MiG-29 / MiG-35 Fulcrum (Mikojan-Gurjevics)

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

Allesmor Obranna

Well-Known Member
2010. április 30.
13 968
68 197
113

Galcom

Well-Known Member
2010. július 2.
985
3 518
93
Rég látott MiG-29KR és KUBR gépek, melyek ezúttal a sarkörre települtek:

Helló,

egyébként ez az anya repülőterük, így nem települtek sehova. :) De jó videó.
 

Galcom

Well-Known Member
2010. július 2.
985
3 518
93
A múltkor írtam, hogy a MiG-29Sz tudott R-77 rakétát alkalmazni
Helló,

mind a 15 darab, amit 1992. tavaszán leszállított a gyár. Ezek a 9.13Sz gépek a fejlesztés egyik irányát képviselték:
9.12 -> 9.13 -> 9.13Sz

Mivel közben megszűnt körülöttük az ország, és leállt a gyártás, így a gyakorlatban sem speciális, a lehetőségeiket kihasználó kiképzés, sem fegyverzet nem volt rájuk a kilencvenes években. Ekkoriban egyetlen gyakorlati képességük annyi volt, hogy gyári új gépként repülhetőek voltak a kilencvenes években is. Ez lett a vesztük is, mert mire lejárt a hosszabbítható naptári üzemidejük, elfogyott a pénz és az akarat a nagyjavításra, így kettő kivételével ott rozsdásodtak el a repterek sarkaiban az ezredforduló után.

s01.jpg


Mindössze kettő érte meg a tízes éveket. Egy Lipeckben kiképző gépként, egy meg Örményországban a helyi orosz légvédelmi század kötelékében.

S03.jpg
 

dudi

Well-Known Member
2010. április 18.
51 509
86 763
113
Helló,

mind a 15 darab, amit 1992. tavaszán leszállított a gyár. Ezek a 9.13Sz gépek a fejlesztés egyik irányát képviselték:
9.12 -> 9.13 -> 9.13Sz

Mivel közben megszűnt körülöttük az ország, és leállt a gyártás, így a gyakorlatban sem speciális, a lehetőségeiket kihasználó kiképzés, sem fegyverzet nem volt rájuk a kilencvenes években. Ekkoriban egyetlen gyakorlati képességük annyi volt, hogy gyári új gépként repülhetőek voltak a kilencvenes években is. Ez lett a vesztük is, mert mire lejárt a hosszabbítható naptári üzemidejük, elfogyott a pénz és az akarat a nagyjavításra, így kettő kivételével ott rozsdásodtak el a repterek sarkaiban az ezredforduló után.

s01.jpg


Mindössze kettő érte meg a tízes éveket. Egy Lipeckben kiképző gépként, egy meg Örményországban a helyi orosz légvédelmi század kötelékében.

S03.jpg
Miért maradt ezeknél a kopoltyú? A 80-as évek közepén már meg volt nekik a kopoltyú nélküli 29-es nemhogy a 90-es években. Senki nem mondja nekem, hogy új gyártású gépek lévén olyan nagy dolog lett volna kopoltyú nélkül gyártani őket akkor, amikor új gerinccel meg tudták csinálni. Még a 29M új LERX-formájával sem kellett volna megépíteni, csak simán hagyják ki a kopoltyút és a hozzá kellő bonyolult és nehéz mechanikát. Mehetett volna a helyére kerozin ahogy a MIG-29M-nél.
 

Allesmor Obranna

Well-Known Member
2010. április 30.
13 968
68 197
113
Miért maradt ezeknél a kopoltyú? A 80-as évek közepén már meg volt nekik a kopoltyú nélküli 29-es nemhogy a 90-es években. Senki nem mondja nekem, hogy új gyártású gépek lévén olyan nagy dolog lett volna kopoltyú nélkül gyártani őket akkor, amikor új gerinccel meg tudták csinálni. Még a 29M új LERX-formájával sem kellett volna megépíteni, csak simán hagyják ki a kopoltyút és a hozzá kellő bonyolult és nehéz mechanikát. Mehetett volna a helyére kerozin ahogy a MIG-29M-nél.
Lényegében pont a legkomplexebb változtatást kéred számon rajtuk.

Gerinctartályt módosítani, új profilú LERX-et kialakítani semmi ahhoz képest, hogy a sárkányszerkezet lényegi részét képező levegőbeömlő rendszert utólag átfaragják.
A MiG-29M-nél más a beömlő, a szívócsatorna, hiányzik a kopoltyúk felöl a másodlagos légcsatorna, a kopoltyúvezérlés kompletten, de van egy tartály, annak csövezése kompletten kiépítve, meg ezek miatt máshogy vannak a merevítő bordák is.
 

dudi

Well-Known Member
2010. április 18.
51 509
86 763
113
Lényegében pont a legkomplexebb változtatást kéred számon rajtuk.

Gerinctartályt módosítani, új profilú LERX-et kialakítani semmi ahhoz képest, hogy a sárkányszerkezet lényegi részét képező levegőbeömlő rendszert utólag átfaragják.
A MiG-29M-nél más a beömlő, a szívócsatorna, hiányzik a kopoltyúk felöl a másodlagos légcsatorna, a kopoltyúvezérlés kompletten, de van egy tartály, annak csövezése kompletten kiépítve, meg ezek miatt máshogy vannak a merevítő bordák is.
Semmit nem kellett volna csinálni, csak az M beömlőit rárakni (ami kész volt), kivenni mindent ami a kopoltyúhoz kell és beépíteni oda a tartályokat. Nem kellett volna újraalkotni a merevítőbordák szerkezetét, csak berakni a kivett kopoltyúk (és minden hozzájuk tartozó részegység) helyére két tartályt. Ha nagyon olcsójánoskodnak, akkor nem integrált tartályokat használnak és akkor tényleg szinte semmit nem kell alakítani.
 

borisz

Well-Known Member
2012. május 25.
8 996
12 890
113
Semmit nem kellett volna csinálni, csak az M beömlőit rárakni (ami kész volt), kivenni mindent ami a kopoltyúhoz kell és beépíteni oda a tartályokat. Nem kellett volna újraalkotni a merevítőbordák szerkezetét, csak berakni a kivett kopoltyúk (és minden hozzájuk tartozó részegység) helyére két tartályt. Ha nagyon olcsójánoskodnak, akkor nem integrált tartályokat használnak és akkor tényleg szinte semmit nem kell alakítani.

Mérnök úr, kérem...