T
Törölt tag
Guest
Az NFTC csak "sorminta".Na, akkor emgint ott tartunk, hogy habár az NFTC-t veszed alapul, és a teljes kb. NFTC program repidejét rávetítetted az albatroszokra, most szerinted sem analógja az itthon kiépülő rendszer. Akkor meg totálisan fölösleges ráhúzni, meg sokszáz órákat számolni a sugárhajtású gyakorlóra.
Ahhoz, hogy eljuss lvl 2-ről lvl 4-re az kb. ennyi repült órát igényel. Több lehet, kevesebb nem nagyon.
Az NG-nek pont az az előnye, hogy el tudja látni az NFTC-ben látott típusok (Texan, Hawk) feladatkörét is. Azaz akár a fenti óraszámot teljesítheted egy fajta gépen is.
A 20 éve szükséges (ma is annyi szükséges) gépszám befolyasolja a szükséges pilótaszámot.Azért, mert az, hogy 20 éve kinek mire volt pénze, meg mit kellett volna, abból nem következik, hogy most fölöslegesen sok oktatógépet kell venni.
Az pedig a gépszámot. Ilyen egyszerű.
Mi köze van ehhez a Gripennek.Gripen pilótát márpedig Gripenen kell reptetni. Elő kell teremteni a lehetőséget a repült órák megemelésére, ez a nagy titok, nem pedig az, hogy az új pilótákat oktatógépen parkoltatják még évekig. Persze, hogy megunja.
Amíg nem ül a pilóta Gripenen, addig miért nem repkedhetne NG-n?
Jelenleg is állandó személyzete van a kiképző gépeinknek.
Ja és addig senki nem szerel le, és még nem is öregszik. Mindenki innentől az idők végezetéig átmegy az orvosin. Dorian Gray jeligére...Játsszunk el a gondolattal, hogy mégis lesz valami abból a három századból. Tegyük fel, hogy nem 12, hanem 14 gép lesz a századokban.
Az mondjuk 60 pilóta. Ebből most legyen meg 20.
Jön két éven belül 4 újabb Gripen. Számoljunk úgy, hogy mire itt lesznek, lesz +5 fő pilóta rá, akik még mondjuk nem vethetőek be harcban, de már egyedül repülhetnek a gépen. 2026-ra akkor lesz 25.

Naugye. Csakhogy nem 2026-ra fog jönni új típus, hanem jóval később. Ahhoz idén kéne rendelni.Na, a hatvanhoz még +35 pilóta kellene, ha 26-ig nem lép le senki.
Nem fogunk. Pont a 4 most bejelentett gép miatt.
Milyen tempója?Jó, de ezt a 35 pilótát hány évfolyamban akarjuk előteremteni? A Gripenek tempója évi két darab. Az évente úgy három pilóta.
A Gripen pilóták esetén meglévő képzési keretünk arra vonatkozik, hogy fenntartsuk a jelenlegi pilóta létszámot.
Ha új típusra váltunk, akkor ott nem 2 ember per év szinten kellenek a pilóták.
A legjobb megoldás erre, hogy mostantól felépítesz egy kiképző századot 12 géppel, majd őket folyamatosan repteted NG-n. Amikor meg jön az igény, hogy nosza új típus, meg átképzés akkor egyből mehet a mostani Gripen pilóták egy része + a kiképző század pilótái a képzésre.
Ez azt jelenti, hogy egyből ki lehetne küldeni egy 20-30 pilótás turnust. Ez még akkor is lehetséges lenne, ha közben az aktív Gripen pilóták egy része tovább repüli a Gripeneket, mert a készültséget fent kell tartani.
Mondjuk 20 főből 8 fő Gripen pilóta (belőlük lesznek az új típus hazai oktatói), a többi meg a kiképző század teljes állománya.
Ha 4 kiképző géped van, az a jelenlegi állomány fenntartásához elegendő.
Úgyhogy örülj neki, hogy 12-őt rendelünk, mivel ez azt jelenti, hogy Honvédségi szinten még mindig több mint 1 század harci gépben gondolkodnak.