Tehát nem volt.Lett volna pld a Sapsan, ami a Damocles licence, oroszosítva de nem tudták megfelelő minőségben gyártani, ezért elálltak a sorozatgyártástól, (ahogy olvastam),
Tehát nem volt.Lett volna pld a Sapsan, ami a Damocles licence, oroszosítva de nem tudták megfelelő minőségben gyártani, ezért elálltak a sorozatgyártástól, (ahogy olvastam),
Tudni tudott, csak rakéta nem volt.A múltkor írtam, hogy a MiG-29Sz tudott R-77 rakétát alkalmazni
Tudni tudott, csak rakéta nem volt.
Helló,Rég látott MiG-29KR és KUBR gépek, melyek ezúttal a sarkörre települtek:
![]()
Истребители Северного флота выполнили задачи боевого дежурства в Арктической зоне - Новости Мурманска и области - ГТРК «Мурман»
Истребители Северного флота выполнили задачи боевого дежурства в Арктической зонеmurman.tv
De jó videó.Helló,A múltkor írtam, hogy a MiG-29Sz tudott R-77 rakétát alkalmazni
Miért maradt ezeknél a kopoltyú? A 80-as évek közepén már meg volt nekik a kopoltyú nélküli 29-es nemhogy a 90-es években. Senki nem mondja nekem, hogy új gyártású gépek lévén olyan nagy dolog lett volna kopoltyú nélkül gyártani őket akkor, amikor új gerinccel meg tudták csinálni. Még a 29M új LERX-formájával sem kellett volna megépíteni, csak simán hagyják ki a kopoltyút és a hozzá kellő bonyolult és nehéz mechanikát. Mehetett volna a helyére kerozin ahogy a MIG-29M-nél.Helló,
mind a 15 darab, amit 1992. tavaszán leszállított a gyár. Ezek a 9.13Sz gépek a fejlesztés egyik irányát képviselték:
9.12 -> 9.13 -> 9.13Sz
Mivel közben megszűnt körülöttük az ország, és leállt a gyártás, így a gyakorlatban sem speciális, a lehetőségeiket kihasználó kiképzés, sem fegyverzet nem volt rájuk a kilencvenes években. Ekkoriban egyetlen gyakorlati képességük annyi volt, hogy gyári új gépként repülhetőek voltak a kilencvenes években is. Ez lett a vesztük is, mert mire lejárt a hosszabbítható naptári üzemidejük, elfogyott a pénz és az akarat a nagyjavításra, így kettő kivételével ott rozsdásodtak el a repterek sarkaiban az ezredforduló után.
![]()
Mindössze kettő érte meg a tízes éveket. Egy Lipeckben kiképző gépként, egy meg Örményországban a helyi orosz légvédelmi század kötelékében.
![]()
Lényegében pont a legkomplexebb változtatást kéred számon rajtuk.Miért maradt ezeknél a kopoltyú? A 80-as évek közepén már meg volt nekik a kopoltyú nélküli 29-es nemhogy a 90-es években. Senki nem mondja nekem, hogy új gyártású gépek lévén olyan nagy dolog lett volna kopoltyú nélkül gyártani őket akkor, amikor új gerinccel meg tudták csinálni. Még a 29M új LERX-formájával sem kellett volna megépíteni, csak simán hagyják ki a kopoltyút és a hozzá kellő bonyolult és nehéz mechanikát. Mehetett volna a helyére kerozin ahogy a MIG-29M-nél.
Semmit nem kellett volna csinálni, csak az M beömlőit rárakni (ami kész volt), kivenni mindent ami a kopoltyúhoz kell és beépíteni oda a tartályokat. Nem kellett volna újraalkotni a merevítőbordák szerkezetét, csak berakni a kivett kopoltyúk (és minden hozzájuk tartozó részegység) helyére két tartályt. Ha nagyon olcsójánoskodnak, akkor nem integrált tartályokat használnak és akkor tényleg szinte semmit nem kell alakítani.Lényegében pont a legkomplexebb változtatást kéred számon rajtuk.
Gerinctartályt módosítani, új profilú LERX-et kialakítani semmi ahhoz képest, hogy a sárkányszerkezet lényegi részét képező levegőbeömlő rendszert utólag átfaragják.
A MiG-29M-nél más a beömlő, a szívócsatorna, hiányzik a kopoltyúk felöl a másodlagos légcsatorna, a kopoltyúvezérlés kompletten, de van egy tartály, annak csövezése kompletten kiépítve, meg ezek miatt máshogy vannak a merevítő bordák is.
Semmit nem kellett volna csinálni, csak az M beömlőit rárakni (ami kész volt), kivenni mindent ami a kopoltyúhoz kell és beépíteni oda a tartályokat. Nem kellett volna újraalkotni a merevítőbordák szerkezetét, csak berakni a kivett kopoltyúk (és minden hozzájuk tartozó részegység) helyére két tartályt. Ha nagyon olcsójánoskodnak, akkor nem integrált tartályokat használnak és akkor tényleg szinte semmit nem kell alakítani.
Rég látott MiG-29KR és KUBR gépek, melyek ezúttal a sarkörre települtek:
![]()
Истребители Северного флота выполнили задачи боевого дежурства в Арктической зоне - Новости Мурманска и области - ГТРК «Мурман»
Истребители Северного флота выполнили задачи боевого дежурства в Арктической зонеmurman.tv
Huhhú, vannak itt bajok ám ezzel a cikkel és annak eredetijével, már készül a szétszedős videóhttps://www.portfolio.hu/global/202...u-gyartasat-poroljak-le-johet-a-mig-35-751747
"A MiG-35 vadászrepülőgép, amely korábban kevés jövőt ígért, most újra reflektorfénybe került. Az orosz légierő 2025-től nagyszabású gyártást tervez, amit elsősorban az ukrajnai háború következtében fellépő igények indokolnak - írta meg a Breaking Defense."

A működés biztosítása érdekében a fórum alapvető, illetve opcionális sütiket használ..