A magyar haderő lehetséges fejlesztési irányai

Amúgy, hogy érdemben is válaszoljak: Nem tudom, pedig ez nem tűnik űrtechnikának... Kb még Dunakeszi se nagyon kéne hozzá max az összeszereléshez... Az Ikarusban le tudnák gyártani a vázat a forgóvázat meg a ganz motor Dunakeszin meg összeszerelnék....
Hát mert nincsen pénz.

Tudod, mert elment 600 milliárd (!) a Főni rokonsaganak meg az oligarchaknak egy marék teljesen felesleges ingatlan megvasarlasara, 1.8 milliárd elb@szarintott zenélő útra (Lolo és tsa) és így tovább...
 
Mi miért nem csináltunk még ilyeneket a saját kibaszott haditechnikánkhoz?
Azért remélem feltűnik, a török harckocsiállomány és a hazai közti jelentős mérték különbség.
A darabra vetített fejlesztési költségeket is nagyon megdrágítaná; pláne ha lenne rá gyártási kapacitás, akkor is másra lehet, hogy nagyobb szükség lenne.
 
  • Imádom
Reactions: Kim Philby
Azért remélem feltűnik, a török harckocsiállomány és a hazai közti jelentős mérték különbség.
A darabra vetített fejlesztési költségeket is nagyon megdrágítaná; pláne ha lenne rá gyártási kapacitás, akkor is másra lehet, hogy nagyobb szükség lenne.
Itthon is kéne pár száz darab ha összeszámolod a Lynx pzh leo állományt plusz még feltételezzük a Panthert meg valamilyen 8x8-ast plusz mivel Európában nincs ilyen így export is beeshetne
 
Itthon is kéne pár száz darab ha összeszámolod a Lynx pzh leo állományt plusz még feltételezzük a Panthert meg valamilyen 8x8-ast plusz mivel Európában nincs ilyen így export is beeshetne
És hol is lenne rá szabad kapacitás? Úgy tudom, lehet, hogy nem jól, hogy a vasúti kocsik építésének, felújításának egyik szűk keresztmetszete -a pénzen túl- a szabad gyártási kapacitás.
Hatalmas hadgyakorlatok nincsenek, nem kell egyszerre minden technikát mozgatni; háborúban meg egy ekkora országban nem tudom, hogy mennyire megvalósítható a vasúton történő átcsoportosítás. Meg valahogy most is megoldják pl. a harckocsik és egyéb technika szállítását is; viszonylag kis darabszám az, ami nagyobb súlybeli ugrást jelent.
 
És hol is lenne rá szabad kapacitás? Úgy tudom, lehet, hogy nem jól, hogy a vasúti kocsik építésének, felújításának egyik szűk keresztmetszete -a pénzen túl- a szabad gyártási kapacitás.
Hatalmas hadgyakorlatok nincsenek, nem kell egyszerre minden technikát mozgatni; háborúban meg egy ekkora országban nem tudom, hogy mennyire megvalósítható a vasúton történő átcsoportosítás. Meg valahogy most is megoldják pl. a harckocsik és egyéb technika szállítását is; viszonylag kis darabszám az, ami nagyobb súlybeli ugrást jelent.
Látod itt lenne egy szegmens a seregnel amivel nem hogy képességet építene tartana fenn de mindezt önfenntartó formában esetleg még hasznot is termelve... A honvédség a speciális kocsikat kitudna bérbe adni .
 
Látod itt lenne egy szegmens a seregnel amivel nem hogy képességet építene tartana fenn de mindezt önfenntartó formában esetleg még hasznot is termelve... A honvédség a speciális kocsikat kitudna bérbe adni .
Dehogy lenne. Még a török gyártással kapcsolatos cikkben is nagyon esetlegesen szerepel az exportlehetőség, pedig darabra vetítve biztos olcsóbban tudják legyártani, mint mink. De mondom, nekem az a kihasználatlan gyártási kapacitás sem látszik, ahova gyártásba be lehetne tenni, ha meg van, akkor gyártsanak meg tartsanak karban vasúti kocsikat, arra valóban szükség van. A Honvédség ne gyártson, hanem hont védjen; ez nem Kína.
 
Dehogy lenne. Még a török gyártással kapcsolatos cikkben is nagyon esetlegesen szerepel az exportlehetőség, pedig darabra vetítve biztos olcsóbban tudják legyártani, mint mink. De mondom, nekem az a kihasználatlan gyártási kapacitás sem látszik, ahova gyártásba be lehetne tenni, ha meg van, akkor gyártsanak meg tartsanak karban vasúti kocsikat, arra valóban szükség van. A Honvédség ne gyártson, hanem hont védjen; ez nem Kína.
Nem azt írtam hogy a honvédség gyártása le azokat a vasúti kocsikat hanem hogy még bevétele is származna a birtoklasabol.
 
Nem azt írtam hogy a honvédség gyártása le azokat a vasúti kocsikat hanem hogy még bevétele is származna a birtoklasabol.

Még a Néphadseregnek sem voltak vasúti teherszállító vagonjai. Pedig akkor hetente mentek a katona vonatok, az országban mindenféle gyakorlatra, vagy onnan vissza. A MÁV rendelkezett a szükséges kapacitásokkal, amikkel akár egész harckocsi zászlóaljakat tudott vinni egy szerelvény. Rendelkezésre álltak a megfelelő teherbírású 6 tengelyes vagonok. Az más kérdés, hogy a honvédelmi tárca, szükségét érzi-e hogy manapság is legyen vasúti szállítási kapacitás, saját, amivel nehéz technikát is tudunk mozgatni az országban. Mert ha van ilyen igény, akkor azt a MÁV-nak kell biztosítani.
 
Betekintés a világ legnagyobb helikoptergyártó vállalatának magyarországi üzemébe és a Kárpát-medence légterét ellenőrző medinai légibázisra – az M1 „HadERŐ – Hazámat szolgálom!” című magazinműsor legújabb adásában a műszaki szakembereké a főszerep. A szeptember 10-ei adás emellett a katonai humángondoskodással is részletesen foglalkozik...


HadERŐ „Hazámat szolgálom!” - 2024.09.10-i adás
 
Még a Néphadseregnek sem voltak vasúti teherszállító vagonjai. Pedig akkor hetente mentek a katona vonatok, az országban mindenféle gyakorlatra, vagy onnan vissza. A MÁV rendelkezett a szükséges kapacitásokkal, amikkel akár egész harckocsi zászlóaljakat tudott vinni egy szerelvény. Rendelkezésre álltak a megfelelő teherbírású 6 tengelyes vagonok. Az más kérdés, hogy a honvédelmi tárca, szükségét érzi-e hogy manapság is legyen vasúti szállítási kapacitás, saját, amivel nehéz technikát is tudunk mozgatni az országban. Mert ha van ilyen igény, akkor azt a MÁV-nak kell biztosítani.
Hol is van a MÁV Cargo?
 
Még a Néphadseregnek sem voltak vasúti teherszállító vagonjai. Pedig akkor hetente mentek a katona vonatok, az országban mindenféle gyakorlatra, vagy onnan vissza. A MÁV rendelkezett a szükséges kapacitásokkal, amikkel akár egész harckocsi zászlóaljakat tudott vinni egy szerelvény. Rendelkezésre álltak a megfelelő teherbírású 6 tengelyes vagonok. Az más kérdés, hogy a honvédelmi tárca, szükségét érzi-e hogy manapság is legyen vasúti szállítási kapacitás, saját, amivel nehéz technikát is tudunk mozgatni az országban. Mert ha van ilyen igény, akkor azt a MÁV-nak kell biztosítani.
:D


Lézer Jani.
 
A honvédség a speciális kocsikat kitudna bérbe adni .

Felejtsd el.
Lásd a Néphadsereg műszaki felszereléseit.
Sz@rért elkótyavetyélték, ma pedig lehet aranyáron bérelni őket bizonyos vállalkozóktól.
Pl az összes autópálya építkezés szervízútjai az mn cuccaiból volt kirakva, nem olcsón. De hosszú a lista ezen eszközök utóéletéről.
Szóval ha lenne ilyen kocsi, hamarab lenne taknyos papírzsebkendőért "eladva", mint haszonnal béreltetve.
 
459447738_919576430209588_729302361347475302_n.jpg

459386216_919576510209580_3545190068553921316_n.jpg

459339752_919576513542913_4480602982342088682_n.jpg