[HUN] Aero Vodochody / HSC Aerojet Zrt (Hu, 80%) + Omnipol (Cz, 20%)

Nem, úgy értem, hogy az angol nyelvű wikipédián van most 900 km/h írva, és nem mint never exceed speed.


Az : o a Wiki-nek szólt, nem Neked.

Az a --vízszintes-- 900km/h meg érdekes lenne, mert a korábbi erősebb hajtóművel sem tudott ennyit "vízszintesen". Aero-dinamikailag pedig nem történ ilyen javulást indokoló fejlesztés-változás a régiekhez képest az NG-nél.

Volt már Wiki-s példa olyanra, hogy "véletlenül" :oops: egy túltolt marketing-anyagban megadott tévedés volt fent hosszú ideig.
Közel sem tökéletes a(z "alapnak viszont kb. elég") Wiki...

...szerintem!


.
 
Az : o a Wiki-nek szólt, nem Neked.

Az a --vízszintes-- 900km/h meg érdekes lenne, mert a korábbi erősebb hajtóművel sem tudott ennyit "vízszintesen". Aero-dinamikailag pedig nem történ ilyen javulást indokoló fejlesztés-változás a régiekhez képest az NG-nél.
Elhagyták a szárnyvégi tartályokat amiknek komoly légellenállása volt. A szárny is át lett tervezve, szóval van eltérés aerodinamikájában.
 
Nem, úgy értem, hogy az angol nyelvű wikipédián van most 900 km/h írva, és nem mint never exceed speed.
A legújabb gyári prosiban 490 csomó van, ami 907 km/h - nyilván üresen függesztmény nélkül.

Két Mk82 bombával és két póttartállyal (vagyis közel maxra terhelve) 280 csomóra (520 km/h) mondják az optimális fogyasztás melletti sebességét FL250-en (7500m). Támadó sebességet tengerszint közelében 300 csomóra vagyis 550-560 km/h-ra mondja a prosi - leterhelve ez a maximum amit tud a Skyfox.

skyfox-attck.jpg



Igazából bármilyen függesztményt tesznek rá, a max. sebessége vízszintesen 300 csomó vagyis 550 km/h körül van - csak üresen tud ennél lényegesen többet.
 
A legújabb gyári prosiban 490 csomó van, ami 907 km/h - nyilván üresen függesztmény nélkül.

Két Mk82 bombával és két póttartállyal (vagyis közel maxra terhelve) 280 csomóra (520 km/h) mondják az optimális fogyasztás melletti sebességét FL250-en (7500m). Támadó sebességet tengerszint közelében 300 csomóra vagyis 550-560 km/h-ra mondja a prosi - leterhelve ez a maximum amit tud a Skyfox.

skyfox-attck.jpg



Igazából bármilyen függesztményt tesznek rá, a max. sebessége vízszintesen 300 csomó vagyis 550 km/h körül van - csak üresen tud ennél lényegesen többet.
Na, ezért kellene ide multifunkcionális függesztmény.
 
ez valami üzemanyag tartály meg rakéta blokk egyben?

Sztem magyarországi viszonylatban tök felesleges az üzemanyagtartály a Skyfoxra: nagyon max 500 km lehet bármilyen küldetés oda-vissza némi helyszínen töltött idővel. Ennyit tartályok nélkül is tud.
A prosi két géppuska konténerrel és csak belső üzemanyag készleteket használva H-L-H repülési profillal mond 289 nm-et ami 535 km - ráadásul ebből a távból vissza is tud még jönni.
Oda-vissza keresztül repüli K-NY irányban az országot belső üzemanyag készleteket használva némi függesztménnyel.

Külső tartály max áttelepüléshez kellhet, bár az elég ritka lesz sztem...
 
  • Tetszik
Reactions: ravenlord
ez valami üzemanyag tartály meg rakéta blokk egyben?

Sztem magyarországi viszonylatban tök felesleges az üzemanyagtartály a Skyfoxra: nagyon max 500 km lehet bármilyen küldetés oda-vissza némi helyszínen töltött idővel. Ennyit tartályok nélkül is tud.
A prosi két géppuska konténerrel és csak belső üzemanyag készleteket használva H-L-H repülési profillal mond 289 nm-et ami 535 km - ráadásul ebből a távból vissza is tud még jönni.
Oda-vissza keresztül repüli K-NY irányban az országot belső üzemanyag készleteket használva némi függesztménnyel.
Lehet kombinálni.
Pl. FLIR + Bomba, stb.
 
Lehet kombinálni.
Pl. FLIR + Bomba, stb.
Nyilván lehet, csak azt mondom hogy felesleges nekünk póttartály rá.

Ha CAS-t kell repülni, akkor középre MX-15D, szárnyak alá meg GBU-12 bombák és/vagy lézeres vezérlésű 70 mm-es rakéták. Utóbbiak repülőgépről indíva talán 12-15 km-es távot is tudhatnak a helikoptere 8-10 km-hez képet...
Sima a lézeres rávezetésű Hellfire-t is rátenném. Közel nulla integrációt igényelne, de hatékonyan kiütné az MBT-ket.
 
Az Aero Vodohody az elmúlt évtizedekben miért nem ment rá a drón fejlesztésre, gyártásra? Fura, hogy nem lovagolták meg a lehetőséget, és kihagyták ezt a szegmenst.
Mert a csőd szélén billegtek: ami lé volt azt az NG-be tolták, mert a meglévő L-39 ügyfeleknél ennek volt a legtöbb esélye vevőt találni.

Amúgy nem lenn rossz ötlet rámenne a MALE drón témára, talán még nem késő. Sugárhajtású harci (bombázó) drónt össze lehetne rakni - talán jobban túl élne mint e TB-2 szintű járgány. Csak hát ki tegye bele a pénzt?
A magyar állam biztos nem fogja a jelen helyzetben...
 
Az Aero Vodohody az elmúlt évtizedekben miért nem ment rá a drón fejlesztésre, gyártásra? Fura, hogy nem lovagolták meg a lehetőséget, és kihagyták ezt a szegmenst.
Az Aero ha megnézzük ua. sárkányszerkezetet kalapálta több évtizedig (gyakorlatilag innováció nélkül).. kívéve az Ibis-t (270-es) amely a pilatus prop. üuleti gépére hajazott. A kérdés inkább, hogy a pénz mellett volt-e olyan tervező irodája és ott olyan humán erőforrás, amely komolyan tudott volna előterv, makett szinten egy előremutató airframe-t létrehozni.. Ugy gondolom valószínűleg igen, de még erre is sem volt céges akarat, ezért nem történt meg,
 
  • Tetszik
Reactions: fishbed
Az Aero ha megnézzük ua. sárkányszerkezetet kalapálta több évtizedig (gyakorlatilag innováció nélkül).. kívéve az Ibis-t (270-es) amely a pilatus prop. üuleti gépére hajazott. A kérdés inkább, hogy a pénz mellett volt-e olyan tervező irodája és ott olyan humán erőforrás, amely komolyan tudott volna előterv, makett szinten egy előremutató airframe-t létrehozni.. Ugy gondolom valószínűleg igen, de még erre is sem volt céges akarat, ezért nem történt meg,
Egy interjúban mondta az AERO vezért hogy gondolkodnak drónokban, de nincs lé. Ha több ország összefogna ahogy ez Európában szokás és bejelentene igény X tucat ilyen MALE gépre, akkor lenne értelme kifejleszteni. Azért az biztosan a több száz millió dolláros projekt lenne.
Nem is a sárkány lenne a nehézség, hanem infokomm és irányító rendszer. Ahhoz meg valszeg nem igazán értenek az AERO-nál...
 
...
Egy interjúban mondta az AERO vezért hogy gondolkodnak drónokban, de nincs lé. Ha több ország összefogna ahogy ez Európában szokás és bejelentene igény X tucat ilyen MALE gépre, akkor lenne értelme kifejleszteni. Azért az biztosan a több száz millió dolláros projekt lenne.
Nem is a sárkány lenne a nehézség, hanem infokomm és irányító rendszer. Ahhoz meg valszeg nem igazán értenek az AERO-nál...


...ami területet milyen jól ki lehetne szervezni egy hazai fejlesztó-proto-gyártó cégbe!

Ahhoz:
  • pénz kellene a "Hatalom-maximalizáló" Föni-projekt rovására,
  • + Hatalmat is kéne adni valakinek(Jujjj...),
  • Aki --ha jól csinálja-- veszélyes konkurens lehet a tekintélye, sikere miatt (Dupla-Jujjj...),
  • ... + a szokásosan sejthető megoldás(magyarázat): ...már késő belevágni, le vagyunk maradva --ilyen szemlélettel így is maradunk---,
  • ...ééés már meg is van "támasztva" a Hivatalos-indok egy újabb/sokadik túlárazott, nano-mennyiséges, NER-/+bármi-de-németes beszerzésre.

...vagyis ez miatt az okok miatt ez egy tutisan "Bukott Ügy"!


Van is az utolsó ponthoz személy, aki adja a nevét ehhez, bátran, "...a Nemzetet megmentve" lovagolva ;) a (média-)harcba! :hadonaszos: :(


.
 
...



...ami területet milyen jól ki lehetne szervezni egy hazai fejlesztó-proto-gyártó cégbe!

Ahhoz:
  • pénz kellene a "Hatalom-maximalizáló" Föni-projekt rovására,
  • + Hatalmat is kéne adni valakinek(Jujjj...),
  • Aki --ha jól csinálja-- veszélyes konkurens lehet a tekintélye, sikere miatt (Dupla-Jujjj...),
  • ... + a szokásosan sejthető megoldás(magyarázat): ...már késő belevágni, le vagyunk maradva --ilyen szemlélettel így is maradunk---,
  • ...ééés már meg is van "támasztva" a Hivatalos-indok egy újabb/sokadik túlárazott, nano-mennyiséges, NER-/+bármi-de-németes beszerzésre.

...vagyis ez miatt az okok miatt ez egy tutisan "Bukott Ügy"!


Van is az utolsó ponthoz személy, aki adja a nevét ehhez, bátran, "...a Nemzetet megmentve" lovagolva ;) a (média-)harcba! :hadonaszos: :(


.
Megvették azt a kócerájt, akkor már ideje lenne hazatelepíteni a gyártósort is egy újonnan építendő üzemben.
Nagy az esélye összebalhézunk a csehekkel is, akkor meg ki@asznak onnan, mint macskát kakilni.
 
Megvették azt a kócerájt, akkor már ideje lenne hazatelepíteni a gyártósort is egy újonnan építendő üzemben.
Nagy az esélye összebalhézunk a csehekkel is, akkor meg ki@asznak onnan, mint macskát kakilni.
Másnap a Yettel, az Alza és a Kifli tulajdonosai mennének asztalt borogatni. Államosításban nekünk is van rutinunk. Nézd meg mennyi pénzt pumpálnak ki innen cseszkóba.