Mi lenne, ha úgy általában a biztpol szekciósok rászánnák magukat a technikáknak legalább a minimális utanájárására? Legalább itthon?

Wikipedia (angol) szerint 555 darabot kaptunk Oroszországtól 1996 és 1999 között. Szerbiába 2024-ben 66 járművet adtunk el (BTR-80A). Más forrás szerint Magyarország 691 példányt vett át (513 db BTR-80-ast és 178 db BTR-80A-t) - a számok mindenhol kicsit mások, de akkor ezek szerint is kb. 1/3-ukat passzoltuk le, kérdés a többiből mennyi üzemképes, mindenesetre "párszáz" az A-ból nem volt sosem).
 
Wikipedia (angol) szerint 555 darabot kaptunk Oroszországtól 1996 és 1999 között. Szerbiába 2024-ben 66 járművet adtunk el (BTR-80A). Más forrás szerint Magyarország 691 példányt vett át (513 db BTR-80-ast és 178 db BTR-80A-t) - a számok mindenhol kicsit mások, de akkor ezek szerint is kb. 1/3-ukat passzoltuk le, kérdés a többiből mennyi üzemképes, mindenesetre "párszáz" az A-ból nem volt sosem).
691 volt a teljes darabszám és 300 felé közelítő volt /A-s.
És a Szerbiába küldöttből sem volt mind /A-s.
 
Nem múlik rajta szavazat(..."csak" ember-élet)!
Minek! :( + :mad:


.
...

U.I: Azt a 100(+) éve ismert acél-gumi-acél-... kiegészítő védelmet nem sikerült a legutóbbi 14+ év alatt megoldani legalább a legfontosabb irányokból, ami max 2-3 Tonna lenne.
Ennyi +súly a gyakorlatilag semmiben nem befolyásolja --főleg az átgumiabroncsozott változatok-- menettulajdonságait!

A következtetés ismét/sokadszor: Ami a politikai célokhoz nem szükséges, ott még a látszat is le van sz@rva sem érdekes.
Sajnos ez még mindig működik Mo-on.

U.I. 2: Hány darab is ez --kb.-- a maradék 400 körüliből? :oops:


.
 
...

U.I: Azt a 100(+) éve ismert acél-gumi-acél-... kiegészítő védelmet nem sikerült a legutóbbi 14+ év alatt megoldani legalább a legfontosabb irányokból, ami max 2-3 Tonna lenne.
Ennyi +súly a gyakorlatilag semmiben nem befolyásolja --főleg az átgumiabroncsozott változatok-- menettulajdonságait!

A következtetés ismét/sokadszor: Ami a politikai célokhoz nem szükséges, ott még a látszat is le van sz@rva sem érdekes.
Sajnos ez még mindig működik Mo-on.

U.I. 2: Hány darab is ez --kb.-- a maradék 400 körüliből? :oops:


.
Úszni nem fog ha ráraksz ennyit.
 
  • Hűha
Reactions: LMzek 2.0
Az a jó, hogy ekkora darabszámra nem sikerült modernizációt összehozni itthon. :(
Szégyen ez is, mint a BMP-1esek elszarása.

Ahogy tudjuk a 70-100 közötti T-72 kevés volt a gazdaságos megoldáshoz, ezek szerint az 5-600 az pedig sok!
...Magyarországon!

A 44(+4-5-6műszaki) mennyiség az "pont a kettő között van" ;), ezért az ár/értékben "jóóó" lett... :hadonaszos:
"Előrelátósan", aha... :oops:


.
 
Úszni nem fog ha ráraksz ennyit.

És szeretnénk úszni? o_O
Vagy miért nem lehet ketté bontani a dolgot.
A BTR-80 úszik, a BTR-80A meg nem.
Amúgy vannak ma már modern páncél anyagok is, például fém és kerámia habok. Ha zárt cellás akkor a víz sem megy bele, vagyis találat esetén is megőrzi a felhajtó erejét. És ezek az anyagok könnyebbek a víznél...
Számtalan módja lenne a modernizációnak.
A kérdés inkább ennek az ipari háttere (nincs) meg a szándéka (szét kell lopni mindent is/jó van az úgy).
Ha lenne tisztességes szándék, meg kb. 0.5-1 mil. eurós keret összeg/db akkor nagyon sok mindent is ki lehetne még hozni a típusból.
 
...

U.I: Azt a 100(+) éve ismert acél-gumi-acél-... kiegészítő védelmet nem sikerült a legutóbbi 14+ év alatt megoldani legalább a legfontosabb irányokból, ami max 2-3 Tonna lenne.
Ennyi +súly a gyakorlatilag semmiben nem befolyásolja --főleg az átgumiabroncsozott változatok-- menettulajdonságait!

A következtetés ismét/sokadszor: Ami a politikai célokhoz nem szükséges, ott még a látszat is le van sz@rva sem érdekes.
Sajnos ez még mindig működik Mo-on.

U.I. 2: Hány darab is ez --kb.-- a maradék 400 körüliből? :oops:


.
Csak új gumikkal bírna ki ekkor súlynövekedést, de motorikusan már a jelenlegi teljesítmény/tömeg aránnyal is baj van.
Egy új motor beépítése elengedhetetlen, ha a modernizációt komolyan gondoljuk és sok évig még használni akarjuk a BTReket.
 
És szeretnénk úszni? o_O
Vagy miért nem lehet ketté bontani a dolgot.
A BTR-80 úszik, a BTR-80A meg nem.
Amúgy vannak ma már modern páncél anyagok is, például fém és kerámia habok. Ha zárt cellás akkor a víz sem megy bele, vagyis találat esetén is megőrzi a felhajtó erejét. És ezek az anyagok könnyebbek a víznél...
Számtalan módja lenne a modernizációnak.
A kérdés inkább ennek az ipari háttere (nincs) meg a szándéka (szét kell lopni mindent is/jó van az úgy).
Ha lenne tisztességes szándék, meg kb. 0.5-1 mil. eurós keret összeg/db akkor nagyon sok mindent is ki lehetne még hozni a típusból.
Az alumínium hab speciel magyar szabadalom, és a gyártó egyik kifejezett fejlesztési iránya a ballisztikus védelem.
Már láttam (videón) ahogy megrobbantják az anyagot. Ha igény van rá, akkor jobban is körbe lehet járni a témát.
 
Csak új gumikkal bírna ki ekkor súlynövekedést, de motorikusan már a jelenlegi teljesítmény/tömeg aránnyal is baj van.
Egy új motor beépítése elengedhetetlen, ha a modernizációt komolyan gondoljuk és sok évig még használni akarjuk a BTReket.

Bulgároknál 20 éve "találtak" 30-50LE-t az eredeti motorjaiknál még a COCOM-os időik fejlesztése alatt.

Biztos valami (bolgár-)NASA technológiai szint lehetett :p , hogy Mo-on ezt 20 évvel később --COCOM nélkül -- sem tudjuk megugrani! :oops:



Ez jut/elég a Magyarnak(Honvédelem ! ) a "betanított-munkás tartományos" kreativitásból. :hadonaszos:


.
 
  • Tetszik
Reactions: enzo and Nemerson
Az a jó, hogy ekkora darabszámra nem sikerült modernizációt összehozni itthon. :(
Szégyen ez is, mint a BMP-1esek elszarása.
Dolgoznak rajta de ha nincs penz es politika akarat nem tudnak a “szarbol” varat epiteni…ahogy mondjak felenk “igeny volna ra…penz mar nincs”
 
  • Dühítő
Reactions: Pogány
Az alumínium hab speciel magyar szabadalom, és a gyártó egyik kifejezett fejlesztési iránya a ballisztikus védelem.
Már láttam (videón) ahogy megrobbantják az anyagot. Ha igény van rá, akkor jobban is körbe lehet járni a témát.

Azért én az alumínium habra, mint anyagra emlékszem az űrhajózási dolgokkal kapcsolatban, már az 1970's évekből. De igen, tudom, hogy itthon is foglalkoznak vele.
Energia elnyelésben jelenleg a legjobb a szénhab (IED,akna), ballisztikában meg a kerámia habok.
Anno az "Open IFV" projekthez keresgettem ezeket. Ez pl. az alumínium hab, magyar PDF
 
improved-efficiency-of-blast-furnace-optimising-pci-applications-with-mass-flow-measurement-thb.jpg
 
Nem akarom több szálon vinni a beszélgetést, ott van rá a BTR HUN topik.
Úgy hallottam most talán lesz modernizáció. De csak az a biztos ami már készen van :)
Ha lesz, remélem a @dudi és társai művek elégedetten csettintenek majd, hogy eeez aaaz, nem vitte el a rohadt Leopard 2 modernizáció meg a hasonszőrű sok elmebeteg ötlet a pénzt minden más elől amit a jövőben beszerzünk. :D
 
Ha lesz, remélem a @dudi és társai művek elégedetten csettintenek majd, hogy eeez aaaz, nem vitte el a rohadt Leopard 2 modernizáció meg a hasonszőrű sok elmebeteg ötlet a pénzt minden más elől amit a jövőben beszerzünk. :D
Ha te tudnád amit én tudok, szértobbanna a fejed. Mert te velem ellentétben kép és hang nélkül írod a véleményed a haderőfejlesztésről. Természetesen én sem vagyok az aki mindent is tud, de hidd el, hogy nálad milliószór több információm van.
 
Bulgároknál 20 éve "találtak" 30-50LE-t az eredeti motorjaiknál még a COCOM-os időik fejlesztése alatt.

Biztos valami (bolgár-)NASA technológiai szint lehetett :p , hogy Mo-on ezt 20 évvel később --COCOM nélkül -- sem tudjuk megugrani! :oops:



Ez jut/elég a Magyarnak(Honvédelem ! ) a "betanított-munkás tartományos" kreativitásból. :hadonaszos:


.
Az a durva, hogy nem egy gumigyárunk van és nem vagyunk képesek még ezt sem intézni...