Szu-57 / Su-57 Felon / PAK-FA (T-50) / FGFA (Szuhoj, Oroszország)

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

angelsoul

Well-Known Member
2016. február 13.
2 653
18 780
113
Szegény megboldogult Kővári Laci mindig azt kritzálta, hogy az orosz gépek a ma már ott is alapnak számító fedélzeti indítóhajtómű ellenére miért használnak még mindig APA-kocsit, mint pl itt is:

173038451815373420.jpg
Mert minek, az APU szintén rendelkezik üzemidővel, ennélfogva ha kiketyeg az óra drága nagyjavitásra kell küldeni, vagyis költség, jó sok. Azzal inditgatni úri hóbort, minek annak is gyűjteni a ciklust...
Ha van a földi táp, tökfelesleges terhelni azt a szerencsétlent, menjen kivülről. Ha majd olyan helyzet van, hogy nincs szabad vagy éppen scramble helyzet, akkor majd koptatják.
 

aquarell

Well-Known Member
2015. január 20.
17 962
66 328
113
Ezen a videón végre jól látszik, hogy miképp tudott Kínában a Szu-57-es olyan röviden elstartolni.

To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.

Ugyanis az eddigi Szu-35Sz és Szu-57 nekifutásokban volt egy hosszú "gyaloglás" az elején, mintha a pompázst vagy a lángleválást akarták volna megelőpzni az óvatos fordulatszámfelfutással és forszázskapcsolással.
Most viszont úgy tűnik, hogy a megoldás az lett, hogy ahogy a pilóta agresszívan előretolja a gázkart a kabinban és a fúvócsőnek előbb a maximál rezsimhez zárnia, majd az utánégetéshez nyitnia kellene, az látszik, hogy a fordulatszám hirtelen történő felfutásával azonos ütemben a fúvócső előbb zár, majd egy pillantra telibe nyit, utána rászűkít és majd csak az utánégetés tényleges kapcsolásával nyílik akkorára, amekkorára a fúvócső nyomásviszonya miatt kell.
Ennek oka valószínű az. hogy a hirtelen meginduló levegőátfutás a fordulatszám felfutásával akadálytalanul szaladjon át a rendszeren, ne torlódjon fel akkor, mikor a fúvócső zár.
Tehát alapjáratról előretolja a pilóta a gázkart, a fúvócső gyorsan zár, de aztán a nyomáslengást lekövetve egy pillanatra rányit, majd újra zár és aztán mehet az utánégetés.
Az öreg jókat repül, nem a nyugdijon jár a feje... :)
 

Allesmor Obranna

Well-Known Member
2010. április 30.
14 282
70 697
113
Mert minek, az APU szintén rendelkezik üzemidővel, ennélfogva ha kiketyeg az óra drága nagyjavitásra kell küldeni, vagyis költség, jó sok. Azzal inditgatni úri hóbort, minek annak is gyűjteni a ciklust...
Ha van a földi táp, tökfelesleges terhelni azt a szerencsétlent, menjen kivülről. Ha majd olyan helyzet van, hogy nincs szabad vagy éppen scramble helyzet, akkor majd koptatják.
Ezt mondtam én is neki, csak ő annó azzal érvelt, hogy Nyugaton az APU a rendszer része, normálisan használják, elhasználják, javítják, üzemeltetik, cserélik.

Na igen, de nekik nincs APA-kocsijuk.
Mindenki arra a rutinra áll rá, ami neki bevált.
Ne feledjük, hogy az USAF F-15-ös, F-16-os gépein egyátalán nem ritkák az 5-6000(!) óránál járó hajtóművek.
Az oroszoknál meg 1500 óra után komplett csere.
Hogy lehet ez?

Nos, elég csak rákeresni az USAFE angliai, meg németországi előretolt bázisaira és láthatjuk, hogy messze az USA-tól, kint a csapatoknál is külön hajtómű nagyjavító kapacitás dolgozik.
Ez náluk hagyomány, hogy egy konkrét sugárhajtómű nem lecserélődik, hanem megújul, kint az alakulatoknál.
Így igazából elmondható, hogy bár tényleg többet bír egy amerikai, mint egy orosz sugárhajtómű, de messze nem annyival, mint azt a számok mutatják.
Egyszerűen az üzemeltetési metódus más.
Az orosz szépen kirepüli a gépben a hajtómű 500-1000-1500 óráját és aztán lecseréli, a gép kap egy zsír újat. A régi hajtómű meg megy vissza a gyárba nagyjavításra és nullázódik az üzemideje.

Az amerikaiak is kb 1500 óránként cserélnek hajtóművet, csak a régi az marad helyben és ugyanazon szériaszám alatt gyűjti tovább a repidőt, miután megújult és visszakerül egy másik gépbe, de ott helyben.
Ennyi a titok.

Az orosz egyszerűen olcsóbbnak tartja, ha a fenti rendszer alapján nem a segédgázturbinába pakolja az üzemodőt, ha egyszer neki még adott az APA kocsik rendszere.
 

MangaMonguz

Well-Known Member
2021. április 14.
1 234
11 228
113
Melyik média, hol?
Ha jól látom:

A korábbi videón nem kimondottan kacagó kínaiakat hallottam, de lehet, hogy a fülemmel van baj.
 

sixtus

Well-Known Member
2022. február 22.
2 572
18 970
113
Ha jól látom:

A korábbi videón nem kimondottan kacagó kínaiakat hallottam, de lehet, hogy a fülemmel van baj.
A Portfólionál legközelebb már az lesz hogy egy II.VH-ús B17-nek kisebb a radarjele mint ennek :D Ez meg rá se fér az indikátor képernyőre :D
 

sixtus

Well-Known Member
2022. február 22.
2 572
18 970
113
Ha jól látom:

A korábbi videón nem kimondottan kacagó kínaiakat hallottam, de lehet, hogy a fülemmel van baj.
@nyugger videóért kiált ez a cikk is :D
 

kelepisti

Well-Known Member
2010. május 5.
3 621
10 919
113
@nyugger videóért kiált ez a cikk is :D
Ez tulzás. De a geometria nem minden. Olyan minőségű gyártáshoz is szükséges, ahol nem állnak ki csavarok a repügépből, nincsenek össze vissza hajlott lemezek között centiméteres hézagok, a 101KS-V (KS-N) nem egy gömb alakú kitüremkedés repülőgép pilótafülkéje előtt.. és nincs radar abroszbens festék, valamint a hajtómű borítása is (prototípustól, széria? változattól függ.. Az indiaiak is ahogy olvastam éppen az alacsony észlelhetőségű megvalósítás hiányosságai miatt (is) szálltak ki a projektből.

Nincs vita, hogy a legmodernebb orosz harcászati repülőgép, Nekem kifejezetten tetszik az alakja és az egész repülőgép, de a fizika és matematika egzakt dolog. Azért mert hasonlít a geometria, az oroszos gyártástechnika az ami ezt némileg anulálja.
A Rafale és a Szu-57 között teljesen igaza van a hozzászólónak, hogy függesztménnyel már utóbbi érzékelhetősége a kisebb. Hozzál kell tenni, hogy kérdés, milyen bevetéseken mit és hol hordoz a repülőgép, mert szerintem nem egyértelmű, hogy Ukranok elleni "éles" bevetéseken mindent a fegyverkamrába hordozott. Nem is lett volna szükséges.
Mindenesetre az biztos, hogy a lokátor visszaverődésben (tudom sok-sok dolog szükséges és nincs konstans, egzakt szám, mikor repülőgépről van szó a levegőben, csak folyamatosan változó érzékelhetőség, de közelebb van a 4++ generációs "meztelen" Rafale-hoz, mind az amcsi 5.gen típusokhoz.. Talán a KF-21 dél-koreai géphez hasonló inkább...
 

misinator

Well-Known Member
2011. október 5.
5 006
15 138
113
Ez tulzás. De a geometria nem minden. Olyan minőségű gyártáshoz is szükséges, ahol nem állnak ki csavarok a repügépből, nincsenek össze vissza hajlott lemezek között centiméteres hézagok, a 101KS-V (KS-N) nem egy gömb alakú kitüremkedés repülőgép pilótafülkéje előtt.. és nincs radar abroszbens festék, valamint a hajtómű borítása is (prototípustól, széria? változattól függ.. Az indiaiak is ahogy olvastam éppen az alacsony észlelhetőségű megvalósítás hiányosságai miatt (is) szálltak ki a projektből.

Nincs vita, hogy a legmodernebb orosz harcászati repülőgép, Nekem kifejezetten tetszik az alakja és az egész repülőgép, de a fizika és matematika egzakt dolog. Azért mert hasonlít a geometria, az oroszos gyártástechnika az ami ezt némileg anulálja.
A Rafale és a Szu-57 között teljesen igaza van a hozzászólónak, hogy függesztménnyel már utóbbi érzékelhetősége a kisebb. Hozzál kell tenni, hogy kérdés, milyen bevetéseken mit és hol hordoz a repülőgép, mert szerintem nem egyértelmű, hogy Ukranok elleni "éles" bevetéseken mindent a fegyverkamrába hordozott. Nem is lett volna szükséges.
Mindenesetre az biztos, hogy a lokátor visszaverődésben (tudom sok-sok dolog szükséges és nincs konstans, egzakt szám, mikor repülőgépről van szó a levegőben, csak folyamatosan változó érzékelhetőség, de közelebb van a 4++ generációs "meztelen" Rafale-hoz, mind az amcsi 5.gen típusokhoz.. Talán a KF-21 dél-koreai géphez hasonló inkább...
ÁsÍt.
 

sidewinder12

Well-Known Member
2016. október 11.
2 012
12 156
113
Szegény megboldogult Kővári Laci mindig azt kritzálta, hogy az orosz gépek a ma már ott is alapnak számító fedélzeti indítóhajtómű ellenére miért használnak még mindig APA-kocsit, mint pl itt is:

173038451815373420.jpg


Nos, ilyen az amikor önerőből indít a Szu-57-es:

To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.
Én pedig azt kritizálom, hogy miért nem a saját kabinlétráját használja? Ott egy szériagép, amihez megfelelő létra is készült. Már T-50-es korában volt a típusnak saját létrája. Ehhez képest a vadonatúj modern vadászbombázó mellett ott a kb 40 éves, ütött-kopott, túlméretes létra, amiről sokkal kényelmetlenebb a gépbe szállni, mint a sajátjáról. A másik ami nem tetszik, az a csillaghangár, de azt azért nem említem mert nem tudom, hogy mennyi ideje áll ott a gép.
 

sidewinder12

Well-Known Member
2016. október 11.
2 012
12 156
113
Értsük már meg, hogy egy tucat szériagép, még nem szériagép... Igaz egy évtizede repült protot mutattak be, de nehogy már 20 repülőgép alatti mennyiségről mint szériagyártásról beszéljünk.. Csapatprobának számíthatjuk a néhány szír bevetést, és ukranok elleni repüléseket, de nyakam rá, hogy ukrán légtérbe nem repült be Szu-57-es... Az pedig, hogy elavult Szu-27, MiG-29 vagy akár 20 éves F-16MLU-k ellen értek el légigyőzelmet (utóbbit kicsit kétlem).. nem igazán lenne meglepő.. Ami viszony érdekes - és erősen hajlok rá, hogy higyek neki, az, hogy az alacsony észlelhetősége a "sorozatgyártott" típusnak is többszöröse az F-22/35 párosnak, inkább egy 4++ Rafale-hoz áll közelebb több szakértő szerint. Ez pedig nem jó dolog, különösen, hogy az exportváltozat valószínűleg még roszabb paraméterekkel fog bírni.. Ezt mint fotelszakértő gondolom, de kevéssé hiszem, hogy sokkal többet tudunk a típusról..

Közben rengeteg videó született, ami elemzi a Szergej Bogdan-féle Zsuhaj felett előadott bemutatórepülést. Az előbb találtam meg egy korábbi amerikai F-16-os bemutatópilóta elemzését. Ő a program mellett beszélt magáról a repülőgépről is. Érdekes módon ugyanazt mondta el, amit én írtam pár napja: nevezetesen, hogy az emberek keverik a típusokat és ez nem egy Szu-57, hanem egy T-50-es prototípus. Meg azt is, hogy szerinte hiba volna következtetéseket levonni egy prototípus kidolgozottsága alapján egy szériagépről. Elmondta, hogy széria Szu-57-est a legtöbbekhez hasonlóan ő is csak fotókon látott, de azokon már egyáltalán nem lehetett látni azokat a minőségi problémákat, ami ezen a gépen látható. Hozzátette, hogy ők, vagyis az amerikaiak minden gond nélkül hordanak F-22-eseket és F-35-ösöket légibemutatókra, külföldre is. Az, hogy az oroszok ezt miért nem teszik a Szu-57-essel, szerinte több oka lehet: 1.mivel még viszonylag kevés szériagép van, lehet, hogy azokból nem akarnak kiküldeni. 2. Félnek a kémkedéstől, ezért nem akarnak szériagépet külföldre küldeni. 3. Félnek, hogy külföldön vesztik el a gépet. Ez utóbbi persze minden egyes nemzetnél bekövetkezhet.

"de nehogy már 20 repülőgép alatti mennyiségről mint szériagyártásról beszéljünk" Az amerikai pilóta szerint 25 szériagép épült eddig a nyilvánosan elérhető adatok szerint. Tehát nem 20 repülőgép alatti mennyiségről van szó.

"de nyakam rá, hogy ukrán légtérbe nem repült be Szu-57-es..."

Ehhez képest pedig videóbizonyíték van arról, hogy a Szuhoj Sz-70-est ukrán légtérbe berepülve lövi le. Nem mondom, hogy úgy jár be oda naponta, mint alkesz a kocsmába, de igen valószínű, hogy nem ez volt az egyetlen alkalom. 2022-ből volt még egy híd lebombázós videó is, ahol a videó készítője szerint egy Szu-57-es volt az elkövető. A bevetés maga pedig igazi öngyilkos küldetés ha csak az alkalmazási profilt nézzük: kurva alacsonyan kisüllyedsz a felhőzetből, szabad szemmel láthatóvá válsz, dobod a bombákat, aztán el onnan.
Van még egy dolog: az utóbbi időben leálltak a stratégiai légierő gépei. Szerintem készletet gyűjtögetnek a H-101 és H-555-ből. Viszont napi rendszerességgel lövik az ukrán célpontokra az oroszok a H-59-eseket és 69-eseket. Ami, főleg az utóbbi, igencsak egyértelmű bizonyítéka annak, hogy az orosz-ukrán konfliktusban naponta dolgoznak a Szu-57-esek.

Azt értem, hogy nekem nem hiszel, de egy F-16-os bemutatópilóta, aki mögött 200 lerepült bemutató van, csak hitelesebb. Persze az lehet, hogy előtted ront az amerikai pilóta hitelességén, hogy 2017-ben dubaiban ő repülte az F-16-os bemutatót, és ott bizony személyesen találkozott Szergej Bogdannal is, aki pedig a Szu-35Sz-el repült, ugyanazon a rendezvényen, és persze beszélgettek, haverkodtak, mert "mind vadászpilóták vagyunk, csak más nemzeteknek repülünk".

Az amerikai pilóta elemzése a Zsuhaji bemutatórepülésről:
To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.
 

ZsoltHun

Well-Known Member
2018. október 26.
1 031
2 877
113
Közben rengeteg videó született, ami elemzi a Szergej Bogdan-féle Zsuhaj felett előadott bemutatórepülést. Az előbb találtam meg egy korábbi amerikai F-16-os bemutatópilóta elemzését. Ő a program mellett beszélt magáról a repülőgépről is. Érdekes módon ugyanazt mondta el, amit én írtam pár napja: nevezetesen, hogy az emberek keverik a típusokat és ez nem egy Szu-57, hanem egy T-50-es prototípus. Meg azt is, hogy szerinte hiba volna következtetéseket levonni egy prototípus kidolgozottsága alapján egy szériagépről. Elmondta, hogy széria Szu-57-est a legtöbbekhez hasonlóan ő is csak fotókon látott, de azokon már egyáltalán nem lehetett látni azokat a minőségi problémákat, ami ezen a gépen látható. Hozzátette, hogy ők, vagyis az amerikaiak minden gond nélkül hordanak F-22-eseket és F-35-ösöket légibemutatókra, külföldre is. Az, hogy az oroszok ezt miért nem teszik a Szu-57-essel, szerinte több oka lehet: 1.mivel még viszonylag kevés szériagép van, lehet, hogy azokból nem akarnak kiküldeni. 2. Félnek a kémkedéstől, ezért nem akarnak szériagépet külföldre küldeni. 3. Félnek, hogy külföldön vesztik el a gépet. Ez utóbbi persze minden egyes nemzetnél bekövetkezhet.

"de nehogy már 20 repülőgép alatti mennyiségről mint szériagyártásról beszéljünk" Az amerikai pilóta szerint 25 szériagép épült eddig a nyilvánosan elérhető adatok szerint. Tehát nem 20 repülőgép alatti mennyiségről van szó.

"de nyakam rá, hogy ukrán légtérbe nem repült be Szu-57-es..."

Ehhez képest pedig videóbizonyíték van arról, hogy a Szuhoj Sz-70-est ukrán légtérbe berepülve lövi le. Nem mondom, hogy úgy jár be oda naponta, mint alkesz a kocsmába, de igen valószínű, hogy nem ez volt az egyetlen alkalom. 2022-ből volt még egy híd lebombázós videó is, ahol a videó készítője szerint egy Szu-57-es volt az elkövető. A bevetés maga pedig igazi öngyilkos küldetés ha csak az alkalmazási profilt nézzük: kurva alacsonyan kisüllyedsz a felhőzetből, szabad szemmel láthatóvá válsz, dobod a bombákat, aztán el onnan.
Van még egy dolog: az utóbbi időben leálltak a stratégiai légierő gépei. Szerintem készletet gyűjtögetnek a H-101 és H-555-ből. Viszont napi rendszerességgel lövik az ukrán célpontokra az oroszok a H-59-eseket és 69-eseket. Ami, főleg az utóbbi, igencsak egyértelmű bizonyítéka annak, hogy az orosz-ukrán konfliktusban naponta dolgoznak a Szu-57-esek.

Azt értem, hogy nekem nem hiszel, de egy F-16-os bemutatópilóta, aki mögött 200 lerepült bemutató van, csak hitelesebb. Persze az lehet, hogy előtted ront az amerikai pilóta hitelességén, hogy 2017-ben dubaiban ő repülte az F-16-os bemutatót, és ott bizony személyesen találkozott Szergej Bogdannal is, aki pedig a Szu-35Sz-el repült, ugyanazon a rendezvényen, és persze beszélgettek, haverkodtak, mert "mind vadászpilóták vagyunk, csak más nemzeteknek repülünk".

Az amerikai pilóta elemzése a Zsuhaji bemutatórepülésről:
To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.
Plusz van egy állítólagos ukrajnában készült videó amin a Szu-57 sikitó sivitó hangja hallatszik.
 

jeff

Well-Known Member
2015. november 24.
74
336
53
2022-ből volt még egy híd lebombázós videó is, ahol a videó készítője szerint egy Szu-57-es volt az elkövető. A bevetés maga pedig igazi öngyilkos küldetés ha csak az alkalmazási profilt nézzük: kurva alacsonyan kisüllyedsz a felhőzetből, szabad szemmel láthatóvá válsz, dobod a bombákat, aztán el onnan.
Nem folynék bele a vitába, de ezt teljesen lehetetlennek tartom. Ennyire hülyék még az oroszok sem lehetnek.
 

kelepisti

Well-Known Member
2010. május 5.
3 621
10 919
113
Közben rengeteg videó született, ami elemzi a Szergej Bogdan-féle Zsuhaj felett előadott bemutatórepülést. Az előbb találtam meg egy korábbi amerikai F-16-os bemutatópilóta elemzését. Ő a program mellett beszélt magáról a repülőgépről is. Érdekes módon ugyanazt mondta el, amit én írtam pár napja: nevezetesen, hogy az emberek keverik a típusokat és ez nem egy Szu-57, hanem egy T-50-es prototípus. Meg azt is, hogy szerinte hiba volna következtetéseket levonni egy prototípus kidolgozottsága alapján egy szériagépről. Elmondta, hogy széria Szu-57-est a legtöbbekhez hasonlóan ő is csak fotókon látott, de azokon már egyáltalán nem lehetett látni azokat a minőségi problémákat, ami ezen a gépen látható. Hozzátette, hogy ők, vagyis az amerikaiak minden gond nélkül hordanak F-22-eseket és F-35-ösöket légibemutatókra, külföldre is. Az, hogy az oroszok ezt miért nem teszik a Szu-57-essel, szerinte több oka lehet: 1.mivel még viszonylag kevés szériagép van, lehet, hogy azokból nem akarnak kiküldeni. 2. Félnek a kémkedéstől, ezért nem akarnak szériagépet külföldre küldeni. 3. Félnek, hogy külföldön vesztik el a gépet. Ez utóbbi persze minden egyes nemzetnél bekövetkezhet.

"de nehogy már 20 repülőgép alatti mennyiségről mint szériagyártásról beszéljünk" Az amerikai pilóta szerint 25 szériagép épült eddig a nyilvánosan elérhető adatok szerint. Tehát nem 20 repülőgép alatti mennyiségről van szó.

"de nyakam rá, hogy ukrán légtérbe nem repült be Szu-57-es..."

Ehhez képest pedig videóbizonyíték van arról, hogy a Szuhoj Sz-70-est ukrán légtérbe berepülve lövi le. Nem mondom, hogy úgy jár be oda naponta, mint alkesz a kocsmába, de igen valószínű, hogy nem ez volt az egyetlen alkalom. 2022-ből volt még egy híd lebombázós videó is, ahol a videó készítője szerint egy Szu-57-es volt az elkövető. A bevetés maga pedig igazi öngyilkos küldetés ha csak az alkalmazási profilt nézzük: kurva alacsonyan kisüllyedsz a felhőzetből, szabad szemmel láthatóvá válsz, dobod a bombákat, aztán el onnan.
Van még egy dolog: az utóbbi időben leálltak a stratégiai légierő gépei. Szerintem készletet gyűjtögetnek a H-101 és H-555-ből. Viszont napi rendszerességgel lövik az ukrán célpontokra az oroszok a H-59-eseket és 69-eseket. Ami, főleg az utóbbi, igencsak egyértelmű bizonyítéka annak, hogy az orosz-ukrán konfliktusban naponta dolgoznak a Szu-57-esek.

Azt értem, hogy nekem nem hiszel, de egy F-16-os bemutatópilóta, aki mögött 200 lerepült bemutató van, csak hitelesebb. Persze az lehet, hogy előtted ront az amerikai pilóta hitelességén, hogy 2017-ben dubaiban ő repülte az F-16-os bemutatót, és ott bizony személyesen találkozott Szergej Bogdannal is, aki pedig a Szu-35Sz-el repült, ugyanazon a rendezvényen, és persze beszélgettek, haverkodtak, mert "mind vadászpilóták vagyunk, csak más nemzeteknek repülünk".

Az amerikai pilóta elemzése a Zsuhaji bemutatórepülésről:
To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.
Miért ne hinnénnk az amcsi pilcsinek.. de kvázi nem mindegy, hogy 20 vagy 25 darab??? Százalékos arányban biztosan nagy növekedés, de kvázi egy gyenge ezred... (márha annak lehet nevezni, mert lehet, hogy nem minden "széria" gép van azonos alakulatnál.. (pld. Lipeckben..)

A komoly video bizonyíték, hogy a Sz-70-es lelövése. Ott a GPS koordináta is :).. Egyébként miért ne repülhetne be? Gyakorlatilag ha nincs légvédelem - akkor repkedhet ott ahol akarják... Nos amekkora Ukrajna, és amennyi lérak rendszer van, vannak mondjuk hézagosnak a légvédelmet, ráadásul, ahol látják a felderítő lokátorok, ott még nincs célkövetés meg lérak.. Vszeg a Patriot az egyetlen veszélyes rá, az IRIS-R nagyon rövid hatótávolságú rendszer.. Akik meg egy 25 gépből álló típussal kvázi bombázás hajt végre felhőből süllyedve (nincs Glonass? vagy más GPS vezérlésű bomba, ha már lézeres konténer sincs (úgy tudom még mindig a Sapsan lenne a legmodernebb, amely kvázi a Thales Damocles egy klónja...

Én meg nem hiszem, hogy a Szu-57 rendszeresen ott dolgozik, mikor bombahordozónak vannak más harcászati típusaik is. Ezek éles tesztelések, - hülyén hangzik, de szerencséjük van, hogy az Ukránoknak nincs kvázi légierejük és a lérakon kívül más nem fenyegeti a Frelon flottát mint műszaki meghibásodás...

Nem érdekem sem növelni, sem csökkenteni a Szu-57 "érdemeit".. Úgy gondolom, hogy kevesebb készül belőle majd mint F-22-ből, és több alváltozatban...
 

sidewinder12

Well-Known Member
2016. október 11.
2 012
12 156
113
Nem folynék bele a vitába, de ezt teljesen lehetetlennek tartom. Ennyire hülyék még az oroszok sem lehetnek.
Elvileg ez az a videó, még 2022-ből:

To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.