Űrkutatás

Köszönöm a véleményedet, mely képviseli a fórum összes tagját. Nem gondolom magam vicces gyereknek. Arab vonal nem volt, angol pláne nem...keversz valakivel...mostanában a humor topikon kívül max térképeket hozok az ukrán fórumba...nem tudom miről beszélsz. Az meg hogy neked mi jön be, az a Te dolgod. Az hogy mit teszek az meg az enyém....NEM ROSSZBÓL.... A véleményről meg van egy mondás tudod...
Ui: Arról a rohadt űrhajóról friss szakmai dolgot tényleg nem találtam, ezért voltam kíváncsi a nálam többet tudókéra...de lehet csak felületes voltam.
A https://spacejunkie.hu/ oldalon folyamatosan követik a Starliner és Sunnyék sorsát.

Ugyan itt kedd este egy jó beszélgetés lesz Detre Őrssel!
 
Last edited:
A https://spacejunkie.hu/ oldalon folyamatosan követik a Starliner és Sunnyék sorsát.

Ugyan itt kedd este egy jó beszélgetés lesz Detre Őrssel!
Nincs mit követni rajta. Következő hetekben mindenképp eldől majd a sorsa, mert a dokkoló port kell majd a Augusztus 18-án indulí crew-9 missziónak.
Boeing még analizálja a legutóbbi Starliner Hot fire tesztet.

+
SpaceX Raptor3
To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.
 
Nincs mit követni rajta. Következő hetekben mindenképp eldől majd a sorsa, mert a dokkoló port kell majd a Augusztus 18-án indulí crew-9 missziónak.
Boeing még analizálja a legutóbbi Starliner Hot fire tesztet.
Nagyon kíváncsi vagyok komolyan...egyébként ilyenkor a készletek hamarabbi fogyása nem gond? Vagy hogy hamarabb megtelik a derítő??? :D
 
Nagyon kíváncsi vagyok komolyan...egyébként ilyenkor a készletek hamarabbi fogyása nem gond? Vagy hogy hamarabb megtelik a derítő??? :D
Ennyi puffer be van kalkulálva, de igen, jobban fogy a készlet, hamarabb telik a WC. kb 3 havonta érkezik valami űrhajó, szóval ezt tudják menedzselni.
A nem tervezett extra ISS időt meg ellátmanyt pedig kiszamlázza a NASA. A mindenféle csúszások miatt most kaptak egy újabb $125M csekket.
 
Az, és ez csak a legutóbbi negyedév. Csak tavaly mínusz $288M könyvelt el a program.
Közben most már a NASA-nál a labda, mert a Boeing szerint a Starliner alkalmas a visszatérésre. Elvégeztek egy rakat tesztet;
To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.
 
https://www.portfolio.hu/gazdasag/2...valaha-mert-legmagasabb-energiaszintet-702401
"A Kínai Tudományos Akadémia (CAS) kutatói által vezetett tudóscsoport egy kivételes erejű gammakitörést azonosított, amelyet minden idők legfényesebbjének (BOAT) mértek. Ez a fénysebességhez közeli energiaszinteket szabadított fel. Az anyag és az antianyag közel fénysebességgel ütközhetett, megsemmisítve egymást, és energiájukat szétlökve az univerzumba, amely a nagy bumm óta a legerősebb lehetett – derül ki a Science China című folyóiratban közzé tett tanulmányból."
 
Az, és ez csak a legutóbbi negyedév. Csak tavaly mínusz $288M könyvelt el a program.
Közben most már a NASA-nál a labda, mert a Boeing szerint a Starliner alkalmas a visszatérésre. Elvégeztek egy rakat tesztet;
To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.
Amennyiben minden teszt sikeres volt, mit tökölnek még odafent, hozzák le azt a szutykos űrhajót!
Hozzáteszem az űrhajósok nélkül.
 
Amennyiben minden teszt sikeres volt, mit tökölnek még odafent, hozzák le azt a szutykos űrhajót!
Hozzáteszem az űrhajósok nélkül.
Passz. Gondolom risk kalkulációkat végeznek minden esetre. De már tenyleg nem kell sokat aludni és eldől a sorsa.

Meg aztán épp más gond is adódott...

A jelek szerint valami baj van a tegnap indult Cygnus cargo hajóval is. A kiadott rövid közlemény szerint az első pályaemelésre nem került sor. közvetlen a staging után indult volna, de az időzítéssel valami gond adódott. A második kísérletnél pedig a hajtómű kissé alacsony kezdeti nyomásállapota miatt röviddel a gyújtás után megszakította a manővert a fedélzeti irányítás. Elvileg a hajtómű rendben van a hajó biztonságos pályán de most megy a fejvakarás.
 
https://www.portfolio.hu/gazdasag/2...valaha-mert-legmagasabb-energiaszintet-702401
"A Kínai Tudományos Akadémia (CAS) kutatói által vezetett tudóscsoport egy kivételes erejű gammakitörést azonosított, amelyet minden idők legfényesebbjének (BOAT) mértek. Ez a fénysebességhez közeli energiaszinteket szabadított fel. Az anyag és az antianyag közel fénysebességgel ütközhetett, megsemmisítve egymást, és energiájukat szétlökve az univerzumba, amely a nagy bumm óta a legerősebb lehetett – derül ki a Science China című folyóiratban közzé tett tanulmányból."
Kivételesen a portfolio cikket érdemesebb elolvasni mint a fülszöveget. Az részecskefizikában az energiát nem a fénysebességhez mérik, hanem elektronvoltban. A cikkben ez már helyesen szereper, de abban is maradt baromság :
"A 37 MEelektroVolt-OS VONAL ENERGIÁJA A LEGMAGASABB, AMELYET EDDIG BÁRMILYEN GAMMAKITÖRÉSBŐL VAGY OBJEKTUMBÓL ÉSZLELTEK, AMI ARRA UTAL, HOGY A GAMMAKITÖRÉSBŐL SZÁRMAZÓ KILÖVELLÉS LEGALÁBB 99,98 SZÁZALÉKBAN A FÉNYSEBESSÉGGEL MOZGOTT."
A gamma sugárzás egy elektromágneses sugárzás, ugyanolyan mint a fény csak más a hullámhossza (és ezzel az energiája is). A terjedési sebessége mindkettőnek az adott közegre vonatkozó fénysebesség. Helyesebben a gammakitörés által felgyorsított valamilyen anyag/részecske áramlás sebessége lehet az. Uff.
 
  • Tetszik
Reactions: fishbed
To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.

ugye az időablakkal vannak gondok most már, 90 napnyi oxigént emlegettek ami a szondában van tartalákként. és ugye kaja és energia is kb ennyi. vagy kevesebb volt.
de már gondolkodnak a megfilmesítésen.
 
..
A jelek szerint valami baj van a tegnap indult Cygnus cargo hajóval is. A kiadott rövid közlemény szerint az első pályaemelésre nem került sor. közvetlen a staging után indult volna, de az időzítéssel valami gond adódott. A második kísérletnél pedig a hajtómű kissé alacsony kezdeti nyomásállapota miatt röviddel a gyújtás után megszakította a manővert a fedélzeti irányítás. Elvileg a hajtómű rendben van a hajó biztonságos pályán de most megy a fejvakarás.
Elvileg csak valami szoftveres hiba volt amit gyorsan elhárítottak, majd pár pálya manőverrel sikeresen elérték az ISS-t, és a Canadarmal már be is dokkolt a hajó.
To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.
 
Megkerestem a hivatkozott cikket;

Van pár ellentmondás a legutóbbi hivatalos NASA illetve Boeing allaspontokkal szemben.
Konkrétan leírja, hogy csúszik a Crew9 aug18-ról szept 24-re. -nincs egyenlőre ilyen infó.

Aztán, hogy attól tartanak a levállás után ha meghibásodik pár fúvóka irányíthatatlanná válik a hajó potenciális veszélyt jelentené az ISS-re. Kicsivel később meg már azt írja, hogy az automatikus ledokkolásra sem képes vezérlő repülés irányító szoftver, és erre kell az extra egy hónap javítási idő.

Alapból két verzió van, ha emberesen jönnek vissza minden vezérelhető manuálisan. Ha nem mérik bevállalni meg mindíg leválasztható a hajó a Canadarmal. Az autó ledokkolást már egyszer végre hajtotta a Demó repüléskor, szóval ha hiba is van a szoftverben egy hónap javítás irreálisan hosszú idő.

A pár napja kiadott Boeing nyilatkozat pedig egyaltalan nem támasztja alá a cikk állításait.
IMG-20240806-105633.jpg

 
2024-et írunk. A spacex gennyesre keresi magát és sikert, sikerre halmoz, a boeing meg a szart kenegeti és bizonygatja hogy az bizony arany, az űrhajósok meg az űrben várják a sikeres földet érés majdani időpontját. Nem teljesen boldog mosollyal az arcon.
ez is csak egy vödör csavar
 
NASA bejelentette a Crew9 indítás csúszását min Szept. 24-re, szóval ebben igaza volt az Arstechnica forrásának, ezt megadom!

2024-et írunk. A spacex gennyesre keresi magát és sikert, sikerre halmoz, a boeing meg a szart kenegeti és bizonygatja hogy az bizony arany, az űrhajósok meg az űrben várják a sikeres földet érés majdani időpontját. Nem teljesen boldog mosollyal az arcon.
ez is csak egy vödör csavar
A Boeing esetében ez a Starliner re igaz, de érdemes nem el felejteni a Boeing Space nem csak ezt a programot futtatja.
Kapásból ott az X37B űrsikló, de ugye ök építettek a Delta raketát es jelenleg az SLS core részt is. A ULA-ban társtulajdonosak a Lockheedel, ez építi az Atlas és az új Vulcan rakétákat. De benne vannak a Gateway programban is. Ők voltak az ISS építésének fővállalkozója is, valamint a műholdas állami de a kereskedelmi szegmensben is erősek eszközeik megbízhatóak, főleg a kommunikációs műholdakban vannak a toppon, és ezek mind zsíros és sikeres programok, szóval azért annyira lesajnálni sem kell a Boeing-ot.
A Starliner kálváriája persze kínos blama.