[BIZTPOL] Nyugat-Európa és Észak-Európa (Európai Unió)

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

krisss

Well-Known Member
2014. február 21.
29 720
127 897
113

"A Bild című lap összegyűjtötte, hogy mi minden történt egyetlen hét alatt, október 6-a és 11-e között:

  • A Thyssen-Krupp bejelentette, hogy a zöldacél-programja leállítását tervezi Észak-Rajna-Vesztfáliában, miközben már közel 500 millió eurós kormányzati és tartományi forrást befektettek.
  • A Voith gépipari óriás Ausztriába költözteti a leányvállalatát.
  • Az időskori ápolási biztosítási alapból februárra elfogy a pénz, a járulékokat 19 százalékra kell emelni, hogy a jelenlegi szolgáltatást fenn tudják tartani.
  • A Szövetségi Statisztikai Hivatal jelentése szerint az ipari megrendelések 5,8 százalékkal estek vissza.
  • A Würth leányvállalata, a Würth Elektonik bezárja schopfheimi üzemét. Több száz munkavállaló érintett.
  • A Soex textilgyártó csődöt jelent, ez 460 alkalmazottat érint.
  • A svéd akkumulátorgyártó, a Northvolt leányvállalata , amely egy gigagyár építésébe fogott Németországban, csődöt jelent.
  • A Sternen pékség csődje ezer alkalmazottat érint.
  • A Wavin, az európai műanyag csövek gyártója bejelentette, hogy 2026-ban befejezi a gyártást és a logisztikát az alsó-szászországi üzemében.
  • Robert Habeck szövetségi gazdasági miniszter lefelé korrigálta a kormány gazdasági előrejelzését. Gyenge plusz helyett a német gazdaság csökkenése várható – immár második éve.
  • A vegyipar teljesítménye tovább romlik, az úgynevezett ifo-index ( üzleti hangulat) mínusz 6,1 százalékról mínusz 13,6 százalékra zuhant.
  • A ZF autóipari beszállító üzemi tanácsa riadót fújt, a leépítések miatt minden harmadik németországi cég érintett lehet. A ZF korábban 14 ezres leépítést jelentett be.
  • A vendéglátóipar tizenegy százalékos árbevétel-visszaeséssel számol.
  • A Deutsche Bahn leányvállalata, a DB Cargo 2300 munkahely megszüntetéséről állapodott meg az üzemi tanáccsal.
  • A BMW 30 százalékkal kevesebb autót ad el Kínában.
  • A Ryanair minden járatát törli három német reptérről: Dortmundból, Drezdából és Lipcséből.
  • A Daimler Trucks 11 százalékkal kevesebb teherautót értékesít, mint a tavalyi évben.
  • A Mercedes eladása 503600 autóval csökkent.
  • Az e-autók eladása 31 százalékkal esett vissza.
  • A Porsche is kevesebb autót értékesít. Kínában az eladások 29 százalékkal estek vissza az előző évihez képest."
Derék.
Ez nagyon fog fájni ha beindul a dominó és ide is begyűrűzik :/
 

Bálint

Well-Known Member
2020. augusztus 31.
9 953
33 686
113
Egy hete világháborús bombát találtak Kölnben. Évente többet találnak, nem nagy ügy, de ez olyan helyen volt, hogy három kórházat kellett kiüríteni.
Még egész messziről is jöttek betegszállítók, de így is három napig tartott, mire végeztek. A két talált bomba közül az egyiket hatástalanították, a másikat fel kellett robbantani. Utána mindenkit vissza a kórházakba.
 

Rferi66

Well-Known Member
2020. február 14.
2 777
5 738
113
Ez csak nagyon kevés helyen járható út. A vasúti pályáknak van egy olyan paramétere is, hogy össz terhelhetőség. És a döntő többség nem nagy tehervonatok kiszolgálására épült (annak idején). Kifejezett ipari környezetben (bányajáratok) van ilyen, de ezek nem lényegi kereskedelmi vonalak.
Nem csak az összes hídnak, átjárónak, stb. kell ilyen terhelhetőségűnek lennie, de más pályalap és más sín is kell. Persze sok minden átépíthető, de ez egy rohadt drága dolog és rengeteg idő. 10-20 év alatt azért erre kialakíthatók folyosók, ha megéri.
Az orosz vasút pont hasonlóan hosszú szerelvényekkel dolgozik. A fővonalakon simán vannak 1,5 km-es szerelvények. A tengelyterhelés 25 tonna volt, elkezdték 27-30 tonnára emelni. (A MÁV a 23 tonnát sem tudja mindenhol, és a 750 m-es EU szerelvény hossz is csak néhány vonalon van meg.)

A probléma inkább az, hogy a vasúti szállítás kb. háromszor annyiba kerül mint a hajó. A tenger ingyen van, egy új Budapest-Peking útvonalnál meg 9000 km új vasutat kellene építeni. Ez több tíz milliárd dollárba kerülne.
 

Lucullus

Well-Known Member
2022. március 13.
192
830
93
Az orosz vasút pont hasonlóan hosszú szerelvényekkel dolgozik. A fővonalakon simán vannak 1,5 km-es szerelvények. A tengelyterhelés 25 tonna volt, elkezdték 27-30 tonnára emelni. (A MÁV a 23 tonnát sem tudja mindenhol, és a 750 m-es EU szerelvény hossz is csak néhány vonalon van meg.)

A probléma inkább az, hogy a vasúti szállítás kb. háromszor annyiba kerül mint a hajó. A tenger ingyen van, egy új Budapest-Peking útvonalnál meg 9000 km új vasutat kellene építeni. Ez több tíz milliárd dollárba kerülne.
Ha lesz ilyen, azt már nem dollárban fogják mérni, az tuti. Úgyhogy biztos nem lesz
több tíz milliárd dollár
 

perceptron

Well-Known Member
2023. június 15.
5 772
11 389
113
Ez nagyon fog fájni ha beindul a dominó és ide is begyűrűzik :/
Egyreszt biztosan beindul, Nemetorszag szerintem 100 eve nem latott gazdasagi valsagba rohan.
Masreszt ha Orbaneknak sikerul az orosz/azeri/olcso gazt fenntartani es valahogyan meg elhelyezni egy tucat nemet gyarat, akkor ez meg jol is johet, olyan igazi regi amerikas magyart produkalhatunk: hiaba megyunk mogottunk be a fogoajton, mar elottuk lepunk ki. :cool:
Persze egy-ket evig biztosan fajna, de messze nem lenne olyan osszeomlas, mint ami a nemeteknel alakul.
Mondjuk ott szinte biztosan levaltjak a jelenlegi degeneraltakat es jon vissza a CDU/CSU es egy Merz-kormany. Ebben Webert mar most is sokan arulonak tartjak - egy hete mar az elmebeteg Zoldeket pedzegette koalicionak, mire mindennek elmondtak a parttarsai -, szoval meg eloallhat, hogy az AfD kivulrol tamogatja a Merzet, a Weber-fele alruhas, aljas arulokat meg partvonalra teszik, aztan vagy elvegetal minden befolyas nelkul, vagy kilep es atul oda, ahova valo, mert megelhetesi csuszomaszo.
 

aquarell

Well-Known Member
2015. január 20.
16 237
58 639
113
Egyreszt biztosan beindul, Nemetorszag szerintem 100 eve nem latott gazdasagi valsagba rohan.
Masreszt ha Orbaneknak sikerul az orosz/azeri/olcso gazt fenntartani es valahogyan meg elhelyezni egy tucat nemet gyarat, akkor ez meg jol is johet, olyan igazi regi amerikas magyart produkalhatunk: hiaba megyunk mogottunk be a fogoajton, mar elottuk lepunk ki. :cool:
Persze egy-ket evig biztosan fajna, de messze nem lenne olyan osszeomlas, mint ami a nemeteknel alakul.
Mondjuk ott szinte biztosan levaltjak a jelenlegi degeneraltakat es jon vissza a CDU/CSU es egy Merz-kormany. Ebben Webert mar most is sokan arulonak tartjak - egy hete mar az elmebeteg Zoldeket pedzegette koalicionak, mire mindennek elmondtak a parttarsai -, szoval meg eloallhat, hogy az AfD kivulrol tamogatja a Merzet, a Weber-fele alruhas, aljas arulokat meg partvonalra teszik, aztan vagy elvegetal minden befolyas nelkul, vagy kilep es atul oda, ahova valo, mert megelhetesi csuszomaszo.
Nagy valószinüséggel a CDU/CSU lesz a messze legerösebb párt majd az új parlamentben, (mibe szerintem a CDU/CSU, az SPD, a zöldek, Wagenknecht jutnak be. FDP valószinüleg, de megrdemelten, kiesik. Az AfD csak akkor lesz jelen, ha addig nem tiltják be. A Gestapo/ Verfassungsschutz még az vège elött alkotmânyellenesnek akarja minösiteni öket.)
A CDU/CSU nem fog partner nélkül kormányt alakitani tudni. Ne hidd, hogy eleve elvetik egy zöldekkel való koalició ötletét. Gazdaságpolitikailag talán józanabbak a zöldeknél, de ideológiailag ( klimapolitika, migráció, genderpolitika stb) nem állnak olyan messze tölük mint az ember elvárná. Nem szakitottak Merkel kurzusával. A CSU meg Söder csak pofázni tudnak, de Berlinben kussolnak.
Németorszâg már soha nem lesz olyan, mint Merkel elött volt. Hogy a bonni köztársasâgról ne is beszéljünk. Sajnos.
 
  • Tetszik
Reactions: misinator

perceptron

Well-Known Member
2023. június 15.
5 772
11 389
113
Nagy valószinüséggel a CDU/CSU lesz a messze legerösebb párt majd az új parlamentben, (mibe szerintem a CDU/CSU, az SPD, a zöldek, Wagenknecht jutnak be. FDP valószinüleg, de megrdemelten, kiesik.
Szerintem a Zoldek is.

Az AfD csak akkor lesz jelen, ha addig nem tiltják be. A Gestapo/ Verfassungsschutz még az vège elött alkotmânyellenesnek akarja minösiteni öket.)
Nem merik megcsinalni avagy ha igen, vissza lesz csinalva jogilag vagy politikailag.
A CDU/CSU nem fog partner nélkül kormányt alakitani tudni. Ne hidd, hogy eleve elvetik egy zöldekkel való koalició ötletét. Gazdaságpolitikailag talán józanabbak a zöldeknél, de ideológiailag ( klimapolitika, migráció, genderpolitika stb) nem állnak olyan messze tölük mint az ember elvárná. Nem szakitottak Merkel kurzusával. A CSU meg Söder csak pofázni tudnak, de Berlinben kussolnak.
Németorszâg már soha nem lesz olyan, mint Merkel elött volt. Hogy a bonni köztársasâgról ne is beszéljünk. Sajnos.
Nem lesz zoldes koalicio, figyeld meg. Az AfD szoritani fogja oket, hogy zarjak ki es meg fogjak tenni. Ha nem, akkor az AfD meg tobbet elvisz toluk.
 
  • Tetszik
Reactions: vata

blogen

Well-Known Member
2010. április 20.
16 585
28 241
113
Amúgy még sokáig a dollár lesz a tartalék valuta, nem azért mert szeretik, hanem azért mert nincs más ami átvehetné a helyét.
Ez már nem reális. Egy-két éve még ez joggal le lehetett írni, de miféle tartalékvaluta marad az, ami mögött már nem áll egy egyedülálló világhatalom! Merthogy az USA világhatalma Krőzus sorsára jutott az ukrán-háború ostobaságában. Egy proxiháború, ami a kirobbantóját letaszította arról a trónról, amit megerősíteni akart vele. Ennek következménye lesz a dollárra éspedig az, hogy a világ beletörődik a globális tartalékvaluta hiányába -egyelőre csak meggyengülésébe- és elfogadja az azt kiváltó megoldások sokaságát -egyelőre csak párhuzamosan a még létező dolláral-, bármennyire is komplexebbek, mint a dollár egyszerűsége volt. Ez már a szemünk láttára zajlik.
 
  • Tetszik
Reactions: misinator

aquarell

Well-Known Member
2015. január 20.
16 237
58 639
113
A nèmet gazdasági krizissel kapcsolatban igazad van. Ami elképesztö, hogy az AfD-n kivül senki, se az FDP, se Merzék, de föleg nem a gazdasâgi szereplök nem tiltakoznak a zöld gazdasâgpolitikai örület ellen. Mennek mind szépen a darâlóba. Elképesztö.
 

Hortator

Well-Known Member
2019. június 27.
834
2 950
93
A nèmet gazdasági krizissel kapcsolatban igazad van. Ami elképesztö, hogy az AfD-n kivül senki, se az FDP, se Merzék, de föleg nem a gazdasâgi szereplök nem tiltakoznak a zöld gazdasâgpolitikai örület ellen. Mennek mind szépen a darâlóba. Elképesztö.
Wazn.gif
 

Rferi66

Well-Known Member
2020. február 14.
2 777
5 738
113
Ez már nem reális. Egy-két éve még ez joggal le lehetett írni, de miféle tartalékvaluta marad az, ami mögött már nem áll egy egyedülálló világhatalom! Merthogy az USA világhatalma Krőzus sorsára jutott az ukrán-háború ostobaságában. Egy proxiháború, ami a kirobbantóját letaszította arról a trónról, amit megerősíteni akart vele. Ennek következménye lesz a dollárra éspedig az, hogy a világ beletörődik a globális tartalékvaluta hiányába -egyelőre csak meggyengülésébe- és elfogadja az azt kiváltó megoldások sokaságát -egyelőre csak párhuzamosan a még létező dolláral-, bármennyire is komplexebbek, mint a dollár egyszerűsége volt. Ez már a szemünk láttára zajlik.
Mindig volt a dollár mellett más lehetőség is. Angol font, német márka, arany stb. A dollár csak a legnagyobb volt, és még sokáig az is marad.
 

Lator

Well-Known Member
2017. március 7.
2 526
11 037
113
Újra megnéztem a Divergent sorozatot és komolyan mondom, a történetről a mai politika jut eszembe. Társadalmi kísérlet amikben mi feláldozható tetvek vagyunk, csak azért , mert valaki(K) úgy gondolják hogy megváltják az emberiséget.
Megosztják a társadalmat mert úgy könnyebb uralkodni. A vezetők általában nem a tehetségük alapján kerülnek vezető pozicióba, hanem a megvásárolhatóságuk, ideológiai hűségük, az "ügy" (akármi is legyen az) általi elkötelezettségük alapján.
Mert baszki ilyen nincs hogy szinte mindegyik vezető alkalmatlan. Az ilyen magas beosztású emberektől mint a miniszterek, elnökök, elvárható lenne egy minimum gerinc és intelligencia.
A saját kormányuk együttműködésével csinálják ki a saját országaikat, elképesztő... Kiutat sem nagyon látok ebből, legalábbis európában. Itt a nagy "társadalmi kísérlet" már igen előrehaladott állapotban van. Józan szavak, észérvek már szinte nem is léteznek... Mint egy kibaszott szekta , olyan ez az európai politika. Aki még nem áll be a fősodorba azt kicsinálják.
Olyan országok kerülnek szopóágra, vagyis a vezetőik teszik szopóágra, akik a világ legerősebb gazdaságai közt voltak, élen jártak az innovációban, a jólétben, azt mindezt szándékosan szétkúrják. Mert nem lehet nem észre venni a lejtőt, amin már elkezdtünk lefelé gurulni, a végén meg ott a szakadék.
 

Szittya

Well-Known Member
2016. szeptember 22.
22 106
36 118
113
Ez már nem reális. Egy-két éve még ez joggal le lehetett írni, de miféle tartalékvaluta marad az, ami mögött már nem áll egy egyedülálló világhatalom! Merthogy az USA világhatalma Krőzus sorsára jutott az ukrán-háború ostobaságában. Egy proxiháború, ami a kirobbantóját letaszította arról a trónról, amit megerősíteni akart vele. Ennek következménye lesz a dollárra éspedig az, hogy a világ beletörődik a globális tartalékvaluta hiányába -egyelőre csak meggyengülésébe- és elfogadja az azt kiváltó megoldások sokaságát -egyelőre csak párhuzamosan a még létező dolláral-, bármennyire is komplexebbek, mint a dollár egyszerűsége volt. Ez már a szemünk láttára zajlik.
kérdés mikor jön el az a pillanat amikor jobb bukni a megtakarításokat az adósság elvesztéséért.
bezony sok sok állam fellélegezne ha a dollárba levő államadóssága hírtelen elinflálna. sokaknak már csak ezért megérné hogy egy darabig nincs nagybetűs tartalékvalutálya.