[BIZTPOL] Nyugat-Európa és Észak-Európa (Európai Unió)

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

dudi

Well-Known Member
2010. április 18.
50 346
84 168
113
Pont ez a lényeg, hogy ne is változzon... Ha nem lett volna a háború akkor szép lassan egyre több árú jött volna vasúton kínából
A globális kereskedelem 80% tengeren történik, a maradék 20%-on osztozik a szárazföldi (közút és vasút) és a légi fuvarozás. Miről beszélünk? Nem tudsz versenyezni a hajózással. Nem perverzióból alakult így, hanem azért, mert így gazdaságos.
 

perceptron

Well-Known Member
2023. június 15.
6 568
13 623
113
A globális kereskedelem 80% tengeren történik, a maradék 20%-on osztozik a szárazföldi (közút és vasút) és a légi fuvarozás. Miről beszélünk? Nem tudsz versenyezni a hajózással. Nem perverzióból alakult így, hanem azért, mert így gazdaságos.
Pont errol beszelunk. Nem erted meg azt sem, miert eletveszelyes a hollandokra egy kinai-orosz-ukran-magyar (es lengyel) korridor.
Nem azert alakult igy, mert olcsobb, hanem mert elkepzelhetetlen lett volna egy kinai-szovjet stb vamszabad aruforgalmi folyoso Europa kozepeig mondjuk 2000, de minimum 1991 elott.
Megmaradna a tengeri forgalom is, de rengeteget elvenne belole egy nagy kapacitasu vasuti szallitasi korridor. 100% biztos avyok benne, hogy a hollandok nagyon komoly hatastanulmanyt keszitettek (pl. a kisebb volumenu forgalomnal bizonyos arufajtakra kisebb hajok is elegek lennenek, akkor azoknak nem kell korbemaszni mar Rotterdamig sem stb), azert probaltak minden eszkozzel megakadalyozni.
 

dudi

Well-Known Member
2010. április 18.
50 346
84 168
113
Pont errol beszelunk. Nem erted meg azt sem, miert eletveszelyes a hollandokra egy kinai-orosz-ukran-magyar (es lengyel) korridor.
Nem azert alakult igy, mert olcsobb, hanem mert elkepzelhetetlen lett volna egy kinai-szovjet stb vamszabad aruforgalmi folyoso Europa kozepeig mondjuk 2000, de minimum 1991 elott.
Megmaradna a tengeri forgalom is, de rengeteget elvenne belole egy nagy kapacitasu vasuti szallitasi korridor. 100% biztos avyok benne, hogy a hollandok nagyon komoly hatastanulmanyt keszitettek (pl. a kisebb volumenu forgalomnal bizonyos arufajtakra kisebb hajok is elegek lennenek, akkor azoknak nem kell korbemaszni mar Rotterdamig sem stb), azert probaltak minden eszkozzel megakadalyozni.
Fogd már fel, hogy az új Selyemutas hülyeség soha nem lesz konkurenciája a tengeri kererskedelemnek. Nem is erre szánják!

A vasúti kereskedelem a világ kereskedelmének elenyésző mennyiségét teszi ki.
 
  • Vicces
Reactions: Redgreg and fip7

nyugger

Well-Known Member
2012. szeptember 30.
6 974
30 782
113
Fogd már fel, hogy az új Selyemutas hülyeség soha nem lesz konkurenciája a tengeri kererskedelemnek. Nem is erre szánják!

A vasúti kereskedelem a világ kereskedelmének elenyésző mennyiségét teszi ki.
Cserébe ha mondjuk a Szuezi-csatornán átkelő hajót nem Rotterdamban, hanem a kínaiak által felvásárolt Pireuszban (ami szintén EU kikötő) pakolják ki, ahonnan aztán a kínai pénzen (is) épülő szállítási korridorokon keresztül hozzák be az EU-n belüli desztinációkra, akkor abból a hollandusoknak egy lyukas gulden sem jut. Ez pedig az egyik tengeri karja lett volna a polipszerűen szétterjedő Új Selyemút projektnek, ahol a fókuszba a szf-i kereskedelmi folyosó került volna
 

arbalest

Well-Known Member
2011. január 11.
8 572
18 494
113
Cserébe ha mondjuk a Szuezi-csatornán átkelő hajót nem Rotterdamban, hanem a kínaiak által felvásárolt Pireuszban (ami szintén EU kikötő) pakolják ki, ahonnan aztán a kínai pénzen (is) épülő szállítási korridorokon keresztül hozzák be az EU-n belüli desztinációkra, akkor abból a hollandusoknak egy lyukas gulden sem jut. Ez pedig az egyik tengeri karja lett volna a polipszerűen szétterjedő Új Selyemút projektnek, ahol a fókuszba a szf-i kereskedelmi folyosó került volna
Egyébként a jogi és vám része hogy áll ennek? Ki van már dolgozva? Mert az árú a görög határon elhagyja az EU-t. Legyünk őszinték, ez még nagyon sokáig így is lesz.
 

Filter

Well-Known Member
2021. január 7.
3 471
18 495
113
Egyébként a jogi és vám része hogy áll ennek? Ki van már dolgozva? Mert az árú a görög határon elhagyja az EU-t. Legyünk őszinték, ez még nagyon sokáig így is lesz.
Valamit tekerni kell rakta mert iván is befejezte a transszibériai rehabilitációját,villamosítását.
Transz szibériai Pekingi leágazása már üzemel. Ergo Rosztov-Peking, ill Szt Pétervár -Peking üzemelő viszonylat...
Békeszerződésbe nehogy bekerűljön egy vasútvonal Rosztov -Záhony viszonylatban.....mert Záhonyban már ásítozik a vadi új ,nagykapacitású áttakodó, üzemkészen.
 

laca

Well-Known Member
2013. november 6.
846
2 210
93
Cserébe ha mondjuk a Szuezi-csatornán átkelő hajót nem Rotterdamban, hanem a kínaiak által felvásárolt Pireuszban (ami szintén EU kikötő) pakolják ki, ahonnan aztán a kínai pénzen (is) épülő szállítási korridorokon keresztül hozzák be az EU-n belüli desztinációkra
Ezért épül a Bp-Belgrád vonal. Elméletileg Bp mellett lesz egy "szárazföldi kikötő", ahol szortírozzák az ömlesztve érkező konténereket.
Egyébként a jogi és vám része hogy áll ennek? Ki van már dolgozva? Mert az árú a görög határon elhagyja az EU-t. Legyünk őszinték, ez még nagyon sokáig így is lesz.
Lehet ezért (is) erőltetik a bővítést a Balkánon.
 

perceptron

Well-Known Member
2023. június 15.
6 568
13 623
113
Fogd már fel, hogy az új Selyemutas hülyeség soha nem lesz konkurenciája a tengeri kererskedelemnek. Nem is erre szánják!

A vasúti kereskedelem a világ kereskedelmének elenyésző mennyiségét teszi ki.
Nekem nincs mit felfognom, lathatoan te vagy teljesen sotet ehhez a temahoz, az ilyen aranykopeseket ismetelgetve. :cool: Szerinted a Temu vagy az Aliexpress hajon kuldi el nekem a vadiuj markas earbudom es kiscsillio mas biszbaszt?
Dehogyis, repulon. Nem egy, nem ketto, hanem akar harom jarattal is, ahol eppen annyi hely meg van, hogy fillerekert elhozzak. Na kepzeld el ugyanezt napi szinten 20+ teherszerelveny eseten, 365/7 uzemmodban, egy-egy logisztikai distribution hub a lengyeleknel meg a magyaroknal, ahonnan utana szetszortirozzak mar a kiszallitashoz.
A kinaiak celja, hogy direktben legyenek kepesek Europat ellatni Kinabol, idovel kikapcsolva a helyi viszonteladokat, Amazont stb - mit nem ertesz ezen, baszki? Es ha ez megy, akkor mellette atallhat a jelenleg tengeren folyo aruforgalom mas resze is erre, mert akkor nem kell hetekkel-honapokkal elore rendelni, mert 3 het helyett 5-6 nap alatt megjon.

Cserébe ha mondjuk a Szuezi-csatornán átkelő hajót nem Rotterdamban, hanem a kínaiak által felvásárolt Pireuszban (ami szintén EU kikötő) pakolják ki, ahonnan aztán a kínai pénzen (is) épülő szállítási korridorokon keresztül hozzák be az EU-n belüli desztinációkra, akkor abból a hollandusoknak egy lyukas gulden sem jut. Ez pedig az egyik tengeri karja lett volna a polipszerűen szétterjedő Új Selyemút projektnek, ahol a fókuszba a szf-i kereskedelmi folyosó került volna

Pontosan, a kinaiak regota diverzifikalni akarjak szallitast, logisztikat, mert ugy egyreszt sokkal rugalmasabban lehet szervezni mindent, masreszt ugy nincs choke point sehol, nem lehet tobbe csak ugy szankciozni, no meg igy akkor a szallitasi ktg olcsobb lesz, ha a sajat avagy kozosen uzemeltetett vasutvonalaikon, sajat szerelvenyeikkel, sajat vagy kozos hubokon keresztul mennenek. Meg azt is siman elkepzelem, hogy aztan az Europaban gyartott kinai EV-kkel delivery szolgaltatast is alapitananak hozza...

A hollandoknak ez a legkomolyabb remalma, hogy bezuhan az export-import forgalmuk, es az ahhoz kapcsolodo iszonyat logisztikai, kikotoi, jogi es egyeb iparagak bevetelei mondjuk a felere zuhannak par ev alatt.
 

Filter

Well-Known Member
2021. január 7.
3 471
18 495
113
Nekem nincs mit felfognom, lathatoan te vagy teljesen sotet ehhez a temahoz, az ilyen aranykopeseket ismetelgetve. :cool: Szerinted a Temu vagy az Aliexpress hajon kuldi el nekem a vadiuj markas earbudom es kiscsillio mas biszbaszt?
Dehogyis, repulon. Nem egy, nem ketto, hanem akar harom jarattal is, ahol eppen annyi hely meg van, hogy fillerekert elhozzak. Na kepzeld el ugyanezt napi szinten 20+ teherszerelveny eseten, 365/7 uzemmodban, egy-egy logisztikai distribution hub a lengyeleknel meg a magyaroknal, ahonnan utana szetszortirozzak mar a kiszallitashoz.
A kinaiak celja, hogy direktben legyenek kepesek Europat ellatni Kinabol, idovel kikapcsolva a helyi viszonteladokat, Amazont stb - mit nem ertesz ezen, baszki? Es ha ez megy, akkor mellette atallhat a jelenleg tengeren folyo aruforgalom mas resze is erre, mert akkor nem kell hetekkel-honapokkal elore rendelni, mert 3 het helyett 5-6 nap alatt megjon.



Pontosan, a kinaiak regota diverzifikalni akarjak szallitast, logisztikat, mert ugy egyreszt sokkal rugalmasabban lehet szervezni mindent, masreszt ugy nincs choke point sehol, nem lehet tobbe csak ugy szankciozni, no meg igy akkor a szallitasi ktg olcsobb lesz, ha a sajat avagy kozosen uzemeltetett vasutvonalaikon, sajat szerelvenyeikkel, sajat vagy kozos hubokon keresztul mennenek. Meg azt is siman elkepzelem, hogy aztan az Europaban gyartott kinai EV-kkel delivery szolgaltatast is alapitananak hozza...

A hollandoknak ez a legkomolyabb remalma, hogy bezuhan az export-import forgalmuk, es az ahhoz kapcsolodo iszonyat logisztikai, kikotoi, jogi es egyeb iparagak bevetelei mondjuk a felere zuhannak par ev alatt.
Főleg ha a kínaiak rendeltetésszerűen kifejlesztenek valami gyors- teher szerelvényt. A ruszki nyomtávot lehet pakolni. A szerelvények szállítókapacitása nagyobb mint az eu-s.
 

dudi

Well-Known Member
2010. április 18.
50 346
84 168
113
Nekem nincs mit felfognom, lathatoan te vagy teljesen sotet ehhez a temahoz, az ilyen aranykopeseket ismetelgetve. :cool: Szerinted a Temu vagy az Aliexpress hajon kuldi el nekem a vadiuj markas earbudom es kiscsillio mas biszbaszt?
Dehogyis, repulon. Nem egy, nem ketto, hanem akar harom jarattal is, ahol eppen annyi hely meg van, hogy fillerekert elhozzak. Na kepzeld el ugyanezt napi szinten 20+ teherszerelveny eseten, 365/7 uzemmodban, egy-egy logisztikai distribution hub a lengyeleknel meg a magyaroknal, ahonnan utana szetszortirozzak mar a kiszallitashoz.
A kinaiak celja, hogy direktben legyenek kepesek Europat ellatni Kinabol, idovel kikapcsolva a helyi viszonteladokat, Amazont stb - mit nem ertesz ezen, baszki? Es ha ez megy, akkor mellette atallhat a jelenleg tengeren folyo aruforgalom mas resze is erre, mert akkor nem kell hetekkel-honapokkal elore rendelni, mert 3 het helyett 5-6 nap alatt megjon.



Pontosan, a kinaiak regota diverzifikalni akarjak szallitast, logisztikat, mert ugy egyreszt sokkal rugalmasabban lehet szervezni mindent, masreszt ugy nincs choke point sehol, nem lehet tobbe csak ugy szankciozni, no meg igy akkor a szallitasi ktg olcsobb lesz, ha a sajat avagy kozosen uzemeltetett vasutvonalaikon, sajat szerelvenyeikkel, sajat vagy kozos hubokon keresztul mennenek. Meg azt is siman elkepzelem, hogy aztan az Europaban gyartott kinai EV-kkel delivery szolgaltatast is alapitananak hozza...

A hollandoknak ez a legkomolyabb remalma, hogy bezuhan az export-import forgalmuk, es az ahhoz kapcsolodo iszonyat logisztikai, kikotoi, jogi es egyeb iparagak bevetelei mondjuk a felere zuhannak par ev alatt.

Cserébe ha mondjuk a Szuezi-csatornán átkelő hajót nem Rotterdamban, hanem a kínaiak által felvásárolt Pireuszban (ami szintén EU kikötő) pakolják ki, ahonnan aztán a kínai pénzen (is) épülő szállítási korridorokon keresztül hozzák be az EU-n belüli desztinációkra, akkor abból a hollandusoknak egy lyukas gulden sem jut. Ez pedig az egyik tengeri karja lett volna a polipszerűen szétterjedő Új Selyemút projektnek, ahol a fókuszba a szf-i kereskedelmi folyosó került volna
Elkezdődött a mellébészélés! Pireuszig is hajón menne...

Az alapállítás az volt, hogy a vasúti szállítás (Kína, Oroszország, Ukrajna útvonalon) fellendülésének elkerülése miatt tolják az ukránokat a hollandok! Ti meg most totál másról beszéltek, hisz ha Pireuszon pakolnak ki, Hollandia helyett akkor Oroszország és Ukrajna közelébe sem megy az áru így értelme sincs támogatnia a hollandoknak ezt a háborút azért, hogy elkerülje a vasúti szállítás Oroszországon és Ukrajnán kéresztüli fellendülését.

Kínából a büdös életbe nem fog áru jönni Európába direktbe, mert nem szomszédosak egymással.
 

Bálint

Well-Known Member
2020. augusztus 31.
10 255
34 814
113
Az alapállítás az volt, hogy a vasúti szállítás (Kína, Oroszország, Ukrajna útvonalon) fellendülésének elkerülése miatt tolják az ukránokat a hollandok! Ti meg most totál másról beszéltek, hisz ha Pireuszon pakolnak ki, Hollandia helyett akkor Oroszország és Ukrajna közelébe sem megy az áru így értelme sincs támogatnia a hollandoknak ezt a háborút
Ott is jött volna, meg a Pireuszokon keresztül is mivel vsz egy vasútvonal nem bírta volna el azt a sok tehervonatot...

Kínából a büdös életbe nem fog áru jönni Európába direktbe, mert nem szomszédosak egymással.

Hát nem akarlak elszomorítani, de:
 

dudi

Well-Known Member
2010. április 18.
50 346
84 168
113
Ott is jött volna, meg a Pireuszokon keresztül is mivel vsz egy vasútvonal nem bírta volna el azt a sok tehervonatot...



Hát nem akarlak elszomorítani, de:
Anynira marginális a vasút jelenléte a nemzetközi szállításokban, hogy az elmondhatatlan. Ha a jelenlegi érték megtízszereződne az is csupán néhány százalék lenne.

Azt ne nevezzük már direktbe jövésnek, hogy az oroszok és az ukránok jól megvámolják az árut ami rajtuk keresztül jön.
 

papajoe

Well-Known Member
2016. február 21.
17 190
57 433
113
Anynira marginális a vasút jelenléte a nemzetközi szállításokban, hogy az elmondhatatlan. Ha a jelenlegi érték megtízszereződne az is csupán néhány százalék lenne.

Azt ne nevezzük már direktbe jövésnek, hogy az oroszok és az ukránok jól megvámolják az árut ami rajtuk keresztül jön.


Brics belső vámmentessége megvan?
 

nyugger

Well-Known Member
2012. szeptember 30.
6 974
30 782
113
Elkezdődött a mellébészélés! Pireuszig is hajón menne...

Az alapállítás az volt, hogy a vasúti szállítás (Kína, Oroszország, Ukrajna útvonalon) fellendülésének elkerülése miatt tolják az ukránokat a hollandok! Ti meg most totál másról beszéltek, hisz ha Pireuszon pakolnak ki, Hollandia helyett akkor Oroszország és Ukrajna közelébe sem megy az áru így értelme sincs támogatnia a hollandoknak ezt a háborút azért, hogy elkerülje a vasúti szállítás Oroszországon és Ukrajnán kéresztüli fellendülését.

Kínából a büdös életbe nem fog áru jönni Európába direktbe, mert nem szomszédosak egymással.
Valahogy így képzeld el azt a polipszerű felépítését az Új Selyemút karjainak, amiről beszéltem
Belt-and-Road-Map-by-MERICS.jpg

betl%26road_0.png

Na és ha itt éket tudnak verni az oroszok és az EU közé (lásd Ukrajna vagy a szankciós rezsim fokozása), akkor az Európába irányuló szf-i komponens nem tud megvalósulni, ergo a hollandusoknak jó lesz
 

dudi

Well-Known Member
2010. április 18.
50 346
84 168
113
Valahogy így képzeld el azt a polipszerű felépítését az Új Selyemút karjainak, amiről beszéltem
Belt-and-Road-Map-by-MERICS.jpg

betl%26road_0.png

Na és ha itt éket tudnak verni az oroszok és az EU közé (lásd Ukrajna vagy a szankciós rezsim fokozása), akkor az Európába irányuló szf-i komponens nem tud megvalósulni, ergo a hollandusoknak jó lesz
Ennek a polipnak is marginálisak lennének a vasutas karjai. Olvasd el figyelmesen az alapállítást.
 
  • Vicces
Reactions: perceptron and fip7

laca

Well-Known Member
2013. november 6.
846
2 210
93
A fényeslitkei terminál kapacitása 1millió TEU/év (TEU - 20 lábas konténer).
Nyilván nem világméretű kapacitás - a legnagyobb konténerhajók 25.000 TEU kapacitásúak - de azért ez fájhat, ahol kiesik. És a lényeg, hogy korábban tényleg majdnem zéró volt itt a forgalom. Na persze ennek tett be a háború. De a pireuszi vonal még megvan, és az is fájhat egyeseknek nyugaton.