[HUN] Vadászgépek beszerzése

Na, akkor emgint ott tartunk, hogy habár az NFTC-t veszed alapul, és a teljes kb. NFTC program repidejét rávetítetted az albatroszokra, most szerinted sem analógja az itthon kiépülő rendszer. Akkor meg totálisan fölösleges ráhúzni, meg sokszáz órákat számolni a sugárhajtású gyakorlóra.
Az NFTC csak "sorminta".
Ahhoz, hogy eljuss lvl 2-ről lvl 4-re az kb. ennyi repült órát igényel. Több lehet, kevesebb nem nagyon.
Az NG-nek pont az az előnye, hogy el tudja látni az NFTC-ben látott típusok (Texan, Hawk) feladatkörét is. Azaz akár a fenti óraszámot teljesítheted egy fajta gépen is.
Azért, mert az, hogy 20 éve kinek mire volt pénze, meg mit kellett volna, abból nem következik, hogy most fölöslegesen sok oktatógépet kell venni.
A 20 éve szükséges (ma is annyi szükséges) gépszám befolyasolja a szükséges pilótaszámot.
Az pedig a gépszámot. Ilyen egyszerű.
Gripen pilótát márpedig Gripenen kell reptetni. Elő kell teremteni a lehetőséget a repült órák megemelésére, ez a nagy titok, nem pedig az, hogy az új pilótákat oktatógépen parkoltatják még évekig. Persze, hogy megunja.
Mi köze van ehhez a Gripennek.
Amíg nem ül a pilóta Gripenen, addig miért nem repkedhetne NG-n?
Jelenleg is állandó személyzete van a kiképző gépeinknek.

Játsszunk el a gondolattal, hogy mégis lesz valami abból a három századból. Tegyük fel, hogy nem 12, hanem 14 gép lesz a századokban.
Az mondjuk 60 pilóta. Ebből most legyen meg 20.
Jön két éven belül 4 újabb Gripen. Számoljunk úgy, hogy mire itt lesznek, lesz +5 fő pilóta rá, akik még mondjuk nem vethetőek be harcban, de már egyedül repülhetnek a gépen. 2026-ra akkor lesz 25.
Ja és addig senki nem szerel le, és még nem is öregszik. Mindenki innentől az idők végezetéig átmegy az orvosin. Dorian Gray jeligére... :oops:
Na, a hatvanhoz még +35 pilóta kellene, ha 26-ig nem lép le senki.
Naugye. Csakhogy nem 2026-ra fog jönni új típus, hanem jóval később. Ahhoz idén kéne rendelni.
Nem fogunk. Pont a 4 most bejelentett gép miatt.
Jó, de ezt a 35 pilótát hány évfolyamban akarjuk előteremteni? A Gripenek tempója évi két darab. Az évente úgy három pilóta.
Milyen tempója?
A Gripen pilóták esetén meglévő képzési keretünk arra vonatkozik, hogy fenntartsuk a jelenlegi pilóta létszámot.
Ha új típusra váltunk, akkor ott nem 2 ember per év szinten kellenek a pilóták.
A legjobb megoldás erre, hogy mostantól felépítesz egy kiképző századot 12 géppel, majd őket folyamatosan repteted NG-n. Amikor meg jön az igény, hogy nosza új típus, meg átképzés akkor egyből mehet a mostani Gripen pilóták egy része + a kiképző század pilótái a képzésre.
Ez azt jelenti, hogy egyből ki lehetne küldeni egy 20-30 pilótás turnust. Ez még akkor is lehetséges lenne, ha közben az aktív Gripen pilóták egy része tovább repüli a Gripeneket, mert a készültséget fent kell tartani.
Mondjuk 20 főből 8 fő Gripen pilóta (belőlük lesznek az új típus hazai oktatói), a többi meg a kiképző század teljes állománya.
Ha 4 kiképző géped van, az a jelenlegi állomány fenntartásához elegendő.
Úgyhogy örülj neki, hogy 12-őt rendelünk, mivel ez azt jelenti, hogy Honvédségi szinten még mindig több mint 1 század harci gépben gondolkodnak.
 
Aki az NG ekkora darabszámú megvásárlása mellett hírdet igét, az nem vagy NER szekértoló, vagy hivatalból bele volt rángatva és most próbálja a bizonyítványt magyarázni, mert a felettesei is olvassák a HTKA.

Ez a repülőgép ugyanis csak kiképzésre alkalmas. Magyarország szuperszonikus harci repülőgépein kivül viszont másra nem, mert az Aribus gépekre kint kapják az oktatást (amihez egyébként is felesleges az NG. lévén a többmotoros repülőgépeken repülő személyzetet is jellemzően nem sugárhajtású egymotoros kiképző repülőgépen oktatják (Lásd pld. Boeing és Airbus gondolom ennyi elég). A helikopteres pilótáknak sem szükséges ilyenen repülni. Nos meg kell nézni a hajózó állományt és a 14+4 gépét és hozzá a kiképzési igényeket és kilóg a lóláb, hogy nincs szükség ennyi NG-re. Magyarország légtér adottságai és kikézpési lehetőségei is mutatják, hogy felesleges ennyi repülőgép, pld. alacsony repülésre és szuperszonikus repülésre alkalmas légtérrel minimálisal rendelkezünk. Az sem állja meg a helyét, hogy más országokból repülnének majd itt. (Nem véletelen a gyártó csehország is sem rendelt meg saját pilótakiképző szervezetének ennyi repülőgépet). A könnnyű csapásmérő és felderítő NG, pedig a vicc kategóriája.
 
Aki az NG ekkora darabszámú megvásárlása mellett hírdet igét, az nem vagy NER szekértoló, vagy hivatalból bele volt rángatva és most próbálja a bizonyítványt magyarázni, mert a felettesei is olvassák a HTKA.

Ez a repülőgép ugyanis csak kiképzésre alkalmas. Magyarország szuperszonikus harci repülőgépein kivül viszont másra nem, mert az Aribus gépekre kint kapják az oktatást (amihez egyébként is felesleges az NG. lévén a többmotoros repülőgépeken repülő személyzetet is jellemzően nem sugárhajtású egymotoros kiképző repülőgépen oktatják (Lásd pld. Boeing és Airbus gondolom ennyi elég). A helikopteres pilótáknak sem szükséges ilyenen repülni. Nos meg kell nézni a hajózó állományt és a 14+4 gépét és hozzá a kiképzési igényeket és kilóg a lóláb, hogy nincs szükség ennyi NG-re. Magyarország légtér adottságai és kikézpési lehetőségei is mutatják, hogy felesleges ennyi repülőgép, pld. alacsony repülésre és szuperszonikus repülésre alkalmas légtérrel minimálisal rendelkezünk. Az sem állja meg a helyét, hogy más országokból repülnének majd itt. (Nem véletelen a gyártó csehország is sem rendelt meg saját pilótakiképző szervezetének ennyi repülőgépet). A könnnyű csapásmérő és felderítő NG, pedig a vicc kategóriája.
Elég jól bele tudsz állni azokba, akik netán másként mernek gondolkodni valamiről mint Te ! Vélhetőleg nálad van a mindentudás képessége.
1. Kinek másnak kellene rendelnie terméket egy repülőgépgyárból, mint az 50%-os tulajdonosnak ?
2. Milyen üzenete lenne annak, ha termékből még a tulajdonos sem használ ?
3. " szuperszonikus repülésre alkalmas légtérrel minimálisan rendelkezünk " , akkor minek kellene a kiképzés egyes szakaszában más, akár gyorsabb gép ?
4. Az általad vicc kategóriás gépnek tartott eszköznek lehetnek olyan bevetési profiljai, amiben sikerrel lehet alkalmazni. Amennyiben nem ismersz ilyet, attól még lehet ilyen.
5. A Pilóta azzal repül amit kap, legyen az akár egy hangárajtó. Bizonyos szintű képességfenntartáshoz elegendő a szubszonikus sebességű repülőgép is, vannak olyan feladatok ahová sok és drága egy csili-vili vadászgép.
6. Lehet a mennyiségről vitatkozni, de ex katedra kijelenteni valamiről, hogy nem lesz jó, nem használható semmire ( " vicc kategória " ), mielőtt megérkezett volna és napi tapasztalatokkal rendelkeznénk, elég merész azért. Vélhetőleg több száz óra NG illetve T-45 Goshawk óra van már a szakszódban ...
 
1. Kinek másnak kellene rendelnie terméket egy repülőgépgyárból, mint az 50%-os tulajdonosnak ?
Elég lett volna 4 db is...
Milyen üzenete lenne annak, ha termékből még a tulajdonos sem használ ?
Ha nem vettünk volna akkor meg se vette volna bobo a céget
4. Az általad vicc kategóriás gépnek tartott eszköznek lehetnek olyan bevetési profiljai, amiben sikerrel lehet alkalmazni
Afrikába max
 
1. Kinek másnak kellene rendelnie terméket egy repülőgépgyárból, mint az 50%-os tulajdonosnak ?
Talán vewgyen az,kinek szüksége van a gépre.Nekünk nincs.Hogy 1 századnyi gépre fentartsunk 2 kiképzőszázadot,az kb röhej kategóriája.
Véleményem szerint a gyár megvásárlása is sima NER tolvajérdek volt,nem honvédelmi,és nem magyar érdek.
2. Milyen üzenete lenne annak, ha termékből még a tulajdonos sem használ ?
Egy exportra tervezett cuccot miért is kellene a gyártó országnak rendszeresitenie?Pl F5.Vagy az IAI F5,MiG21,Mi24 korszerűsitések.Stb
3. " szuperszonikus repülésre alkalmas légtérrel minimálisan rendelkezünk " , akkor minek kellene a kiképzés egyes szakaszában más, akár gyorsabb gép ?
Azért van supersonicus repülésre alkalmas méretű légterünk,viszont kiképző repülésre alkalmas légtérnek sok szempontbol szűkében vagyunk.
4. Az általad vicc kategóriás gépnek tartott eszköznek lehetnek olyan bevetési profiljai, amiben sikerrel lehet alkalmazni. Amennyiben nem ismersz ilyet, attól még lehet ilyen.
Persze,hogy van.Ahol semmiféle légelháritásra,de még ellenséges légtér felderitésre se kell számitani,ott használható.....De ott meg sokkal jobban használható egy olcsóbb,nagyobb teherbirású turbopop.....
5. A Pilóta repül amit kap, legyen az akár egy hangárajtó. Bizonyos szintű képességfenntartáshoz elegendő a szubszonikus sebességű repülőgép is, vannak olyan feladatok ahová sok és drága egy csili-vili vadászgép.
Nem.NEM és nem.Egy vadászpilótá képességfentartásához NEM felel meg egy oktató gép.És diszelgő repülésen kivűl sehol nem is tudja pótolni az L39 a vadászgépet.
6. Lehet a mennyiségről vitatkozni, de ex katedra kijelenteni valamiről, hogy nem lesz jó, nem használható semmire ( " vicc kategória " ), mielőtt megérkezett volna és napi tapasztalatokkal rendelkeznénk, elég merész azért. Vélhetőleg több száz óra NG illetve T-45 Goshawk óra van már a szakszódban ...
Bocs,de ez a pont a vicc kategória.Egy vadászpilótának a sugárhajtású alapfokú kiképzés után semmi keresni valója egy L39ben.Repülhet 500 órát is feleslegesen egy oktató gépben,az nem pótol egyetlen egy vadászgépen való repült órát sem.Inkább üljön helyette egy jó minőségű tipusspecifikus vadászgép szimulátorban.
 
Az NFTC csak "sorminta".
Ahhoz, hogy eljuss lvl 2-ről lvl 4-re az kb. ennyi repült órát igényel. Több lehet, kevesebb nem nagyon.
Az NG-nek pont az az előnye, hogy el tudja látni az NFTC-ben látott típusok (Texan, Hawk) feladatkörét is. Azaz akár a fenti óraszámot teljesítheted egy fajta gépen is.

A 20 éve szükséges (ma is annyi szükséges) gépszám befolyasolja a szükséges pilótaszámot.
Az pedig a gépszámot. Ilyen egyszerű.

Mi köze van ehhez a Gripennek.
Amíg nem ül a pilóta Gripenen, addig miért nem repkedhetne NG-n?
Jelenleg is állandó személyzete van a kiképző gépeinknek.


Ja és addig senki nem szerel le, és még nem is öregszik. Mindenki innentől az idők végezetéig átmegy az orvosin. Dorian Gray jeligére... :oops:

Naugye. Csakhogy nem 2026-ra fog jönni új típus, hanem jóval később. Ahhoz idén kéne rendelni.
Nem fogunk. Pont a 4 most bejelentett gép miatt.

Milyen tempója?
A Gripen pilóták esetén meglévő képzési keretünk arra vonatkozik, hogy fenntartsuk a jelenlegi pilóta létszámot.
Ha új típusra váltunk, akkor ott nem 2 ember per év szinten kellenek a pilóták.
A legjobb megoldás erre, hogy mostantól felépítesz egy kiképző századot 12 géppel, majd őket folyamatosan repteted NG-n. Amikor meg jön az igény, hogy nosza új típus, meg átképzés akkor egyből mehet a mostani Gripen pilóták egy része + a kiképző század pilótái a képzésre.
Ez azt jelenti, hogy egyből ki lehetne küldeni egy 20-30 pilótás turnust. Ez még akkor is lehetséges lenne, ha közben az aktív Gripen pilóták egy része tovább repüli a Gripeneket, mert a készültséget fent kell tartani.
Mondjuk 20 főből 8 fő Gripen pilóta (belőlük lesznek az új típus hazai oktatói), a többi meg a kiképző század teljes állománya.
Ha 4 kiképző géped van, az a jelenlegi állomány fenntartásához elegendő.
Úgyhogy örülj neki, hogy 12-őt rendelünk, mivel ez azt jelenti, hogy Honvédségi szinten még mindig több mint 1 század harci gépben gondolkodnak.

Áhh, jó, nem vitatkozom tovább.
Akkor gondold azt, hogy három vadászgép mellé kell egy oktatógép.
 
1. Kinek másnak kellene rendelnie terméket egy repülőgépgyárból, mint az 50%-os tulajdonosnak ?
2. Milyen üzenete lenne annak, ha termékből még a tulajdonos sem használ ?

Bobó csinált magának egy bizniszt.
Egyébként ha mindenáron kell, akkor kb. a fele is elég lett volna.

. A Pilóta azzal repül amit kap, legyen az akár egy hangárajtó. Bizonyos szintű képességfenntartáshoz elegendő a szubszonikus sebességű repülőgép is, vannak olyan feladatok ahová sok és drága egy csili-vili vadászgép.

Egyrészt nem, mert ha nem tetszik nekik a műsor lelépnek, másrészt KÁ-ROS!
A Gripen-pilóta Gripenen repüjön, azon gyakoroljon. Annyiszor leírták már itt mások is, nem csak én, hogy ez csak alibizés. Csehországban ebből volt gépveszteségünk, hogy séróból repültek, és a jóuram összekeverte az előző típusával.
 
Bobó csinált magának egy bizniszt.
Egyébként ha mindenáron kell, akkor kb. a fele is elég lett volna.



Egyrészt nem, mert ha nem tetszik nekik a műsor lelépnek, másrészt KÁ-ROS!
A Gripen-pilóta Gripenen repüjön, azon gyakoroljon. Annyiszor leírták már itt mások is, nem csak én, hogy ez csak alibizés. Csehországban ebből volt gépveszteségünk, hogy séróból repültek, és a jóuram összekeverte az előző típusával.
A gépvesztés pont abból volt, hogy nem repült a pilóta eleget. És egyből a 2 üléses Gripennek ugrottak neki.

Még egyszer: Bobó egy stróman volt ebben az egészben. Mint ahogy utána Hernádi is.
Most meg már a Magyar Állam tulajdona az Aero.
 
Elég jól bele tudsz állni azokba, akik netán másként mernek gondolkodni valamiről mint Te ! Vélhetőleg nálad van a mindentudás képessége.
1. Kinek másnak kellene rendelnie terméket egy repülőgépgyárból, mint az 50%-os tulajdonosnak ?
2. Milyen üzenete lenne annak, ha termékből még a tulajdonos sem használ ?
3. " szuperszonikus repülésre alkalmas légtérrel minimálisan rendelkezünk " , akkor minek kellene a kiképzés egyes szakaszában más, akár gyorsabb gép ?
4. Az általad vicc kategóriás gépnek tartott eszköznek lehetnek olyan bevetési profiljai, amiben sikerrel lehet alkalmazni. Amennyiben nem ismersz ilyet, attól még lehet ilyen.
5. A Pilóta azzal repül amit kap, legyen az akár egy hangárajtó. Bizonyos szintű képességfenntartáshoz elegendő a szubszonikus sebességű repülőgép is, vannak olyan feladatok ahová sok és drága egy csili-vili vadászgép.
6. Lehet a mennyiségről vitatkozni, de ex katedra kijelenteni valamiről, hogy nem lesz jó, nem használható semmire ( " vicc kategória " ), mielőtt megérkezett volna és napi tapasztalatokkal rendelkeznénk, elég merész azért. Vélhetőleg több száz óra NG illetve T-45 Goshawk óra van már a szakszódban ...
Egyben hülyeség amit írtál:

1. Ki a faszt érdekel, kié az 50% tulajdon, amikor használhatalan kiképési feladatkörön kívül (célt repülhet a lérakosoknak...)
1. Milyen üzenet? válasz fent!
3. Négy darab repülőgép elég egy 18 harci géppel rendelkező ország kiképzésére, amikor a képzés egy része külfödön vaósul meg
4. Nincs ilyen profil. Ez a repülőgép NEM harci alkalmazásra készült, semmilyen csöves vagy rakétás légvédelemmel felett nem tevékenykedhet, nincsenek redundáns elemei, nincs ellentevékenység rendszere, lokátora stb.
5. Nem kell hangárajtóval repülni, annyi repülőgépet kell beszerezni amennyi szükséges. A feleslegesen beszerzett L-39NG bekeülési költéségéből akár fegyverzet mehetett volna a jelenlegi Griffekre, akár még 2-4 belefért volna a bővítésbe..
6, Ex katedra kijelenthető, mert láttam két értekezést, amelyben ez szerepelt szépen ábrákkal stb. A gép főkonstruktőre is ezt mondta, kiképző repülőgép. Ebből úgy lehet harci, mint amilyen a Dassault Falcon felderítő..
Egyébként pld. az L-159-es Plamen gépágyú konténerét se tudja hordozni, nehéz. Egy nehézgéppuska konténer lehet a törzs alatti tartón Ennél 1941-ben már erősebb tűzereje volt eg Bf-109F-nek is.
A szakszónak meg ehhez semmi köze. A labdrarugó edzők sem azért tudják a tutit, mert jó játékosok voltak...
 
Kaptunk négy Gripen-t, ami semmit nem változtat a számunkra régóta és alapvetően hátrányos Kárpát medencés Status quo-n.

Összefüggéseiben is nézve: Kaptunk kb. annyi minimumot, amit a hazai Politika el tud adni győzelemként! Érdemes összevetni a török F-16 és "kellékei" tétellel és segít a valódi helyén értékelni a dolgot.

Egy leselejtezés előtt álló készletből sikerült eladni a svédeknek, nem rossz, de sok jellemzőjében jelentősen a török F-16-ok alatt van. Légirendészetre elég, ...
Összegezve: Hmmm...

U.I.: Nyilvános a darab-ár, vagy ismét titkosított 1000+1 évre?


.
 
  • Tetszik
Reactions: L.O.B and gafzhu
Kaptunk négy Gripen-t, ami semmit nem változtat a számunkra régóta és alapvetően hátrányos Kárpát medencés Status quo-n.

Összefüggéseiben is nézve: Kaptunk kb. annyi minimumot, amit a hazai Politika el tud adni győzelemként! Érdemes összevetni a török F-16 és "kellékei" tétellel és segít a valódi helyén értékelni a dolgot.

Egy leselejtezés előtt álló készletből sikerült eladni a svédeknek, nem rossz, de sok jellemzőjében jelentősen a török F-16-ok alatt van. Légirendészetre elég, ...
Összegezve: Hmmm...

U.I.: Nyilvános a darab-ár, vagy ismét titkosított 1000+1 évre?


.
Hello , nos részben egyetértek veled , azt gondolom hogy ha még legalább plussz 4 db Gripen jönne , az aláírt 4-en kívül akkor itt jópáran táncra perdültek volna!Amennyire én tudom , ezek a gépek a Block 2.1. és a 2.2. upgradet megkapják!Márcsak a nagyjainknak kellene , a fegyverzet fejlesztésére adni egy kis pénzt!A két top légiharcrakéta , sisakcélzó, bombák , esetleg Rampage - ha netalán tán vmely felelős ember egy olyan kiálltáson fordul meg ahol ez a fegyver bemutatásra kerül!Nyílván ott a HA , de ne adj Isten mégis bejönne , azért az már kicsit odavágna , a felsorolt fegyverzettel egyetemben!
 
Csak hogy legyen min tovább vitatkozni...

 
"Hazánk a három elérhető modernizációs csomag közül a legnagyobbat rendelte meg. Ennek köszönhetően hamarosan új hardverelemekkel bővül – a gépek önvédelmi képességét fokozatokkal emelő – elektronikai hadviselési rendszer és a radar, elsődlegesen azonban a fedélzeti számítógépek szerepe változik. 2006 óta több alkalommal frissültek egyre jobb képességű szoftverváltozatokkal a magyar Gripenek. A következő újítás lényege, hogy más képet látnak majd a pilóták az előttük lévő három képernyős kijelzőn. A bal oldalin a repülés és a HUD adatait, a középsőn a repülőgép vízszintes helyzetét kijelző műszer (HSI), a jobb oldalin pedig a rádiólokátor, az infravörös vagy az elektrooptikai érzékelők által megjelenített képet lehet látni."

 
jön egy kiválósági központ. ezt írtam amikor a +4 gép bejelentése megtörtént. (ez az amire orbán mondta hogy ezt tartja a valódi eredménynek)
ez volt az amin mindenki átsiklott mert leragadt a csak 4 db nál.
Mit takar a “kiválósági központ”?