Nem ártana, ha magadban a helyére tennél néhány dolgot.Ennek a polipnak is marginálisak lennének a vasutas karjai. Olvasd el figyelmesen az alapállítást.
A tengeri szállítás természetesen olcsóbb (és lassabb!) mint a vasúti.
Egy teherszerelvény (jelenleg) néhány száz konténert tud elvinni Ázsiából Európába, 2-3 hét alatt.
Egy teherhajó néhány ezret, 2-3 hónap alatt. Tudom, van már 24 ezer konténeres is, csak épp 22 ezernél többet még sosem tettek rá (kikötői korlátok).
A két szállítási ág között tehát kapacitásban a hajó nyer, kb. egy nagyságrenddel, szállítási időben a vasút, egy kb. 4-szeres szorzóval.
A szállított termékek felhasználási helye alapvetően nem a kikötő. Azok döntő többségét vasútra/kamionra pakolják és osztják el a kontinens belsejébe. Az átpakolás meg megint csak pénz és idő.
A Budapest-Píreusz vasúti vonal magyar szakasza jövőre elkészül. A szerb szakaszból a Szabadka-Nis vonal kész van, épül tovább az észak-macedón határig.
A görögöknél kész van a Pireusz-Szaloniki szakasz, egy kb. 50 km-es szakasz kell még a macedón határig. A kritikus rész jelenleg az észak-macedóniai szakasz.
Meg persze Szerbia és Észak-Macedónia EU tagsága.
Ne hidd, hogy Orbán azért haverkodik Észak-Macedóniával (pl. a mostani 500 millió dolláros kölcsön) mert szereti az ottani gazembereket...izé politikusokat. Ilyenből van elég nyugaton is.
És igen, a hollandoknak kurvára fájna ez a vonal. Előre látható kikötő hanyatlás, több tízezres munkanélküliség.