A Görög Légierő (HAF) becslései szerint 2024-re már 6 Spartan szállító repülőgépe lesz üzemképes és elérhető...
8 gépük van, amelyből kettőt kannibalizáltak. A Leonardo által javasolt támogatási program mind a nyolc C-27J-re vonatkozik, 2026-2033 közötti hétéves időszakra szól és összköltsége 295 millió euró.
![]()
Mivel kevés a gépszám, ezért a fajlagos költségek az egekben vannak, aztán mindenki megpróbálja a legkevésbeé fájó ujjat harapdálni.Ez szégyen. Mindössze nyolc gépük van, de már azok közül is kannibalizálnak. Nyolc gép üzemeltetését nem tudják rendesen megoldani. És ez még nem is csak a görögök ismert lustasága és bénasága miatt van, hanem kb ez Európa általános állapota a hadieszközök terén. Kevés van, de legalább nem tartjuk karban őket.
Mivel kevés a gépszám, ezért a fajlagos költségek az egekben vannak, aztán mindenki megpróbálja a legkevésbeé fájó ujjat harapdálni.
két repülőt összelapátolnak nekik és biztosra ígérik, hogy 8évig hajthatják a nyolc repcsit. (Ennek az árából kb. komolett Alsónémedit fel lehetne vásárolni mindenestül, úgy, hogy az ingatlanárak az egekben vannak és Bp. Mellett van egy köpésre.)
kielégíthetetlen a pénzéhség.
A Spartanból van úgy összességében kevés... 8 repülő már életképes flotta: egy menetben elvisz annyi szilvalekvárt, mint egy C-17-es, ráadásul a görögöknek van még C-130-ból is valamennyi.Mármint a görögöknél alacsony a gépszám, vagy a típusnak?
kész kibelezett sárkányt nem nagyon lehet eladni pótalkatrésznek, és valahol tárolni is kell. A Beépítendő berendezésekből pedig így is sok forog esélyesen.1. Legyártottak vagy 120 Spartant. Mi lett volna, ha eredetileg úgy álltak volna neki, hogy legyártanak vagy 2-300-at. Emiatt olcsóbb lenne és többet is tudnának eladni. És tovább egyszerűsítené a helyzetet, ha a legyártott alkatrészekből nem szerelnének össze minden gépet, csak amennyire épp vásárló van, így az alkatrészek pótalkatrészként is eladhatóak lennének. Persze ez anyagilag elég nehéz, mert a legyártásssal komoly pénzek állnának raktárakban. Dehát ez csak gondolatkisérlet.
Jó a kompozit, csak két nagyobbacska baj van vele előbb-utóbb:2. Technológiai visszalépés. Mi lenne ha egyszerűbb anyagokból, egysszerűbb technológiákkal építenék a gépeket? Nőne a tömege mondjuk. Lehet hogy kicsit nagyobb gépet kéne építeni ugyanolyan kapcitáshoz, vagy leadni kicsit a teherszállító kapacitásból. Cserébe visszont erősen csökkenne a gép ára.
A Spartanból van úgy összességében kevés... 8 repülő már életképes flotta: egy menetben elvisz annyi szilvalekvárt, mint egy C-17-es, ráadásul a görögöknek van még C-130-ból is valamennyi.
50-60 éve még kellett a repülő dögivel, meg persze relatíve olcsón javítható fém sárkányszerkezetek voltak.
kész kibelezett sárkányt nem nagyon lehet eladni pótalkatrésznek, és valahol tárolni is kell. A Beépítendő berendezésekből pedig így is sok forog esélyesen.
Jó a kompozit, csak két nagyobbacska baj van vele előbb-utóbb:
- Ha sérül és javítani kell, az időben is napokat emészthet fel, valamint temperált helyiségben kell végig tartani a röpcsit, ráadásul nem úszol meg egy apró javítást sem 1000 euró alatt csak anyagköltségben, ha nem folyton törik a repülő, mint a ropi.
( Ha megnyitottad a komponenseket, akkor onnét pár hónapod van felhasználni és ha nem tudod elkenni sehová, akkor veszélyes hulladékként kell megsemmisíteni, [ ezzel szemben a szegecs meg a lemez évekig/évtizedekig eláll ingyen] )- Mikor kidobod a repülőt, onnéttól van sok tonna hulladékod, amit nem lehet reprocesszálni, vagyis inkább csak iszonyú drágán. Minden repcsit meg nem lehet múzeumba rakni.
A működés biztosítása érdekében a fórum alapvető, illetve opcionális sütiket használ..