Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.
Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.
Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.
Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.
--- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---
A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!
Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz
Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.
A Görög Légierő (HAF) becslései szerint 2024-re már 6 Spartan szállító repülőgépe lesz üzemképes és elérhető...
8 gépük van, amelyből kettőt kannibalizáltak. A Leonardo által javasolt támogatási program mind a nyolc C-27J-re vonatkozik, 2026-2033 közötti hétéves időszakra szól és összköltsége 295 millió euró.
Mivel kevés a gépszám, ezért a fajlagos költségek az egekben vannak, aztán mindenki megpróbálja a legkevésbeé fájó ujjat harapdálni.Ez szégyen. Mindössze nyolc gépük van, de már azok közül is kannibalizálnak. Nyolc gép üzemeltetését nem tudják rendesen megoldani. És ez még nem is csak a görögök ismert lustasága és bénasága miatt van, hanem kb ez Európa általános állapota a hadieszközök terén. Kevés van, de legalább nem tartjuk karban őket.
Mivel kevés a gépszám, ezért a fajlagos költségek az egekben vannak, aztán mindenki megpróbálja a legkevésbeé fájó ujjat harapdálni.
két repülőt összelapátolnak nekik és biztosra ígérik, hogy 8évig hajthatják a nyolc repcsit. (Ennek az árából kb. komolett Alsónémedit fel lehetne vásárolni mindenestül, úgy, hogy az ingatlanárak az egekben vannak és Bp. Mellett van egy köpésre.)
kielégíthetetlen a pénzéhség.
A Spartanból van úgy összességében kevés... 8 repülő már életképes flotta: egy menetben elvisz annyi szilvalekvárt, mint egy C-17-es, ráadásul a görögöknek van még C-130-ból is valamennyi.Mármint a görögöknél alacsony a gépszám, vagy a típusnak?
kész kibelezett sárkányt nem nagyon lehet eladni pótalkatrésznek, és valahol tárolni is kell. A Beépítendő berendezésekből pedig így is sok forog esélyesen.1. Legyártottak vagy 120 Spartant. Mi lett volna, ha eredetileg úgy álltak volna neki, hogy legyártanak vagy 2-300-at. Emiatt olcsóbb lenne és többet is tudnának eladni. És tovább egyszerűsítené a helyzetet, ha a legyártott alkatrészekből nem szerelnének össze minden gépet, csak amennyire épp vásárló van, így az alkatrészek pótalkatrészként is eladhatóak lennének. Persze ez anyagilag elég nehéz, mert a legyártásssal komoly pénzek állnának raktárakban. Dehát ez csak gondolatkisérlet.
Jó a kompozit, csak két nagyobbacska baj van vele előbb-utóbb:2. Technológiai visszalépés. Mi lenne ha egyszerűbb anyagokból, egysszerűbb technológiákkal építenék a gépeket? Nőne a tömege mondjuk. Lehet hogy kicsit nagyobb gépet kéne építeni ugyanolyan kapcitáshoz, vagy leadni kicsit a teherszállító kapacitásból. Cserébe visszont erősen csökkenne a gép ára.
A Spartanból van úgy összességében kevés... 8 repülő már életképes flotta: egy menetben elvisz annyi szilvalekvárt, mint egy C-17-es, ráadásul a görögöknek van még C-130-ból is valamennyi.
50-60 éve még kellett a repülő dögivel, meg persze relatíve olcsón javítható fém sárkányszerkezetek voltak.
kész kibelezett sárkányt nem nagyon lehet eladni pótalkatrésznek, és valahol tárolni is kell. A Beépítendő berendezésekből pedig így is sok forog esélyesen.
Jó a kompozit, csak két nagyobbacska baj van vele előbb-utóbb:
- Ha sérül és javítani kell, az időben is napokat emészthet fel, valamint temperált helyiségben kell végig tartani a röpcsit, ráadásul nem úszol meg egy apró javítást sem 1000 euró alatt csak anyagköltségben, ha nem folyton törik a repülő, mint a ropi.
( Ha megnyitottad a komponenseket, akkor onnét pár hónapod van felhasználni és ha nem tudod elkenni sehová, akkor veszélyes hulladékként kell megsemmisíteni, [ ezzel szemben a szegecs meg a lemez évekig/évtizedekig eláll ingyen] )- Mikor kidobod a repülőt, onnéttól van sok tonna hulladékod, amit nem lehet reprocesszálni, vagyis inkább csak iszonyú drágán. Minden repcsit meg nem lehet múzeumba rakni.