[BIZTPOL] Nyugat-Európa és Észak-Európa (Európai Unió)

Pont ez a lényeg, hogy ne is változzon... Ha nem lett volna a háború akkor szép lassan egyre több árú jött volna vasúton kínából
A globális kereskedelem 80% tengeren történik, a maradék 20%-on osztozik a szárazföldi (közút és vasút) és a légi fuvarozás. Miről beszélünk? Nem tudsz versenyezni a hajózással. Nem perverzióból alakult így, hanem azért, mert így gazdaságos.
 
A globális kereskedelem 80% tengeren történik, a maradék 20%-on osztozik a szárazföldi (közút és vasút) és a légi fuvarozás. Miről beszélünk? Nem tudsz versenyezni a hajózással. Nem perverzióból alakult így, hanem azért, mert így gazdaságos.
Pont errol beszelunk. Nem erted meg azt sem, miert eletveszelyes a hollandokra egy kinai-orosz-ukran-magyar (es lengyel) korridor.
Nem azert alakult igy, mert olcsobb, hanem mert elkepzelhetetlen lett volna egy kinai-szovjet stb vamszabad aruforgalmi folyoso Europa kozepeig mondjuk 2000, de minimum 1991 elott.
Megmaradna a tengeri forgalom is, de rengeteget elvenne belole egy nagy kapacitasu vasuti szallitasi korridor. 100% biztos avyok benne, hogy a hollandok nagyon komoly hatastanulmanyt keszitettek (pl. a kisebb volumenu forgalomnal bizonyos arufajtakra kisebb hajok is elegek lennenek, akkor azoknak nem kell korbemaszni mar Rotterdamig sem stb), azert probaltak minden eszkozzel megakadalyozni.
 
Pont errol beszelunk. Nem erted meg azt sem, miert eletveszelyes a hollandokra egy kinai-orosz-ukran-magyar (es lengyel) korridor.
Nem azert alakult igy, mert olcsobb, hanem mert elkepzelhetetlen lett volna egy kinai-szovjet stb vamszabad aruforgalmi folyoso Europa kozepeig mondjuk 2000, de minimum 1991 elott.
Megmaradna a tengeri forgalom is, de rengeteget elvenne belole egy nagy kapacitasu vasuti szallitasi korridor. 100% biztos avyok benne, hogy a hollandok nagyon komoly hatastanulmanyt keszitettek (pl. a kisebb volumenu forgalomnal bizonyos arufajtakra kisebb hajok is elegek lennenek, akkor azoknak nem kell korbemaszni mar Rotterdamig sem stb), azert probaltak minden eszkozzel megakadalyozni.
Fogd már fel, hogy az új Selyemutas hülyeség soha nem lesz konkurenciája a tengeri kererskedelemnek. Nem is erre szánják!

A vasúti kereskedelem a világ kereskedelmének elenyésző mennyiségét teszi ki.
 
  • Vicces
Reactions: Redgreg and fip7
Fogd már fel, hogy az új Selyemutas hülyeség soha nem lesz konkurenciája a tengeri kererskedelemnek. Nem is erre szánják!

A vasúti kereskedelem a világ kereskedelmének elenyésző mennyiségét teszi ki.
Cserébe ha mondjuk a Szuezi-csatornán átkelő hajót nem Rotterdamban, hanem a kínaiak által felvásárolt Pireuszban (ami szintén EU kikötő) pakolják ki, ahonnan aztán a kínai pénzen (is) épülő szállítási korridorokon keresztül hozzák be az EU-n belüli desztinációkra, akkor abból a hollandusoknak egy lyukas gulden sem jut. Ez pedig az egyik tengeri karja lett volna a polipszerűen szétterjedő Új Selyemút projektnek, ahol a fókuszba a szf-i kereskedelmi folyosó került volna
 
Cserébe ha mondjuk a Szuezi-csatornán átkelő hajót nem Rotterdamban, hanem a kínaiak által felvásárolt Pireuszban (ami szintén EU kikötő) pakolják ki, ahonnan aztán a kínai pénzen (is) épülő szállítási korridorokon keresztül hozzák be az EU-n belüli desztinációkra, akkor abból a hollandusoknak egy lyukas gulden sem jut. Ez pedig az egyik tengeri karja lett volna a polipszerűen szétterjedő Új Selyemút projektnek, ahol a fókuszba a szf-i kereskedelmi folyosó került volna
Egyébként a jogi és vám része hogy áll ennek? Ki van már dolgozva? Mert az árú a görög határon elhagyja az EU-t. Legyünk őszinték, ez még nagyon sokáig így is lesz.
 
Egyébként a jogi és vám része hogy áll ennek? Ki van már dolgozva? Mert az árú a görög határon elhagyja az EU-t. Legyünk őszinték, ez még nagyon sokáig így is lesz.
Valamit tekerni kell rakta mert iván is befejezte a transszibériai rehabilitációját,villamosítását.
Transz szibériai Pekingi leágazása már üzemel. Ergo Rosztov-Peking, ill Szt Pétervár -Peking üzemelő viszonylat...
Békeszerződésbe nehogy bekerűljön egy vasútvonal Rosztov -Záhony viszonylatban.....mert Záhonyban már ásítozik a vadi új ,nagykapacitású áttakodó, üzemkészen.
 
Cserébe ha mondjuk a Szuezi-csatornán átkelő hajót nem Rotterdamban, hanem a kínaiak által felvásárolt Pireuszban (ami szintén EU kikötő) pakolják ki, ahonnan aztán a kínai pénzen (is) épülő szállítási korridorokon keresztül hozzák be az EU-n belüli desztinációkra
Ezért épül a Bp-Belgrád vonal. Elméletileg Bp mellett lesz egy "szárazföldi kikötő", ahol szortírozzák az ömlesztve érkező konténereket.
Egyébként a jogi és vám része hogy áll ennek? Ki van már dolgozva? Mert az árú a görög határon elhagyja az EU-t. Legyünk őszinték, ez még nagyon sokáig így is lesz.
Lehet ezért (is) erőltetik a bővítést a Balkánon.
 
Fogd már fel, hogy az új Selyemutas hülyeség soha nem lesz konkurenciája a tengeri kererskedelemnek. Nem is erre szánják!

A vasúti kereskedelem a világ kereskedelmének elenyésző mennyiségét teszi ki.
Nekem nincs mit felfognom, lathatoan te vagy teljesen sotet ehhez a temahoz, az ilyen aranykopeseket ismetelgetve. :cool: Szerinted a Temu vagy az Aliexpress hajon kuldi el nekem a vadiuj markas earbudom es kiscsillio mas biszbaszt?
Dehogyis, repulon. Nem egy, nem ketto, hanem akar harom jarattal is, ahol eppen annyi hely meg van, hogy fillerekert elhozzak. Na kepzeld el ugyanezt napi szinten 20+ teherszerelveny eseten, 365/7 uzemmodban, egy-egy logisztikai distribution hub a lengyeleknel meg a magyaroknal, ahonnan utana szetszortirozzak mar a kiszallitashoz.
A kinaiak celja, hogy direktben legyenek kepesek Europat ellatni Kinabol, idovel kikapcsolva a helyi viszonteladokat, Amazont stb - mit nem ertesz ezen, baszki? Es ha ez megy, akkor mellette atallhat a jelenleg tengeren folyo aruforgalom mas resze is erre, mert akkor nem kell hetekkel-honapokkal elore rendelni, mert 3 het helyett 5-6 nap alatt megjon.

Cserébe ha mondjuk a Szuezi-csatornán átkelő hajót nem Rotterdamban, hanem a kínaiak által felvásárolt Pireuszban (ami szintén EU kikötő) pakolják ki, ahonnan aztán a kínai pénzen (is) épülő szállítási korridorokon keresztül hozzák be az EU-n belüli desztinációkra, akkor abból a hollandusoknak egy lyukas gulden sem jut. Ez pedig az egyik tengeri karja lett volna a polipszerűen szétterjedő Új Selyemút projektnek, ahol a fókuszba a szf-i kereskedelmi folyosó került volna

Pontosan, a kinaiak regota diverzifikalni akarjak szallitast, logisztikat, mert ugy egyreszt sokkal rugalmasabban lehet szervezni mindent, masreszt ugy nincs choke point sehol, nem lehet tobbe csak ugy szankciozni, no meg igy akkor a szallitasi ktg olcsobb lesz, ha a sajat avagy kozosen uzemeltetett vasutvonalaikon, sajat szerelvenyeikkel, sajat vagy kozos hubokon keresztul mennenek. Meg azt is siman elkepzelem, hogy aztan az Europaban gyartott kinai EV-kkel delivery szolgaltatast is alapitananak hozza...

A hollandoknak ez a legkomolyabb remalma, hogy bezuhan az export-import forgalmuk, es az ahhoz kapcsolodo iszonyat logisztikai, kikotoi, jogi es egyeb iparagak bevetelei mondjuk a felere zuhannak par ev alatt.
 
Nekem nincs mit felfognom, lathatoan te vagy teljesen sotet ehhez a temahoz, az ilyen aranykopeseket ismetelgetve. :cool: Szerinted a Temu vagy az Aliexpress hajon kuldi el nekem a vadiuj markas earbudom es kiscsillio mas biszbaszt?
Dehogyis, repulon. Nem egy, nem ketto, hanem akar harom jarattal is, ahol eppen annyi hely meg van, hogy fillerekert elhozzak. Na kepzeld el ugyanezt napi szinten 20+ teherszerelveny eseten, 365/7 uzemmodban, egy-egy logisztikai distribution hub a lengyeleknel meg a magyaroknal, ahonnan utana szetszortirozzak mar a kiszallitashoz.
A kinaiak celja, hogy direktben legyenek kepesek Europat ellatni Kinabol, idovel kikapcsolva a helyi viszonteladokat, Amazont stb - mit nem ertesz ezen, baszki? Es ha ez megy, akkor mellette atallhat a jelenleg tengeren folyo aruforgalom mas resze is erre, mert akkor nem kell hetekkel-honapokkal elore rendelni, mert 3 het helyett 5-6 nap alatt megjon.



Pontosan, a kinaiak regota diverzifikalni akarjak szallitast, logisztikat, mert ugy egyreszt sokkal rugalmasabban lehet szervezni mindent, masreszt ugy nincs choke point sehol, nem lehet tobbe csak ugy szankciozni, no meg igy akkor a szallitasi ktg olcsobb lesz, ha a sajat avagy kozosen uzemeltetett vasutvonalaikon, sajat szerelvenyeikkel, sajat vagy kozos hubokon keresztul mennenek. Meg azt is siman elkepzelem, hogy aztan az Europaban gyartott kinai EV-kkel delivery szolgaltatast is alapitananak hozza...

A hollandoknak ez a legkomolyabb remalma, hogy bezuhan az export-import forgalmuk, es az ahhoz kapcsolodo iszonyat logisztikai, kikotoi, jogi es egyeb iparagak bevetelei mondjuk a felere zuhannak par ev alatt.
Főleg ha a kínaiak rendeltetésszerűen kifejlesztenek valami gyors- teher szerelvényt. A ruszki nyomtávot lehet pakolni. A szerelvények szállítókapacitása nagyobb mint az eu-s.
 
Nekem nincs mit felfognom, lathatoan te vagy teljesen sotet ehhez a temahoz, az ilyen aranykopeseket ismetelgetve. :cool: Szerinted a Temu vagy az Aliexpress hajon kuldi el nekem a vadiuj markas earbudom es kiscsillio mas biszbaszt?
Dehogyis, repulon. Nem egy, nem ketto, hanem akar harom jarattal is, ahol eppen annyi hely meg van, hogy fillerekert elhozzak. Na kepzeld el ugyanezt napi szinten 20+ teherszerelveny eseten, 365/7 uzemmodban, egy-egy logisztikai distribution hub a lengyeleknel meg a magyaroknal, ahonnan utana szetszortirozzak mar a kiszallitashoz.
A kinaiak celja, hogy direktben legyenek kepesek Europat ellatni Kinabol, idovel kikapcsolva a helyi viszonteladokat, Amazont stb - mit nem ertesz ezen, baszki? Es ha ez megy, akkor mellette atallhat a jelenleg tengeren folyo aruforgalom mas resze is erre, mert akkor nem kell hetekkel-honapokkal elore rendelni, mert 3 het helyett 5-6 nap alatt megjon.



Pontosan, a kinaiak regota diverzifikalni akarjak szallitast, logisztikat, mert ugy egyreszt sokkal rugalmasabban lehet szervezni mindent, masreszt ugy nincs choke point sehol, nem lehet tobbe csak ugy szankciozni, no meg igy akkor a szallitasi ktg olcsobb lesz, ha a sajat avagy kozosen uzemeltetett vasutvonalaikon, sajat szerelvenyeikkel, sajat vagy kozos hubokon keresztul mennenek. Meg azt is siman elkepzelem, hogy aztan az Europaban gyartott kinai EV-kkel delivery szolgaltatast is alapitananak hozza...

A hollandoknak ez a legkomolyabb remalma, hogy bezuhan az export-import forgalmuk, es az ahhoz kapcsolodo iszonyat logisztikai, kikotoi, jogi es egyeb iparagak bevetelei mondjuk a felere zuhannak par ev alatt.

Cserébe ha mondjuk a Szuezi-csatornán átkelő hajót nem Rotterdamban, hanem a kínaiak által felvásárolt Pireuszban (ami szintén EU kikötő) pakolják ki, ahonnan aztán a kínai pénzen (is) épülő szállítási korridorokon keresztül hozzák be az EU-n belüli desztinációkra, akkor abból a hollandusoknak egy lyukas gulden sem jut. Ez pedig az egyik tengeri karja lett volna a polipszerűen szétterjedő Új Selyemút projektnek, ahol a fókuszba a szf-i kereskedelmi folyosó került volna
Elkezdődött a mellébészélés! Pireuszig is hajón menne...

Az alapállítás az volt, hogy a vasúti szállítás (Kína, Oroszország, Ukrajna útvonalon) fellendülésének elkerülése miatt tolják az ukránokat a hollandok! Ti meg most totál másról beszéltek, hisz ha Pireuszon pakolnak ki, Hollandia helyett akkor Oroszország és Ukrajna közelébe sem megy az áru így értelme sincs támogatnia a hollandoknak ezt a háborút azért, hogy elkerülje a vasúti szállítás Oroszországon és Ukrajnán kéresztüli fellendülését.

Kínából a büdös életbe nem fog áru jönni Európába direktbe, mert nem szomszédosak egymással.
 
Az alapállítás az volt, hogy a vasúti szállítás (Kína, Oroszország, Ukrajna útvonalon) fellendülésének elkerülése miatt tolják az ukránokat a hollandok! Ti meg most totál másról beszéltek, hisz ha Pireuszon pakolnak ki, Hollandia helyett akkor Oroszország és Ukrajna közelébe sem megy az áru így értelme sincs támogatnia a hollandoknak ezt a háborút
Ott is jött volna, meg a Pireuszokon keresztül is mivel vsz egy vasútvonal nem bírta volna el azt a sok tehervonatot...

Kínából a büdös életbe nem fog áru jönni Európába direktbe, mert nem szomszédosak egymással.

Hát nem akarlak elszomorítani, de:
To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.
 
Ott is jött volna, meg a Pireuszokon keresztül is mivel vsz egy vasútvonal nem bírta volna el azt a sok tehervonatot...



Hát nem akarlak elszomorítani, de:
To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.
Anynira marginális a vasút jelenléte a nemzetközi szállításokban, hogy az elmondhatatlan. Ha a jelenlegi érték megtízszereződne az is csupán néhány százalék lenne.

Azt ne nevezzük már direktbe jövésnek, hogy az oroszok és az ukránok jól megvámolják az árut ami rajtuk keresztül jön.
 
Anynira marginális a vasút jelenléte a nemzetközi szállításokban, hogy az elmondhatatlan. Ha a jelenlegi érték megtízszereződne az is csupán néhány százalék lenne.

Azt ne nevezzük már direktbe jövésnek, hogy az oroszok és az ukránok jól megvámolják az árut ami rajtuk keresztül jön.


Brics belső vámmentessége megvan?
 
Elkezdődött a mellébészélés! Pireuszig is hajón menne...

Az alapállítás az volt, hogy a vasúti szállítás (Kína, Oroszország, Ukrajna útvonalon) fellendülésének elkerülése miatt tolják az ukránokat a hollandok! Ti meg most totál másról beszéltek, hisz ha Pireuszon pakolnak ki, Hollandia helyett akkor Oroszország és Ukrajna közelébe sem megy az áru így értelme sincs támogatnia a hollandoknak ezt a háborút azért, hogy elkerülje a vasúti szállítás Oroszországon és Ukrajnán kéresztüli fellendülését.

Kínából a büdös életbe nem fog áru jönni Európába direktbe, mert nem szomszédosak egymással.
Valahogy így képzeld el azt a polipszerű felépítését az Új Selyemút karjainak, amiről beszéltem
Belt-and-Road-Map-by-MERICS.jpg

betl%26road_0.png

Na és ha itt éket tudnak verni az oroszok és az EU közé (lásd Ukrajna vagy a szankciós rezsim fokozása), akkor az Európába irányuló szf-i komponens nem tud megvalósulni, ergo a hollandusoknak jó lesz
 
Valahogy így képzeld el azt a polipszerű felépítését az Új Selyemút karjainak, amiről beszéltem
Belt-and-Road-Map-by-MERICS.jpg

betl%26road_0.png

Na és ha itt éket tudnak verni az oroszok és az EU közé (lásd Ukrajna vagy a szankciós rezsim fokozása), akkor az Európába irányuló szf-i komponens nem tud megvalósulni, ergo a hollandusoknak jó lesz
Ennek a polipnak is marginálisak lennének a vasutas karjai. Olvasd el figyelmesen az alapállítást.
 
  • Vicces
Reactions: perceptron and fip7
A fényeslitkei terminál kapacitása 1millió TEU/év (TEU - 20 lábas konténer).
Nyilván nem világméretű kapacitás - a legnagyobb konténerhajók 25.000 TEU kapacitásúak - de azért ez fájhat, ahol kiesik. És a lényeg, hogy korábban tényleg majdnem zéró volt itt a forgalom. Na persze ennek tett be a háború. De a pireuszi vonal még megvan, és az is fájhat egyeseknek nyugaton.