Tehát nem volt.Lett volna pld a Sapsan, ami a Damocles licence, oroszosítva de nem tudták megfelelő minőségben gyártani, ezért elálltak a sorozatgyártástól, (ahogy olvastam),
Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.
Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.
Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.
Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.
--- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---
A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!
Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz
Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.
Tehát nem volt.Lett volna pld a Sapsan, ami a Damocles licence, oroszosítva de nem tudták megfelelő minőségben gyártani, ezért elálltak a sorozatgyártástól, (ahogy olvastam),
Tudni tudott, csak rakéta nem volt.A múltkor írtam, hogy a MiG-29Sz tudott R-77 rakétát alkalmazni
Tudni tudott, csak rakéta nem volt.
Helló,Rég látott MiG-29KR és KUBR gépek, melyek ezúttal a sarkörre települtek:
![]()
Истребители Северного флота выполнили задачи боевого дежурства в Арктической зоне - Новости Мурманска и области - ГТРК «Мурман»
Истребители Северного флота выполнили задачи боевого дежурства в Арктической зонеmurman.tv
Helló,A múltkor írtam, hogy a MiG-29Sz tudott R-77 rakétát alkalmazni
Miért maradt ezeknél a kopoltyú? A 80-as évek közepén már meg volt nekik a kopoltyú nélküli 29-es nemhogy a 90-es években. Senki nem mondja nekem, hogy új gyártású gépek lévén olyan nagy dolog lett volna kopoltyú nélkül gyártani őket akkor, amikor új gerinccel meg tudták csinálni. Még a 29M új LERX-formájával sem kellett volna megépíteni, csak simán hagyják ki a kopoltyút és a hozzá kellő bonyolult és nehéz mechanikát. Mehetett volna a helyére kerozin ahogy a MIG-29M-nél.Helló,
mind a 15 darab, amit 1992. tavaszán leszállított a gyár. Ezek a 9.13Sz gépek a fejlesztés egyik irányát képviselték:
9.12 -> 9.13 -> 9.13Sz
Mivel közben megszűnt körülöttük az ország, és leállt a gyártás, így a gyakorlatban sem speciális, a lehetőségeiket kihasználó kiképzés, sem fegyverzet nem volt rájuk a kilencvenes években. Ekkoriban egyetlen gyakorlati képességük annyi volt, hogy gyári új gépként repülhetőek voltak a kilencvenes években is. Ez lett a vesztük is, mert mire lejárt a hosszabbítható naptári üzemidejük, elfogyott a pénz és az akarat a nagyjavításra, így kettő kivételével ott rozsdásodtak el a repterek sarkaiban az ezredforduló után.
![]()
Mindössze kettő érte meg a tízes éveket. Egy Lipeckben kiképző gépként, egy meg Örményországban a helyi orosz légvédelmi század kötelékében.
![]()
Lényegében pont a legkomplexebb változtatást kéred számon rajtuk.Miért maradt ezeknél a kopoltyú? A 80-as évek közepén már meg volt nekik a kopoltyú nélküli 29-es nemhogy a 90-es években. Senki nem mondja nekem, hogy új gyártású gépek lévén olyan nagy dolog lett volna kopoltyú nélkül gyártani őket akkor, amikor új gerinccel meg tudták csinálni. Még a 29M új LERX-formájával sem kellett volna megépíteni, csak simán hagyják ki a kopoltyút és a hozzá kellő bonyolult és nehéz mechanikát. Mehetett volna a helyére kerozin ahogy a MIG-29M-nél.
Semmit nem kellett volna csinálni, csak az M beömlőit rárakni (ami kész volt), kivenni mindent ami a kopoltyúhoz kell és beépíteni oda a tartályokat. Nem kellett volna újraalkotni a merevítőbordák szerkezetét, csak berakni a kivett kopoltyúk (és minden hozzájuk tartozó részegység) helyére két tartályt. Ha nagyon olcsójánoskodnak, akkor nem integrált tartályokat használnak és akkor tényleg szinte semmit nem kell alakítani.Lényegében pont a legkomplexebb változtatást kéred számon rajtuk.
Gerinctartályt módosítani, új profilú LERX-et kialakítani semmi ahhoz képest, hogy a sárkányszerkezet lényegi részét képező levegőbeömlő rendszert utólag átfaragják.
A MiG-29M-nél más a beömlő, a szívócsatorna, hiányzik a kopoltyúk felöl a másodlagos légcsatorna, a kopoltyúvezérlés kompletten, de van egy tartály, annak csövezése kompletten kiépítve, meg ezek miatt máshogy vannak a merevítő bordák is.
Semmit nem kellett volna csinálni, csak az M beömlőit rárakni (ami kész volt), kivenni mindent ami a kopoltyúhoz kell és beépíteni oda a tartályokat. Nem kellett volna újraalkotni a merevítőbordák szerkezetét, csak berakni a kivett kopoltyúk (és minden hozzájuk tartozó részegység) helyére két tartályt. Ha nagyon olcsójánoskodnak, akkor nem integrált tartályokat használnak és akkor tényleg szinte semmit nem kell alakítani.
A működés biztosítása érdekében a fórum alapvető, illetve opcionális sütiket használ..