Vagyis ez a nyugati oldalon az F-16, ahogy az F-15 volt a Su-27 párja, csakhogy az F-16-os egy hajtóműves, ezért volt olcsó, két hajtóművel a 29-es nem lehet olcsó. (Most eltekintve az üzemidő és elektronika problémáktól).
Az F-16-nak igazából nem volt szovjet párja.
A MIG-29-es nyugati megfelelője az F-18-as.
Csak utóbbi sokkal több üzemanyagot vitt. A MIG-29-meg jobban manőverezett.
Az F-16 változatokkal kapcsolatban meg üzenném Dudinak, hogy az F-16A Blok 15 volt elterjedve akkor az egész világon, itt Európában is, és az bizony nem volt BVR képes.
A Blok 20 az meg jóval későbbi gép Tajvan számára a 90's években. Ne keverjük ide.
Az F-16C Blok 25 volt az első jelentősen modernizált verzió, pl. a pilóta fülke terén, de ez sem volt BVR képes.
Az F-16C Blok 30/32 meg 1987-ben jelent meg, ez már BVR képes volt, mégpedig elviekben az AIM-120-al.
Gyakorlatilag meg 1991-ben jelent meg az AIM-120-as... Vagyis a HH alatt nem
Negannak meg üzenném az F-16 ADF-el kapcsolatban, ami USA belpiacos modell volt 1989-től:
"Az F–16 Air Defense Fighter (ADF) a Block 15 speciális változata volt, amelyet az Egyesült Államok Légi Nemzeti Gárdájának vadászelfogó küldetésére optimalizáltak. Az 1989-ben megkezdett 270 repülőgépvázat módosították. Az avionikát korszerűsítették (beleértve egy azonosító barát vagy ellenség (IFF) lekérdező gép hozzáadását "madárszeletelő" IFF antennákkal), és egy reflektort szereltek fel előre és a pilótafülke alá, az éjszakai azonosításhoz. Ez volt az egyetlen amerikai változat, amely AIM-7 Sparrow levegő-levegő rakétával volt felszerelve. 1994-től kezdődően ezeket a repülőgépeket újabb F-16C változatok váltották fel. "
Most, hogy F-16-osoztunk jöjjön a MIG-29-es:
1983-ban jelent meg a 9.12-es MIG-29-es limitált képességekkel. Ez az export modell is (A/B)
1986-ban jelent meg a 9.13-as MIG-29-es. Emelt gerinccel, ebben plusz üzemanyag volt, meg a beépített Gardenia EW rendszer, és a szárnyak alatt is hordozott póttartályokat. Szovjet belpiacos modell.
Ez a kettő változat több száz darabban épült!
1991-ben elfogadták a 9.15-ös MIG-29-et ami már a 9 felfüggesztési ponttal rendelkező variáns volt. A HH véget ért, ahogyan a típus nagyüzemi gyártása is.