[HUN] KF41 Lynx / Hiúz

"Every four years, the Lynx undergoes major maintenance. Depending on the requirements, the vehicle is completely disassembled and reassembled, which can take several months depending on the maintenance and repair effort."
Tehát 4 évente hónapokra kiesik a flotta egy rész nagyjavítás miatt - Remek! :confused:
 
Esküt tettek Hódmezővásárhelyen...

To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.

670fdca9ebda2916327185.jpg


 
Ja, már 2 műszakban megy a termelés Zalaegerszegen. Bízzunk benne hogy kicsit gyorsulni fog a tempó ezzel.
"A gyártókapacitás mellett ezért nagy területet alakítottak ki a karbantartásra és a betanításra. Ott még viszonylag csend van. Azonban csak idő kérdése, hogy mikor érkeznek meg az első járművek ellenőrzésre. Négyévente a Lynx nagyobb karbantartáson esik át. A követelményektől függően a jármű teljesen szét- és összeszerelésre kerül, ami a karbantartási és javítási erőfeszítéstől függően több hónapig is eltarthat."

Azért ez is ad melót majd egy tucatnyi embernek, gyak folyamatosan lesznek bent gépek legózva...
 
"A gyártókapacitás mellett ezért nagy területet alakítottak ki a karbantartásra és a betanításra. Ott még viszonylag csend van. Azonban csak idő kérdése, hogy mikor érkeznek meg az első járművek ellenőrzésre. Négyévente a Lynx nagyobb karbantartáson esik át. A követelményektől függően a jármű teljesen szét- és összeszerelésre kerül, ami a karbantartási és javítási erőfeszítéstől függően több hónapig is eltarthat."

Azért ez is ad melót majd egy tucatnyi embernek, gyak folyamatosan lesznek bent gépek legózva...

HA megrendelik és ki is fizetik a karbantartást.
A szovjet-orosz vasakat is kellett volna, aztán magasról leszarták.
 
HA megrendelik és ki is fizetik a karbantartást.
A szovjet-orosz vasakat is kellett volna, aztán magasról leszarták.
Értem az aggodalamad okát, de ha mi ezt a "terméket" gyártani akarjuk eladási szándékkal, akkor a gépeink nem rohadhatnak le sem a terepen, sem egy MH udvar gazzal benőtt sarkában,...szóval evégett én nem agódnék. Arról nem is beszélve, hogy ha nem lesz újabb rendelés LYNX-re vagy annak részegységeire egy másik "gyár" számára akkor ezzel a nagyjavitásokkal tudod "lélegeztető gépen tartani" az egész üzemet.
 
Értem az aggodalamad okát, de ha mi ezt a "terméket" gyártani akarjuk eladási szándékkal, akkor a gépeink nem rohadhatnak le sem a terepen, sem egy MH udvar gazzal benőtt sarkában,...szóval evégett én nem agódnék. Arról nem is beszélve, hogy ha nem lesz újabb rendelés LYNX-re vagy annak részegységeire egy másik "gyár" számára akkor ezzel a nagyjavitásokkal tudod "lélegeztető gépen tartani" az egész üzemet.
Ez alapjában véve eléggé naiv és optimista felvetés.
 
Értem az aggodalamad okát, de ha mi ezt a "terméket" gyártani akarjuk eladási szándékkal, akkor a gépeink nem rohadhatnak le sem a terepen, sem egy MH udvar gazzal benőtt sarkában,...szóval evégett én nem agódnék. Arról nem is beszélve, hogy ha nem lesz újabb rendelés LYNX-re vagy annak részegységeire egy másik "gyár" számára akkor ezzel a nagyjavitásokkal tudod "lélegeztető gépen tartani" az egész üzemet.
Miért ne rohadhatna le a sajátunk? Mi köze van annaka gyártáshoz?
 
Miért ne rohadhatna le a sajátunk? Mi köze van annaka gyártáshoz?
Mert rossz reklám. Azt hittem ez világos.
Ha csak egyszer is látványosan megszeppen a gép egy gyakorlaton vagy promón itt minden német cucc sz@r lesz megint, Orbán sz@r "tankot" vett lesz, meg az "adóforintok" és "nagy segitség a családoknak". Külföldön meg -ha az RM el akarja adni ezt máshová is- nem egészséges lerohadt vasakkal a sufniban high-tech-ként házalni,...szóval nem engedheti meg magának sem az RM sem az MH, hogy ne szakszerűen legyenek a gépek karban tartva. Erre utaltam.
 
Szar a marketingértéke. És igy közvetve az eladáshoz es így a gyártáshoz van köze
Mert rossz reklám. Azt hittem ez világos.
Ha csak egyszer is látványosan megszeppen a gép egy gyakorlaton vagy promón itt minden német cucc sz@r lesz megint, Orbán sz@r "tankot" vett lesz, meg az "adóforintok" és "nagy segitség a családoknak". Külföldön meg -ha az RM el akarja adni ezt máshová is- nem egészséges lerohadt vasakkal a sufniban high-tech-ként házalni,...szóval nem engedheti meg magának sem az RM sem az MH, hogy ne szakszerűen legyenek a gépek karban tartva. Erre utaltam.
Csak a reklámért nem fogjuk vinni 4 évente. Bár én alapból nem gondolom, hogy hagyni fogjuk őket szétrohadni.
 
"A gyártókapacitás mellett ezért nagy területet alakítottak ki a karbantartásra és a betanításra. Ott még viszonylag csend van. Azonban csak idő kérdése, hogy mikor érkeznek meg az első járművek ellenőrzésre. Négyévente a Lynx nagyobb karbantartáson esik át. A követelményektől függően a jármű teljesen szét- és összeszerelésre kerül, ami a karbantartási és javítási erőfeszítéstől függően több hónapig is eltarthat."

Azért ez is ad melót majd egy tucatnyi embernek, gyak folyamatosan lesznek bent gépek legózva...
Így már érthető, hogy miért mondta Papi azt, hogy az életciklus-bevétel legnagyobb része, az eladás után realizálódik... o_O :confused: :oops::hadonaszos:
Ha egyszer beléptünk az RM univerzumába, az utolsó bőrt is lenyúzzák rólunk.
 
azért ez a legtöbb fegyverrendszernél így van...
Erről eszembe jutott pl. ez a cseh példa, hogy egy relative apróságnál is hol realizálódik még haszon egy haditechnikai "terméken":
Érdekes szösszenetet találtam ebben a cseh cikkben, ugye nálunk is nyitott kérdés a Spike integrációja:
"České Pandury používají protitankové řízené střely Spike. Každé dva roky je třeba vyměnit chladící kapalinu infračidel střel Spike. Jen výměna kapalina u jedné střely stojí 200 000 Kč."
https://www.armadninoviny.cz/protivzdusna-obrana-republiky-nasams-vs-spyder.html
Azaz a Spike rakéták infra-érzékelőinek hűtőfojadékát két (2!) évente cserélni kell, ami 200 000 cseh kronába kerül/rakéta!...
A cikkben ez azért kerül kiemelésre, mert a csehek azt is próbálják szem előtt tartani, hogy a későbbi légvédelmi rakéták üzembentartásánál mi mindent kell cserélni, ellenőrizni és annak milyen költségvonzatai vannak,...pl. folyékony hajtóanyak, ...hogy nehogy az olcsóbb legyen végül a drágább...
...