[HUN] Embraer KC-390 Millennium

A legutóbbi hivatalos információ szerint 2024 Q2 vége. Az kb. május-június lehet. Az első gép kész, repült. Még néhány tesztrepülés és jöhetne. Úgy tűnik hogy a brazilok időarányosan jól állnak vele. Hogy itthon mi a helyzet, felkészültek-e már az érkezésére, üzemeltetésére, azt nem tudni. A repülőnapon akarták beutatni az elsőt, de az most már nem köti őket mint határidő. A pilótaképzésről sincs hír, hogy hogy állnak vele. A márciusi Aero-ban van most egy cikk erről, nem tudom hogy írnak-e valami újat, érdekeset.

Nem lennék meglepve, ha mindenféle saját maguknak és az íróasztal fiókjának készülő papírokkal faszkodnák el az időt.
 
"A gyártó úgy számol, hogy két, egymástól kétezerötszáz kilométerre lévő repülőtér között egy KC-390-esekből álló hatgépes flotta két nap leforgása alatt nem kevesebb, mint hatezer embert és ötszáz tonna rakományt képes átszállítani."
..
"Természetesen az sem volt mindegy, hogy mennyit kell az egyes gépekért fizetni. Pontos árat persze nem tudunk, de a becslések szerint egy C-130J átlagosan száz-százhatvan millió dollárba kerül alapáron. Az Embraer-üzletről sem közölt ilyen adatokat a Védelmi Beszerzési Ügynökség, ám iparági becslések alapján ötven-hatvan millió dollárt fizethettünk a KC-390-esek darabjáért."
 
"A gyártó úgy számol, hogy két, egymástól kétezerötszáz kilométerre lévő repülőtér között egy KC-390-esekből álló hatgépes flotta két nap leforgása alatt nem kevesebb, mint hatezer embert és ötszáz tonna rakományt képes átszállítani."
..
"Természetesen az sem volt mindegy, hogy mennyit kell az egyes gépekért fizetni. Pontos árat persze nem tudunk, de a becslések szerint egy C-130J átlagosan száz-százhatvan millió dollárba kerül alapáron. Az Embraer-üzletről sem közölt ilyen adatokat a Védelmi Beszerzési Ügynökség, ám iparági becslések alapján ötven-hatvan millió dollárt fizethettünk a KC-390-esek darabjáért."
Annál szerintem több volt!
 
  • Tetszik
Reactions: Aladeen
A szimulátoron kívül mi az, ami kellett a portugáloknak, és nekünk nem kell?
"A szerződés tartalmaz:
  • egy Rheinmetall szimulátort,
  • a flotta (!) karbantartását,
  • az Elbit rendszerek elektronikus hadviselési csomagját,
  • földi támogató berendezéseket,
  • a V2500-E5 hajtómű karbantartását,
  • orvosi evakuációs (MEDEVAC) készletet,
  • tűzoltó modult,
  • légi utántöltő rendszert,
  • új infrastruktúra kiépítését és a meglévő infrastruktúra felújítását (!!!) – közölte a Nemzetvédelmi Minisztérium.

A portugál KC-390 NATO szabványos felszerelést tartalmaz, mint például a Link-16 adatkommunikációs rendszer, a Mode 4/5 „idegen-barát” felismerő rendszer és a teljes kommunikációs berendezés."
 
"A szerződés tartalmaz:
  • egy Rheinmetall szimulátort,
  • a flotta (!) karbantartását,
  • az Elbit rendszerek elektronikus hadviselési csomagját,
  • földi támogató berendezéseket,
  • a V2500-E5 hajtómű karbantartását,
  • orvosi evakuációs (MEDEVAC) készletet,
  • tűzoltó modult,
  • légi utántöltő rendszert,
  • új infrastruktúra kiépítését és a meglévő infrastruktúra felújítását (!!!) – közölte a Nemzetvédelmi Minisztérium.

A portugál KC-390 NATO szabványos felszerelést tartalmaz, mint például a Link-16 adatkommunikációs rendszer, a Mode 4/5 „idegen-barát” felismerő rendszer és a teljes kommunikációs berendezés."
Ebből nekünk kb. a tűzoltó modul nem kell.
 
Ebből nekünk kb. a tűzoltó modul nem kell.
Persze, csak én a "80-90 misimet", amit keveseltél erre a kiejlentésre szántam:

"iparági becslések alapján ötven-hatvan millió dollárt fizethettünk a KC-390-esek darabjáért."


A programköltségek visszaosztásával kijönnek a Te számaid is, csak abban nehéz megmondani mi minden van benne, erre lettek emlitve példák a szimulátortól az infrastruktúrális fejelsztésekig, de bármit K+F-t is bele rejthetnek a kül. mélységű kiképzési programok sokasááig stb.
 
Persze, csak én a "80-90 misimet", amit keveseltél erre a kiejlentésre szántam:

"iparági becslések alapján ötven-hatvan millió dollárt fizethettünk a KC-390-esek darabjáért."


A programköltségek visszaosztásával kijönnek a Te számaid is, csak abban nehéz megmondani mi minden van benne, erre lettek emlitve példák a szimulátortól az infrastruktúrális fejelsztésekig, de bármit K+F-t is bele rejthetnek a kül. mélységű kiképzési programok sokasááig stb.
Remélhetőleg benne van + 1-2 gépre az opciók is fix áron.
 
Persze, csak én a "80-90 misimet", amit keveseltél erre a kiejlentésre szántam:

"iparági becslések alapján ötven-hatvan millió dollárt fizethettünk a KC-390-esek darabjáért."


A programköltségek visszaosztásával kijönnek a Te számaid is, csak abban nehéz megmondani mi minden van benne, erre lettek emlitve példák a szimulátortól az infrastruktúrális fejelsztésekig, de bármit K+F-t is bele rejthetnek a kül. mélységű kiképzési programok sokasááig stb.
Szerintem érdemesebb a teljes projekt költséget nézni, mert a végen azt kell kifizetni. :-)
 
  • Tetszik
Reactions: arcas
"Közös nagyköveti és főkonzuli látogatásra került március 18-án az Embraer Gaviao Peixoto-i gyárában, ahol a Magyar Légierő részére vásárolt KC-390-es szállítógépek készülnek.

Halmai Miklós nagykövet és László Zsuzsanna főkonzul megtekintették a gyártósoron készülő második gépet, valamint az első felszálláson már átesett első példányt. Az Embraer képviselőivel folytatott megbeszélésen áttekintették a gyártási folyamat állását. A felek egyetértettek, hogy a csúcstechnológiát képviselő repülőgépek átadása a magyar-brazil kétoldalú kapcsolatokat új dimenzióval fogja gazdagítani és további együttműködési lehetéseket fog teremteni."

433237793_463068186043041_4468162518264792196_n.jpg
433204493_463068429376350_509654593152850053_n.jpg
433064739_463068372709689_4569977744547158215_n.jpg
 
Ebben a #FenomenálisPéntekben a C-390 Millenium legújabb konfigurációját emeljük ki. Ez az első tesztelt #Embraer repülőgép, amelyet intenzív osztályra konfiguráltak, amely alapvető erőforrás a humanitárius küldetések végrehajtásához. A jelenlegi C-390 flottája emellett 99% feletti küldetés teljesítési aránnyal bizonyította kapacitását, megbízhatóságát és teljesítményét..
#C390 #Millennium #WeAreEmbraer #EmbraerStories