[HUN] Teherautók, szállító eszközök (MAN, Mercedes, Iveco, Scania, Tatra...)

10-21.jpg
 
Azért furcsa, mert a civil MAN-nak egyáltalán nincs rossz híre. Viszont a HX3 kiesésével most az a veszély is fennáll, hogy a Tatra túlbonyolított, qrva drágán üzemeltethető tgk-i is versenybe kerülnek.
Az ujaknak nagyon nincs jó híre mindenki szidja. A régebbi verziók amilyen jók voltak ár érték arányban megbízhatóságba az új generációval ment minden a levesbe. Főleg az oszkerek meghajtással vannak nagy gondok
 
  • Hűha
Reactions: fip7 and Nemerson
Amikor a határzár hodunai szakaszát építettek ott volt (civil) Man Mercedes Tátra Scania Daf Iveco Renault Volvo tehát az értelmesebb európai gyártók tgk I. Osszkerekesek terepjáró képességbe nem volt akkora eltérés köztük az ár a műszaki megbízhatóság és a javithatosag terén viszont nagy volt a szórás volt ami gyakran beszart de volt olyan is aminél nem nagyon volt hiba de amikor hiba volt annak kijavítása igen nehézkes volt a hiba mértékéhez képest... Voltak persze kiváló konstruktciok is.
 
  • Hűha
Reactions: Nemerson
Nem tudom mi lett a konklúzió beszéltem soforokkel vállalkozókkal szereplőkkel. Több vállalkozótól hallottam mindenesetre ugyan azt eltérő időbe egymástól több hetes eltéréssel. Hogy ő Mercédesz vesz kevés extrával mert pénzt akar keresni. Ez nekem elég meggyőző volt tőlük. Persze voltak akiknek más volt a befutó és mást tartottak szem előtt mert nekik más szempont a fontosabb (pl terepjáró képesség a tatranal fával foglalkozó cég vezetője de aszfaltra nem akarna vinni)
 
  • Tetszik
Reactions: fip7
Mindenesetre ha valami hadiipari közreműködést akarunk 2 van ami kézenfekvő. 4x4 és tgkba a gidran elemeire épült teherautó. És vagy a Mercedes ami bár szgk gyárral de igen komoly kapacitásokkal van jelen hazánkba.
Manta venni hogy aztán Romániába gyártsak még ... Pláne hogy ott az Iveco a befutó. Érthetetlen.
 
Nem tudom mi lett a konklúzió beszéltem soforokkel vállalkozókkal szereplőkkel. Több vállalkozótól hallottam mindenesetre ugyan azt eltérő időbe egymástól több hetes eltéréssel. Hogy ő Mercédesz vesz kevés extrával mert pénzt akar keresni. Ez nekem elég meggyőző volt tőlük. Persze voltak akiknek más volt a befutó és mást tartottak szem előtt mert nekik más szempont a fontosabb (pl terepjáró képesség a tatranal fával foglalkozó cég vezetője de aszfaltra nem akarna vinni)
Nekem is a Merci bizseregteti meg a jósgömbömet leginkább. Szerintem ők most eléggé tekernek a katonai piac felé.
Tudtommal vannak is már a BW-nek is beszerzéseik a Mercitől, nem csak az Unimog vonalon. Igaz, hogy ez még csak leheletnyi.
Ráadásul itthon is jól fekszenek.
A kérdés, az ára.
 
Nekem is a Merci bizseregteti meg a jósgömbömet leginkább. Szerintem ők most eléggé tekernek a katonai piac felé.
Tudtommal vannak is már a BW-nek is beszerzéseik a Mercitől, nem csak az Unimog vonalon. Igaz, hogy ez még csak leheletnyi.
Ráadásul itthon is jól fekszenek.
A kérdés, az ára.
Szerintem a tatra ÚJ force3-as teherautója kéne a többi európai nem kifejezetten terepre lett tervezve, hanem az országútiból csináltak "terepre valót"
 
Nekem is a Merci bizseregteti meg a jósgömbömet leginkább. Szerintem ők most eléggé tekernek a katonai piac felé.
Tudtommal vannak is már a BW-nek is beszerzéseik a Mercitől, nem csak az Unimog vonalon. Igaz, hogy ez még csak leheletnyi.
Ráadásul itthon is jól fekszenek.
A kérdés, az ára.
Nem drágábbak mint a Man a zetorsok amerikába Ázsiában nagyon mennek az arocs még szinte minden nemzet haderejebe megtalálható kisebb nagyobb db számban mint általános logisztikai jármű. Az unimog még unimog anélkül nem nagyon van hadsereg.
 
Szerintem a tatra ÚJ force3-as teherautója kéne a többi európai nem kifejezetten terepre lett tervezve, hanem az országútiból csináltak "terepre valót"
Bármit csak Tatra-t ne. Túlbonyolított konstrukció, drága az üzemeltetése, a sereg csak kínlódna vele. A RM MAN HX3 és az Iveco között kellene választani. Valószínűleg az Iveco a gazdaságos megoldás, de azt a románok választották. Úgyhogy nekünk maradt a HX3.
 
Bármit csak Tatra-t ne. Túlbonyolított konstrukció, drága az üzemeltetése, a sereg csak kínlódna vele. A RM MAN HX3 és az Iveco között kellene választani. Valószínűleg az Iveco a gazdaságos megoldás, de azt a románok választották. Úgyhogy nekünk maradt a HX3.
A Man T még Romániába fogják gyártani. És konstruktcio hibás nincs is sikere a civil piacon. És ha nincs hazai piacon nagy számban akkor annak javítása üzemeltetése egy háborúba nehézkes és civil változatai adott cégektől nem áll rendelkezésre rekviraciora nagy számban.
 
  • Tetszik
  • Hűha
Reactions: fip7 and Nemerson
Ausztriában van a fő HX gyártósor a románoknál jobbjára csak trailer fog hozzájuk készülni

Ezt azért nem mondanám, elég sokat látni az új generációsból....
Melyik nagy cégek vásároltak be az ujakbol? Az útépítés ből kiszorulnak pl a rekviralt járművek jelentős része még onnan származna.