MiG-29 / MiG-35 Fulcrum (Mikojan-Gurjevics)

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

imike

Well-Known Member
2013. január 29.
2 382
9 308
113
A MIG-29 mint harci gép egy csőd (az oroszok a közelébe nem viszik Ukrajnának sem a MIG-29 SzMT-t, sem a MIG-29 Kr/KUBr-t, sem a MIG-35 protókat) az orosz légierőben. Innentől kezdve vagy bezárja a MIG-et az orosz Egyesített Repülőgépipari Konzorciumhoz (leánykori néven UAC), vagy valami tök felesleges ám de annyi bevételt generáló programot ad neki, ami legalább nullára kihozza a MIG- életbentartását. Úgy tűnik, hogy ez utóbbi történik.

Vannak még Mig-31-es projektjeik is.
 
  • Tetszik
Reactions: ghostrider

LMzek 2.0

Well-Known Member
2020. április 4.
7 205
14 460
113
.


Gyors LMzés:


Egy "testhezálló" üa-tartályt kellene faragniuk, és a MiG-29-család alapvető problémája megoldódna!

Az a "két hajtómű közé teszek egy póttartályt(bármit)" aerodinamikailag egy tragédia: kb. "ledugózza a két hajtómű közötti légáramot, a "szabadon" lévő" (szárnyon pl.) azonos póttank légellenállásának sokszorosár indukálja.

...a'la F-16:

1x1LMF-16NoDV.jpg.pc-adaptive.1280.medium.jpg


...az a szárnytőhöz simuló hosszan elnyúló póttank! Ha csak a kisebb F-16 üa-mennyiségének kétharmadát kapjná, már akkor nagyságrenddel jobban/többre alkalmazható, jelenlegieknél sokkal gépet kapnának, 0,1-0,2Mach csökkenés árán --a kb. 2,2Mach-ból--.


Ahogy máskor is: Szerintem! ;)


U.I.: ha ezzel megvannak, akkor meg kiadnám következő --párhuzamos ? -- feladatnak egy leszállás --alacson sebességű manőverezés- javító/segítő canard/kacsaszárny kifejlesztését!
Van ilyenre sikeres Tu-144-es előzmény,
images

...sikeres Szuhoj alkalmazás a 27-es családban, meg pár-száz a fiókban, amit nem is tudunk...


A nagy leszállósebesség miatt csak papiron --vagy nagy kockázattal-- alkalmazható fűves repteres üzemmód átkerülne a gyakorlatban is meglévő képességek közé, sok fejlődős ügyfél örömére, cserébe adva a brutálka üzemanyag-zabáló 0,1-02M sebességet a feleslegesen sokból: 2,2+Mach.


.
 

sidewinder12

Well-Known Member
2016. október 11.
1 922
11 500
113
Részben a típushoz kapcsolódó hír. A Luhovici repülőgépgyár korábbi igazgatóját elfogták és 9 év börtönbüntetésre ítélték csempészet és hazaárulás vádjával. Mihail Baranov ugyanis az ukrán haderő számára próbált MiG-29-es alkatrészeket csempészni. A volt igazgató a vallomásában beismerte a tettét.
 

papajoe

Well-Known Member
2016. február 21.
17 532
59 321
113
Részben a típushoz kapcsolódó hír. A Luhovici repülőgépgyár korábbi igazgatóját elfogták és 9 év börtönbüntetésre ítélték csempészet és hazaárulás vádjával. Mihail Baranov ugyanis az ukrán haderő számára próbált MiG-29-es alkatrészeket csempészni. A volt igazgató a vallomásában beismerte a tettét.


Mire gondolt a szimpatikus fiatalember?
 

dudi

Well-Known Member
2010. április 18.
51 584
86 871
113
Egy Vlagyimir Lukin nevű embert is lecsuktak 170 millió Rubel kreatív felhasználásáért (ő volt az akit kitüntettek nem rég a kurszki határvédelmi építkezések kapcsán).
 
  • Imádom
  • Tetszik
Reactions: senki and zsolti

kelepisti

Well-Known Member
2010. május 5.
3 331
9 920
113
Egyébként a 29-es nem volt csőd, hanem az idő ment el mellette. Ráadásul azok a modernizációk maradtak el, amellyel potens maradhatot volna a későbbi években. Gondoljuk el, hogy PESA/AESA lokátor, R-77, "igazi" L-F kapacitás és célzókonténer mennyire tette volna potensé a típust, különösen, ha minden változat kapott volna szárny üzemanyag póttartályokat, valamint a korai változatok nemcsak a belső függesztőkön hordozhattak volna BVR rakétát és abból sem az R-27-est...
 

dudi

Well-Known Member
2010. április 18.
51 584
86 871
113
Egyébként a 29-es nem volt csőd, hanem az idő ment el mellette. Ráadásul azok a modernizációk maradtak el, amellyel potens maradhatot volna a későbbi években. Gondoljuk el, hogy PESA/AESA lokátor, R-77, "igazi" L-F kapacitás és célzókonténer mennyire tette volna potensé a típust, különösen, ha minden változat kapott volna szárny üzemanyag póttartályokat, valamint a korai változatok nemcsak a belső függesztőkön hordozhattak volna BVR rakétát és abból sem az R-27-est...
Egy csőd a 29-es. Szeretem mert szép gép és nekünk is volt, de ez nem szabad, hogy befolyásolja az ítélőképességet.
 
  • Tetszik
Reactions: ravenlord

kelepisti

Well-Known Member
2010. május 5.
3 331
9 920
113
A csőd nem releváns kifejezés.. Exportra elég szép mennyiség fogyott. Nos ez tehát gazdaságilag nem csőd (ha így nézzük az F-104 is csőd volt)... Harcban nem vált be??? Volt egyetlen konflikus is, ahogy úgy vetették be ahogy annak idején megtervezték. Olyan támogatással, olyan légvédelmi rendszerrel és persze hozzá támogató repülőgépekkel (pld. Szu-27) ? A háborúk konflikusok nagy részében a 29-es volt a "magányos harcos" mint a légvédelem legpontensebb repülőgépe és komplett légierő ellen.. Most persze aki az orosz-ukrán háborúra gondol... Nos mikor készültek és milyen kapacitással rendelkeznek az orosz Sz-30/35 vagy akár a 57??