PSZH-2 (Rába Magyar Vagon- és Gépgyár,1971)

A fejlesztés a '60 évek végétől indult meg, ezáltal a '90 években a BTR-ek ingyenessége nem számított.
A lényeg az volt, hogy a korát megelőző konstrukció volt (vö. BTR-60) és az elvtársak nem engedhették meg, hogy a győzelem fegyvereit, a Nagy Testvéri SzU. mindent jobban tudó mérnökeit lealázzuk.
Sok olyan fejlesztése volt a HTI-nek , ami emiatt bukott meg - túl jók voltunk.

Jól hangzik, csak hát az OT-64 is jobb volt sokkal, mint a BTR-60.
 
  • Tetszik
Reactions: krisss and dudi
A fejlesztés a '60 évek végétől indult meg, ezáltal a '90 években a BTR-ek ingyenessége nem számított.
A lényeg az volt, hogy a korát megelőző konstrukció volt (vö. BTR-60) és az elvtársak nem engedhették meg, hogy a győzelem fegyvereit, a Nagy Testvéri SzU. mindent jobban tudó mérnökeit lealázzuk.
Sok olyan fejlesztése volt a HTI-nek , ami emiatt bukott meg - túl jók voltunk.
Francokat.Csepel D566 gyártását azért hagyták abba,mert dupla annyiba került,mint egy Ural (az más kérdés,hogy az üzemeltetése meg az Uralnak volt drágább-főleg,hogy akkor azok még benzinesek voltak).És a pénzhiány miatt törölték a PSZH-2t is.
 
  • Tetszik
Reactions: Ocses
Csehszlovákiának volt egy páncélozott szállító harcjárműve, az OT-64 Skot.
1574993338_ot-64skot_3.jpg

OT-64_SKOT_Battlefield_Vegas_-17131685077.jpg

2c037aa4b3a79a8a5fb1d104b2cf76c4.jpg

IMG_20240821_195824.jpg

SKOT_2A_TBiU9.jpg
Mennyivel modernebb már kialakítására is mint a mi szerencsétlen PSZH-nk.
 
Az hogy a védelme?
Úgy a védelmébe, hogy a PSZH-1 talán soha nem is akart igazán PSZH lenni, hanem a FUG egy továbbjavított változata elsősorban felderítő feladatkörben.
Aztán valaki, vagy valakik úgy döntöttek, hogy ez nagyon jó lesz PSZH-nai is, hiszem amúgy is csövön van a 2 változat.
 
Úgy a védelmébe, hogy a PSZH-1 talán soha nem is akart igazán PSZH lenni, hanem a FUG egy továbbjavított változata elsősorban felderítő feladatkörben.
Aztán valaki, vagy valakik úgy döntöttek, hogy ez nagyon jó lesz PSZH-nai is, hiszem amúgy is csövön van a 2 változat.
A FUG vokt a felderítő jármű, a PSZH meg pont az vokt és annak is készült mint ami a neve.
 
A FUG vokt a felderítő jármű, a PSZH meg pont az vokt és annak is készült mint ami a neve.

A PSZH a BRDM-2-höz hasonlított, annál minden szempontból jobb gép volt. A FUG pedig a BRDM-1 megfelelőjének tekinthető (de szintén jobb volt a szovjet masinánál)

a PSZH-2 lett volna az igazi APC, a BTR-70 és a SKOT kategóriája. De mindkettőt verte volna elvileg.

 
Lássuk be, hogy annál szarabb konstrukciót minthogy hátra rakod a motort és két kerék közé az ajtót rajzolni sem lehet.

Igazándiból a hátul levő motor a mozgékonyság szempontjából kifejezetten jó megoldás lenne, és az sem volt előírva, hogy a kerekek közti ajtó meg aküzdőtér törpökre legyen méretezve.