Navigáció, térképészet, térinformatika

Ez valszeg nem ide való, de itt legalább olvassátok és lényeges minden jövőbeni fegyver szempontjából :
Áttörést értek el a inerciális navigáció terén: GPS-re sem lesz szükség a pontos navigációhoz és találatokhoz. Totálisan zavarvédett, mert semmilyen külső információra vagy jelre nem támaszkodik.


MRLS és légibombák ellen már csak a fizikai lelövés fog védeni néhány éven belül...
 
Ez valszeg nem ide való, de itt legalább olvassátok és lényeges minden jövőbeni fegyver szempontjából :
Áttörést értek el a inerciális navigáció terén: GPS-re sem lesz szükség a pontos navigációhoz és találatokhoz. Totálisan zavarvédett, mert semmilyen külső információra vagy jelre nem támaszkodik.


MRLS és légibombák ellen már csak a fizikai lelövés fog védeni néhány éven belül...
A helyzetmeghatározáshoz (célpontkijelölés) továbbra is kelleni fog a GPS, de ez ha működőképessé fog válni, akkor valóban nagy előrelépés lesz.
 
Ez valszeg nem ide való, de itt legalább olvassátok és lényeges minden jövőbeni fegyver szempontjából :
Áttörést értek el a inerciális navigáció terén: GPS-re sem lesz szükség a pontos navigációhoz és találatokhoz. Totálisan zavarvédett, mert semmilyen külső információra vagy jelre nem támaszkodik.


MRLS és légibombák ellen már csak a fizikai lelövés fog védeni néhány éven belül...
Jó cikk, thx.


Ez a tudomanyba (is?) való inkább...?
 
  • Tetszik
Reactions: Aladeen
A helyzetmeghatározáshoz (célpontkijelölés) továbbra is kelleni fog a GPS, de ez ha működőképessé fog válni, akkor valóban nagy előrelépés lesz.
Az induláskor kell tudja a fegyver hogy hol van, a többit ez nagyon pontos INS megoldja.
Az indító eszköz lekérhet egy pozíciót indításkor GPS-ről, de ha rajta is van egy ilyen "kvantum INS" akkor elég a földön a gép felszállása előtt rögzíteni a pozícióját.

A GPS zavarás mindig amúgy a cél néhány tízkilométres körzetében szokott lenni. A céltól 100+ km-re vagy többszáz kilométerre nem lehet igazán zavarni azt sem - pláne nem folyamatosan.
Szóval jó ha van GPS, de már nem lesz létkérdés már...
 
Az induláskor kell tudja a fegyver hogy hol van, a többit ez nagyon pontos INS megoldja.
Az indító eszköz lekérhet egy pozíciót indításkor GPS-ről, de ha rajta is van egy ilyen "kvantum INS" akkor elég a földön a gép felszállása előtt rögzíteni a pozícióját.

A GPS zavarás mindig amúgy a cél néhány tízkilométres körzetében szokott lenni. A céltól 100+ km-re vagy többszáz kilométerre nem lehet igazán zavarni azt sem - pláne nem folyamatosan.
Szóval jó ha van GPS, de már nem lesz létkérdés már...
A célnak kell a pontos koordinátája amihez meg kell a GPS.
 
  • Vicces
Reactions: Aladeen
A célnak kell a pontos koordinátája amihez meg kell a GPS.
Na, ezen még gondolkozz kicsit! :D

Szerinted most úgy múködik a célkoordináták meghatározás a hogy kizaranak egy csávót pl. az ukránok egy orosz olajfinomítóhoz hogy "mérd már meg báttya mik kooridnátái!" :D
 
Nah hogy akarod megadni egy tőle 80km re lévő alló vagy mozgó cél pontos helyzetét amihez odarepül a bomba?
Mozgócélra sosem dobnak GPS-es fegyver! ;)
Ez neked újdonság?

Néha meglep hogy katona létedre mennyire tájékozatlan vagy...
 
Nem nem vicc. Má az SDB egy is képes volt erre korlátozottan,
Nem, nem képes!
Mégis honnét tudja a SDB, hogy hol a cél ha annak kooridnátái másodpecenként változnak?!?
Sehonnét! Ezek nem erre vannak kitalálva!

Pont emiatt lettek kifejlesztve a kombinált lézeres-GPS meg GPS-elektrooptikai bombák, mert pusztán GPS-szel nem lehet mozgó célt eltalálni megbízhatóan. Nem is ez volt ezekkel a cél!

az SDB II pedig a kombinált vezérlésével mégalkalmasabb.
SDB II tök más kategória! Az még nulla GPS mellett is célba talál.
 
Basically all airplanes flying through a GPS jamming area lose the GPS signal, which in turn affects the ADS-B signal that the airplane transmits. Either the position data disappears completely, or the airplane sends incorrect position data.

When position data is missing or incorrect, we at Flightradar24 switch to tracking airplanes with MLAT technology instead. The combination of bad ADS-B data and MLAT tracking increases the number of tracking errors, also after an aircraft has exited GPS jamming area.

GPS jamming map: http://fr24.com/data/gps-jamming

To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.
 
  • Tetszik
Reactions: Veér Ispán
US Army approves production of vehicle-mounted GPS alternative...

The U.S. Army approved the full-rate production of a Collins Aerospace-developed vehicle-mounted positioning, navigation and timing, or PNT, system vital to operating in GPS-denied environments, the service announced Tuesday.

The Mounted Assured, Positioning, Navigation and Timing System, or MAPS, is a key element of the service’s modernization push.
The MAPS Generation II capability “provides GPS anti-spoofing and anti-jamming capability through sensor fusion algorithms and non-radio frequency sensors to distribute positioning, navigation, and timing data so mounted soldiers can operate in environments where military GPS is denied or degraded,” the statement notes.

The Army plans to procure 619 MAPS GEN II systems for a total of $130 million in fiscal 2025, according to budget documents. This includes spares, follow-on test and evaluation, logistics support and engineering changes for Armored, Stryker and Infantry Brigade Combat Teams, the documents show.

 
  • Tetszik
Reactions: Veér Ispán
Nem sűrűn zavarja őket a szerb államhatár (mondjuk korábban a magyar se):
2a12d668db4a57f96c5db4d5abc04b68.png

forrás: https://globe.adsbexchange.com/?icao=4a35a7
 
DARPA Selects Q-CTRL to Develop Next-Generation Quantum Sensors for Navigation on Advanced Defense Platforms