[HUN] Embraer KC-390 Millennium

440813918_411032281718833_517839453051200496_n.jpg

Forrás:https://www.facebook.com/photo?fbid...m.7363715273705365&idorvanity=301646879912275
 
Fejlesztés alatt áll a légiszállító-kapacitás is, két KC–390-es gépet rendeltek, közepes típusról beszélünk. Ha ezek megérkeztek, rendben lévőnek tekintik ezt a képességet, vagy várható további bővítés, akár nagyobb típussal?


Böröndi Gábor: Ezzel egyelőre lezárul a légiszállító-kapacitás létrehozása. Ez a képesség azért fontos nekünk, mert nem mindig a határaink mentén van a konfliktus. Kellenek azok a szállítóeszközök, amelyekkel a katonákat és a felszereléseket biztonságosan, magyar felségjel alatt ki tudjuk juttatni. A gépek légi utántöltő képességgel is rendelkeznek, tehát a Gripenek vonatkozásában egy olyan, a NATO-követelményeket teljesítő képességcsomagot vásárlunk, ami még jobbá teszi a magyar légierő megítélését a NATO-ban.

 
  • Tetszik
  • Szomorú
Reactions: perceptron and bel
"Február 8-án megtörtént az immár magyar felségjelű KC-390-es felszállása Braziliában. Milyen menetrend szerint készülnek a sokoldalúan használható szállítógépek hadrendbe állítására?

- Műszaki szakembereink első csapata már januárban kiutazott, hogy felkészüljenek a gép hazai üzemeltetésére, ők már vissza is érkeztek Kecskemétre. A második szakember gárda nyáron indul, hogy ők „frissítés” nélkül fogadhassák majd a tervek szerint második félévben megérkező 610-es oldalszámú Milleniumot.

A hajózó személyzet kiválasztásához szükség volt átszervezésekre is, hiszen négy kapitányt és négy első tisztet kell kiképezni és felkészíteni a KC-390-es irányítására. Így kerül majd a Falconról is, az Airbusról is a brazil fél elvárásainak megfelelő repülőgépvezető, de az első tiszti beosztásra indítunk nemrég Kanadából hazatért hajózót is. A jövő tervezésénél már számítunk a vezérkari főnök úr engedélye alapján egykori kollégáink számításba vételére is. Van aki jelenleg Németországban A400-ason repül, így szerzett már a rampás repülésből is tapasztalatot. De van olyan An-26-os pilótánk is, aki a pápai Nehézszállító Ezrednél töltött évek után a civil életet cseréli fel ismét a magyar hajózó dzsekire."
 
Elnézést, ha ez a fejtegetés már mástól, máskor előjött, de ugye az alapvető keserű pirula az, hogy össz-vissz két darab a típusból se katonai, se repüzemtani, se gazdasági szempontból nem elégséges.

Ugyanakkor most itt a HTKA-n jött velem szembe az imént a hír, hogy Hollandia állítólag kilenc ilyen gép megrendelésével kacérkodik. És ki tudja, hogy ez mit indít majd el?
Azaz, elviekben van esély a gyártás felfutására, ami sanszosan a darabár csökkenését, illetve a support gazdaságosabbá válását is jelentheti.
Viszont eddigre mi már birtokon belül leszünk, hazai üzemeltetői bázissal és közvetlenül kiépült gyártói kapcsolattal.
Ami így nagy mértékben segítheti egy esetleges harmadik, illetve negyedik gép megvásárlását is.
 
Elnézést, ha ez a fejtegetés már mástól, máskor előjött, de ugye az alapvető keserű pirula az, hogy össz-vissz két darab a típusból se katonai, se repüzemtani, se gazdasági szempontból nem elégséges.

Ugyanakkor most itt a HTKA-n jött velem szembe az imént a hír, hogy Hollandia állítólag kilenc ilyen gép megrendelésével kacérkodik. És ki tudja, hogy ez mit indít majd el?
Azaz, elviekben van esély a gyártás felfutására, ami sanszosan a darabár csökkenését, illetve a support gazdaságosabbá válását is jelentheti.
Viszont eddigre mi már birtokon belül leszünk, hazai üzemeltetői bázissal és közvetlenül kiépült gyártói kapcsolattal.
Ami így nagy mértékben segítheti egy esetleges harmadik, illetve negyedik gép megvásárlását is.
Ausztria és Hollandia közösen vásárol 9 gépet az osztrákok 4-et a hollandok 5-öt ha jól emlékszem
 
" A hangárlátogatás során x láthatta a C-390 Millennium magyarországi gyártási különböző fázisait, az első példány már majdnem kész, ill. folyamatban van a
második gép végső összeszerelése."
115 millió dolláros alapárával a C-390 Millennium a multifunkcionális katonai szállítórepülőgépek piacának legjövedelmezőbb kategóriájába tartozik, akár 26 tonnát is szállít a nehezen elérhető helyekre, becsült utazósebessége 470 kt.
dqxHaUN.png