[BIZTPOL] Magyarország



D_NOE20241014026.jpg

Szegeny Borondi ugy nez ki, mint a Svejk, baszki. :cool::cool::cool:

Valaki szoljon mar neki, hogy ne legyen mar csalen rajta a sapka, plane nem nemzetkozi rendezvenyek megnyitoin, amikor a sajto is ott van...
 
Ide rakom.... Az eleje kicsit ukrán háborúsdi, de utána jön a lényeg, érdemes megnézni. Nem egy vidám videó.

To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.
 
  • Tetszik
Reactions: SirHiggins
Akárhogyan is nézzük az ország gazdasága millió szállal kapcsolódik az EU-hoz és a nyugathoz. Ha szar az EU-ban akkor nekünk is szar lesz.
Kb. mint a klasszikus gyarmattartó időszakban a gyarmatosító és a gyarmat kapcsolata. Ha az anyatestnek rosszul megy, hamarabb kapcsolja le az áramot a gyarmaton, mint magánál.
Nem hiába a nyugati hozzáállás, hisz a "németeknek" mindig is Közép és Kelet-Európa volt a fő gyarmatosítandó, kolonizálandó terület. Drang nach Osten. 1000 éves folyamat. Attól, hogy 45-től azt mondták, hogy Stoj! és kizsuppolták őket (jó, van, ahol már korábban) miért változna jelentősen a beidegződés. Még csak a rosszindulatot sem kell belemagyarázni, így gondolkoztak, így gondolkoznak rólunk, ezt szokták meg.
(Sőt, trianonnál a Franciák is mint kizsákmányolható területre tekintettek, K.-K.K.-Európára a koncessziókon és gazdasági térnyerésen keresztül)
Egyáltalán, a történelemben mikor voltunk partnerek, egyenlő felek Nyugat-Európával?
 
Kb. mint a klasszikus gyarmattartó időszakban a gyarmatosító és a gyarmat kapcsolata. Ha az anyatestnek rosszul megy, hamarabb kapcsolja le az áramot a gyarmaton, mint magánál.
Nem hiába a nyugati hozzáállás, hisz a "németeknek" mindig is Közép és Kelet-Európa volt a fő gyarmatosítandó, kolonizálandó terület. Drang nach Osten. 1000 éves folyamat. Attól, hogy 45-től azt mondták, hogy Stoj! és kizsuppolták őket (jó, van, ahol már korábban) miért változna jelentősen a beidegződés. Még csak a rosszindulatot sem kell belemagyarázni, így gondolkoztak, így gondolkoznak rólunk, ezt szokták meg.
(Sőt, trianonnál a Franciák is mint kizsákmányolható területre tekintettek, K.-K.K.-Európára a koncessziókon és gazdasági térnyerésen keresztül)
Egyáltalán, a történelemben mikor voltunk partnerek, egyenlő felek Nyugat-Európával?
Mikor még pofánbasztuk őket barmiért ami nem tetszett.
 
Dezeuropainizáció:

"Az állami kórházaknál a CT- és MR-gépcsere programban török- és kínai beszállítók is jelentkezni fognak​

...
Az államtitkár azt is jelezte. hogy az állami CT- és MR-gépcsere programban „tiszta versenyt” hirdettek, ami azt is jelenti, hogy az ajánlatot tevők között az európai korábbi beszállítók mellett megjelentek a kínaiak és a török gyártók is. Ahol a szakma azt mondja, hogy a keleti gépek megfelelőek, azokat fogják megvásárolni, mert így 30-40 százalékkal olcsóbban juthat Magyarország a képalkotó diagnosztikai eszközökhöz."

https://hirtv.hu/hirtv_gazdasagi_hi...nai-beszallitok-is-jelentkezni-fognak-2594618

"Ilyen mozdonyokat még nem láttak a magyar sínek​

A székesfehérvári és a soroksári rendező pályaudvaron dolgozik majd az a két, Kínából rendelt tolatómozdony, amelyek most kapták meg a típus- és üzembe helyezési engedélyüket. A mozdonyokat speciális képességekkel látta el a gyártó, a CRRC Zhuzhou Locomotive Co., Ltd.

Akkor sincs szükség dízelmozdonyra, ha nincs áram​

A mozdonyok említett különleges képessége az, hogy olyan pályán is haladhatnak, amelyen nincs, vagy átmenetileg nem áll rendelkezésre felsővezeték. Az iparvágányokon például általában nincs áramforrás, ezért a vasúttársaságok azokon jellemzően a kevésbé környezetkímélő dízelmozdonyokat használják. A rendezvényen Kovács Imre, a Rail Cargo Hungaria igazgatóságának elnöke, egyben a társaság vezérigazgatója ismertette, hogy a CRRC kifejezetten a Rail Cargónak fejlesztette ki a villany-hibrid tolatómozdonyokat, amelyek költséghatékonyan és környezetkímélően működnek. A Világgazdaság megkérdezte Kovács Imrét, miért éppen a kínai társaságot kérte fel, hiszen vannak neves európai gyártók is. „Az előzmény az, hogy a Rail Cargo Group ki szeretné váltani a dízelmozdonyait környezetkímélőbb eszközökre. A csoport anyavállalata, az ÖBB 2030-is Ausztriában meg kívánja szüntetni a dízelvontatást. Tehát szétnéztünk, ám azt tapasztaltuk, hogy bár Európában sok gyártó kezdett hibrid mozdonyt is fejleszteni, de ez dízel-hibridet jelent.

Mi viszont a még zöldebb irányt, vagyis az akkumulátoros-villany hibrid változatot választottuk.

Ilyen kezdeményezés azonban 7-8 éve még nem volt Európában, viszont volt egy ilyen félig kész termékük, tehát velük tárgyaltunk.
Fontos továbbá, hogy a tolatómozdonyok nem általánosan használható járművek, amelyekben éppen az általános – például személyszállítási – használat miatt kompromisszumok is vannak, hanem egyediek. Ezeket kifejezetten egy közép-európai árufuvarozó cég igényeire fejlesztették: az itteni pályákra, viszonyokra, a mi forgalmainkra, a mi mozdonyvezetőinknek. Erre egyedül ez a kínai gyártó volt hajlandó."
https://www.vg.hu/logisztika/2024/10/mozdony-kinai-rch
 


D_NOE20241014026.jpg

Szegeny Borondi ugy nez ki, mint a Svejk, baszki. :cool::cool::cool:

Valaki szoljon mar neki, hogy ne legyen mar csalen rajta a sapka, plane nem nemzetkozi rendezvenyek megnyitoin, amikor a sajto is ott van...
Ahogy elnézem az idegen tábornokok átlagéletkora 70 év. A Bobo mellett álló meg Biden évfolyamtársa lehetett.