Kínai 5. generációs, vagy afölötti harci repülőgépek

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

Roni

Well-Known Member
2010. június 30.
16 446
19 165
113
GX7PObjWMAAWF0r
 
  • Tetszik
Reactions: fishbed

Allesmor Obranna

Well-Known Member
2010. április 30.
14 143
69 656
113
Nekem a két új körül ez a gép tetszik jobban, de nem azért, mert a másik ronda, vagy rossz, hanem az a három hajtóműves ultranehéz konstrukciót még nem tudom hova tenni.

Ami érdekes még, hogy mind a két új gép hajtóműveinek kialakításánál a szögletes fűvócsöveket alkalmazták és nekem az a tippem, hogy a J-35-nél is a végleges hajtómű majd ilyen lesz, mint a J-36-nál és a J-50-nél. Akkor pedig az egy F-35-ösbe oltott F-22 lesz, de jóárasítva.
 

arcas

Well-Known Member
2013. március 20.
7 621
26 215
113
Nekem a két új körül ez a gép tetszik jobban, de nem azért, mert a másik ronda, vagy rossz, hanem az a három hajtóműves ultranehéz konstrukciót még nem tudom hova tenni.
Lehetséges, hogy a harmadik hajtómű igazából egy teljesen más technológiájú meghajtás helye lenne, értem ez alatt a nem hagyományos gázturbinát?
 

Mackensen

Well-Known Member
Szerkesztőségi tag
Moderátor
2010. május 3.
21 688
14 975
113
Nekem a két új körül ez a gép tetszik jobban, de nem azért, mert a másik ronda, vagy rossz, hanem az a három hajtóműves ultranehéz konstrukciót még nem tudom hova tenni.
Valami olyasmit olvastam róla (kétlem, hogy hivatalos adat), hogy nem csak a meghajtás miatt kell a három hajtómű, hanem a rengeteg elektromos kütyü ellátására.
???
 

Zaphod Beeblebrox

Well-Known Member
2020. április 1.
4 929
18 367
113
Itt egy kicsit meg lett szakértve
To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.
Itt jól látszik ahogy a wingtip aktív kormány szerv..
To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.
 
  • Tetszik
Reactions: endre and Mackensen

beta

Well-Known Member
2011. október 26.
6 121
10 361
113
Nekem a két új körül ez a gép tetszik jobban, de nem azért, mert a másik ronda, vagy rossz, hanem az a három hajtóműves ultranehéz konstrukciót még nem tudom hova tenni.

Ami érdekes még, hogy mind a két új gép hajtóműveinek kialakításánál a szögletes fűvócsöveket alkalmazták és nekem az a tippem, hogy a J-35-nél is a végleges hajtómű majd ilyen lesz, mint a J-36-nál és a J-50-nél. Akkor pedig az egy F-35-ösbe oltott F-22 lesz, de jóárasítva.

A szárny hátsó éle, az előre majd hátra nyilazás a teljes nyilazást szimulálja, nem? Ami hangsebesség feletti sebességhez jó. Vagyis ez a szárny a hangsebesség feletti repüléshez lenne optimalizálva?

szerk: A speciális szárnyelrendezés persze egyben meg is őriz valamennyit a hangsebesség alatti repüléshez szükséges tulajdonságokból is.
 

Roni

Well-Known Member
2010. június 30.
16 446
19 165
113
To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.
 

Allesmor Obranna

Well-Known Member
2010. április 30.
14 143
69 656
113
Hát nagyon nem !

A j-36 hajtóműve yf-23 kialakítás a j-50 pedig az ami a szu-57 is ráraktak

su-57-052-al-51f1-izdelie-30_1.jpg
Nézd meg jobban.
A J-36-os és a J-50-es fúvócsöve is szögletes, mint az YF-22, YF-23, F-22 és a T-50-02-es bal hajtóműve.

Ezek között az eltérés csak annyi, hogy a T-50-esnél 36 fokban ferdén építették be a kitérítés síkját, míg az YF-22-esnél és az F-22-esnél vízszintes a kitérítés forgássíkja (tehát függőleges a kitérítés).

A J-36-oson sanszosan nincs TVC, a J-50-es esetében pedig ez még kérdés.
De ettől még mindegyik szögletes profil, illetve keresztmetszet kivitelű.
 

beta

Well-Known Member
2011. október 26.
6 121
10 361
113
Nézd meg jobban.
A J-36-os és a J-50-es fúvócsöve is szögletes, mint az YF-22, YF-23, F-22 és a T-50-02-es bal hajtóműve.

Ezek között az eltérés csak annyi, hogy a T-50-esnél 36 fokban ferdén építették be a kitérítés síkját, míg az YF-22-esnél és az F-22-esnél vízszintes a kitérítés forgássíkja (tehát függőleges a kitérítés).

A J-36-oson sanszosan nincs TVC, a J-50-es esetében pedig ez még kérdés.
De ettől még mindegyik szögletes profil, illetve keresztmetszet kivitelű.

Lopakodáshoz a szögletes fúvó passzol, nem? F-35 se olyan, de azt szemből optimalizálták.