Nézzük a tényeket. Oroszország és Észak-Korea kölcsönös védelmi megállapodást kötött. Innentől kezdve azt küldenek egymásnak amit akarnak. Ukrajna tartósan behatolt Oroszország területére (nem úgy mint a korábbi Belgorodi betörések). Ezzel megvalósul a jogalap a segítség nyújtásra, beleértve ebbe a fegyvereken kívül katonai erővel történő támogatásra is. Tehát ha és amennyiben vannak észak-koreai katonák Oroszországban akkor azok csak és kizárólag a Kurszki offenzíva feltartóztatására használhatóak fel. Az Ukrajnától elvett 4 megyében bevetni őket már szürke zónának számít, mert bár Oroszország már tartott népszavazást a csatlakozásukról, de a nemzetközi diplomácia azt nem ismerte el még hivatalosan orosz területeknek (majd csak valószínűleg a konfliktust lezáró béketárgyalások után).
Az Észak-Koreai katonai segítségnyújtás pedig azért nincs hivatalosan elismerve, mert akkor deklaráltan 3. fél belépésének számítana a konfliktusba és mehetnének ugyanazok a szankciók Észak-Koreára is mint ami most van Oroszország ellen....Nem mintha Észak-Korea nem lenne már amúgy is szét szankcionálva.
Viszont az is biztos, hogy innentől kezdve ha Észak-Koreát támadás érné akkor az Oroszország szintén nyújthat katonai segítséget nekik akár katonai kontingens keretében is.
Az Észak-Koreai katonai segítségnyújtás pedig azért nincs hivatalosan elismerve, mert akkor deklaráltan 3. fél belépésének számítana a konfliktusba és mehetnének ugyanazok a szankciók Észak-Koreára is mint ami most van Oroszország ellen....Nem mintha Észak-Korea nem lenne már amúgy is szét szankcionálva.
Viszont az is biztos, hogy innentől kezdve ha Észak-Koreát támadás érné akkor az Oroszország szintén nyújthat katonai segítséget nekik akár katonai kontingens keretében is.