[HUN] Magyar katonai pilóták képzése

Kész szerencse, hogy egy komoly, demokratikus jogállam vagyunk, nem egy banánköztársaság, valami forrófejű ezredessel, meg elkeseredett katonák tömegével.

Vagy csak a Szomszédok mentaltás?
 
  • Tetszik
Reactions: Kávé
Mi meg itt azon filozofalunk 3 eve hogy a cseh vagy a talian jatekrepulo jobb-e a pilotak kepzesere... Nem hinnem hogy 10-15 eve mulva fognak kelleni (vadasz)pilotak.
Én is ezt mondom: a Gripen az utolsó ember vezette magyar harci gép. Ezért nincs értelme szerintem a turbopropnál komolyabb iskolagépet venni (helikopterek, szállítógépek azért még lesznek). Bérbe kell megoldani valami közös programban. Az AI vezérelte autonóm csapásmérő drónoknak még egy szemüveges, elhízott IT arc se kell majd a fotelban, menni fog magától!
 
  • Tetszik
Reactions: ravenlord
Indul az Ifjúsági Pilóta Program...

Indul az Ifjúsági Pilóta Program olyan 14 és 18 év közötti fiatalok számára, akik készen állnak arra, hogy a magasba emelkedjenek.



https://www.facebook.com/ifjupilota/

481024248_122110265372755632_6730853322649120873_n.jpg
 
Indul az Ifjúsági Pilóta Program...

Indul az Ifjúsági Pilóta Program olyan 14 és 18 év közötti fiatalok számára, akik készen állnak arra, hogy a magasba emelkedjenek.



https://www.facebook.com/ifjupilota/

481024248_122110265372755632_6730853322649120873_n.jpg

 
  • Tetszik
Reactions: Kim Philby
Indul az Ifjúsági Pilóta Program...

Indul az Ifjúsági Pilóta Program olyan 14 és 18 év közötti fiatalok számára, akik készen állnak arra, hogy a magasba emelkedjenek.



https://www.facebook.com/ifjupilota/

481024248_122110265372755632_6730853322649120873_n.jpg

Nagy erővel keresik a jövő katonai pilótáit ...

To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.
 
Szerintem ide tartozik:
To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.
41:41-nél: "Képzés történik az Egyesült Államokban,... a harcászati képzést Olaszországban kapják meg, de már Katarban is van merevszárnyú képzésünk."
 
"(HH): Van olyan, hogy a Zlines képzést követően a helikopteres repülés „nem megy” a hallgatónak?

(LZS): Igen, előfordul mivel a helikopter irányítása egy sokkal komplexebb és bonyolultabb feladat, ugyanis jelentősebb több kéz-szem-láb koordinációt igényel, mint egy merevszárnyas gép. Mindazonáltal nem gyakori ez a helyzet, ugyanis aki idáig (helikopterig – megjegyzés tőlünk) eljut, az már átesett több körös szűrőn."

Akkor tulajdonképpen miért is van szükség propelleres-merevszárnyas képzésre a helikopterpilóta-képzésben? o_O
 
"(HH): Van olyan, hogy a Zlines képzést követően a helikopteres repülés „nem megy” a hallgatónak?

(LZS): Igen, előfordul mivel a helikopter irányítása egy sokkal komplexebb és bonyolultabb feladat, ugyanis jelentősebb több kéz-szem-láb koordinációt igényel, mint egy merevszárnyas gép. Mindazonáltal nem gyakori ez a helyzet, ugyanis aki idáig (helikopterig – megjegyzés tőlünk) eljut, az már átesett több körös szűrőn."

Akkor tulajdonképpen miért is van szükség propelleres-merevszárnyas képzésre a helikopterpilóta-képzésben? o_O
Hogy szokja a repülést es bele tanuljon egy alapba, ahol a műszereket figyeli es a repülést stb egyszerre.
Mikor ez meg van lehet haladni tovabb.
 
Akkor tulajdonképpen miért is van szükség propelleres-merevszárnyas képzésre a helikopterpilóta-képzésben? o_O
Ha nem számítjuk a függeszkedést (meg az abba való átmeneteket), akkor a helikopter nagyon hasonlóan repül, mint egy merevszárnyú repülőgép. Bizonyos alapokat megtanulni tökéletes: egyenes vonalú repülés, fordulók. Egy iskolakör felépítése. Ezek közben a kormányok harmonikus, finom mozgatása. A készségszintű rádiózás elsajátítása. Mind-mind olyan, amit töredék áron be lehet gyakorolni és felépíteni egy növendék képzése során merevszárnyú géppel. Ráadásul minden levegőben töltött idő bekerül a tapasztalati "zsákba" és beépül a pilóta döntéshozatali képességébe típustól és rep.eszköztől függetlenül.

A kereskedelmi árak összehasonlítására nézd meg a belinkelt táplázatot. Ebben a Zlin-nek kb. a Cessna C182 felel meg, míg a Mókusnak a Bell 206-os. Van egy szerény 3 és fél, majd' négyszeres szorzó a repidő óradíjában.

 
Hogy szokja a repülést es bele tanuljon egy alapba, ahol a műszereket figyeli es a repülést stb egyszerre.
Mikor ez meg van lehet haladni tovabb.
???
Erre való a szimulátor.
Szia,

Es raadasul meg olcso is, teljesen logikus ezzel kezdeni, hogy akinek ez se megy, az ne kapjon dragabb kepzest.
Nem logikus.
Olcsóbb, mint a helikopteres alapkiképzés, de nem olcsó.
A propelleres merevszárnyú és a helikopteres alapképzés között kb. 50% különbség van piaci áron Magyarországon.
Ha nem számítjuk a függeszkedést (meg az abba való átmeneteket), akkor a helikopter nagyon hasonlóan repül, mint egy merevszárnyú repülőgép. Bizonyos alapokat megtanulni tökéletes: egyenes vonalú repülés, fordulók. Egy iskolakör felépítése. Ezek közben a kormányok harmonikus, finom mozgatása. A készségszintű rádiózás elsajátítása. Mind-mind olyan, amit töredék áron be lehet gyakorolni és felépíteni egy növendék képzése során merevszárnyú géppel. Ráadásul minden levegőben töltött idő bekerül a tapasztalati "zsákba" és beépül a pilóta döntéshozatali képességébe típustól és rep.eszköztől függetlenül.

A kereskedelmi árak összehasonlítására nézd meg a belinkelt táplázatot. Ebben a Zlin-nek kb. a Cessna C182 felel meg, míg a Mókusnak a Bell 206-os. Van egy szerény 3 és fél, majd' négyszeres szorzó a repidő óradíjában.

Korábban már belinkeltem egy amerikai fekete-fehér kiképzési videót, amelyben nem szerepelt, hogy a helikopterpilóta-növendékek propelleres kiképzést is kaptak volna.
Most találtam egy színes felvételt is:
To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.
Hülye amerikaiak, amerikai hülyék...o_O

Továbbá az is tapasztalat, hogy a 2-3000 órát repült pilóták 3szor nagyobb valószínűséggel törték össze az gépeket az AV-8B átképzés során, mint azok a zöldfülűek, akik eleve azon kezdték.
Ennyit számít a mozgáskoordináció és izommemória...
Az AV-8B vezetése lebegés közben inkább hasonlítható a helikopterhez, mint egy merevszárnyű géphez.

Továbbá hiába végzed el a merevszárnyú PPL-t, az semmilyen mentességet/csökkentett óraszámot nem ad a helikopteres PPL alól.
És természetesen kíváncsi vagyok a honvédség kötelékében végzett helikopterpilóta-kiképzés költségeire, mert az az erős gyanúm, hogy itt is néhány tízszeres szorzó van a piaci képzés előnyére, mint a merevszárnyú képzésben...
 
???
Erre való a szimulátor.

Nem logikus.
Olcsóbb, mint a helikopteres alapkiképzés, de nem olcsó.
A propelleres merevszárnyú és a helikopteres alapképzés között kb. 50% különbség van piaci áron Magyarországon.

Korábban már belinkeltem egy amerikai fekete-fehér kiképzési videót, amelyben nem szerepelt, hogy a helikopterpilóta-növendékek propelleres kiképzést is kaptak volna.
Most találtam egy színes felvételt is:
To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.
Hülye amerikaiak, amerikai hülyék...o_O

Továbbá az is tapasztalat, hogy a 2-3000 órát repült pilóták 3szor nagyobb valószínűséggel törték össze az gépeket az AV-8B átképzés során, mint azok a zöldfülűek, akik eleve azon kezdték.
Ennyit számít a mozgáskoordináció és izommemória...
Az AV-8B vezetése lebegés közben inkább hasonlítható a helikopterhez, mint egy merevszárnyű géphez.

Továbbá hiába végzed el a merevszárnyú PPL-t, az semmilyen mentességet/csökkentett óraszámot nem ad a helikopteres PPL alól.
És természetesen kíváncsi vagyok a honvédség kötelékében végzett helikopterpilóta-kiképzés költségeire, mert az az erős gyanúm, hogy itt is néhány tízszeres szorzó van a piaci képzés előnyére, mint a merevszárnyú képzésben...
Egy szimulátor se mindentudó! Nem tanulsz meg rajta repülni. Egyszerűen nem elég precíz egyik sem, még a legdrágább D szintű szimulátorok sem. Azt az érzést sem tudja szimulálni, hogy élőben a bőrödet viszed a vásárra.

Kíváncsi vagyok, hogy a Harrier átképzés baleseti statisztikáiban mennyit számított az, hogy a kétüléses TAV-8B csak 1986-ban repült először, míg az együléses gépek már '85-ben szolgálatba álltak? Azt is erősen kétlem, hogy azok a zöldfülűek életük első felszállást mindjárt a Harrieren csinálták.

Az EASA FCL.210.H alapján a helikopteres PPL 45 órájába be lehet számítani 6 óra egyéb repülési tapasztalatot (ballon kivételével a parancsnoki idő 10%-át, max. 6 órát).
 
  • Tetszik
Reactions: fishbed
Egy szimulátor se mindentudó! Nem tanulsz meg rajta repülni. Egyszerűen nem elég precíz egyik sem, még a legdrágább D szintű szimulátorok sem. Azt az érzést sem tudja szimulálni, hogy élőben a bőrödet viszed a vásárra.

Kíváncsi vagyok, hogy a Harrier átképzés baleseti statisztikáiban mennyit számított az, hogy a kétüléses TAV-8B csak 1986-ban repült először, míg az együléses gépek már '85-ben szolgálatba álltak? Azt is erősen kétlem, hogy azok a zöldfülűek életük első felszállást mindjárt a Harrieren csinálták.

Az EASA FCL.210.H alapján a helikopteres PPL 45 órájába be lehet számítani 6 óra egyéb repülési tapasztalatot (ballon kivételével a parancsnoki idő 10%-át, max. 6 órát).
Ha ez így is van, nem sokkal "ócsítja" a helikopteres képzést (6/45=0.133, azaz 13.3% ), miközben a zára a helis képzés 2/3-a, tehát:
-13,3+66,6=53.3%-kal többe került az ilyen vegyes képzés piaci alapon.
 
Ha ez így is van, nem sokkal "ócsítja" a helikopteres képzést (6/45=0.133, azaz 13.3% ), miközben a zára a helis képzés 2/3-a, tehát:
-13,3+66,6=53.3%-kal többe került az ilyen vegyes képzés piaci alapon.
Szia,

Szerintem 3 hiba van a szamitasodban:
1. nincs alatamasztva, hogy 50%-kal dragabb, es nem 245%-kal a kepzes oradijja, mikozben konkret adatot kellene megcafolnod "erosebb" adattal.
2. nincs beleszamolva, hogy gyorsabb megtanulni repulot vezetni (35 vs 45 ora a PPL)
3. nem szamoltad bele, hogy aki az olcso merevszarnyu kepzesen elbukik, annak a helikopteres kepzesere egy fillert se kolt az allam!

Es ezek egyutt azt adjak, hogy ha a PPL vizsga az elso komoly szuro, akkor 35*275=9625 EUR repulovel, 45*950=42750 EUR helikopterrel az az osszeg, amit mindenkire rakoltenek, az alkalmatlanokra is. Tehat ha mondjuk azt szamoljuk, hogy 3 ember csak helikopter PPL kepzese mennyi, arra 128 kEUR jon ki, 3 ember repulo PPL+1 ember helikopter PPL kepzesere meg 71 kEUR jon ki, vagyis 44%-kal olcsobb a kombinalt kepzes piaci alapon, meg ugy is, ha nem szamoljuk bele a beszamitast, vagyis teljes 45 oras tanfolyamot szamolunk a repulos PPL kepzettsegueknek is.
 
Szia,

Szerintem 3 hiba van a szamitasodban:
1. nincs alatamasztva, hogy 50%-kal dragabb, es nem 245%-kal a kepzes oradijja, mikozben konkret adatot kellene megcafolnod "erosebb" adattal.
2. nincs beleszamolva, hogy gyorsabb megtanulni repulot vezetni (35 vs 45 ora a PPL)
3. nem szamoltad bele, hogy aki az olcso merevszarnyu kepzesen elbukik, annak a helikopteres kepzesere egy fillert se kolt az allam!

Es ezek egyutt azt adjak, hogy ha a PPL vizsga az elso komoly szuro, akkor 35*275=9625 EUR repulovel, 45*950=42750 EUR helikopterrel az az osszeg, amit mindenkire rakoltenek, az alkalmatlanokra is. Tehat ha mondjuk azt szamoljuk, hogy 3 ember csak helikopter PPL kepzese mennyi, arra 128 kEUR jon ki, 3 ember repulo PPL+1 ember helikopter PPL kepzesere meg 71 kEUR jon ki, vagyis 44%-kal olcsobb a kombinalt kepzes piaci alapon, meg ugy is, ha nem szamoljuk bele a beszamitast, vagyis teljes 45 oras tanfolyamot szamolunk a repulos PPL kepzettsegueknek is.
  1. Itt találtam egy cseh ajánlatot, Robinson R22-őn történik a kiképzés:
    444633 CZK x16 CZK/HUF=7 114 128 HUF
    Nyilván több, mint amit én sejtettem (4.5-5 M), de jóval alacsonyabb, mint a te 42000 € (16+ M HUF) ajánlatod.
    Természetesen lehet ennél drágábbat is találni, például egy litván ajánlatot 40000 €-ért.
    Nyilván az sem mindegy, hogy milyen helin történik a kiképzés.
    Apropó, mi történt a mi Robinson R22-seinkkel???

  2. Ismétlem, teljesen felesleges a propis képzés.
    A szimulátorképzés alatt, de legkésőbb az első 10 óra alatt kiderül, hogy a delikvens alkalmas-e vagy sem a helikopterképzésre.
    Ha nekem sikerült a C64-en a Gunship programmal elsajátítanom a helikopteres repülés alapjait, akkor ez másoknak is sikerül egy sokkal modernebb környezetben. ;):)

  3. Csakhogy addig is az olcsó merevszárnyú kiképzés jó részét-egészét végig csinálja, ez pénzbe kerül. Bár csak a piaci árakat hoztam fel, emlékeztetlek rá, hogy házon belül (MH) néhány tízmillió a propis alapképzés ára is.