MiG-29 / MiG-35 Fulcrum (Mikojan-Gurjevics)

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

ghostrider

Well-Known Member
2014. július 18.
9 839
29 665
113
https://www.airwar.ru/enc/fighter/mig29smt.html
mig29sm-1.gif

Hát, nem olyan fegyverzete van, mint az ukrán MiG-29 repülőgépeknek.
 
  • Tetszik
Reactions: fishbed

T.Tom

Well-Known Member
2016. november 6.
366
1 713
93
SzMT-ket kapott a Sztrizsi:
 
  • Tetszik
Reactions: fishbed and migfun

boki

Well-Known Member
2012. május 18.
48 721
85 719
113
SzMT-ket kapott a Sztrizsi:
Első gépek már megérkeztek. Átfestik őket éa a köv. szezonban már az új gépeken repülnek.

JlMhtvfUNn4_9MmNrp-RuD4f1Vc6aIALubiZVxLfRiDl_BOhsEuDwVcdOzT52H9o4w8oy3lDufExRAkm7yZUf0Mh.jpg

xFC6Y-JF7fYzhz5UG4zVyisyH612j7MdVdanGoo1ftU3PPkaIxG2X9LxiEugynmcvZbl0Yi6I9Di1eFBKvlDwYSg.jpg
 

boki

Well-Known Member
2012. május 18.
48 721
85 719
113
Kapcsolódva az "Egyes Csatornán" (Pervij Kanal) tegnap bemutatott dok. filmre -az OKB Szuchovo és OKB Mikojana 85 éves jubileuma alkalmából.

A Vojennaja Prijomka tegnap( adása a MiG vadászgpekkell foglalkozik.



"Fennállásának 85. évfordulóját ünnepli az ország egyik legnagyobb repüléstervező irodája, a Mikoyan Design Bureau. Ennek köszönhetően a „Vojennaja Prijomka”-nak lehetősége nyílt meglátogatni magát az irodát és az érdekkörében dolgozó gyárakat is, és ami a legfontosabb, megnézni, hogyan zajlik napjainkban a MiG család repülőgépeinek összeszerelése és korszerűsítése. Ez az ígéretes MiG-35 vadászrepülőgép és a tengerészeti MiG-29 KUB, és a világ leggyorsabb sorozatgyártású elfogója, a MiG-31 és egy új, még fejlesztés alatt álló repülőgép - a kiképző kétüléses MiG. -UTS, amellyel váltani fogják a repülőiskolákban elavult csehszlovák L-39-eseket. Interjúk tervezőkkel és tesztpilótákkal, a repüléstervezés új technológiái és a múlt egyedülálló tapasztalatai - mindez megtalálható a „Vojennaja Prijomka” új részében „MiG. 85 év szolgálatban."
 
  • Tetszik
Reactions: fishbed

dudi

Well-Known Member
2010. április 18.
50 904
85 508
113
MiG-29 fedélzetéről meglepődnék.
Valamit mókolni kellett azon kívül is a géppel, hogy gyártottak kompatibilis síneket. Gondold végig, valahonnan tudnia kell a pilótának, hogy mikor oldja a bombákat, tehát egy GPS alapú kvázi tűzvezető rendszert be kellett építeni valamilyen formában a gépbe.
 

sidewinder12

Well-Known Member
2016. október 11.
1 854
10 957
113
Kapcsolódva az "Egyes Csatornán" (Pervij Kanal) tegnap bemutatott dok. filmre -az OKB Szuchovo és OKB Mikojana 85 éves jubileuma alkalmából.

A Vojennaja Prijomka tegnap( adása a MiG vadászgpekkell foglalkozik.



"Fennállásának 85. évfordulóját ünnepli az ország egyik legnagyobb repüléstervező irodája, a Mikoyan Design Bureau. Ennek köszönhetően a „Vojennaja Prijomka”-nak lehetősége nyílt meglátogatni magát az irodát és az érdekkörében dolgozó gyárakat is, és ami a legfontosabb, megnézni, hogyan zajlik napjainkban a MiG család repülőgépeinek összeszerelése és korszerűsítése. Ez az ígéretes MiG-35 vadászrepülőgép és a tengerészeti MiG-29 KUB, és a világ leggyorsabb sorozatgyártású elfogója, a MiG-31 és egy új, még fejlesztés alatt álló repülőgép - a kiképző kétüléses MiG. -UTS, amellyel váltani fogják a repülőiskolákban elavult csehszlovák L-39-eseket. Interjúk tervezőkkel és tesztpilótákkal, a repüléstervezés új technológiái és a múlt egyedülálló tapasztalatai - mindez megtalálható a „Vojennaja Prijomka” új részében „MiG. 85 év szolgálatban."
Ennek az UTSZ-nek a létjogosultságát nem fogom fel különösebben, azt kivéve, hogy kell a pénz a MiG-nek. A Jak-130 már készen van, és inkább többet, mint ugyanannyit tud már most, mint amit a MiG gépe tudni fog! Felesleges párhuzamosságnak tűnik az egész, a gép kialakítását látva. Inkább fordítsák az összes energiájukat/pénzüket a MiG-35-re, ami láthatóan sokat fejlődött, plusz szálljanak be a pilótanélküli gépek világába. Ott volt nekik a Szkat, ami aztán kámforrá vált. Aztán még ott van a MiG-31,amit szintén lehetne még tovább fejleszteni, esetleg utódot építeni neki.
 

arbalest

Well-Known Member
2011. január 11.
8 638
18 789
113
Valamit mókolni kellett azon kívül is a géppel, hogy gyártottak kompatibilis síneket. Gondold végig, valahonnan tudnia kell a pilótának, hogy mikor oldja a bombákat, tehát egy GPS alapú kvázi tűzvezető rendszert be kellett építeni valamilyen formában a gépbe.
Persze, ez tiszta sor. De az szerintem egy nagyságrenddel komolyabb, hogy repülés közben módosítsák a betáplált célkoordinátákat. Komolyabb beépített elektronika kellhet hozzá. Aztán persze fene tudja.
 

dudi

Well-Known Member
2010. április 18.
50 904
85 508
113
Ennek az UTSZ-nek a létjogosultságát nem fogom fel különösebben, azt kivéve, hogy kell a pénz a MiG-nek. A Jak-130 már készen van, és inkább többet, mint ugyanannyit tud már most, mint amit a MiG gépe tudni fog! Felesleges párhuzamosságnak tűnik az egész, a gép kialakítását látva. Inkább fordítsák az összes energiájukat/pénzüket a MiG-35-re, ami láthatóan sokat fejlődött, plusz szálljanak be a pilótanélküli gépek világába. Ott volt nekik a Szkat, ami aztán kámforrá vált.
A MIG-29 mint harci gép egy csőd (az oroszok a közelébe nem viszik Ukrajnának sem a MIG-29 SzMT-t, sem a MIG-29 Kr/KUBr-t, sem a MIG-35 protókat) az orosz légierőben. Innentől kezdve vagy bezárja a MIG-et az orosz Egyesített Repülőgépipari Konzorciumhoz (leánykori néven UAC), vagy valami tök felesleges ám de annyi bevételt generáló programot ad neki, ami legalább nullára kihozza a MIG- életbentartását. Úgy tűnik, hogy ez utóbbi történik.
 

dudi

Well-Known Member
2010. április 18.
50 904
85 508
113
Persze, ez tiszta sor. De az szerintem egy nagyságrenddel komolyabb, hogy repülés közben módosítsák a betáplált célkoordinátákat. Komolyabb beépített elektronika kellhet hozzá. Aztán persze fene tudja.
Szerintem azért ez egy PDA-val is megy. Az oroszok is megoldották a SZU-35Sz-eken a PDA-s dolgot Szíriában.
 
  • Tetszik
Reactions: bel

Allesmor Obranna

Well-Known Member
2010. április 30.
13 817
67 112
113
Ennek az UTSZ-nek a létjogosultságát nem fogom fel különösebben, azt kivéve, hogy kell a pénz a MiG-nek. A Jak-130 már készen van, és inkább többet, mint ugyanannyit tud már most, mint amit a MiG gépe tudni fog! Felesleges párhuzamosságnak tűnik az egész, a gép kialakítását látva. Inkább fordítsák az összes energiájukat/pénzüket a MiG-35-re, ami láthatóan sokat fejlődött, plusz szálljanak be a pilótanélküli gépek világába. Ott volt nekik a Szkat, ami aztán kámforrá vált. Aztán még ott van a MiG-31,amit szintén lehetne még tovább fejleszteni, esetleg utódot építeni neki.
Ez nem egy "igazi" projekt.
Ez egy foglalkoztatós, szakember neveős és rendszerben tartós projekt.
Maga a tervezett gép külleme az indiai gépre hajaz és eléggé alacsony rizikójú, de pont emiatt elég alacsony képességű dizájn, amire valós igény nincs és sanszosan nem is lesz.
Pótcselekvés.

A légierő a Jakovlev gépét használja, nekik az kell, illetve annak továbbfejlesztése, további modernizációja.
 

dudi

Well-Known Member
2010. április 18.
50 904
85 508
113
Én amúgy kiadnám a MiG-nek az egyhajtóműves Szu-75-ös fejlesztési munkálatait, lehetne belőle a MiG-29 után MiG-39, vagy a MiG-35 után MiG-45 és nyugodtan csiszolhatják tovább addig, amíg valódi gép nem lesz belőle.
Szerinted a Szuhoj végignézné, hogy elvesznek tőlük valamit? Az UAC gyakorlatilag a Szuhojba olvasztott orosz katonai repülőipar P.C. megnevezése.