[BIZTPOL] Oroszország (a Szovjetunió utódállama)

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

dudi

Well-Known Member
2010. április 18.
51 696
87 101
113
Egyreszt az inflacio rovid tavon is mar karokat okozo megoldas,hosszabb tavon meg garantaltan bedonti a gazdasagot.
Masreszt nem,nem tudna kinai bedzalitas nelkul mar most sem mukodtetni az orosz a gazdasagat.Ehez a nyersanyag edeskeves onmagaban.Gaudasagi teljesitmeny is kell,ami azt a nyersanyagot feltarja kitermeli,szallitja feldolgozza,remtabilis modon.Oroszok ezzel mar bajban vannak.
Oroszország a nyersanyag döntő részét világ életében nyersanyagként értékesítette, nem pedig feldolgozott késztermékként. Pont ez a problémájuk, a nyersanyag exporthoz elenyésző hozzáadott ipari érték kell a késztermék exporthoz képest.
 

Negan

Well-Known Member
2019. november 30.
20 225
35 587
113
Oroszország a nyersanyag döntő részét világ életében nyersanyagként értékesítette, nem pedig feldolgozott késztermékként. Pont ez a problémájuk, a nyersanyag exporthoz elenyésző hozzáadott ipari érték kell a késztermék exporthoz képest.
Bejzony.Oo egy klasszikuy nxersanyagexportalo orszag.Es a nyersanyag kitermeleshez is technologia es tokeinportra szorul.
Iparilag ugyan rengeteget fejlodtek a 100 evvel ezelotti onmagukhoz kepest,de ez a fejlodrs is technologiaimport alapu.
Ez az orosz keleti despotikus allamberendezkedes egyertelmu hatranya.Mert kulonben az orosz mernokok jok.(hadmuveszet zeren is ez a problema.Orosz kivalo hadtudosok egyebkent mindig isvoltak.Rumjancev ,Tuhacsevszkij vagy eppen Geraszimov cseppet sem matadtak el nyugati kollegajuktol)
 

SilvioD

Well-Known Member
2018. december 23.
28 368
100 981
113
Kettétört egy orosz tartályhajó a Kercsi-szorosban – videó
A beszámolók szerint a hajó el is fog süllyedni. A tartályhajó fedélzetén tizenhárman tartózkodtak


A Volgoneft-212 nevű tartályhajó bajba került a kedvezőtlen időjárás miatt a Kercsi-öbölben, és megrongálódott – számolt be az orosz Rendkívüli Helyzetek Minisztériuma (MCS). „A Kercsi-szorosban uralkodó rossz időjárás következtében a Volgoneft-212 hajó megsérült. A fedélzeten 13 fő tartózkodik. A legénység segítséget kért. Az előzetes információk szerint a hajón olajszármazékok vannak, a kiömléssel kapcsolatos részletek tisztázás alatt állnak” – olvasható a minisztérium Telegram-csatornáján közzétett közleményben.

Az interneten olyan felvételek jelentek meg, amelyeken feltételezhetően a Volgoneft-212 tartályhajó látható. Egy szemtanú által készített videón

a hajó két részre van törve, és a felvételt készítő biztos benne, hogy a hajó el fog süllyedni.

A tartályhajóról készített felvételeken az elszakadt orr-rész látható, amely kiáll a vízből. A hajó hátsó része, amely egyelőre a vízen maradt, erős hullámveréssel néz szembe. A vízben sötét folt látható, amely feltehetően olajszennyezés. A Marinetraffic szolgáltatás adatai szerint a hajó a Kercsi-szorosban, a parttól jelentős távolságra helyezkedik el. Az információk alapján a hajó hossza 136 méter, szélessége pedig 16 méter. A Volgoneft-212 tartályhajót 1969. december 15-én építették Volgográdban, és a Szentpétervári Nagykikötőhöz tartozik.

Kercs kritikus szerepet tölt be Oroszország ellátásában, az Atesh ukrán partizáncsoportnak pedig múlt pénteken sikerült támadást indítani a kercsi híd ellen, emiatt le kellett zárni a közlekedést. A Crimean Wind nevű, ukránbarát Telegram-csatorna szerint robbanásokat hallottak Kercs városában, a Zaliv hajógyár közelében, és a Krym.Realii szerint a légvédelmi rendszereket is aktiválták a Kercsi-szorosban.
To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.
 

dudi

Well-Known Member
2010. április 18.
51 696
87 101
113
Forràs?
Mely bànyàszati cégek importàlnak technològiàt és tőkét a Ruszkikhoz?
Mit nem tudott a ruszki kibànyàszni, szàllítani egyedül, önerőből?
A világ nem úgy működik majd 40 éve az oroszoknál sem, hogy mit tud. Nem azért nem volt az oroszoknak oros ABS a Ladákban, mert Oroszország nem tud kiszenvedni egy ABS-t, hanem mert olcsóbb volt megvenni a BOSCH-tól. De mondhatnánk az olaj és gázvezetékek turbináit is. Azért használtak német turbinát az oroszok, mert olcsóbb mint sajátot fejleszteni. A globalizáció előnye, hogy nem kell mindenből saját, hovatovább 1000x profitábuilisebb tudsz lenni, ha nemincs mindenből sajátod.
 
F

Filter

Guest
A világ nem úgy működik majd 40 éve az oroszoknál sem, hogy mit tud. Nem azért nem volt az oroszoknak oros ABS a Ladákban, mert Oroszország nem tud kiszenvedni egy ABS-t, hanem mert olcsóbb volt megvenni a BOSCH-tól. De mondhatnánk az olaj és gázvezetékek turbináit is. Azért használtak német turbinát az oroszok, mert olcsóbb mint sajátot fejleszteni. A globalizáció előnye, hogy nem kell mindenből saját, hovatovább 1000x profitábuilisebb tudsz lenni, ha nemincs mindenből sajátod.
Ahogy euròpa egy WC ülőkét nem tud önerőből legyàrtani,hiàba a high-tech ipar, mert nincs nyersanyag.
Az embargòk miatt az orosz màr építi a sajàt gyàrtòkapacitàsait.
Van euròpàn kívül is élet.
Viszont mi európaiak hogy oldjuk meg a nyersanyaghiànyt az még rejtély.
Főleg ha azt nézzük,hogy pl a németek sajàt lakossàguk tàplàlàsàra képtelenek, élelmiszer importbòl esznek.
 

dudi

Well-Known Member
2010. április 18.
51 696
87 101
113
Ahogy euròpa egy WC ülőkét nem tud önerőből legyàrtani,hiàba a high-tech ipar, mert nincs nyersanyag.
Az embargòk miatt az orosz màr építi a sajàt gyàrtòkapacitàsait.
Van euròpàn kívül is élet.
Viszont mi európaiak hogy oldjuk meg a nyersanyaghiànyt az még rejtély.
Főleg ha azt nézzük,hogy pl a németek sajàt lakossàguk tàplàlàsàra képtelenek, élelmiszer importbòl esznek.
Nincs hiány, olcsó nyersanyag nincs. Ne keverd a kettőt.
 

Negan

Well-Known Member
2019. november 30.
20 225
35 587
113
A világ nem úgy működik majd 40 éve az oroszoknál sem, hogy mit tud. Nem azért nem volt az oroszoknak oros ABS a Ladákban, mert Oroszország nem tud kiszenvedni egy ABS-t, hanem mert olcsóbb volt megvenni a BOSCH-tól. De mondhatnánk az olaj és gázvezetékek turbináit is. Azért használtak német turbinát az oroszok, mert olcsóbb mint sajátot fejleszteni. A globalizáció előnye, hogy nem kell mindenből saját, hovatovább 1000x profitábuilisebb tudsz lenni, ha nemincs mindenből sajátod.
Ez ennel kicsit bonyorltabb.
Mert egyreszt nemcsak a gyartas,hanem az uzemeltetesi gazdasagossaga is joval jobb a nyugati technikanak.
Masreszt viszont gazasagstrategiailag egy magat nagyhatalomnak tekinto orszsgnak erdeke lenne egy szamara gazdasagilag kulcsfontossagu agazat hazai ipari bazisrol valo uzemeltetesi kepessege.Az,hogy megis import technikat hasznal,a sajst ipari problemajat is mutatja.
Ugyanakkor lebecsulni se szabad az oroszokat.De tulbecsulni sem.
 

Negan

Well-Known Member
2019. november 30.
20 225
35 587
113
Szokàs szerint nincs forràs.
Dehogynem van.Csak nem ugy,ahogy elvarod.Guglival kikeresel par orosz gazdasagtorteneti konyvet,es elolvasod oket.Megemeszted,es levonod a tanulsagokat.
Az proszok mindig is import technologiara alapoztak.T34 eppen ugy import technologian alapszik,mint a Lada.
Orosz nyersanyagboseg is viszonylagos.Mert az orosz nyersanyag kitermelese es szallitasa sokszor problemas
Nyersanyag egyebkent nagyon sok orszagban van.Pl Zaire is egy rakat nyersanyagon ul,megse ipari nagyhatalom.
Europa mashonnan is be tidja szerezni a nyersanyagokat,nem csak az oroszoktol.Az orosz gaz is azert hianyzik annyira,mert az idiota zodpolitika leamortizalta a nemet atomipart.A megujulo eroforrasok politikai oku eroltezese sokkal nagyobb kart okozott a nemeteknek,mint az orosz gaztol valo elszakadas.Tulajdonkeppen mar az orosz gazra is au elcsesuzett nemet energiapolitika miatt volt szukseg.(engem kulonben nem lepne meg tulsagosan,ha egyszer egy melyrehato vizshalat kideritene,hogy a zodeket a hatterbol az oroszok fizettek volna indulasukkor...)
 

PavolR

Well-Known Member
2020. július 2.
5 839
15 354
113
Kettétört egy orosz tartályhajó a Kercsi-szorosban – videó
A beszámolók szerint a hajó el is fog süllyedni. A tartályhajó fedélzetén tizenhárman tartózkodtak

Két hajó - Volgoneft-212 és Volgoneft-239

To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.

***
Más!

Orosz úszódaru elsüllyed Jalta partjainál, a megszállt Krím-félszigeten.

To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.
 

blogen

Well-Known Member
2010. április 20.
17 476
30 767
113
A világ nem úgy működik majd 40 éve az oroszoknál sem, hogy mit tud. Nem azért nem volt az oroszoknak oros ABS a Ladákban, mert Oroszország nem tud kiszenvedni egy ABS-t, hanem mert olcsóbb volt megvenni a BOSCH-tól. De mondhatnánk az olaj és gázvezetékek turbináit is. Azért használtak német turbinát az oroszok, mert olcsóbb mint sajátot fejleszteni. A globalizáció előnye, hogy nem kell mindenből saját, hovatovább 1000x profitábuilisebb tudsz lenni, ha nemincs mindenből sajátod.
A szankciózással viszont pont azt érik el, hogy újabb versenytársat teremtenek maguknak. Kik is? Siemens, Bosch, stb. Azok a német cégek, akik az olcsó orosz energiahordozókra és nyersanyagokra építve uralták a világpiacot, most megkapták a tucatnyi nyugat-elleni szankciós csomagot a saját kormányaiktól, aminek következtében nem vagy csak nagyon drágán férnek hozzá azokhoz az orosz energiahordozókhoz és nyersanyagokhoz, amikből most az oroszok saját maguk kénytelenek fejleszteni olyan technikai eszközöket, amiket a saját olcsó energiahordozóikra és nyersanyagaikra építve olcsón tudnak gyártani azoknak a német vállalatoknak a termékeivel szemben, amiket immár csak drágán lehet gyártani. Vagy gyártanak nekik a kínaiak és így a nyugatiak kínai konkurenciája erősödik.

Így működnek a Nyugat-elleni szankciók. Mind a tucatnyi csomag és ezt a hatást érik el, mert ennyi esze van a liberális demokráciák agyhalottainak!

Egyszer és mindenkorra tanulja meg minden agyhalott:

nagyhatalmat nem lehet szankcionálni

Mert a szankciók nem tudják elpusztítani -csak atomháború tudja- így csak erősíteni fogja. Hiszen azért nagyhatalom, mert minden adott neki, hogy nemcsak telibeszrja a szankciókat, hanem a szankció alá vont termékeket saját maga fejlessze és gyártsa. Ezért nagyhatalom egy nagyhatalom, nem viccből! Az ipari bázis tesz egy államot nagyhatalommá, nem a pénz, a szolgáltató szektor vagy az lmbtq erőssége. Ezek csak nevetséges butaságok az ipari bázis fontosságához képest a nagyhatalmiságban! Ha pedig valamije van Oroszországnak, akkor az az ipari bázis.

Csak egy példa, az egyik vezető orosz bányaipari berendezés gyártó:

Oroszország a világ kevés olyan országának az egyike, amelyik tud saját erőből gázturbinát fejleszteni és gyártani és teszi is ezt napi szakmányban. Most majd egy speciális szektor, a nagyteljesítményű nyomásfokozó telepek számára is fog gyártani. Olcsóbban és jót, mert tud. Ellenetétben a Nyugattal, ahol most zárnak be az utolsó olyan gyárak, amik tudtak, hála az orosz energia és nyersanyag és olykor technológiai transzfernek is, merthogy számos orosz turbinagyártó fontos beszállítója volt olyan cégeknek, mint a General Electric például. Tudtak, mert ez a kapcsolat most megszűnt a Nyugat önszankcionálása miatt és az oroszokra maradt a saját maguk és a nyugati gyártók kiesésével felszabaduló világpiac ellátása is.

Ez megint egy tökélets példa arra, mi történik azzal a civilizációval, amit elmebetegek kerítenek hatalmukba! Az elmúlt években a Nyugat többet ártott saját magának, mint a második világháború óta az összes ellensége neki! Lényegében egy megingott világhatalmi státuszt úgy aláásott mostanra a technológiai háttér exponenciálisan gyorsuló felszámolódása miatt, hogy lassan közelébe sem lesz annak a világhatalmiságnak, amit a megingástól akart védeni! A Nyugatnak innen már nincs visszaút, bár az oroszok még elbaszhatják a Nyugat hibái miatti gyorsuló felemlkedésüket, de Kína biztosan nem fogja! Úgy nyomul be az öngyilkos Nyugat helyére, hogy öröm nézni! Öröm, mert Kína maradt a világ utolsó reménységének, hogy lesz civilizált világ a Nyugat után, amely korszak itt van. Már benne élünk ebben a nyugat-utáni világban (a post-western era lett az elmúlt évek egyik új geopolitikai fogalma, nem narratív előrejelzés, hanem nézőponttól független realitásleírás kapcsán. Ennek az enyhébb fogalma a multipolaritás, ami semlegesebb, mert a Nyugaton kívül jobban elterjedt, hiszen a nem nyugati világ számára a Nyugat bedőlésének nincs jelentősége, de a Nyugat számára a nyugat-utáni a valóság, csak nem szeretik használni azok, akik az elmúlt években valósággá tették: a liberális mainstream, ami ezt a hatalmas önpusztítást pár év alatt összehozta a tökéletesen elmeteg politikáival, ami a nyugati liberális elitek félműveltségéből -vagy éppen teljes sötétségéből-, arroganciájából, rasszizmusából származott).

Soha ekkora esélyt Oroszország még nem kapott arra, hogy ledolgozza a ipari-technológiai kihívásait az egykori Nyugattal szemben, miközben ezzel párhuzamosan az aktuális Nyugat felszámolja a saját ipari-technológiai alapjait. Tulajdonképpen egyre gyorsuló lépéssekkel haladunk egy olyan világ felé, ahol Volkswagen helyett Ladával fogunk járni! Mert a Ladának lesz gyárja és terméke, a Volkswagen pedig csak egy lesz a döglött márkanevek között.
 

dudi

Well-Known Member
2010. április 18.
51 696
87 101
113
A szankciózással viszont pont azt érik el, hogy újabb versenytársat teremtenek maguknak. Kik is? Siemens, Bosch, stb. Azok a német cégek, akik az olcsó orosz energiahordozókra és nyersanyagokra építve uralták a világpiacot, most megkapták a tucatnyi nyugat-elleni szankciós csomagot a saját kormányaiktól, aminek következtében nem vagy csak nagyon drágán férnek hozzá azokhoz az orosz energiahordozókhoz és nyersanyagokhoz, amikből most az oroszok saját maguk kénytelenek fejleszteni olyan technikai eszközöket, amiket a saját olcsó energiahordozóikra és nyersanyagaikra építve olcsón tudnak gyártani azoknak a német vállalatoknak a termékeivel szemben, amiket immár csak drágán lehet gyártani. Vagy gyártanak nekik a kínaiak és így a nyugatiak kínai konkurenciája erősödik.

Így működnek a Nyugat-elleni szankciók. Mind a tucatnyi csomag és ezt a hatást érik el, mert ennyi esze van a liberális demokráciák agyhalottainak!

Egyszer és mindenkorra tanulja meg minden agyhalott: nagyhatalmat nem lehet szankcionálni. Mert a szankciók nem tudják elpusztítani -csak atomháború tudja- így csak erősíteni fogja. Hiszen azért nagyhatalom, mert minden adott neki, hogy nemcsak telibeszrja a szankciókat, hanem a szankció alá vont termékeket saját maga fejlessze és gyártsa. Ezért nagyhatalom egy nagyhatalom, nem viccből! Az ipari bázis tesz egy államot nagyhatalommá, nem a pénz, a szolgáltató szektor vagy az lmbtq erőssége. Ezek csak nevetséges butaságok az ipari bázis fontosságához képest a nagyhatalmiságban! Ha pedig valamije van Oroszországnak, akkor az az ipari bázis.

Csak egy példa, az egyik vezető orosz bányaipari berendezés gyártó:

Oroszország a világ kevés olyan országának az egyike, amelyik tud saját erőből gázturbinát fejleszteni és gyártani és teszi is ezt napi szakmányban. Most majd egy speciális szektor, a nagyteljesítményű nyomásfokozó telepek számára is fog gyártani. Olcsóbban és jót, mert tud. Ellenetétben a Nyugattal, ahol most zárnak be az utolsó olyan gyárak, amik tudtak, hála az orosz energia és nyersanyag és olykor technológiai transzfernek is, merthogy számos orosz turbinagyártó fontos beszállítója volt olyan cégeknek, mint a General Electric például. Tudtak, mert ez a kapcsolat most megszűnt a Nyugat önszankcionálása miatt és az oroszokra maradt a saját maguk és a nyugati gyártók kiesésével felszabaduló világpiac ellátása is.

Ez megint egy tökélets példa arra, mi történik azzal a civilizációval, amit elmebetegek kerítenek hatalmukba! Az elmúlt években a Nyugat többet ártott saját magának, mint a második világháború óta az összes ellensége neki! Lényegében egy megingott világhatalmi státuszt úgy aláásott mostanra a technológiai háttér exponenciálisan gyorsuló felszámolódása miatt, hogy lassan közelébe sem lesz annak a világhatalmiságnak, amit a megingástól akart védeni! A Nyugatnak innen már nincs visszaút, bár az oroszok még elbaszhatják a Nyugat hibái miatti gyorsuló felemlkedésüket, de Kína biztosan nem fogja! Úgy nyomul be az öngyilkos Nyugat helyére, hogy öröm nézni! Öröm, mert Kína maradt a világ utolsó reménységének, hogy lesz civilizált világ a Nyugat után, amely korszak itt van. Már benne élünk ebben a nyugat-utáni világban (a post-western era lett az elmúlt évek egyik új geopolitikai fogalma, nem narratív előrejelzés, hanem nézőponttól független realitásleírás kapcsán. Ennek az enyhébb fogalma a multipolaritás, ami semlegesebb, mert a Nyugaton kívül jobban elterjedt, hiszen a nem nyugati világ számára a Nyugat bedőlésének nincs jelentősége, de a Nyugat számára a nyugat-utáni a valóság, csak nem szeretik használni azok, akik az elmúlt években valósággá tették: a liberális mainstream, ami ezt a hatalmas önpusztítást pár év alatt összehozta a tökéletesen elmeteg politikáival, ami a nyugati liberális elitek félműveltségéből -vagy éppen teljes sötétségéből-, arroganciájából, rasszizmusából származott).

Soha ekkora esélyt Oroszország még nem kapott arra, hogy ledolgozza a ipari-technológiai kihívásait az egykori Nyugattal szemben, miközben ezzel párhuzamosan az aktuális Nyugat felszámolja a saját ipari-technológiai alapjait.
A szankciókkal azt érik el, hogy az olcsó pl ABS helyett egy drágát kell használniuk, mert az 100%, hogy a pár szézezer orosz ADS sokkal drágább mint a milliós tételben készülő BOSCH ABS. És az ABS csak 1 példa.
 

blogen

Well-Known Member
2010. április 20.
17 476
30 767
113
A szankciókkal azt érik el, hogy az olcsó pl ABS helyett egy drágát kell használniuk, mert az 100%, hogy a pár szézezer orosz ADS sokkal drágább mint a milliós tételben készülő BOSCH ABS. És az ABS csak 1 példa.
De Kína is gyárt ABS-t és az fix, hogy olcsóbban! Mi történik szerinted, ha a kínai ABS olcsóbb marad, míg a nyugati drágább és drágább lesz? Elárulom:

https://hvg.hu/cegauto/20241205_nem...s-villanyautojabol-egyet-sem-adtak-el-Kinaban

ps. Kínai ABS gyártó klaszter vezető vállalatainak listája (komplett rendszerek, részegységek):
  • Shanghai Automotive Brake Systems
  • Zhejiang Asia-pacific Mechanical & Electronic
  • Zhejiang Vie Science & Technology
  • Wuhu Bethel Automotive
  • Wanxiang Qianchao
  • Fawer Automotive Parts
  • Guangzhou Ruili Kormee Automotive Electronic
  • Chongqing JUNENG
  • Dongfeng Electronic Technology

Van aki közüllük közvetlen Bosch technológiai transzferrel kezdte. Most, hogy a Nyugat tökön lőtte magát és csak drága termékkel tud a világpiacra lépni, előttük nyílnak ki a kapuk. Különjösen, hogy ők a saját a nyugati járművek helyét átvevő járműveikbe építik be. A kínai autókkal, teherautókkal jönnek a kínai ABS-ek is. Szerinted mi marad a Bosch-ból hamarosan?

Ez halmozottan igaz az orosz autóiparra, amit most korszerűsítenek kínai technológiával, hogy kiváltsanak minden nyugati transzfert. Nem Bosch ABS lesz az új orosz modellekben! Speciel nem is feltétlen kínai, mert közben az oroszok is elkezdtek ABS-t gyártani!

 

aamen

Well-Known Member
2015. november 28.
1 844
9 778
113
De Kína is gyárt ABS-t és az fix, hogy olcsóbban! Mi történik szerinted, ha a kínai ABS olcsóbb marad, míg a nyugati drágább és drágább lesz? Elárulom:

https://hvg.hu/cegauto/20241205_nem...s-villanyautojabol-egyet-sem-adtak-el-Kinaban

ps. Kínai ABS gyártó klaszter vezető vállalatainak listája (komplett rendszerek, részegységek):
  • Shanghai Automotive Brake Systems
  • Zhejiang Asia-pacific Mechanical & Electronic
  • Zhejiang Vie Science & Technology
  • Wuhu Bethel Automotive
  • Wanxiang Qianchao
  • Fawer Automotive Parts
  • Guangzhou Ruili Kormee Automotive Electronic
  • Chongqing JUNENG
  • Dongfeng Electronic Technology

Van aki közüllük közvetlen Bosch technológiai transzferrel kezdte. Most, hogy a Nyugat tökön lőtte magát és csak drága termékkel tud a világpiacra lépni, előttük nyílnak ki a kapuk. Különjösen, hogy ők a saját a nyugati járművek helyét átvevő járműveikbe építik be. A kínai autókkal, teherautókkal jönnek a kínai ABS-ek is. Szerinted mi marad a Bosch-ból hamarosan?

Ez halmozottan igaz az orosz autóiparra, amit most korszerűsítenek kínai technológiával, hogy kiváltsanak minden nyugati transzfert. Nem Bosch ABS lesz az új orosz modellekben! Speciel nem is feltétlen kínai, mert közben az oroszok is elkezdtek ABS-t gyártani!

a kínai autóipar 2021-ig nem tudott kijönni a kínai piacról, nagyon szerény exportszámokat tudtak realizálni
2022 ezt megváltoztatta, hirtelen megkapták a semmiből az orosz piacot a nyugati gyártók onnan történő önkéntes (!) kivonulásával, erre már érdemes volt kapacitásokat építeni modellt fejleszteni, mára ezek a modellek már itt vannak a sarki autószalonban a fejlettnyugaton is
az itteni piaci részesedésük még csekély de már meg tudtak kapaszkodni a piacainkon, most az a rész jön hogy megerősíteni a jelenlétet utána hogy letarolni mindent
de az egész úgy kezdődött hogy ki kellett törni kínából, és ehhez kellett nekik oroszország, hogy ontopicok maradjunk, oroszországot meg mi dobtuk oda nekik, végtelen bölcsességünkben...
 

blogen

Well-Known Member
2010. április 20.
17 476
30 767
113
a kínai autóipar 2021-ig nem tudott kijönni a kínai piacról, nagyon szerény exportszámokat tudtak realizálni
2022 ezt megváltoztatta, hirtelen megkapták a semmiből az orosz piacot a nyugati gyártók onnan történő önkéntes (!) kivonulásával, erre már érdemes volt kapacitásokat építeni modellt fejleszteni, mára ezek a modellek már itt vannak a sarki autószalonban a fejlettnyugaton is
az itteni piaci részesedésük még csekély de már meg tudtak kapaszkodni a piacainkon, most az a rész jön hogy megerősíteni a jelenlétet utána hogy letarolni mindent
de az egész úgy kezdődött hogy ki kellett törni kínából, és ehhez kellett nekik oroszország, hogy ontopicok maradjunk, oroszországot meg mi dobtuk oda nekik, végtelen bölcsességünkben...
Próbáluk megközelíteni más szempontok szerint, az államrezon milyensége szerint ezt a történetet. Hogy történhetett meg, hogy a Nyugat a háborúval és a szankciókkal olyan kapitális öngólt lőtt, ami már önmagában most a Nyugat háborús vereségének minősíthető! Hogy lehet, hogy nem látták előre, hogyha tönkreteszik a gazdaságukat akkor nem fognak nyerni és milyen oka lehet, hogy semmilyen realitást nem vettek figyelembe az ellenség lehetőségeinek, képességeinek és realitásainak felmérésekor. Tisztában voltak e egyáltalán e a realitásokkal a döntéshozatali mechanizmus során! A magközelítés nagyon egyszerű lesz, olyan tényezőt vizsgálok, ami a történelem megértését azon a ponton segíti, ahol a -a gyakran előre nem is látható- történelmi metszéspontok fontos döntéseit meghozzák. Ezek nem a "nagy tömegű" gazdasági, társadalmi, szociológiai, pénzügyi tények, hanem a döntéshozó egyének és intézményeik minősége! Az is nagyon durván leszűkítve:

Német: jellegét tekintve bölcsész-jogászkormány, a politikai pozíciókat tisztán politikai okokból osztják, szakmaiság vagy bármilyen korábbi kapcsolat a területtel nem követelmény, képviselői se az államrezon fenntartásához, se az alájuk rendelt területhez nem értenek. 13x humán-, 2x reálvégzettség
bölcsész: 7x (egy filozófus kivételével politikatudomány)
ügyvéd/jogász: 5x
agrármérnök: 1x
közgazdász: 1x (családügyi miniszter)
orvos: 1x

Francia: jellegét tekintve közgazdászkormány, a pozíciókat politikai alapon osztják részben olyan személyeknek, akik képzésük során általános államigazgatási ismeretekre tettek szert, az államrezon fenntartása biztosított, a szakmaiság nem feltétlen, de nem is szempont a kinvezések politikai alapon történnek. 15x humán, 3x reálvégzettség
közgazdász: 9x (egynek filozófiából is van)
ügyvéd/jogász: 4x
orvos: 3x (egyikőjük gyógyszerész)
bölcsész: 2x

vs.

Orosz: jellegét tekintve mérnök-közgazdászkormány, a pozíciókat betöltők végzettsége, szakmai tapasztalatai erős átfedést mutatnak az alájuk rendelt területtel, bár általános államigazgatási ismereteik gyakran csekélyek és szakmai tudásuk nem feltétlen garancia sikeres vezetésre a hatalmi struktúrákkal szemben. 17x reál, 15x humánvégzettség
mérnök: 11x (döntően iparral és elektronikával összeffüggő szakon)
közgazdász: 10x (sokan államigazgatással összefüggésben)
államtudományok: 3x
ügyvéd/jogász: 3x
bölcsész: 2x
katona: 2x
orvos: 1x

Kínai: jelegét tekintve mérnökkormány, alapvetően szakmai kormányként is jellemezhetnénk, a kinevezések a megfelelő képzettségű jelöltek közül részben politikai, részben személyes sikerek alapján történtek. 13x humán, 12x reál
mérnök: 11x
közgazdász: 8x (sokan államigazgatással összefüggésben)
bölcsész: 3x
ügyvéd/jogász: 2x
katona: 1x
orvos: 1x


összehasonlításként a magyar kormány: jellegét tekintve jogász-közgazdászkormány, képviselői kevés kivétellel még végzettségük tekintetében sem kapcsolódnak legalább elvben az alájuk rendelt területhez, ahhoz nem értenek. Döntően egy hozzánemértőkből tisztán politikai szempontok szerint válogatott kormányzat. 14x humán, 3x reálvégzettség
ügyvéd/jogász: 7x
közgazdász: 5x
mérnök: 3x (döntően agrármérnökök)
államtudományok: 1x
bölcsész: 1x
Szerintem különösebb magyarázatot nem érdekel. Fogalmatlan idióták döntöttek a Nyugat elpusztításáról, amihez Oroszországot használták ürügynek és közben azt kántálták, hogy "nem süllyedünk, nem süllyedünk". A másik oldalon viszonylag vagy korunk legjobban -mint a kínai- szervezett mintaadó államrezonjai állnak, erős szakmaiságra építve, aminek sikerét legföljebb a hatalmi struktúrák tehetetlensége és korrupciója (mindkettő alapvetően Oroszorzságban fejti ki hatását, Kína intézményi problémái más jellegűek) akadályozza.