Hopsz... Akkor mit használtak eddig? Beépítettet vagy kínait/iránit? Targeting pod szinte annyi van a világon, mint a tarka kutya.Meg nem jött ki olyan ami alkalmas lenne a sorozatgyártásra.
Hopsz... Akkor mit használtak eddig? Beépítettet vagy kínait/iránit? Targeting pod szinte annyi van a világon, mint a tarka kutya.Meg nem jött ki olyan ami alkalmas lenne a sorozatgyártásra.
Semmit. A csapásmérő gépeknek volt beépített lézeres célmegjelölő berendezésük.Hopsz... Akkor mit használtak eddig? Beépítettet vagy kínait/iránit? Targeting pod szinte annyi van a világon, mint a tarka kutya.
Ezt erősíti egy hazánkban, Kunmadarason állomásozott szovjet hajózó, illetve hajózók személyes véleménye is.Csakhogy a hinduk kaptak MiG27est,és szerintük is szar volt.....De ami azt illeti,az orosz értékelés is az volt a MiG27Krol,hogy egy nehezen kezelhető,elégtelen teljesitményű,pocsék megbizhatóságú,és szar harcászati mutatókkal rendelkező gép.A digitális "csudálatos" célzórendszerével az élen.....
Hinduk se habókbol integráltak Elta célzó,zavaró és felderitő podokat az orosz gépeikre.Orosz "csudijó" légharcrakétákrol is olyan jó véleménnyel vannak,mint anno az irakiak-nem véletlen rendelték meg az Eltátol a Derby és a Mica integrációját az orosz gépeikre (meg is tortént),csak az orosz tiltakozásra álltak el a rendszerbeállitástol.
Angolában a 90es években exSADF pilóták repültek MiG23BN és Su22 gépeken zsoldosként.Su22t tartották jobbnak-de a Mirege F1AZ gépektől szerintük mindkettő nagyon elmarad.
De ha nincs a HH vége,akkor a MiG29Mnek egy jóval korábban sorozatgyártásba kerülő EF2000 (eredetileg Jager90),meg Rafale gépekkel kellet volna szembe néznie.Plusz akkor sok gépet nem kidobnak,hanem modernizálnak.És előbb került volna sorozatgyártásra a jenk 5G generáció is.És igen, a 9.15-ös MiG-29M lett volna a MiG-27-esek váltótípusa, ami mind a fegyverzet, mind a harcérték (a precíziós csapásmérő potenciál mellett teljesértékű front-harcászati vadászrepülőgép lett volna, lényegében mindenben fdlülmúlva a 9.12-es és 9.13-as variánsokat) tekintetében egy új szintre emelte volna a Front Légierő képességeit és lehetőségeit.
Az EF az inkább Szu-27/F-15 kategória.De ha nincs a HH vége,akkor a MiG29Mnek egy jóval korábban sorozatgyártásba kerülő EF2000 (eredetileg Jager90),meg Rafale gépekkel kellet volna szembe néznie.Plusz akkor sok gépet nem kidobnak,hanem modernizálnak.És előbb került volna sorozatgyártásra a jenk 5G generáció is.
Szerintem az 50es évek vége óta mindenki,köztük az oroszok is egy folyamatossan bővülö leszakadásba került a jenki repiprhoz képest.Ezen most talán majd a kinaika változtathatnak-majd meglátjuk.
Szia,De ha nincs a HH vége,akkor a MiG29Mnek egy jóval korábban sorozatgyártásba kerülő EF2000 (eredetileg Jager90),meg Rafale gépekkel kellet volna szembe néznie.Plusz akkor sok gépet nem kidobnak,hanem modernizálnak.És előbb került volna sorozatgyártásra a jenk 5G generáció is.
Szerintem az 50es évek vége óta mindenki,köztük az oroszok is egy folyamatossan bővülö leszakadásba került a jenki repiprhoz képest.Ezen most talán majd a kinaika változtathatnak-majd meglátjuk.
Köztes kategória.A cél egy az F15nél kisebb,de annak tulajdonságaival biró gép létrehozása volt.Az EF az inkább Szu-27/F-15 kategória.
Ebben a hipotetikus érában, ahol a Szu változatlan tempóval kihúz még 10 évet, már repült volna az 5. gen prototípus is, talán a korai szériá gépek, részleges képességekkel (mint a 9.12-13 és Szu-27P). Tobábbra is közel 10 év csúszásban az USÁ-hoz képest (legalább, lásd az F-15/16/18 vs Mig-29/Szu-27 relációt). Euröpával szemben viszont szerintem megőrizték volna az előnyüket.
Egy szűk tartományban a szovjetek mindig is tudtak kiválót alkotni-csak rendre elkésve.Szia,
Igen, egyet ertek - de szerintem pont a MIG-29 egy olyan gep volt, aminel egy szuk tartomanyban sikerult jelentos elorelepest tenni a szovjet szinten belul, amivel ha nem is felzarkoztak a nyugathoz, de legalabb "tartottak a tavolsagot" a lemaradasban.
Igen, az látszik, hogy a Hidegháború vége látványosan befékezte mind a Eurofighter, mind pedig a Rafale programokat.De ha nincs a HH vége,akkor a MiG29Mnek egy jóval korábban sorozatgyártásba kerülő EF2000 (eredetileg Jager90),meg Rafale gépekkel kellet volna szembe néznie.Plusz akkor sok gépet nem kidobnak,hanem modernizálnak.És előbb került volna sorozatgyártásra a jenk 5G generáció is.
Szerintem az 50es évek vége óta mindenki,köztük az oroszok is egy folyamatossan bővülö leszakadásba került a jenki repiprhoz képest.Ezen most talán majd a kinaika változtathatnak-majd meglátjuk.
A MiG-29M, mint egységesített Front Légierő harcászati többfeladatú vadászrepülőgép platform európai megjelenése (és esetleges VSz-beli ecportja) egybeesett volna a Szu-27-esek európai elterjedésével, valamint az R-77-esekkel.
Ebben a rendszerszintű kontextusban kell nézni azt, hogy vajon a 90-es évek közepén megjelenő EF és Rafale gépekkel párhuzamosan a Patriot is elterjedt volna időben, vagy a zömében Hawk-ok által lefedett európai NATO légtérben kellett volna a 9.15-ösöknek a célba juttatni a fegyverzetüket?
Úgy, hogy R-77-esekkel, illetve külön Szu-27-es, netán Szu-27M kísérettel is rendelkeznek?
Ne feledjük, hogy mind a MiG-29M, mind pedig a Szu-27M levegőben utántölthető volt, így már nem a 70-es, 80-as évek szovjet repülő harcászatával kellett volna a NATO-nak számolnia.
De éppen ezért fejlesztette az USA az 5G gépeket.Mert a szovjetorosz légierő és légvédelem is új minőségi szintre lépve megingatták volna a tinédzser széria fölényét.A MiG-29M, mint egységesített Front Légierő harcászati többfeladatú vadászrepülőgép platform európai megjelenése (és esetleges VSz-beli ecportja) egybeesett volna a Szu-27-esek európai elterjedésével, valamint az R-77-esekkel.
Ebben a rendszerszintű kontextusban kell nézni azt, hogy vajon a 90-es évek közepén megjelenő EF és Rafale gépekkel párhuzamosan a Patriot is elterjedt volna időben, vagy a zömében Hawk-ok által lefedett európai NATO légtérben kellett volna a 9.15-ösöknek a célba juttatni a fegyverzetüket?
Úgy, hogy R-77-esekkel, illetve külön Szu-27-es, netán Szu-27M kísérettel is rendelkeznek?
Ne feledjük, hogy mind a MiG-29M, mind pedig a Szu-27M levegőben utántölthető volt, így már nem a 70-es, 80-as évek szovjet repülő harcászatával kellett volna a NATO-nak számolnia.
Sanszos, hogyha rendszeresítik a MiG-29M-et, akkor a korábbi MiG-21-es és MiG-23-as családhoz hasonlóan itt se nyúltak volna vissza a korábbi 9.12-es, vagy 9.13-as gèpekhez. Nem lett volna MiG-29SzMT, mert ez valójàban egy 90-es évek végi kényszerprojekt volt.A MIG-29M és a későbbi SZMT modernizációk alapján, lehetett volna PESA radar is.
Lett volna pld a Sapsan, ami a Damocles licence, oroszosítva de nem tudták megfelelő minőségben gyártani, ezért elálltak a sorozatgyártástól, (ahogy olvastam),Meg nem jött ki olyan ami alkalmas lenne a sorozatgyártásra.
Ha lett volna elég tanker.. de azt sem tudtak megfelelő mennyiséget gyártani, ahogy radar-repülőgépet sem.. Gyakorlatilag elméletben minden megterveztek, hogyan kéne, de megvalósulni szinte semmi sem sikerült. Ebben egyik oldal csak a fiskális, volt egyéb probléma is, pld. a tömeggyártásnál a minőségellenőrzés, illetve a mikroelektronikai hátrány ami csak nő és nő egyébként..A MiG-29M, mint egységesített Front Légierő harcászati többfeladatú vadászrepülőgép platform európai megjelenése (és esetleges VSz-beli ecportja) egybeesett volna a Szu-27-esek európai elterjedésével, valamint az R-77-esekkel.
Ebben a rendszerszintű kontextusban kell nézni azt, hogy vajon a 90-es évek közepén megjelenő EF és Rafale gépekkel párhuzamosan a Patriot is elterjedt volna időben, vagy a zömében Hawk-ok által lefedett európai NATO légtérben kellett volna a 9.15-ösöknek a célba juttatni a fegyverzetüket?
Úgy, hogy R-77-esekkel, illetve külön Szu-27-es, netán Szu-27M kísérettel is rendelkeznek?
Ne feledjük, hogy mind a MiG-29M, mind pedig a Szu-27M levegőben utántölthető volt, így már nem a 70-es, 80-as évek szovjet repülő harcászatával kellett volna a NATO-nak számolnia.
Pontosan.Ha lett volna elég tanker.. de azt sem tudtak megfelelő mennyiséget gyártani, ahogy radar-repülőgépet sem.. Gyakorlatilag elméletben minden megterveztek, hogyan kéne, de megvalósulni szinte semmi sem sikerült. Ebben egyik oldal csak a fiskális, volt egyéb probléma is, pld. a tömeggyártásnál a minőségellenőrzés, illetve a mikroelektronikai hátrány ami csak nő és nő egyébként..
A működés biztosítása érdekében a fórum alapvető, illetve opcionális sütiket használ..