MiG-29 / MiG-35 Fulcrum (Mikojan-Gurjevics)

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

Allesmor Obranna

Well-Known Member
2010. április 30.
13 830
67 200
113
Csakhogy a hinduk kaptak MiG27est,és szerintük is szar volt.....De ami azt illeti,az orosz értékelés is az volt a MiG27Krol,hogy egy nehezen kezelhető,elégtelen teljesitményű,pocsék megbizhatóságú,és szar harcászati mutatókkal rendelkező gép.A digitális "csudálatos" célzórendszerével az élen.....
Hinduk se habókbol integráltak Elta célzó,zavaró és felderitő podokat az orosz gépeikre.Orosz "csudijó" légharcrakétákrol is olyan jó véleménnyel vannak,mint anno az irakiak-nem véletlen rendelték meg az Eltátol a Derby és a Mica integrációját az orosz gépeikre (meg is tortént),csak az orosz tiltakozásra álltak el a rendszerbeállitástol.
Angolában a 90es években exSADF pilóták repültek MiG23BN és Su22 gépeken zsoldosként.Su22t tartották jobbnak-de a Mirege F1AZ gépektől szerintük mindkettő nagyon elmarad.
Ezt erősíti egy hazánkban, Kunmadarason állomásozott szovjet hajózó, illetve hajózók személyes véleménye is.
Néhány személyes minta az kisminta ugyan, bár mindegyikük repülte az alakulat Szu-17M4-eseit és az őket váltó különféle MiG-27 variánsokat, mert abból több is volt nálunk.
Összességében egyik MiG-27-est se tartották olyan jó repülőgének, illetve en bloc fegyverrendszernek, mint a régebbi Szu-17M4-eseket, hiába voltak elvileg a 27-esek modernebb típusként tartva a szovjet Front Légierőben.
A repülési tulajdonságai pilótaszemmel rosszabbak voltak, a rendszerei meg egyrészt bonyolultabbak, másrészt kevésbé megbízhatóak, mint a Szuhojé.
 

Allesmor Obranna

Well-Known Member
2010. április 30.
13 830
67 200
113
És igen, a 9.15-ös MiG-29M lett volna a MiG-27-esek váltótípusa, ami mind a fegyverzet, mind a harcérték (a precíziós csapásmérő potenciál mellett teljesértékű front-harcászati vadászrepülőgép lett volna, lényegében mindenben fdlülmúlva a 9.12-es és 9.13-as variánsokat) tekintetében egy új szintre emelte volna a Front Légierő képességeit és lehetőségeit.
 

Negan

Well-Known Member
2019. november 30.
19 858
34 749
113
És igen, a 9.15-ös MiG-29M lett volna a MiG-27-esek váltótípusa, ami mind a fegyverzet, mind a harcérték (a precíziós csapásmérő potenciál mellett teljesértékű front-harcászati vadászrepülőgép lett volna, lényegében mindenben fdlülmúlva a 9.12-es és 9.13-as variánsokat) tekintetében egy új szintre emelte volna a Front Légierő képességeit és lehetőségeit.
De ha nincs a HH vége,akkor a MiG29Mnek egy jóval korábban sorozatgyártásba kerülő EF2000 (eredetileg Jager90),meg Rafale gépekkel kellet volna szembe néznie.Plusz akkor sok gépet nem kidobnak,hanem modernizálnak.És előbb került volna sorozatgyártásra a jenk 5G generáció is.
Szerintem az 50es évek vége óta mindenki,köztük az oroszok is egy folyamatossan bővülö leszakadásba került a jenki repiprhoz képest.Ezen most talán majd a kinaika változtathatnak-majd meglátjuk.
 

arbalest

Well-Known Member
2011. január 11.
8 661
18 896
113
De ha nincs a HH vége,akkor a MiG29Mnek egy jóval korábban sorozatgyártásba kerülő EF2000 (eredetileg Jager90),meg Rafale gépekkel kellet volna szembe néznie.Plusz akkor sok gépet nem kidobnak,hanem modernizálnak.És előbb került volna sorozatgyártásra a jenk 5G generáció is.
Szerintem az 50es évek vége óta mindenki,köztük az oroszok is egy folyamatossan bővülö leszakadásba került a jenki repiprhoz képest.Ezen most talán majd a kinaika változtathatnak-majd meglátjuk.
Az EF az inkább Szu-27/F-15 kategória.
Ebben a hipotetikus érában, ahol a Szu változatlan tempóval kihúz még 10 évet, már repült volna az 5. gen prototípus is, talán a korai szériá gépek, részleges képességekkel (mint a 9.12-13 és Szu-27P). Tobábbra is közel 10 év csúszásban az USÁ-hoz képest (legalább, lásd az F-15/16/18 vs Mig-29/Szu-27 relációt). Euröpával szemben viszont szerintem megőrizték volna az előnyüket.
 

bel

Well-Known Member
2020. augusztus 24.
1 966
4 836
113
De ha nincs a HH vége,akkor a MiG29Mnek egy jóval korábban sorozatgyártásba kerülő EF2000 (eredetileg Jager90),meg Rafale gépekkel kellet volna szembe néznie.Plusz akkor sok gépet nem kidobnak,hanem modernizálnak.És előbb került volna sorozatgyártásra a jenk 5G generáció is.
Szerintem az 50es évek vége óta mindenki,köztük az oroszok is egy folyamatossan bővülö leszakadásba került a jenki repiprhoz képest.Ezen most talán majd a kinaika változtathatnak-majd meglátjuk.
Szia,

Igen, egyet ertek - de szerintem pont a MIG-29 egy olyan gep volt, aminel egy szuk tartomanyban sikerult jelentos elorelepest tenni a szovjet szinten belul, amivel ha nem is felzarkoztak a nyugathoz, de legalabb "tartottak a tavolsagot" a lemaradasban.
 

Negan

Well-Known Member
2019. november 30.
19 858
34 749
113
Az EF az inkább Szu-27/F-15 kategória.
Ebben a hipotetikus érában, ahol a Szu változatlan tempóval kihúz még 10 évet, már repült volna az 5. gen prototípus is, talán a korai szériá gépek, részleges képességekkel (mint a 9.12-13 és Szu-27P). Tobábbra is közel 10 év csúszásban az USÁ-hoz képest (legalább, lásd az F-15/16/18 vs Mig-29/Szu-27 relációt). Euröpával szemben viszont szerintem megőrizték volna az előnyüket.
Köztes kategória.A cél egy az F15nél kisebb,de annak tulajdonságaival biró gép létrehozása volt.
Az a gép az eredetileg tervezett 90es sorozatgyártással a 90es évek királya lehetett volna.
De ma már elavult,mint minden 4G gép.
Szia,

Igen, egyet ertek - de szerintem pont a MIG-29 egy olyan gep volt, aminel egy szuk tartomanyban sikerult jelentos elorelepest tenni a szovjet szinten belul, amivel ha nem is felzarkoztak a nyugathoz, de legalabb "tartottak a tavolsagot" a lemaradasban.
Egy szűk tartományban a szovjetek mindig is tudtak kiválót alkotni-csak rendre elkésve.
MiG21 az F104re adott válasz volt.És egy szűk tartományban le is főzte az F104est.De mire megjelent,a jenki átállt az F4re.Erre jött vállaszul a MiG23.De mire a MiG23ML tényleg elérte,egy szűk tartományban felül is múlta az F4E gépet,addigra már a jenki a tinédzser sorozatnál tartott.(én az F4et tartom az első multi-role gépnek)
Szerintem a francik haladtak párhuzamosan az oroszokkal.És szerintem azonos időszakban a franci gépek voltak a jobbak.Fo a nagyokhoz képest kicsisége,és pénztelensége miatt folyton húzódtak a fejlesztéseik,
Angolok még jobb példa.Papiron nagyon modern gépeket csináltak,de pénzük már semmire nem volt.
 

Allesmor Obranna

Well-Known Member
2010. április 30.
13 830
67 200
113
De ha nincs a HH vége,akkor a MiG29Mnek egy jóval korábban sorozatgyártásba kerülő EF2000 (eredetileg Jager90),meg Rafale gépekkel kellet volna szembe néznie.Plusz akkor sok gépet nem kidobnak,hanem modernizálnak.És előbb került volna sorozatgyártásra a jenk 5G generáció is.
Szerintem az 50es évek vége óta mindenki,köztük az oroszok is egy folyamatossan bővülö leszakadásba került a jenki repiprhoz képest.Ezen most talán majd a kinaika változtathatnak-majd meglátjuk.
Igen, az látszik, hogy a Hidegháború vége látványosan befékezte mind a Eurofighter, mind pedig a Rafale programokat.
Konkrétan a politikusok örültek, de legalábbis nyiltan hangoztatták, hogy ezek szükségszerűsége rendre kétségessé vált és egyátalán nem a technológia volt a szűk keresztmetszet.
 

Allesmor Obranna

Well-Known Member
2010. április 30.
13 830
67 200
113
A MiG-29M, mint egységesített Front Légierő harcászati többfeladatú vadászrepülőgép platform európai megjelenése (és esetleges VSz-beli ecportja) egybeesett volna a Szu-27-esek európai elterjedésével, valamint az R-77-esekkel.
Ebben a rendszerszintű kontextusban kell nézni azt, hogy vajon a 90-es évek közepén megjelenő EF és Rafale gépekkel párhuzamosan a Patriot is elterjedt volna időben, vagy a zömében Hawk-ok által lefedett európai NATO légtérben kellett volna a 9.15-ösöknek a célba juttatni a fegyverzetüket?
Úgy, hogy R-77-esekkel, illetve külön Szu-27-es, netán Szu-27M kísérettel is rendelkeznek?
Ne feledjük, hogy mind a MiG-29M, mind pedig a Szu-27M levegőben utántölthető volt, így már nem a 70-es, 80-as évek szovjet repülő harcászatával kellett volna a NATO-nak számolnia.
 

fip7

Well-Known Member
2011. november 9.
19 392
61 118
113
A MiG-29M, mint egységesített Front Légierő harcászati többfeladatú vadászrepülőgép platform európai megjelenése (és esetleges VSz-beli ecportja) egybeesett volna a Szu-27-esek európai elterjedésével, valamint az R-77-esekkel.
Ebben a rendszerszintű kontextusban kell nézni azt, hogy vajon a 90-es évek közepén megjelenő EF és Rafale gépekkel párhuzamosan a Patriot is elterjedt volna időben, vagy a zömében Hawk-ok által lefedett európai NATO légtérben kellett volna a 9.15-ösöknek a célba juttatni a fegyverzetüket?
Úgy, hogy R-77-esekkel, illetve külön Szu-27-es, netán Szu-27M kísérettel is rendelkeznek?
Ne feledjük, hogy mind a MiG-29M, mind pedig a Szu-27M levegőben utántölthető volt, így már nem a 70-es, 80-as évek szovjet repülő harcászatával kellett volna a NATO-nak számolnia.

És ha jól emlékszem az R-77-el párhuzamosan jöttek volna a PESA radarok is.
Ezen a téren a nyugat le volt maradva. A Rafinak PESA lett, de pl. az EF radartechnikában azért le volt maradva az oroszoktól.
E mellet ugye ott volt az R-37-es rakéta is, amit már akkoriban is terveztek a Szu-27M-re rakni, de pénz hiány miatt ebből se lett semmi.
A kitart a lendület akkor a 90's évek közepén már Szu-27M lett volna orosz oldalon PESA radarral +R-73M/R-77/R37 kombinációval.
Ehhez az EF meg a Rafi nagyon kevés lett volna, ahogyan az F-15C+AIM120-as is.
Itt a Raptor billentette volna vissza a mérleg nyelvét az USA oldalra.

A MIG-29M és a későbbi SZMT modernizációk alapján, lehetett volna PESA radar is.
És akkor MIG-29M+PESA+R-73/R-77 lett volna a légi fegyverzet.
Ahogyan a Patriot miatt mind a MIG-29 mind a Szu-27 esetén megjelent a KH-31-es ARM rakéta is, aminek 100+km-es hatótávolsága volt.
A keleti oldalon is nagyon komoly fejlődési pályát tört meg a HH vége.
 

Negan

Well-Known Member
2019. november 30.
19 858
34 749
113
A MiG-29M, mint egységesített Front Légierő harcászati többfeladatú vadászrepülőgép platform európai megjelenése (és esetleges VSz-beli ecportja) egybeesett volna a Szu-27-esek európai elterjedésével, valamint az R-77-esekkel.
Ebben a rendszerszintű kontextusban kell nézni azt, hogy vajon a 90-es évek közepén megjelenő EF és Rafale gépekkel párhuzamosan a Patriot is elterjedt volna időben, vagy a zömében Hawk-ok által lefedett európai NATO légtérben kellett volna a 9.15-ösöknek a célba juttatni a fegyverzetüket?
Úgy, hogy R-77-esekkel, illetve külön Szu-27-es, netán Szu-27M kísérettel is rendelkeznek?
Ne feledjük, hogy mind a MiG-29M, mind pedig a Szu-27M levegőben utántölthető volt, így már nem a 70-es, 80-as évek szovjet repülő harcászatával kellett volna a NATO-nak számolnia.
De éppen ezért fejlesztette az USA az 5G gépeket.Mert a szovjetorosz légierő és légvédelem is új minőségi szintre lépve megingatták volna a tinédzser széria fölényét.
Arrol se szabad megfeledkezni,hogy addigra nyugaton terjedt volna az AMRAAM és a Mica.Megjelent a Derby,befejeződött volna a dél afrikai AAM programsor (Marlin AMRAAM kategóriás,LRAAM meg 300km hatótávot ért el próbalövészeteken).És a légvédelmi fejlesztések is beindultak.HUMRAAM el is készült,Mica és a búr rakétákat is tervezték légvédelmi rendszerbe.Elkészült az ADATS,amit közvetlen többcélú kisérő rendszer volt (illetve Kanadában még szolgál,tehát van).Csöves légvédelem is fejlődött,megjelent az AHEAD,3P,Otomatic,amik elterjedtek volna a 90es években a dronok és a szovjetorosz légierő erősödése hatására.
Szóval a MiG29M egy durván felkeményedő nyugati légvédelemmel,és legalább saját szintjén lévő,de inkább jobb 4G gépekkel,bvr fegyverezttel és a megjelenő 5G gépekkel találta volna magát szembe.
De ezt az oroszok tudták is.MiG ezért is vágott bele a MiG1.44 fejlesztésébe.
 

Allesmor Obranna

Well-Known Member
2010. április 30.
13 830
67 200
113
A MIG-29M és a későbbi SZMT modernizációk alapján, lehetett volna PESA radar is.
Sanszos, hogyha rendszeresítik a MiG-29M-et, akkor a korábbi MiG-21-es és MiG-23-as családhoz hasonlóan itt se nyúltak volna vissza a korábbi 9.12-es, vagy 9.13-as gèpekhez. Nem lett volna MiG-29SzMT, mert ez valójàban egy 90-es évek végi kényszerprojekt volt.
Részben a 9.15-ös avionikájának átmentését jelentette, amit a további megrendelések hiányában a már meglévő, de utólag elhibázott koncepciójúnak, illetve kezdetlegesnek ítélt, de mégis nagy számban sorozatgyártott korábbi platformokba kívántak továbbörőkíteni.
Ha jobban belegondolunk, akkor a MiG-29SzMT tulajdonképpen olyasmi, mint a MiG-21-93, vagy ami a MiG-23-98 lett volna.
De ezek már a Szovjetúnió utáni programok voltak.

Ha nem ért volna véget a Hidegháború (és nincs Csernobil, illetve az Afganisztáni háború győzelemmel, illetve befagyással ér véget még valamikor 1984-85 körül) akkor a Szovjetúnió gőzerővel továbblép a MiG-29M, MiG-31M, Szu-27M, majd a MiG 1.44 platformok felé.
Jut eszembe, az R-37-es az a MiG-31M fegyverzete lett volna, a Szu-27M-hez más volt tervben.