[BIZTPOL] Nyugat-Európa és Észak-Európa (Európai Unió)

Ennek a polipnak is marginálisak lennének a vasutas karjai. Olvasd el figyelmesen az alapállítást.
Nem ártana, ha magadban a helyére tennél néhány dolgot.

A tengeri szállítás természetesen olcsóbb (és lassabb!) mint a vasúti.
Egy teherszerelvény (jelenleg) néhány száz konténert tud elvinni Ázsiából Európába, 2-3 hét alatt.
Egy teherhajó néhány ezret, 2-3 hónap alatt. Tudom, van már 24 ezer konténeres is, csak épp 22 ezernél többet még sosem tettek rá (kikötői korlátok).
A két szállítási ág között tehát kapacitásban a hajó nyer, kb. egy nagyságrenddel, szállítási időben a vasút, egy kb. 4-szeres szorzóval.

A szállított termékek felhasználási helye alapvetően nem a kikötő. Azok döntő többségét vasútra/kamionra pakolják és osztják el a kontinens belsejébe. Az átpakolás meg megint csak pénz és idő.

A Budapest-Píreusz vasúti vonal magyar szakasza jövőre elkészül. A szerb szakaszból a Szabadka-Nis vonal kész van, épül tovább az észak-macedón határig.
A görögöknél kész van a Pireusz-Szaloniki szakasz, egy kb. 50 km-es szakasz kell még a macedón határig. A kritikus rész jelenleg az észak-macedóniai szakasz.
Meg persze Szerbia és Észak-Macedónia EU tagsága.

Ne hidd, hogy Orbán azért haverkodik Észak-Macedóniával (pl. a mostani 500 millió dolláros kölcsön) mert szereti az ottani gazembereket...izé politikusokat. Ilyenből van elég nyugaton is.

És igen, a hollandoknak kurvára fájna ez a vonal. Előre látható kikötő hanyatlás, több tízezres munkanélküliség.
 
Nem ártana, ha magadban a helyére tennél néhány dolgot.

A tengeri szállítás természetesen olcsóbb (és lassabb!) mint a vasúti.
Egy teherszerelvény (jelenleg) néhány száz konténert tud elvinni Ázsiából Európába, 2-3 hét alatt.
Egy teherhajó néhány ezret, 2-3 hónap alatt. Tudom, van már 24 ezer konténeres is, csak épp 22 ezernél többet még sosem tettek rá (kikötői korlátok).
A két szállítási ág között tehát kapacitásban a hajó nyer, kb. egy nagyságrenddel, szállítási időben a vasút, egy kb. 4-szeres szorzóval.

A szállított termékek felhasználási helye alapvetően nem a kikötő. Azok döntő többségét vasútra/kamionra pakolják és osztják el a kontinens belsejébe. Az átpakolás meg megint csak pénz és idő.

A Budapest-Píreusz vasúti vonal magyar szakasza jövőre elkészül. A szerb szakaszból a Szabadka-Nis vonal kész van, épül tovább az észak-macedón határig.
A görögöknél kész van a Pireusz-Szaloniki szakasz, egy kb. 50 km-es szakasz kell még a macedón határig. A kritikus rész jelenleg az észak-macedóniai szakasz.
Meg persze Szerbia és Észak-Macedónia EU tagsága.

Ne hidd, hogy Orbán azért haverkodik Észak-Macedóniával (pl. a mostani 500 millió dolláros kölcsön) mert szereti az ottani gazembereket...izé politikusokat. Ilyenből van elég nyugaton is.

És igen, a hollandoknak kurvára fájna ez a vonal. Előre látható kikötő hanyatlás, több tízezres munkanélküliség.
Nem tagadtam semmit abból amit leírtál.
 
  • Vicces
Reactions: megazez and fip7
Nem ártana, ha magadban a helyére tennél néhány dolgot.

A tengeri szállítás természetesen olcsóbb (és lassabb!) mint a vasúti.
Egy teherszerelvény (jelenleg) néhány száz konténert tud elvinni Ázsiából Európába, 2-3 hét alatt.
Egy teherhajó néhány ezret, 2-3 hónap alatt. Tudom, van már 24 ezer konténeres is, csak épp 22 ezernél többet még sosem tettek rá (kikötői korlátok).
A két szállítási ág között tehát kapacitásban a hajó nyer, kb. egy nagyságrenddel, szállítási időben a vasút, egy kb. 4-szeres szorzóval.

A szállított termékek felhasználási helye alapvetően nem a kikötő. Azok döntő többségét vasútra/kamionra pakolják és osztják el a kontinens belsejébe. Az átpakolás meg megint csak pénz és idő.

A Budapest-Píreusz vasúti vonal magyar szakasza jövőre elkészül. A szerb szakaszból a Szabadka-Nis vonal kész van, épül tovább az észak-macedón határig.
A görögöknél kész van a Pireusz-Szaloniki szakasz, egy kb. 50 km-es szakasz kell még a macedón határig. A kritikus rész jelenleg az észak-macedóniai szakasz.
Meg persze Szerbia és Észak-Macedónia EU tagsága.

Ne hidd, hogy Orbán azért haverkodik Észak-Macedóniával (pl. a mostani 500 millió dolláros kölcsön) mert szereti az ottani gazembereket...izé politikusokat. Ilyenből van elég nyugaton is.

És igen, a hollandoknak kurvára fájna ez a vonal. Előre látható kikötő hanyatlás, több tízezres munkanélküliség.
Na és akkor képzeljük el, ha valami 2-4-6 vaganyos lesz majd Kinabol az ukranokig, ahol szetvalik a lengyel es magyar hubra es az ottani ket nagy hub elosztja egesz Europara a mondjuk orankent erkezo 200-300 kontenerrel (40")... avagy ha double-stacked szerelvenyekrt is hasznalnak...
 
Na és akkor képzeljük el, ha valami 2-4-6 vaganyos lesz majd Kinabol az ukranokig, ahol szetvalik a lengyel es magyar hubra es az ottani ket nagy hub elosztja egesz Europara a mondjuk orankent erkezo 200-300 kontenerrel (40")... avagy ha double-stacked szerelvenyekrt is hasznalnak...
És stabilan hozzák pl a 300km/h-t.
Reálisan ez a sebesség elvárható, célirányosan haladva végigtolja.
Ma 14-15 nap a pétervár - peking, ~100km/h-val. Tart 14-15 napig.
300-ra ugorva 4-5 napos menetidő reális.
Hajók mehetnek is indiába.
 
Igen. 1.000 km-t egy megállóval kevesebb mint 4 óra alatt lenyomtam, úgy hogy a 10 milkás városokban, ki/be lassít. De megálló nélkül 3 és fél óra.

Adaléknak.
Marseille -Párizs 3.5óra, 900km.
Marseille - Amsterdam 5 óra.
Marseille -Lyon a lassú, hegyek vannak,kanyarok 120max, Lyon-tól verik neki.
TGV nagyon nem szeret kanyarodni,klasszikus értelemben véve nem is tud, emiatt van saját pályarendszere. Nagyon idegesítő tud lenni egy Marseille -Amszterdam úton hogy minden megállás, elindulás felér egy repülőgépes le - felszállásal.
 
Igen. 1.000 km-t egy megállóval kevesebb mint 4 óra alatt lenyomtam, úgy hogy a 10 milkás városokban, ki/be lassít. De megálló nélkül 3 és fél óra.

És vagy vagyis tehát?
Milyen üzembiztonsággal, mekkora kockázattal, milyen baleseti statisztikával csinálják mindezt?
Amit saját tapasztalatból tudok kínáról:
A kínai beszállítóval az a gond, hogy szállít valamit. Csak elég kínos tud lenni, amikor az elvileg gyógyszerkönyvi minőségű anyagról kiderül, hogy fele részben krétapor.
Vagy @Blitz97 kollégát hívom, ha azt mondják egy előadására, hogy ez olyan kínai publikáció minőségű, az dícséret, vagy sértés?
De másik oldalról nézve is. Elkezdték a pakiknak szállítani a saját hajtóművüket. Pár hónap után azok visszaüzentek, hogy kérik vissza az oroszt.
14ben az oroszok próbálkoztak kínai hajtással hajókban.
Egyik el se érte a csúcssebességet, a másik igen, aztán motortöréssel ott maradt, be kellett vontatni.
A csúcs export tankjukról kiderült, hogy amerikai chippekkel vezérlik.
Vagy épp a vasút: még egy hajtányra se sikerült még európai engedélyt szerezniük, nem hogy mozdonyra.

Értem én, hogy a nyugat korlátozza a szólásszabadságot: hírdeti a fél internet.
Az oroszok nem engedik a szabad véleményt, hallgatjuk naponta az orosz ellenzéket a neten
De kínában, ahol társadalmi pontrendszer van, amit mondanak az biztos mindig, minden esetben így van.
Csak nem hiszem el :)
És erre azért elég sok közvetett bizonyítékom, meg pár saját, igaz nem a külföldieknek gyakrabban mutogatott területekről való élményem is van.
Maradjunk annyiban, hogy Kína biztonsági kockázat, a legeslegnagyobb azóta, amióta Szulejmán szultán rettentő hadával megindult Nándorfehérvár ostromára, csak akkor legalább a többség karddal a kézben fogadta az európai civilizáció elpusztítására törő ellenséget, ti viszont tapsoltok nekik
 
És vagy vagyis tehát?
Milyen üzembiztonsággal, mekkora kockázattal, milyen baleseti statisztikával csinálják mindezt?
Amit saját tapasztalatból tudok kínáról:
A kínai beszállítóval az a gond, hogy szállít valamit. Csak elég kínos tud lenni, amikor az elvileg gyógyszerkönyvi minőségű anyagról kiderül, hogy fele részben krétapor.
Vagy @Blitz97 kollégát hívom, ha azt mondják egy előadására, hogy ez olyan kínai publikáció minőségű, az dícséret, vagy sértés?
De másik oldalról nézve is. Elkezdték a pakiknak szállítani a saját hajtóművüket. Pár hónap után azok visszaüzentek, hogy kérik vissza az oroszt.
14ben az oroszok próbálkoztak kínai hajtással hajókban.
Egyik el se érte a csúcssebességet, a másik igen, aztán motortöréssel ott maradt, be kellett vontatni.
A csúcs export tankjukról kiderült, hogy amerikai chippekkel vezérlik.
Vagy épp a vasút: még egy hajtányra se sikerült még európai engedélyt szerezniük, nem hogy mozdonyra.

Értem én, hogy a nyugat korlátozza a szólásszabadságot: hírdeti a fél internet.
Az oroszok nem engedik a szabad véleményt, hallgatjuk naponta az orosz ellenzéket a neten
De kínában, ahol társadalmi pontrendszer van, amit mondanak az biztos mindig, minden esetben így van.
Csak nem hiszem el :)
És erre azért elég sok közvetett bizonyítékom, meg pár saját, igaz nem a külföldieknek gyakrabban mutogatott területekről való élményem is van.
Maradjunk annyiban, hogy Kína biztonsági kockázat, a legeslegnagyobb azóta, amióta Szulejmán szultán rettentő hadával megindult Nándorfehérvár ostromára, csak akkor legalább a többség karddal a kézben fogadta az európai civilizáció elpusztítására törő ellenséget, ti viszont tapsoltok nekik
Én úgy tudom és tapasztaltam a kínai gyorsvasút qrva pontos és biztonságos. Amennyire ismerem, ahogy @Filter írta a francia TGV-nél, neki is saját pályája van. Kiemelt beton oszlopokon vagy városokban fallal elválasztva.

Te ezt a gagyit gyártó Kínát ismered. Az is megvan, de már tudnak mást is, amire igény van. Sztem a gyorsvasút hálózatukról ez sokat elmond.
To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.

A chipek méretében nem sokkal járnak az amcsik mögött. És ez a sorrend nem biztos hogy így marad.

Kínában a komcsik vannak. Igen, teljes kontroll alatt van a társadalom. De szted ez érdekli a népet, ha a 30 éve még a bringát tolták, most még elektromos kocsikban csapatják??
Akkor lehet fogja ha megtörik a lendület, de a kínai elvtársak nem a régi kretén Brezsnyevi szovjet őskomcsik. Figyelnek mindenre és hála a szabadkereskedelemnek szépen a Nyugat fejére nőttek. De minket kell ez érdekeljen?? A Nyugat minket mindig is perifériaként kezelt, azaz lekezelt.

A kínaiak megadják a tiszteletet. És a térségbeli pozíciónk miatt kiemelt partnernek tekintenek. Mivel a kínai média Magyarországról pozitív képet fest, ezért elég barátságosak velünk.

Volt egy tanulságos lerészegedésem kint. Kelet -europaiak és kínaiak közösen. Az ukrantól a lengyelig mkinek megvolt a véleménye a Nyugatról, az arrogáns stilusokról és hiába él vki kint 10 évet nem fogadják be. ( Én nem szidtam egyedül a Nyugatot, csak figyeltem ;)) Míg itt Kínában megadták a tiszteletet és hamarabb befogadták őket. Most mennyiben torzitotta a rövid a valóságot nem tudom, nekem kint csak rapid tapasztalom van, de az a munkában pozitív volt.
 
Én úgy tudom és tapasztaltam a kínai gyorsvasút qrva pontos és biztonságos. Amennyire ismerem, ahogy @Filter írta a francia TGV-nél, neki is saját pályája van. Kiemelt beton oszlopokon vagy városokban fallal elválasztva.

Te ezt a gagyit gyártó Kínát ismered. Az is megvan, de már tudnak mást is, amire igény van. Sztem a gyorsvasút hálózatukról ez sokat elmond.
To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.

A chipek méretében nem sokkal járnak az amcsik mögött. És ez a sorrend nem biztos hogy így marad.

Kínában a komcsik vannak. Igen, teljes kontroll alatt van a társadalom. De szted ez érdekli a népet, ha a 30 éve még a bringát tolták, most még elektromos kocsikban csapatják??
Akkor lehet fogja ha megtörik a lendület, de a kínai elvtársak nem a régi kretén Brezsnyevi szovjet őskomcsik. Figyelnek mindenre és hála a szabadkereskedelemnek szépen a Nyugat fejére nőttek. De minket kell ez érdekeljen?? A Nyugat minket mindig is perifériaként kezelt, azaz lekezelt.

A kínaiak megadják a tiszteletet. És a térségbeli pozíciónk miatt kiemelt partnernek tekintenek. Mivel a kínai média Magyarországról pozitív képet fest, ezért elég barátságosak velünk.

Volt egy tanulságos lerészegedésem kint. Kelet -europaiak és kínaiak közösen. Az ukrantól a lengyelig mkinek megvolt a véleménye a Nyugatról, az arrogáns stilusokról és hiába él vki kint 10 évet nem fogadják be. ( Én nem szidtam egyedül a Nyugatot, csak figyeltem ;)) Míg itt Kínában megadták a tiszteletet és hamarabb befogadták őket. Most mennyiben torzitotta a rövid a valóságot nem tudom, nekem kint csak rapid tapasztalom van, de az a munkában pozitív volt.
Nyugat hátsó udvara vagy kelet kapuja.
Csupán ennyi a tét.
Az ukránok szerencsére kigolyózták magukat a dologból.
Így meg a polákokkal megosztozunk azon a zsugán ketten, ami egyedül az ukránoké lehetett volna.
Átrakodás,vámolás,raktározás,stb...
Azután 25 év múlva meg Ózdon lesz kiírva a Százforintos-ba hogy "Holland ne lopj!"
:rolleyes:
 
És vagy vagyis tehát?
Milyen üzembiztonsággal, mekkora kockázattal, milyen baleseti statisztikával csinálják mindezt?
Amit saját tapasztalatból tudok kínáról:
A kínai beszállítóval az a gond, hogy szállít valamit. Csak elég kínos tud lenni, amikor az elvileg gyógyszerkönyvi minőségű anyagról kiderül, hogy fele részben krétapor.
Vagy @Blitz97 kollégát hívom, ha azt mondják egy előadására, hogy ez olyan kínai publikáció minőségű, az dícséret, vagy sértés?
De másik oldalról nézve is. Elkezdték a pakiknak szállítani a saját hajtóművüket. Pár hónap után azok visszaüzentek, hogy kérik vissza az oroszt.
14ben az oroszok próbálkoztak kínai hajtással hajókban.
Egyik el se érte a csúcssebességet, a másik igen, aztán motortöréssel ott maradt, be kellett vontatni.
A csúcs export tankjukról kiderült, hogy amerikai chippekkel vezérlik.
Vagy épp a vasút: még egy hajtányra se sikerült még európai engedélyt szerezniük, nem hogy mozdonyra.
Ez mind igaz.
De.
Lasd alább. :)

Értem én, hogy a nyugat korlátozza a szólásszabadságot: hírdeti a fél internet.
Az oroszok nem engedik a szabad véleményt, hallgatjuk naponta az orosz ellenzéket a neten
De kínában, ahol társadalmi pontrendszer van, amit mondanak az biztos mindig, minden esetben így van.
Csak nem hiszem el :)
És erre azért elég sok közvetett bizonyítékom, meg pár saját, igaz nem a külföldieknek gyakrabban mutogatott területekről való élményem is van.
Maradjunk annyiban, hogy Kína biztonsági kockázat, a legeslegnagyobb azóta, amióta Szulejmán szultán rettentő hadával megindult Nándorfehérvár ostromára, csak akkor legalább a többség karddal a kézben fogadta az európai civilizáció elpusztítására törő ellenséget, ti viszont tapsoltok nekik
Nem erről van szó, mármint a végére értve.

Elzarkozni Kinatol öngyilkos dolog, mert akkor 10-12 even belül utolernek.
En erosen lenezem a kinai muszaki kultúrát, a lopason és hamisításon felepitett uzletit pláne, de nem gondolom, hogy retardaltak lennének.
Ha sarokba szorítod őket, akkor más választásuk nem lesz, mint ingujjat felgyurni, leulni es megcsinalni egy rendes muszaki kulturat, az alapkutatasoktol a chip fabeken at a gyaryastechnologiakig, QA és minden. Namarmost ők nem a szabad nyugati vilag, nekik ez nem tart majd 50 évig, hanem egy top-down komcsi diktatúra és agymosott, fanatizalhato lakossaggal - azaz megcsinaljak 10-12 ev alatt, 20 ev mulva már előtted járnak majd, de ravaszul 98% teljesítményt féláron adnak majd. Azaz neked annyi lesz egy idő után.

Ezzel szemben a másik opció a kereskedelem, ahol pont annyira kell velük nyitottnak maradni, hogy ne akarjanak a fentieknek nekiallni, mert vasarolhatnak akarmit is, de nem a legujabbat, nem a TSMCbol chipeket es így tovább. Ez nem is kérdéses nekem, hogy ez a Nyugat számára is a legokosabb választás, a legbiztosabb út.

A kínai-orosz-ukrán-magyar vasútra visszatérve, nos ott a régi orbáni elképzelés köszön vissza, miszerint Magyarország akkor lesz befolyásos, ha gazdag lesz, es annak egy ilyen, 100-200 evre bebetonozott struktúra kell, mint például a 200-300 évenként atrendezodo trade routes egyik ilyen vegpontjava válni. A magyar érdekeket az európai elé avagy inkább mellé helyezve tényleg elkepzelheto egy ilyen hosszú távú fellendülés és gazdagodas.

A hollandok semmivel sem okosabbak, sőt, ma már valószínűleg jóval kenyelmesebbek is, kb ugyanannyian vannak (sőt, a sok koszoskeput levonva mar kevesebben lennének, mint a magyarok), kisebb területen. De időközben sokszaz éve elnek ugyanebből fényesen.
Ráadásul úgy lett pl Rotterdam a legnagyobb kapacitasu, hogy a Hanza időkben még Hamburg, Lubeck jóval fontosabb volt, de a hollandok jol tudtak, hogy nekik muszáj erre gyúrni, és korán odafigyeltek a kikötői kapacitásokra, politikai kapcsolatokra, uzletekre: Rotterdam már a 16. szazadban is jelentős kikötő, majd a a holland aranykor 17. sz.) alatt még tovább nő, és utana is "aranyat ért" az elhelyezkedese miatt, lasd Rajna-Maas-Schedle delta közelsége (Antwerpen kixsit odébb van).
A hollandok annyira értették ezt, hogy WWII után azonnal bovitettek, modernizaltak stb es 1960 körül már a világ legforgalmasabb kikötője volt, lelepte a tokoreszo nemeteket stb. (Ma már azsiaiak világ nagyjai, de Európában Rotterdam maradt a legforgalmasabb.)
 
Nem reális és nem is szükséges a 100kmh feletti teherszállítási kapacitás. A vonatok hossza viszont igen. Az EU-ban a biztosítóberendezések miatt rövidek például. 80-120 kmh amit a pályának tudnia kell, de hosszú vonatokkal a kapacitáshoz! 500 méter fölötti szerelvényekkel. Ez tőlünk keletre elvben adott volt. Lehetőség volt.