MiG-29 / MiG-35 Fulcrum (Mikojan-Gurjevics)

Rég látott MiG-29KR és KUBR gépek, melyek ezúttal a sarkörre települtek:

Helló,

egyébként ez az anya repülőterük, így nem települtek sehova. :) De jó videó.
 
A múltkor írtam, hogy a MiG-29Sz tudott R-77 rakétát alkalmazni
Helló,

mind a 15 darab, amit 1992. tavaszán leszállított a gyár. Ezek a 9.13Sz gépek a fejlesztés egyik irányát képviselték:
9.12 -> 9.13 -> 9.13Sz

Mivel közben megszűnt körülöttük az ország, és leállt a gyártás, így a gyakorlatban sem speciális, a lehetőségeiket kihasználó kiképzés, sem fegyverzet nem volt rájuk a kilencvenes években. Ekkoriban egyetlen gyakorlati képességük annyi volt, hogy gyári új gépként repülhetőek voltak a kilencvenes években is. Ez lett a vesztük is, mert mire lejárt a hosszabbítható naptári üzemidejük, elfogyott a pénz és az akarat a nagyjavításra, így kettő kivételével ott rozsdásodtak el a repterek sarkaiban az ezredforduló után.

s01.jpg


Mindössze kettő érte meg a tízes éveket. Egy Lipeckben kiképző gépként, egy meg Örményországban a helyi orosz légvédelmi század kötelékében.

S03.jpg
 
Helló,

mind a 15 darab, amit 1992. tavaszán leszállított a gyár. Ezek a 9.13Sz gépek a fejlesztés egyik irányát képviselték:
9.12 -> 9.13 -> 9.13Sz

Mivel közben megszűnt körülöttük az ország, és leállt a gyártás, így a gyakorlatban sem speciális, a lehetőségeiket kihasználó kiképzés, sem fegyverzet nem volt rájuk a kilencvenes években. Ekkoriban egyetlen gyakorlati képességük annyi volt, hogy gyári új gépként repülhetőek voltak a kilencvenes években is. Ez lett a vesztük is, mert mire lejárt a hosszabbítható naptári üzemidejük, elfogyott a pénz és az akarat a nagyjavításra, így kettő kivételével ott rozsdásodtak el a repterek sarkaiban az ezredforduló után.

s01.jpg


Mindössze kettő érte meg a tízes éveket. Egy Lipeckben kiképző gépként, egy meg Örményországban a helyi orosz légvédelmi század kötelékében.

S03.jpg
Miért maradt ezeknél a kopoltyú? A 80-as évek közepén már meg volt nekik a kopoltyú nélküli 29-es nemhogy a 90-es években. Senki nem mondja nekem, hogy új gyártású gépek lévén olyan nagy dolog lett volna kopoltyú nélkül gyártani őket akkor, amikor új gerinccel meg tudták csinálni. Még a 29M új LERX-formájával sem kellett volna megépíteni, csak simán hagyják ki a kopoltyút és a hozzá kellő bonyolult és nehéz mechanikát. Mehetett volna a helyére kerozin ahogy a MIG-29M-nél.
 
Miért maradt ezeknél a kopoltyú? A 80-as évek közepén már meg volt nekik a kopoltyú nélküli 29-es nemhogy a 90-es években. Senki nem mondja nekem, hogy új gyártású gépek lévén olyan nagy dolog lett volna kopoltyú nélkül gyártani őket akkor, amikor új gerinccel meg tudták csinálni. Még a 29M új LERX-formájával sem kellett volna megépíteni, csak simán hagyják ki a kopoltyút és a hozzá kellő bonyolult és nehéz mechanikát. Mehetett volna a helyére kerozin ahogy a MIG-29M-nél.
Lényegében pont a legkomplexebb változtatást kéred számon rajtuk.

Gerinctartályt módosítani, új profilú LERX-et kialakítani semmi ahhoz képest, hogy a sárkányszerkezet lényegi részét képező levegőbeömlő rendszert utólag átfaragják.
A MiG-29M-nél más a beömlő, a szívócsatorna, hiányzik a kopoltyúk felöl a másodlagos légcsatorna, a kopoltyúvezérlés kompletten, de van egy tartály, annak csövezése kompletten kiépítve, meg ezek miatt máshogy vannak a merevítő bordák is.
 
Lényegében pont a legkomplexebb változtatást kéred számon rajtuk.

Gerinctartályt módosítani, új profilú LERX-et kialakítani semmi ahhoz képest, hogy a sárkányszerkezet lényegi részét képező levegőbeömlő rendszert utólag átfaragják.
A MiG-29M-nél más a beömlő, a szívócsatorna, hiányzik a kopoltyúk felöl a másodlagos légcsatorna, a kopoltyúvezérlés kompletten, de van egy tartály, annak csövezése kompletten kiépítve, meg ezek miatt máshogy vannak a merevítő bordák is.
Semmit nem kellett volna csinálni, csak az M beömlőit rárakni (ami kész volt), kivenni mindent ami a kopoltyúhoz kell és beépíteni oda a tartályokat. Nem kellett volna újraalkotni a merevítőbordák szerkezetét, csak berakni a kivett kopoltyúk (és minden hozzájuk tartozó részegység) helyére két tartályt. Ha nagyon olcsójánoskodnak, akkor nem integrált tartályokat használnak és akkor tényleg szinte semmit nem kell alakítani.
 
Semmit nem kellett volna csinálni, csak az M beömlőit rárakni (ami kész volt), kivenni mindent ami a kopoltyúhoz kell és beépíteni oda a tartályokat. Nem kellett volna újraalkotni a merevítőbordák szerkezetét, csak berakni a kivett kopoltyúk (és minden hozzájuk tartozó részegység) helyére két tartályt. Ha nagyon olcsójánoskodnak, akkor nem integrált tartályokat használnak és akkor tényleg szinte semmit nem kell alakítani.

Mérnök úr, kérem...
 
To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.
Egerekre "vadásztam" délelőtt a repcében és pont a fejem felett repült át a Szerb légierő MiG-29-ese, észanyugat felé, vagyis felétek.
 
Rég látott MiG-29KR és KUBR gépek, melyek ezúttal a sarkörre települtek:

 
Itt a valaha volt egyik legjobb Farnborough, az 1992-es távozónapja.
MiG-29M 9.15 kötelékben startol egy gyári 9.13-assal, vagy épp a dinamikus programról akkor még a britek által letiltott Szu-27M repül haza egy MiG-31-es társaságban. És persze a Tu-22M3-as se piskóta.

To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.

Sajnos a hang vagy 10 másodpercet csúszik és ez nekem kicsit zavaró.
 
https://www.portfolio.hu/global/202...u-gyartasat-poroljak-le-johet-a-mig-35-751747
"A MiG-35 vadászrepülőgép, amely korábban kevés jövőt ígért, most újra reflektorfénybe került. Az orosz légierő 2025-től nagyszabású gyártást tervez, amit elsősorban az ukrajnai háború következtében fellépő igények indokolnak - írta meg a Breaking Defense."
Huhhú, vannak itt bajok ám ezzel a cikkel és annak eredetijével, már készül a szétszedős videó :hadonaszos:
 
Szvsz bullshit.. Oroszországnak nem kell egy régi 4+ gen, kisebb hatótávolságú és fegyverterhelésű repülőgép mint a Szu-35/57.. Ja és ne felejstük el, hogy a vadászok, vadászbombázók már nagy hatótávolságú rakétákat kell hordozzanak. Ez sincs a 29-esnek, ahogy sorozatban gyártott PESA/AESA radar..
 
Kelleni biztosan nem kell nekik semmilyen 29-es ez tökéletesen látszik az elmúlt 10 évből. Ellenben nagyon úgy néz ki, hogy rákényszerülnek, mert az UAC nem tud elég Szuhojt gyártani.
 
  • Hűha
Reactions: endre