[HUN] Vadászgépek beszerzése

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

gafzhu

Well-Known Member
2019. június 15.
4 954
11 213
113
Akkor most ez nem gyengébb szárnyat jelent?A szárny belső tarton mekkora volt az eddigi legnagyobb súlyú cuccos? Szerintem kb 1100 kilóig elmehetnek. Jó régen volt egy cikk hogy csinálnak robotrepülőgépet/ cirkálórakètát a Gripenre,de könnyített verzióba mert hát azt bírja el.
Most részleteket kapásból nem tudok, de a Sidewinder probléma javítására és a C nagyobb teherbírása (erősebb hajtómű) miatt áttervezték a szárnyat, de aránylag csereszabatos maradt, de drágább lett. Már ha jól tudom.
 
  • Tetszik
Reactions: svajcibeka

gafzhu

Well-Known Member
2019. június 15.
4 954
11 213
113
Ok.De ez a cucc van nekünk is?
Nem. Az A változat szárnya van a C változat törzsén. A Szu-22-nél is elég egyedi hajtűmű-variációnk volt (konkrétan a MiG-23 hajtóműve volt, ráadásul mégsem lett azzal csereszabatos), most azt nem tudom, hogy emiatt nem adtuk el friss nagyjavítás után őket, hanem kivonás után hagytuk elrohadni. Már ha jól tudom. Mi ilyen bonyolult nép vagyunk, csak lehet, ami olcsónak tűnik a végén mégis drágább lesz, de majd kiderül.
 

svajcibeka

Well-Known Member
2013. február 10.
1 528
4 782
113
Nem. Az A változat szárnya van a C változat törzsén. A Szu-22-nél is elég egyedi hajtűmű-variációnk volt (konkrétan a MiG-23 hajtóműve volt, ráadásul mégsem lett azzal csereszabatos), most azt nem tudom, hogy emiatt nem adtuk el friss nagyjavítás után őket, hanem kivonás után hagytuk elrohadni. Már ha jól tudom. Mi ilyen bonyolult nép vagyunk, csak lehet, ami olcsónak tűnik a végén mégis drágább lesz, de majd kiderül.
Tehát egy régebbi szárny van a C törzsén. Ez egybevág azzal ,hogy degradált szárnyak vannak. Ezek vannak?
 

imike

Well-Known Member
2013. január 29.
2 448
9 642
113
Nem. Az A változat szárnya van a C változat törzsén. A Szu-22-nél is elég egyedi hajtűmű-variációnk volt (konkrétan a MiG-23 hajtóműve volt, ráadásul mégsem lett azzal csereszabatos), most azt nem tudom, hogy emiatt nem adtuk el friss nagyjavítás után őket, hanem kivonás után hagytuk elrohadni. Már ha jól tudom. Mi ilyen bonyolult nép vagyunk, csak lehet, ami olcsónak tűnik a végén mégis drágább lesz, de majd kiderül.

A 4 db új gép viszont már új C szárnyakkal jön.
 
  • Tetszik
Reactions: Kim Philby

kelepisti

Well-Known Member
2010. május 5.
3 570
10 743
113
A hűtőpatron a rakétaindító sínben van tudtommal. Mintha emlékeznék, rakétában is lehet beépítve, de az csak annyi különbség, hogy nem kell a sínben külön cserélni rakéta-újrafegyverzéskor.
Igen, de nem a L-be, oda még a Diehl sem építette be, a modernizálás során. P (marine változat) már benne volt. Meg aztán nem is érdekes, lévén elavult mindkettő..
 
  • Tetszik
Reactions: fishbed and bel

perceptron

Well-Known Member
2023. június 15.
6 676
14 013
113
Ez a RAMPAGE nagy tesója: SRBM rapülőről indítva (ALBM)
Sajnos ez nálunk biztos nem lesz, mert a Gripen legerősebb belső szárnytartója 1300 kg-t bír, ez a cucc pedig bőven több mint másfél tonna.
A kisebb tesója: a RAMPAGE érdekes lehet a MH-nak.
Szeretnének a Gripenre nagy hatótávú fegyverzetet és ez ideális lehet a 200-250 km-es hatótávolságával. Izrael S300-asokat szokott vele szétcsapni Szíriában, ami jól mutatja, hogy nem sokat tud tenni ellene a légvédelem...
Ebből az 580 kilós rakétából elvileg 4 is rámehet a Gripenre, de kettő biztosan. Baromi olcsó és nagyon gyors: 4-5 perc alatt eléri legtávolabbi célt is, ehhez egy CM-nek 20-30 perc kell.

Itt azt írja, hogy a Taurus KEPD350 súly:1400kg. És mégis Gripen-hez.
https://www.saab.com/products/taurus-kepd-350
Az azért érdekes mert a belő tartója a Gripennek 1300 kg-ot bír minden nenten elérhető forrás szerint. Az összes többi pylon gyengébb ennél...

A földi indítású LORA tömege 1,6 tonna - lehet hogy a légi verzióból lefaragtak valamennyit, de neccesen lehetne rá tenni a Gripenre.
F-16-oson mutogatták ezt az A-LORA rakétát, aminek legjobban terhelhető függesztője 3500 fontot vagy 1587 kg-ot bír...

A Taurus mindig is felment a Gripenre, eleve ugy lett tervezve, mert sved-nemet fegyver. 1360kg bevetesre keszen es nem, nem volt 1300kg a sulyhatar a Gripenen.
 

gafzhu

Well-Known Member
2019. június 15.
4 954
11 213
113
Tehát egy régebbi szárny van a C törzsén. Ez egybevág azzal ,hogy degradált szárnyak vannak. Ezek vannak?
Nem degradált, mert azt hiszem ez a jó elrontását jelenti, hanem korábbi változatú. Lehet, volt belőle legyártva (pl. pótalkatrésznek), de a C variáns új változatú szárnyai miatt nem lett felhasználva, csak a mi gépeinkben, így volt olcsó.
 
  • Tetszik
Reactions: Kim Philby

gafzhu

Well-Known Member
2019. június 15.
4 954
11 213
113
Az még gyengébb is: 1100 kg a terhelhetősége minden netes forrás szerint.
A belső szárnyalatti a legerősebb: 1300 kg-ot írnak erre.

Még az lehet, hogy korlátozásokkal elbírja a szárnyakon a Taurust - pl. ne kezdjen X g terhelésű fordulóba.
Vagy ne akarjon vele leszállni.
 
  • Tetszik
Reactions: Aladeen

Rferi66

Well-Known Member
2020. február 14.
3 045
6 637
113
Nem degradált, mert azt hiszem ez a jó elrontását jelenti, hanem korábbi változatú. Lehet, volt belőle legyártva (pl. pótalkatrésznek), de a C variáns új változatú szárnyai miatt nem lett felhasználva, csak a mi gépeinkben, így volt olcsó.
Eredetileg használt A/B gépek lízingjére kötöttünk szerződést. Aztán módosítottunk az igényeken és új gyártású C/D géptörzsekbe építették be az A/B gépekből kiszerelt szárnyat, hajtóművet, elektronikát. Ebből a szárny problémás, mert a többi alkatrésznél vagy nincs különbség a teljesítményben (pl. a hajtómű) vagy olyan elektronika, amit időnként amúgy is korszerüsíteni kell. A szárny viszont a 2 tonnával kisebb maximális felszállótömegü A verzióra van méretezve.
 

perceptron

Well-Known Member
2023. június 15.
6 676
14 013
113
Mindenhol 1400 kg van írva - még SAAB saját oldalán is.

Taurus_ILA2006.JPG


Utána kéne nézni,de azt hiszem,hogy a Taurusbol külön készült egy könnyebb változat a Gripenhez.
Tevedes, a koreai FA-50-re keszult egy MK2, ami kisebb is, de az is ugyanolyan messze megy el es ugyanolyan sebesen (azaz a warhead lett kisebbre veve).