[BIZTPOL] Kína

To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.

Melyik europai orszag tudna ennek mondjuk csak a tizedet is megcsinalni mondjuk 20 ev alatt?
20 év alatt bármelyik (ok, kicsit túlzok itt, azért méretfüggő).

Nem szabad Kínát alábecsülni, de nem szabad a többieket sem. Európából nem a tudás és a teljesítmény hiányzik igazából, hanem a vezetés és a hely (mármint a fizikai hely).

Európában a legnagyobb városok Isztambul, Moszkva, London és Párizs vannak 10 millió felett/környékén. A következő Berlin 3 millió emberrel. Ezen egyébként meglepődtem (mármint azon milyen kicsik az EU városok, bár valahol logikus).

Ez köszönő viszonyban sincs a 21.5 millióval. Már itt kezdődik a különbség.

Másrészt, Európában nincs hely ilyen városokat építeni, legfeljebb ha ledózerolsz egy már meglévőt. Úgy tudom, Kínában keleten van az igazi tömeg, ez a város pedig inkább nyugaton van.

Azt is vegyük figyelembe, hogy a kínaiak "ugranak". Sokkal könnyebb ledarálni egy rakat fabódét és felépíteni a helyére egy csilivili városközpontot, mind megküzdeni a műemlékvédelemmel.

Ami még igazán hiányzik, az szerintem az elhatározás és az, hogy sok szereplő (állam, kormányzat, cégek) akarjanak ilyet egyszerre. Ez a vezetés hiánya.
 
To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.
5111 Km elkészült az orosz-kinai gázvezeték
még tervezés előtti stádiumban van, nem tudnak évek óta megegyezni az árakon, megrekedt a projekt a megvalósíthatósági tanulmány szintjén
ld. még power of syberia 2
a videó valszeg egy kínai belföldi gázvezeték építésén készült
 
  • Vicces
Reactions: embersarkany
még tervezés előtti stádiumban van, nem tudnak évek óta megegyezni az árakon, megrekedt a projekt a megvalósíthatósági tanulmány szintjén
ld. még power of syberia 2
a videó valszeg egy kínai belföldi gázvezeték építésén készült
Akkor ez melyik?
 
  • Tetszik
Reactions: LMzek 2.0 and endre
még tervezés előtti stádiumban van, nem tudnak évek óta megegyezni az árakon, megrekedt a projekt a megvalósíthatósági tanulmány szintjén
ld. még power of syberia 2
a videó valszeg egy kínai belföldi gázvezeték építésén készült
Nos, az a helyzet, hogy elkészült.

Hét hónappal a tervezett határidő előtt elkészült a keleti irányú kínai-orosz földgázvezeték utolsó szakasza.
 
Nos, az a helyzet, hogy elkészült.

Hét hónappal a tervezett határidő előtt elkészült a keleti irányú kínai-orosz földgázvezeték utolsó szakasza.
mondom hogy el se kezdték...
 
mondom hogy el se kezdték...
az új kínai-orosz gázvezetéket két dologról lehet felismerni
az egyik, hogy úgy hívják hogy power of syberia 2
a másik, hogy egyik vége oroszországban van a másik vége kínában
ha erősen rákattintasz a cikkre, kiderül hogy ennek a vezetéknek nem az a neve, és mindkét vége kínában van
a kínai-orosz reláció a címben a fejlett 21. századi kattintásszámnöveléstudomány eredménye
 
Akkor ez melyik?
két csőről lehet szó
az egyik a power of syberia 1
ez régebben elkészült, viszonylag közelről a bajkál tó mellől viszi a gázt kínába
a másik a power of syberia 2
ez fentről északról - igen távolról - a yamal mezőről (innen jönnek az európai vezetékek is) vinné a gázt a mindenen és mongólián keresztül kínába
2022-ben amikor európában kitört a szankciózhatnék meg gázleválás, mindenki biztos volt benne hogy roppant mód fel fognak gyorsulni ennek az ügyében az események, ehhez képest idén májusban se tudott megegyezni a két nagyember amikor találkoztak, állítólag a kínaiak orosz belföldi árakat vagy legalább azon alapulót akarnak, az oroszok meg világpiacit vagy legalább azon alapulót
hogy kína hogy a rákban akar bármit is tajvanon amíg nem biztosította be a seggét orosz gázzal, azt nem tudom, a kínai haditengerészt még évtizedekig nem fogja tudni biztosítani egy usa blokáddal szemben a hajózási útvonalakat az öbölből, egy ilyen helyzetben csak a szárazföldi útvonalakra támaszkodhatnak, itt lenne hozzá egy lehetőség, de nem élnek vele
 
  • Hűha
Reactions: endre
a3fd21c7a6c3450983b9652de420b37a.jpg

Oroszhatár-Peking- Sanghaj vezeték lett kész. /Szibéria Ereje/
 

Dél-Korea a világelső a 10 000 alkalmazottra jutó 1012 robottal, ami 5%-os növekedést jelent 2018 óta - írja az IFR. Szingapúr következik, majd Kína következik 470 robottal 10 000 munkavállalóra vetítve - ez több mint kétszerese a 2019-es sűrűségnek. Ehhez képest Németországban 10 000 alkalmazottra 429 robot jutott, ahol 2018 óta 5%-os éves növekedési ütemet mértek - közölte az IFR.
 
 
  • Tetszik
Reactions: endre and fishbed
To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.
 
  • Tetszik
Reactions: zztop
A címmel ellentétben Kínáról van szó elsősorban, ezért ide teszem.

To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.