Próbáluk megközelíteni más szempontok szerint, az államrezon milyensége szerint ezt a történetet. Hogy történhetett meg, hogy a Nyugat a háborúval és a szankciókkal olyan kapitális öngólt lőtt, ami már önmagában most a Nyugat háborús vereségének minősíthető! Hogy lehet, hogy nem látták előre, hogyha tönkreteszik a gazdaságukat akkor nem fognak nyerni és milyen oka lehet, hogy semmilyen realitást nem vettek figyelembe az ellenség lehetőségeinek, képességeinek és realitásainak felmérésekor. Tisztában voltak e egyáltalán e a realitásokkal a döntéshozatali mechanizmus során! A magközelítés nagyon egyszerű lesz, olyan tényezőt vizsgálok, ami a történelem megértését azon a ponton segíti, ahol a -a gyakran előre nem is látható- történelmi metszéspontok fontos döntéseit meghozzák. Ezek nem a "nagy tömegű" gazdasági, társadalmi, szociológiai, pénzügyi tények, hanem a döntéshozó egyének és intézményeik minősége! Az is nagyon durván leszűkítve:a kínai autóipar 2021-ig nem tudott kijönni a kínai piacról, nagyon szerény exportszámokat tudtak realizálni
2022 ezt megváltoztatta, hirtelen megkapták a semmiből az orosz piacot a nyugati gyártók onnan történő önkéntes (!) kivonulásával, erre már érdemes volt kapacitásokat építeni modellt fejleszteni, mára ezek a modellek már itt vannak a sarki autószalonban a fejlettnyugaton is
az itteni piaci részesedésük még csekély de már meg tudtak kapaszkodni a piacainkon, most az a rész jön hogy megerősíteni a jelenlétet utána hogy letarolni mindent
de az egész úgy kezdődött hogy ki kellett törni kínából, és ehhez kellett nekik oroszország, hogy ontopicok maradjunk, oroszországot meg mi dobtuk oda nekik, végtelen bölcsességünkben...
Szerintem különösebb magyarázatot nem érdekel. Fogalmatlan idióták döntöttek a Nyugat elpusztításáról, amihez Oroszországot használták ürügynek és közben azt kántálták, hogy "nem süllyedünk, nem süllyedünk". A másik oldalon viszonylag vagy korunk legjobban -mint a kínai- szervezett mintaadó államrezonjai állnak, erős szakmaiságra építve, aminek sikerét legföljebb a hatalmi struktúrák tehetetlensége és korrupciója (mindkettő alapvetően Oroszorzságban fejti ki hatását, Kína intézményi problémái más jellegűek) akadályozza.Német: jellegét tekintve bölcsész-jogászkormány, a politikai pozíciókat tisztán politikai okokból osztják, szakmaiság vagy bármilyen korábbi kapcsolat a területtel nem követelmény, képviselői se az államrezon fenntartásához, se az alájuk rendelt területhez nem értenek. 13x humán-, 2x reálvégzettség
bölcsész: 7x (egy filozófus kivételével politikatudomány)
ügyvéd/jogász: 5x
agrármérnök: 1x
közgazdász: 1x (családügyi miniszter)
orvos: 1x
Francia: jellegét tekintve közgazdászkormány, a pozíciókat politikai alapon osztják részben olyan személyeknek, akik képzésük során általános államigazgatási ismeretekre tettek szert, az államrezon fenntartása biztosított, a szakmaiság nem feltétlen, de nem is szempont a kinvezések politikai alapon történnek. 15x humán, 3x reálvégzettség
közgazdász: 9x (egynek filozófiából is van)
ügyvéd/jogász: 4x
orvos: 3x (egyikőjük gyógyszerész)
bölcsész: 2x
vs.
Orosz: jellegét tekintve mérnök-közgazdászkormány, a pozíciókat betöltők végzettsége, szakmai tapasztalatai erős átfedést mutatnak az alájuk rendelt területtel, bár általános államigazgatási ismereteik gyakran csekélyek és szakmai tudásuk nem feltétlen garancia sikeres vezetésre a hatalmi struktúrákkal szemben. 17x reál, 15x humánvégzettség
mérnök: 11x (döntően iparral és elektronikával összeffüggő szakon)
közgazdász: 10x (sokan államigazgatással összefüggésben)
államtudományok: 3x
ügyvéd/jogász: 3x
bölcsész: 2x
katona: 2x
orvos: 1x
Kínai: jelegét tekintve mérnökkormány, alapvetően szakmai kormányként is jellemezhetnénk, a kinevezések a megfelelő képzettségű jelöltek közül részben politikai, részben személyes sikerek alapján történtek. 13x humán, 12x reál
mérnök: 11x
közgazdász: 8x (sokan államigazgatással összefüggésben)
bölcsész: 3x
ügyvéd/jogász: 2x
katona: 1x
orvos: 1x
összehasonlításként a magyar kormány: jellegét tekintve jogász-közgazdászkormány, képviselői kevés kivétellel még végzettségük tekintetében sem kapcsolódnak legalább elvben az alájuk rendelt területhez, ahhoz nem értenek. Döntően egy hozzánemértőkből tisztán politikai szempontok szerint válogatott kormányzat. 14x humán, 3x reálvégzettség
ügyvéd/jogász: 7x
közgazdász: 5x
mérnök: 3x (döntően agrármérnökök)
államtudományok: 1x
bölcsész: 1x