Nekem nincs mit felfognom, lathatoan te vagy teljesen sotet ehhez a temahoz, az ilyen aranykopeseket ismetelgetve.
Szerinted a Temu vagy az Aliexpress hajon kuldi el nekem a vadiuj markas earbudom es kiscsillio mas biszbaszt?
Dehogyis, repulon. Nem egy, nem ketto, hanem akar harom jarattal is, ahol eppen annyi hely meg van, hogy fillerekert elhozzak. Na kepzeld el ugyanezt napi szinten 20+ teherszerelveny eseten, 365/7 uzemmodban, egy-egy logisztikai distribution hub a lengyeleknel meg a magyaroknal, ahonnan utana szetszortirozzak mar a kiszallitashoz.
A kinaiak celja, hogy
direktben legyenek kepesek Europat ellatni Kinabol, idovel kikapcsolva a helyi viszonteladokat, Amazont stb - mit nem ertesz ezen, baszki? Es ha ez megy, akkor mellette atallhat a jelenleg tengeren folyo aruforgalom mas resze is erre, mert akkor nem kell hetekkel-honapokkal elore rendelni, mert 3 het helyett 5-6 nap alatt megjon.
Pontosan, a kinaiak regota diverzifikalni akarjak szallitast, logisztikat, mert ugy egyreszt sokkal rugalmasabban lehet szervezni mindent, masreszt ugy nincs choke point sehol, nem lehet tobbe csak ugy szankciozni, no meg igy akkor a szallitasi ktg olcsobb lesz, ha a sajat avagy kozosen uzemeltetett vasutvonalaikon, sajat szerelvenyeikkel, sajat vagy kozos hubokon keresztul mennenek. Meg azt is siman elkepzelem, hogy aztan az Europaban gyartott kinai EV-kkel delivery szolgaltatast is alapitananak hozza...
A hollandoknak ez a legkomolyabb remalma, hogy bezuhan az export-import forgalmuk, es az ahhoz kapcsolodo iszonyat logisztikai, kikotoi, jogi es egyeb iparagak bevetelei mondjuk a felere zuhannak par ev alatt.