RCH155 Piranha 10x10-en,
10 kereke van nekijje? Csuklót kéne mán beszerelni nekijjük, mint a buszoknál, mer a szűkebb kanyarokat mán be se tudja venni!
Stabilabbnak tűnik, mint Boxer alapon. Nekem tetszik.
Igen 10x10-es alapon stabilabbnak tűnikStabilabbnak tűnik, mint Boxer alapon. Nekem tetszik.![]()
Valszeg ez nem akkora probléma ha alapos tesztek után a britek és a németek is rendszeresítik...Nekem ezekkel a sokkerekű platformokkal az a problémám - de javítsatok ki ha tévedek - hogy a tűzkiváltáskor mivel kevéssé szilárdan állnak a talajon mint a láncos társaik, ezért a lőpontosságuk "nem smart lövedék" esetében lényegesen rosszabb. A kerekes páncélvadász járművekkel is ez az egyik probléma pld AMX-10RC, Centauro stb. de ott a közvetlen irányzás miatt még rosszabb a pontosság. Az biztos, jóbal olcsóbb és mozgékonyabb szilárd talajon, beton-aszfalt úton mint a láncos technika.
Egy bizonyos alváz tömeg felett nem jelentkezik a probléma. A boxer ilyen.Nekem ezekkel a sokkerekű platformokkal az a problémám - de javítsatok ki ha tévedek - hogy a tűzkiváltáskor mivel kevéssé szilárdan állnak a talajon mint a láncos társaik, ezért a lőpontosságuk "nem smart lövedék" esetében lényegesen rosszabb. A kerekes páncélvadász járművekkel is ez az egyik probléma pld AMX-10RC, Centauro stb. de ott a közvetlen irányzás miatt még rosszabb a pontosság. Az biztos, jóbal olcsóbb és mozgékonyabb szilárd talajon, beton-aszfalt úton mint a láncos technika.
A franciáknál és az olaszoknál a nagyobb űrméretű lövegek kerekes platformra helyezése után, a találati valószínűleg 0,2-0,3-al csökkent, igaz ez közvetlen irányzású "kerekestankoknál" volt inkább probléma. De ha nem "smart" lövedék, akkor ha a nyilvánosságra hozott találati valószínűségeket nézzük azok kisebbek. Én inkább úgy vélem a többi előny miatt nem igazán érdekes a pontosság csökkenése, különösen azért, mert ha nagyobb távolságra lövök, akkor az meteorológiai állomások stb. hiánya nagyobb problémát okoz a lőpontosságban, mint a tűzkiváltáskor a jármű rezgése. Irányított lövedék esetében meg szinte indiferens.. vszeg inkább a közvetlen irányzásnál probléma.Valszeg ez nem akkora probléma ha alapos tesztek után a britek és a németek is rendszeresítik...
Elivleg így van, gyakorlatilag a páncélvadászoknál a csökkentett nyomású löveg és a stabilizátor sem ellensúlyozza sajnos a pontosságot. Ezt francia és olasz katonák is megerősítették, hogy bizony itt nem egy lövés-egy kill az arány, az MBT-khez képest..Egy bizonyos alváz tömeg felett nem jelentkezik a probléma. A boxer ilyen.
A könnyebb teherautósolnàl pedig hidraulikusan letalpal a gép.
Szóval effektíve nincs hatással a pontossàgra.
A kerekes pàncélvadászoknàl pedig általàban csökkentett nyomású a löveg a túl nagy kilengés elkerülésére + egy jó lövegstabilizátor sem àrt.
Ezek a lövegek többnyire magas csőállással tüzelnek, szóval az erők inkább lefelé hatnak: annyira nem lengeti be a járművet oldalra.A franciáknál és az olaszoknál a nagyobb űrméretű lövegek kerekes platformra helyezése után, a találati valószínűleg 0,2-0,3-al csökkent, igaz ez közvetlen irányzású "kerekestankoknál" volt inkább probléma. De ha nem "smart" lövedék, akkor ha a nyilvánosságra hozott találati valószínűségeket nézzük azok kisebbek. Én inkább úgy vélem a többi előny miatt nem igazán érdekes a pontosság csökkenése, különösen azért, mert ha nagyobb távolságra lövök, akkor az meteorológiai állomások stb. hiánya nagyobb problémát okoz a lőpontosságban, mint a tűzkiváltáskor a jármű rezgése. Irányított lövedék esetében meg szinte indiferens.. vszeg inkább a közvetlen irányzásnál probléma.
A helyzet az,hogy a DONARon kivűl a kerekes technikák kitámastó lábakkal fixálják magukat,illetve több tipuson tüzelés közben a rugózást is kiiktatják..Nekem ezekkel a sokkerekű platformokkal az a problémám - de javítsatok ki ha tévedek - hogy a tűzkiváltáskor mivel kevéssé szilárdan állnak a talajon mint a láncos társaik, ezért a lőpontosságuk "nem smart lövedék" esetében lényegesen rosszabb. A kerekes páncélvadász járművekkel is ez az egyik probléma pld AMX-10RC, Centauro stb. de ott a közvetlen irányzás miatt még rosszabb a pontosság. Az biztos, jóbal olcsóbb és mozgékonyabb szilárd talajon, beton-aszfalt úton mint a láncos technika.
A működés biztosítása érdekében a fórum alapvető, illetve opcionális sütiket használ..