[HUN] Vadászgépek beszerzése

Érdekes lehet

To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.

https://neokohn.hu/2024/06/08/video-szuperolcso-szuperszonikus-raketat-fejlesztett-ki-izrael/
Magamat még nem idéztem, de:

https://www.twz.com/air/air-lora-is...ed-ballistic-missile-emerges-from-the-shadows

Amit megjegyzett a szerző, hogy a kissebb, repülőről indítható verzió még nem volt rendszeresítve izraelben, illetve még nincs külföldi megrendelés, rendszeresítője sem.
 
Érdekes lehet

To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.

https://neokohn.hu/2024/06/08/video-szuperolcso-szuperszonikus-raketat-fejlesztett-ki-izrael/
Ez a RAMPAGE nagy tesója: SRBM rapülőről indítva (ALBM)
Sajnos ez nálunk biztos nem lesz, mert a Gripen legerősebb belső szárnytartója 1300 kg-t bír, ez a cucc pedig bőven több mint másfél tonna.
A kisebb tesója: a RAMPAGE érdekes lehet a MH-nak.
Szeretnének a Gripenre nagy hatótávú fegyverzetet és ez ideális lehet a 200-250 km-es hatótávolságával. Izrael S300-asokat szokott vele szétcsapni Szíriában, ami jól mutatja, hogy nem sokat tud tenni ellene a légvédelem...
Ebből az 580 kilós rakétából elvileg 4 is rámehet a Gripenre, de kettő biztosan. Baromi olcsó és nagyon gyors: 4-5 perc alatt eléri legtávolabbi célt is, ehhez egy CM-nek 20-30 perc kell.

 
Ez a RAMPAGE nagy tesója: SRBM rapülőről indítva (ALBM)
Sajnos ez nálunk biztos nem lesz, mert a Gripen legerősebb belső szárnytartója 1300 kg-t bír, ez a cucc pedig bőven több mint másfél tonna.
A kisebb tesója: a RAMPAGE érdekes lehet a MH-nak.
Szeretnének a Gripenre nagy hatótávú fegyverzetet és ez ideális lehet a 200-250 km-es hatótávolságával. Izrael S300-asokat szokott vele szétcsapni Szíriában, ami jól mutatja, hogy nem sokat tud tenni ellene a légvédelem...
Ebből az 580 kilós rakétából elvileg 4 is rámehet a Gripenre, de kettő biztosan. Baromi olcsó és nagyon gyors: 4-5 perc alatt eléri legtávolabbi célt is, ehhez egy CM-nek 20-30 perc kell.

To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.
 
  • Tetszik
Reactions: efott1974
Ez a RAMPAGE nagy tesója: SRBM rapülőről indítva (ALBM)
Sajnos ez nálunk biztos nem lesz, mert a Gripen legerősebb belső szárnytartója 1300 kg-t bír, ez a cucc pedig bőven több mint másfél tonna.
A kisebb tesója: a RAMPAGE érdekes lehet a MH-nak.
Szeretnének a Gripenre nagy hatótávú fegyverzetet és ez ideális lehet a 200-250 km-es hatótávolságával. Izrael S300-asokat szokott vele szétcsapni Szíriában, ami jól mutatja, hogy nem sokat tud tenni ellene a légvédelem...
Ebből az 580 kilós rakétából elvileg 4 is rámehet a Gripenre, de kettő biztosan. Baromi olcsó és nagyon gyors: 4-5 perc alatt eléri legtávolabbi célt is, ehhez egy CM-nek 20-30 perc kell.

Itt azt írja, hogy a Taurus KEPD350 súly:1400kg. És mégis Gripen-hez.
https://www.saab.com/products/taurus-kepd-350
 
Itt azt írja, hogy a Taurus KEPD350 súly:1400kg. És mégis Gripen-hez.
https://www.saab.com/products/taurus-kepd-350
Az azért érdekes mert a belő tartója a Gripennek 1300 kg-ot bír minden nenten elérhető forrás szerint. Az összes többi pylon gyengébb ennél...

A földi indítású LORA tömege 1,6 tonna - lehet hogy a légi verzióból lefaragtak valamennyit, de neccesen lehetne rá tenni a Gripenre.
F-16-oson mutogatták ezt az A-LORA rakétát, aminek legjobban terhelhető függesztője 3500 fontot vagy 1587 kg-ot bír...
 
  • Tetszik
Reactions: Tumpek
Az azért érdekes mert a belő tartója a Gripennek 1300 kg-ot bír minden nenten elérhető forrás szerint. Az összes többi pylon gyengébb ennél...

A földi indítású LORA tömege 1,6 tonna - lehet hogy a légi verzióból lefaragtak valamennyit, de neccesen lehetne rá tenni a Gripenre.
F-16-oson mutogatták ezt az A-LORA rakétát, aminek legjobban terhelhető függesztője 3500 fontot vagy 1587 kg-ot bír...
A Mi Gripenjeinknek A/B szárnyai vannak! Tudtommal ezek gyengèbek.Mèg a szárnyvègèn elhelyezett csörgőkígyók rolleronjaival is volt baj.De az echte C/D verziónál megoldották.Hacsak valamelyik Svèdisztáni nagy generálnál nem cserebelèltèk össze a szárnyaikat. :cool: Vagy kamu az egész.
 
A Mi Gripenjeinknek A/B szárnyai vannak! Tudtommal ezek gyengèbek.Mèg a szárnyvègèn elhelyezett csörgőkígyók rolleronjaival is volt baj.De az echte C/D verziónál megoldották.Hacsak valamelyik Svèdisztáni nagy generálnál nem cserebelèltèk össze a szárnyaikat. :cool: Vagy kamu az egész.
egyrészt kamu, másrészt svéd gépeknél is vannak vegyes építés tudtommal. A szárnyvégnek nincs a winderhez köze. A mi régi AIM-9 rakétáinknál a hűtést nem a rakéta, hanem a repcsi végzi és csak a szárnyvégnél van hűtés. A csehek M változata viszont beépített hűtésű (oda függesztik ahova akarják). A szárnyvégén lévő windwerek rolleronjai rezegnek (mindegy a verzió L vagy P) és ez elvileg rossz a szárnynak és a rakétának se tesz jót. Az Iris-T-nél nem tudom mi a helyzet, a svéd aki tapasztalattal rendelkezhet, illetve majd mi is, hiszen gyakorló változatok már voltak függesztve repülés közben is.
 
egyrészt kamu, másrészt svéd gépeknél is vannak vegyes építés tudtommal. A szárnyvégnek nincs a winderhez köze. A mi régi AIM-9 rakétáinknál a hűtést nem a rakéta, hanem a repcsi végzi és csak a szárnyvégnél van hűtés. A csehek M változata viszont beépített hűtésű (oda függesztik ahova akarják). A szárnyvégén lévő windwerek rolleronjai rezegnek (mindegy a verzió L vagy P) és ez elvileg rossz a szárnynak és a rakétának se tesz jót. Az Iris-T-nél nem tudom mi a helyzet, a svéd aki tapasztalattal rendelkezhet, illetve majd mi is, hiszen gyakorló változatok már voltak függesztve repülés közben is.
A hűtőpatron a rakétaindító sínben van tudtommal. Mintha emlékeznék, rakétában is lehet beépítve, de az csak annyi különbség, hogy nem kell a sínben külön cserélni rakéta-újrafegyverzéskor.
 
egyrészt kamu, másrészt svéd gépeknél is vannak vegyes építés tudtommal. A szárnyvégnek nincs a winderhez köze. A mi régi AIM-9 rakétáinknál a hűtést nem a rakéta, hanem a repcsi végzi és csak a szárnyvégnél van hűtés. A csehek M változata viszont beépített hűtésű (oda függesztik ahova akarják). A szárnyvégén lévő windwerek rolleronjai rezegnek (mindegy a verzió L vagy P) és ez elvileg rossz a szárnynak és a rakétának se tesz jót. Az Iris-T-nél nem tudom mi a helyzet, a svéd aki tapasztalattal rendelkezhet, illetve majd mi is, hiszen gyakorló változatok már voltak függesztve repülés közben is.
Nem arról vót szó, hogy át épített törzs és A//B szárnyak.Akkor mit jelent az EBS HU?
 
"Tesco gazdaságos" C változatot. :) Hasonló képességet de gyengébb szárnyszerkezetet (teherbírás, Sidewinder-rolleron miatti fokozott fáradásghajlam).
Akkor most ez nem gyengébb szárnyat jelent?A szárny belső tarton mekkora volt az eddigi legnagyobb súlyú cuccos? Szerintem kb 1100 kilóig elmehetnek. Jó régen volt egy cikk hogy csinálnak robotrepülőgépet/ cirkálórakètát a Gripenre,de könnyített verzióba mert hát azt bírja el.
 
Akkor most ez nem gyengébb szárnyat jelent?A szárny belső tarton mekkora volt az eddigi legnagyobb súlyú cuccos? Szerintem kb 1100 kilóig elmehetnek. Jó régen volt egy cikk hogy csinálnak robotrepülőgépet/ cirkálórakètát a Gripenre,de könnyített verzióba mert hát azt bírja el.
Most részleteket kapásból nem tudok, de a Sidewinder probléma javítására és a C nagyobb teherbírása (erősebb hajtómű) miatt áttervezték a szárnyat, de aránylag csereszabatos maradt, de drágább lett. Már ha jól tudom.
 
  • Tetszik
Reactions: svajcibeka
Ok.De ez a cucc van nekünk is?
Nem. Az A változat szárnya van a C változat törzsén. A Szu-22-nél is elég egyedi hajtűmű-variációnk volt (konkrétan a MiG-23 hajtóműve volt, ráadásul mégsem lett azzal csereszabatos), most azt nem tudom, hogy emiatt nem adtuk el friss nagyjavítás után őket, hanem kivonás után hagytuk elrohadni. Már ha jól tudom. Mi ilyen bonyolult nép vagyunk, csak lehet, ami olcsónak tűnik a végén mégis drágább lesz, de majd kiderül.
 
Nem. Az A változat szárnya van a C változat törzsén. A Szu-22-nél is elég egyedi hajtűmű-variációnk volt (konkrétan a MiG-23 hajtóműve volt, ráadásul mégsem lett azzal csereszabatos), most azt nem tudom, hogy emiatt nem adtuk el friss nagyjavítás után őket, hanem kivonás után hagytuk elrohadni. Már ha jól tudom. Mi ilyen bonyolult nép vagyunk, csak lehet, ami olcsónak tűnik a végén mégis drágább lesz, de majd kiderül.
Tehát egy régebbi szárny van a C törzsén. Ez egybevág azzal ,hogy degradált szárnyak vannak. Ezek vannak?
 
Nem. Az A változat szárnya van a C változat törzsén. A Szu-22-nél is elég egyedi hajtűmű-variációnk volt (konkrétan a MiG-23 hajtóműve volt, ráadásul mégsem lett azzal csereszabatos), most azt nem tudom, hogy emiatt nem adtuk el friss nagyjavítás után őket, hanem kivonás után hagytuk elrohadni. Már ha jól tudom. Mi ilyen bonyolult nép vagyunk, csak lehet, ami olcsónak tűnik a végén mégis drágább lesz, de majd kiderül.

A 4 db új gép viszont már új C szárnyakkal jön.
 
  • Tetszik
Reactions: Kim Philby
A hűtőpatron a rakétaindító sínben van tudtommal. Mintha emlékeznék, rakétában is lehet beépítve, de az csak annyi különbség, hogy nem kell a sínben külön cserélni rakéta-újrafegyverzéskor.
Igen, de nem a L-be, oda még a Diehl sem építette be, a modernizálás során. P (marine változat) már benne volt. Meg aztán nem is érdekes, lévén elavult mindkettő..
 
  • Tetszik
Reactions: fishbed and bel
Ez a RAMPAGE nagy tesója: SRBM rapülőről indítva (ALBM)
Sajnos ez nálunk biztos nem lesz, mert a Gripen legerősebb belső szárnytartója 1300 kg-t bír, ez a cucc pedig bőven több mint másfél tonna.
A kisebb tesója: a RAMPAGE érdekes lehet a MH-nak.
Szeretnének a Gripenre nagy hatótávú fegyverzetet és ez ideális lehet a 200-250 km-es hatótávolságával. Izrael S300-asokat szokott vele szétcsapni Szíriában, ami jól mutatja, hogy nem sokat tud tenni ellene a légvédelem...
Ebből az 580 kilós rakétából elvileg 4 is rámehet a Gripenre, de kettő biztosan. Baromi olcsó és nagyon gyors: 4-5 perc alatt eléri legtávolabbi célt is, ehhez egy CM-nek 20-30 perc kell.

Itt azt írja, hogy a Taurus KEPD350 súly:1400kg. És mégis Gripen-hez.
https://www.saab.com/products/taurus-kepd-350
Az azért érdekes mert a belő tartója a Gripennek 1300 kg-ot bír minden nenten elérhető forrás szerint. Az összes többi pylon gyengébb ennél...

A földi indítású LORA tömege 1,6 tonna - lehet hogy a légi verzióból lefaragtak valamennyit, de neccesen lehetne rá tenni a Gripenre.
F-16-oson mutogatták ezt az A-LORA rakétát, aminek legjobban terhelhető függesztője 3500 fontot vagy 1587 kg-ot bír...

A Taurus mindig is felment a Gripenre, eleve ugy lett tervezve, mert sved-nemet fegyver. 1360kg bevetesre keszen es nem, nem volt 1300kg a sulyhatar a Gripenen.