyan felmerül a váltótípus beszerzésének elindítása.
Hm.Erre azért nem vennék mérget.
Elösször is,a NER ugyan kivülről stabilnak néz ki,de valójában egy homokvár.
Másodszor az EU és a NATO is stabilnak néz ki,de valójában az USA jelenti a NATOt,és az USA védernyője teszi lehetővé az EU stabilitását.Márpedig az USA éppen elég súlyos belső problémákkal küzd.Egy lépésre van attol,hogy kifaroljon a számára inkább csak nyűg Europábol,és akkor itt csúnya világ jön.
Szóval HA nem változik semmi,akkor nem várható semmi.De elég egy széllökés,és csúnyán felkavarodhat ez a langyos állóviz.
 

Aladeen

Well-Known Member
2021. július 17.
21 698
42 143
113
Hm.Erre azért nem vennék mérget.
Elösször is,a NER ugyan kivülről stabilnak néz ki,de valójában egy homokvár.
Másodszor az EU és a NATO is stabilnak néz ki,de valójában az USA jelenti a NATOt,és az USA védernyője teszi lehetővé az EU stabilitását.Márpedig az USA éppen elég súlyos belső problémákkal küzd.Egy lépésre van attol,hogy kifaroljon a számára inkább csak nyűg Europábol,és akkor itt csúnya világ jön.
Szóval HA nem változik semmi,akkor nem várható semmi.De elég egy széllökés,és csúnyán felkavarodhat ez a langyos állóviz.
Akkor sem tudunk leakasztani egy új flottát gyorsan. Ha néhány éven belül kell még vadászgép, akkor svédektől kell még gépeket kunyerálni bármi más legalább +5 év lenne...
 
  • Tetszik
Reactions: efott1974

Negan

Well-Known Member
2019. november 30.
19 261
33 569
113
Akkor sem tudunk leakasztani egy új flottát gyorsan. Ha néhány éven belül kell még vadászgép, akkor svédektől kell még gépeket kunyerálni bármi más legalább +5 év lenne...
Kivéve a Kfir NG,amit az IAI aláirástol számitott 2 éven belül leszállitott 24 gép lehetőséggel hirdetett.....Szépséghibája,hogy nincs hozzá oktatóváltozat az üzleti vállalásban,mert azokbol kifogytak,újra kell gyártani őket,ami tovább tart mint az NG átépités.
Ahogy most kinéz a helyzet,a svéd gépeket meg el fogja nyelni Ukraina.
Egyébként most éppen mennyi az FA50 ára,és mennyire igérik a 15 éve készülő együléses változatot?
 
Status
Not open for further replies.