[HUN] Vadászgépek beszerzése

Tehát egy régebbi szárny van a C törzsén. Ez egybevág azzal ,hogy degradált szárnyak vannak. Ezek vannak?
Nem degradált, mert azt hiszem ez a jó elrontását jelenti, hanem korábbi változatú. Lehet, volt belőle legyártva (pl. pótalkatrésznek), de a C variáns új változatú szárnyai miatt nem lett felhasználva, csak a mi gépeinkben, így volt olcsó.
 
  • Tetszik
Reactions: Kim Philby
Az még gyengébb is: 1100 kg a terhelhetősége minden netes forrás szerint.
A belső szárnyalatti a legerősebb: 1300 kg-ot írnak erre.

Még az lehet, hogy korlátozásokkal elbírja a szárnyakon a Taurust - pl. ne kezdjen X g terhelésű fordulóba.
Vagy ne akarjon vele leszállni.
 
  • Tetszik
Reactions: Aladeen
Nem degradált, mert azt hiszem ez a jó elrontását jelenti, hanem korábbi változatú. Lehet, volt belőle legyártva (pl. pótalkatrésznek), de a C variáns új változatú szárnyai miatt nem lett felhasználva, csak a mi gépeinkben, így volt olcsó.
Eredetileg használt A/B gépek lízingjére kötöttünk szerződést. Aztán módosítottunk az igényeken és új gyártású C/D géptörzsekbe építették be az A/B gépekből kiszerelt szárnyat, hajtóművet, elektronikát. Ebből a szárny problémás, mert a többi alkatrésznél vagy nincs különbség a teljesítményben (pl. a hajtómű) vagy olyan elektronika, amit időnként amúgy is korszerüsíteni kell. A szárny viszont a 2 tonnával kisebb maximális felszállótömegü A verzióra van méretezve.
 
Mindenhol 1400 kg van írva - még SAAB saját oldalán is.

Taurus_ILA2006.JPG


Utána kéne nézni,de azt hiszem,hogy a Taurusbol külön készült egy könnyebb változat a Gripenhez.
Tevedes, a koreai FA-50-re keszult egy MK2, ami kisebb is, de az is ugyanolyan messze megy el es ugyanolyan sebesen (azaz a warhead lett kisebbre veve).
 
Taurus_ILA2006.JPG



Tevedes, a koreai FA-50-re keszult egy MK2, ami kisebb is, de az is ugyanolyan messze megy el es ugyanolyan sebesen (azaz a warhead lett kisebbre veve).
Én spec úgy emlékszem,hogy az az Mk2 eredetileg a Gripennek let tervezve-de utána kéne nézzni,és ezt most merő lustaságbol rátok hagyom.
 
Ki emlékszik már arra hogy néhány hete egy konferencián elhangzott hogy a Taurus nem lett integrálva Gripenhez, valamiért csak kezdetleges tesztekig jutottak el 20 évvel ezelőtt...

2024 második felében lesznek az Gripen E/F fegyverintegrációs tesztje, akkor kiderül hogy milyen új levegő-föld fegyverei lesznek a típusnak. Mivel a C/D export felhasználói valószínűleg már nem sok pénzt adtak a C/D továbbfejlesztésére, így nagy valószínűséggel a C/D-nél is arra lesz lehetőség mint amit a svédek és a brazilok kértek az E/F-hez. Ha jól emlékszem, úgy nyilatkozott a svéd illetékes, hogy egy népszerű és elterjedt nagy hatótácvolságú fegyver kerül integrálásra. Lehet hogy végre integrálják a Taurust? Bár azt eddig csak 3 ország rendszeresítette... valami más valószínűbbnek tűnik.
 
Ki emlékszik már arra hogy néhány hete egy konferencián elhangzott hogy a Taurus nem lett integrálva Gripenhez, valamiért csak kezdetleges tesztekig jutottak el 20 évvel ezelőtt...
Voltak Gripen fotók Taurusszal , de lehet hogy azok csak könnyebb makettek voltak.

2024 második felében lesznek az Gripen E/F fegyverintegrációs tesztje, akkor kiderül hogy milyen új levegő-föld fegyverei lesznek a típusnak. Mivel a C/D export felhasználók valószínűleg már nem sok pénzt adtak a C/D továbbfejlesztésére, így nagy valószínűséggel a C/D-nél is arra lesz lehetőség mint amit a svédek és a brazilok kértek E/F-hez. Ha jól emlékszem, úgy nyilatkozott a svéd illetékes, hogy egy népszerű és elterjedt nagy hatótácvolságú fegyver kerül integrálásra. Lehet hogy végre integrálják a Taurust? Bár azt eddig csak 3 ország rendszeresítette... valami más valószínűbbnek tűnik.
Az izraeli SPICE bomba integrációját megrendelték a Gripen-E-re brazilok.

1 tonnás verzió 60 km-re, féltonnás 125 km-re, a legkisebb 125 kilós meg 100 km-re tud repülni. Utóbbi hajtóművel szerelt verziója 150 km-et is tud.

Ha csak egyetlen új levegő-föld fegyvert lehetne "kívánni" a Gripenjeinkre, akkor SPICE-szal járnánk a legjobban...

 
  • Tetszik
  • Hűha
Reactions: Kim Philby and enzo
Én spec úgy emlékszem,hogy az az Mk2 eredetileg a Gripennek let tervezve-de utána kéne nézzni,és ezt most merő lustaságbol rátok hagyom.
Voltak Gripen fotók Taurusszal , de lehet hogy azok csak könnyebb makettek voltak.


Az izraeli SPICE bomba integrációját megrendelték a Gripen-E-re brazilok.

1 tonnás verzió 60 km-re, féltonnás 125 km-re, a legkisebb 125 kilós meg 100 km-re tud repülni. Utóbbi hajtóművel szerelt verziója 150 km-et is tud.

Ha csak egyetlen új levegő-föld fegyvert lehetne "kívánni" a Gripenjeinkre, akkor SPICE-szal járnánk a legjobban...


standoff_munition_04_gripen208_taurus_flight.jpg


"Test aircraft 39.208 flies with two Taurus KEPD 350 precision stand off weapons."
 
Ez egy 2003 oszi kep... a Taurus valamikor 2005-2006 korul allt hadrendbe csak.
A svédek kb. 2004 körül döntöttek úgy hogy mégsem rendszeresítik a Taurust, más meg nem kérte a Gripenhez, valószínűleg ezért nem fejezték be a teszteket.

JAS-39E-n is volt már Taurus makett, pedig még tesztek se voltak.
 
  • Tetszik
Reactions: Tumpek and fishbed
A svédek kb. 2004 körül döntöttek úgy hogy mégsem rendszeresítik a Taurust, más meg nem kérte a Gripenhez, valószínűleg ezért nem fejezték be a teszteket.

JAS-39E-n is volt már Taurus makett, pedig még tesztek se voltak.
Lehet, en csak azt mondtam, hogy felmegy ra. Ha megrendeljuk, szerintem siman megoldja a Taurus meg a Saab nekunk, nem is hiszem, hogy draga lenne. Tudod, en komolyan hiszem, hogy ez egy remek standoff fegyver lenne mindenfele kornyekbeli (roman stb) BM es sorozatveto ellen, meg sajat legter legvedelmebol inditva...
 
Utána kéne nézni,de azt hiszem,hogy a Taurusbol külön készült egy könnyebb változat a Gripenhez.
25 évvel ezelőtt egy Taurus KEPD-150 változat kifejlesztését tervezték a Gripenhez, de nem lett belőle semmi.

"KEPD 150 is a member of the TAURUS family of advanced long range, high precision stand-off weapon systems. It will provide the JAS 39 Gripen with an enhanced strike capability against a broad target spectrum. The accuracy and stand-off capability ensure highly effective weapons delivery while minimising the threat to aircraft and crew and largely avoiding collateral damage. The KEPD 150 successfully performed its first captive flight test on JAS 39 Gripen at the FMV Test Center in Linköping, Sweden, on 27 August 1998. The test was part of the definition phase contracted by the Swedish Defence Material Administration (FMV). The KEPD 150 can be operational with the JAS 39 Gripen within five years. KEPD 150 has a high degree of commonality with the MAW TAURUS - KEPD 350 being in full scale development at TAURUS Systems GmbH for the German Air Force TORNADO under contract from the German BWB."