A magyar haderő lehetséges fejlesztési irányai

Dehogy nem tudjuk fizetni a törlesztőt - csak kevesebb marad nyugdíjra, egészségügyre meg a te fizetésedre. A Kedvesvezető majd eldönti mi a fontosabb neki és arra költ. Legfeljebb nő a hatalomvesztés kockázata, de attól még dönthet úgy hogy most inkább több pénz (hitel) kell...
Szerintem a választásig semmilyen bejelentés nem lesz. Nincs háborús érzület a lakosságban, és emiatt nem tolerálná, hogy ilyen gazdasági helyzetben valami nagyvasra költsenek sok nullás összeget. A választások után meg általános megszorítás jön, akkor meg azért nem lesz. Egyszóval vagy elkezdik felpumpálni a háborús veszélyérzetet a lakosságban (az oroszok ellen biztos nem tezik, ők Amerika után a legmegbízhatóbb szövetségeseink ugyebár, tehát az ukrikkal, esetleg a bosnyákokkal riogatva tudnák a kedves vezető és elvbarátai ezt megtenni, és erre válaszként lépnek, vagy nem lesz semmilyen beszerzés évekig. Ez utóbbira tennék nagyobb összeget. Orbán szerint nem lesz háború, ezért fegyver sem kell. Kiképzés a mostanira és kezicsókolom.
 
  • Szomorú
  • Tetszik
Reactions: Catles and bel
Szerintem a választásig semmilyen bejelentés nem lesz. Nincs háborús érzület a lakosságban, és emiatt nem tolerálná, hogy ilyen gazdasági helyzetben valami nagyvasra költsenek sok nullás összeget. A választások után meg általános megszorítás jön, akkor meg azért nem lesz. Egyszóval vagy elkezdik felpumpálni a háborús veszélyérzetet a lakosságban (az oroszok ellen biztos nem tezik, ők Amerika után a legmegbízhatóbb szövetségeseink ugyebár, tehát az ukrikkal, esetleg a bosnyákokkal riogatva tudnák a kedves vezető és elvbarátai ezt megtenni, és erre válaszként lépnek, vagy nem lesz semmilyen beszerzés évekig. Ez utóbbira tennék nagyobb összeget. Orbán szerint nem lesz háború, ezért fegyver sem kell. Kiképzés a mostanira és kezicsókolom.
Ha semmit nem akarnának venni nem kérték volna az EU-tól, hogy lazítsák a hiánykorlátot.
Szóval biztos lesz valami idén. A hiánykorlát lazításából tényleg csak védelmi kiadásokat lehet finanszírozni és ez az EU ellenőrizni is fogja. Valamit lehet játszani az számokkal hogy lopni is tudjanak valamennyit, de konkrét új beszerzéseket kell felmutatni.
Ha jól tudom konkrét listát kér az EU hogy miket akarunk venni, mire akarunk költeni és ennek megfelelően enged nagyobb hiányt (vagyis hitelfelvételt).

Ezenkívül állítólag mind a törökök és a zsidók is jelezték már hogy ha k. gyorsan nem rendelünk valami komolyabbat, akkor a telefont nem veszik fel nekünk a jövőben. Már mindenkinek f.sza ki van velünk: lassan nem lesz egyetlen komolyabb hadiipari cég aki eladna bármit is nekünk...nem vesznek már komolyan.
 
Szerintem a választásig semmilyen bejelentés nem lesz. Nincs háborús érzület a lakosságban, és emiatt nem tolerálná, hogy ilyen gazdasági helyzetben valami nagyvasra költsenek sok nullás összeget. A választások után meg általános megszorítás jön, akkor meg azért nem lesz. Egyszóval vagy elkezdik felpumpálni a háborús veszélyérzetet a lakosságban (az oroszok ellen biztos nem tezik, ők Amerika után a legmegbízhatóbb szövetségeseink ugyebár, tehát az ukrikkal, esetleg a bosnyákokkal riogatva tudnák a kedves vezető és elvbarátai ezt megtenni, és erre válaszként lépnek, vagy nem lesz semmilyen beszerzés évekig. Ez utóbbira tennék nagyobb összeget. Orbán szerint nem lesz háború, ezért fegyver sem kell. Kiképzés a mostanira és kezicsókolom.
Ne mostanság kezd el fogadni inkább
 
  • Tetszik
Reactions: Tumpek and Aladeen
Belgium, Dánia, Észtország, Finnország, Németország, Görögország, Magyarország, Lettország, Lengyelország, Portugália, Szlovákia és Szlovénia
További 4 ország meg várhatóan kérni fogja.

4 évre szól a könnyítés és a GDP 1,5%-val lehet növelni a védelmi kiadásokat - ha eddig 2% volt a védelmi kiadások szintje, akkor most már 3,5% lehet . Ha Mo. ezt mind kihasználná, akkor az évente 3,1 mrd dollár többlet forrás mehetne honvédelemre. Nyilván hitelből, mert a költségvetési hiány növelése mindig hitel felvétellel jár.
Sztem nem lesz az egész elklötve talán évi 1 mrd USD plusz ami vállalható...
 
Ha semmit nem akarnának venni nem kérték volna az EU-tól, hogy lazítsák a hiánykorlátot.
Szóval biztos lesz valami idén. A hiánykorlát lazításából tényleg csak védelmi kiadásokat lehet finanszírozni és ez az EU ellenőrizni is fogja. Valamit lehet játszani az számokkal hogy lopni is tudjanak valamennyit, de konkrét új beszerzéseket kell felmutatni.
Ha jól tudom konkrét listát kér az EU hogy miket akarunk venni, mire akarunk költeni és ennek megfelelően enged nagyobb hiányt (vagyis hitelfelvételt).

Ezenkívül állítólag mind a törökök és a zsidók is jelezték már hogy ha k. gyorsan nem rendelünk valami komolyabbat, akkor a telefont nem veszik fel nekünk a jövőben. Már mindenkinek f.sza ki van velünk: lassan nem lesz egyetlen komolyabb hadiipari cég aki eladna bármit is nekünk...nem vesznek már komolyan.
Izraelt értem de a törököktől mit akarunk rendelni! Kurva gyorsan?
 
Izraelt értem de a törököktől mit akarunk rendelni! Kurva gyorsan?
56778791_4198265_ae042fd5d1c526b1fa26e38d514c0e64_wm.jpg
 
Belgium, Dánia, Észtország, Finnország, Németország, Görögország, Magyarország, Lettország, Lengyelország, Portugália, Szlovákia és Szlovénia
További 4 ország meg várhatóan kérni fogja.

4 évre szól a könnyítés és a GDP 1,5%-val lehet növelni a védelmi kiadásokat - ha eddig 2% volt a védelmi kiadások szintje, akkor most már 3,5% lehet . Ha Mo. ezt mind kihasználná, akkor az évente 3,1 mrd dollár többlet forrás mehetne honvédelemre. Nyilván hitelből, mert a költségvetési hiány növelése mindig hitel felvétellel jár.
Sztem nem lesz az egész elklötve talán évi 1 mrd USD plusz ami vállalható...
A Költségvetési Tanács véleménye a Védelmi Alapról. Sok a nyitott kérdés, nincs elfogadott Uniós szabályozás. Ez várhatóan Trianon 105 éves évfordulójára lesz ismert.
Fontos szempont, hogy ezzel együtt csökkenni kell az Alaptörvény értelmében az államadósságnak. Mivel a költségvetés 1%-os államadósság csökkenéssel számol, igy reálisan a GDP 1% használják fel maximum a védelmi alapban, azaz kb. 1.000 mrd HUF lehet maximum.


A központi alrendszer tartalék-előirányzatai között a kormány Védelmi tartalék címen új költségvetési sort hozott létre arra az esetre, ha egy – jelenleg tárgyalás alatt álló – uniós szabályozás alapján a védelmi célú kiadások kikerülnek a költségvetési szabályozás alól, és mozgástér nyílik a GDP 1,5 százalékáig terjedő védelmi kiadások uniós elszámolására. A Védelmi tartalék előirányzata fedezetet biztosít a védelmi kiadások növekedéséből levezethető általános vagy védelem specifikus rugalmassági mozgástér felhasználásakor teljesített kiadásokra. Az előirányzat jelenleg formális, összege 1,0 millió Ft. A Védelmi tartalékról a Kormány a vonatkozó uniós rendelkezések aktiválása esetén az általános vagy védelem specifikus rugalmassági mozgástér mértékéig átcsoportosíthat. Az átcsoportosítás csak akkor hajtható végre, ha az uniós rendelet adott feltételei teljesülnek, és a tartalék felhasználása az Alaptörvényben meghatározott államadósságra vonatkozó követelmény teljesíthetőségét nem veszélyezteti. Ugyanakkor ebben az esetben is fennáll az állami vagyon növelését szolgáló tartaléknál jelzett kockázat - magyarázza a Tanács. Később részletezi a KT, hogy a kiadási növekmény maximuma a GDP 1,5 százaléka lehet a 2021-es bázisidőszakhoz képest, ugyanakkor a védelmi kiadások pontos definíciója és a védelmi kiadások 2024. évi tény adata, amely a módosuló szabályok szempontrendszere alapján fontos input, csak később válik ismertté.” Ezért a később ismertté váló rugalmassági mozgástér és annak esetleges felhasználása befolyásolja a költségvetési hiányt, az államadósság alakulását, és a költségvetési szabályoknak való megfelelést. A Tanács felhívja a figyelmet arra, hogy ezen jogi szabályozás kidolgozása kezdeti fázisban van, még nem hatályos, azaz jelenleg nem növeli a költségvetés mozgásterét. A tagállami mentesítési kérelmek 2025. április 30-ig történő hivatalos benyújtása esetén az azok alapján készült bizottsági ajánlás (értékelés) az ún. tavaszi csomag részeként jelenik meg, várhatóan 2025. június 4-én. Az Európai Bizottság tájékoztatása szerint Magyarország azon 12 tagország egyike, mely hivatalosan benyújtotta a nemzeti mentesítési záradék aktiválására vonatkozó kérvényét.

Tegnap volt még okoskodás a koltsegvetesről.
Kis kieg. Mind a tavalyi, mind az idei, mind a jövő évi számol Uniós pénzekkel.
Tavaly minden ezzel ellentétes infoval szemben több mint 1.000 mrd HUF Uniós pénz érkezett.

unios-programok-2026-749629.jpg


Egyébként annak ellenére, hogy blokkolják az Uniós kohezios pénzek 40%-át, elég hatékonyan szivjuk le a pénzt. A negatív brüsszeli hozzáállás, főleg a kék diagramon, az uniós előfinanszírozásokban látszik.



Az igazi kockázat az RFF pénzeknél van, de ezek inkabb felújításokat, állami beruházásokat késleltetnek.


Utolsó kieg. Van pénz, nincs pénz. Kábé 43-44.000 mrd HUF kiadással számolnak és 40.000 mrd bevétellel. Az utóbbi időben, így a 26-os költségvetés is nullszaldós, azaz a bevétel és a kiadások egyensúlyban vannak. A 3-4.000 mrd-os hiányt az államadósság kamatkiadásai adják. Ez pedig az allamkötvények kamatainak tükrében csökkent.
Viszont fontos, hogy a még le nem zárt ukrán háború, a kitörő vámháború és a 4%-os hazai infláció miatt ez a csökkenés megállt, akár stagnálhat.

mnb-kamat-magyar-kamat-augusztus-2024-698473.png
 
A Költségvetési Tanács véleménye a Védelmi Alapról. Sok a nyitott kérdés, nincs elfogadott Uniós szabályozás. Ez várhatóan Trianon 105 éves évfordulójára lesz ismert.
Fontos szempont, hogy ezzel együtt csökkenni kell az Alaptörvény értelmében az államadósságnak. Mivel a költségvetés 1%-os államadósság csökkenéssel számol, igy reálisan a GDP 1% használják fel maximum a védelmi alapban, azaz kb. 1.000 mrd HUF lehet maximum.


A központi alrendszer tartalék-előirányzatai között a kormány Védelmi tartalék címen új költségvetési sort hozott létre arra az esetre, ha egy – jelenleg tárgyalás alatt álló – uniós szabályozás alapján a védelmi célú kiadások kikerülnek a költségvetési szabályozás alól, és mozgástér nyílik a GDP 1,5 százalékáig terjedő védelmi kiadások uniós elszámolására. A Védelmi tartalék előirányzata fedezetet biztosít a védelmi kiadások növekedéséből levezethető általános vagy védelem specifikus rugalmassági mozgástér felhasználásakor teljesített kiadásokra. Az előirányzat jelenleg formális, összege 1,0 millió Ft. A Védelmi tartalékról a Kormány a vonatkozó uniós rendelkezések aktiválása esetén az általános vagy védelem specifikus rugalmassági mozgástér mértékéig átcsoportosíthat. Az átcsoportosítás csak akkor hajtható végre, ha az uniós rendelet adott feltételei teljesülnek, és a tartalék felhasználása az Alaptörvényben meghatározott államadósságra vonatkozó követelmény teljesíthetőségét nem veszélyezteti. Ugyanakkor ebben az esetben is fennáll az állami vagyon növelését szolgáló tartaléknál jelzett kockázat - magyarázza a Tanács. Később részletezi a KT, hogy a kiadási növekmény maximuma a GDP 1,5 százaléka lehet a 2021-es bázisidőszakhoz képest, ugyanakkor a védelmi kiadások pontos definíciója és a védelmi kiadások 2024. évi tény adata, amely a módosuló szabályok szempontrendszere alapján fontos input, csak később válik ismertté.” Ezért a később ismertté váló rugalmassági mozgástér és annak esetleges felhasználása befolyásolja a költségvetési hiányt, az államadósság alakulását, és a költségvetési szabályoknak való megfelelést. A Tanács felhívja a figyelmet arra, hogy ezen jogi szabályozás kidolgozása kezdeti fázisban van, még nem hatályos, azaz jelenleg nem növeli a költségvetés mozgásterét. A tagállami mentesítési kérelmek 2025. április 30-ig történő hivatalos benyújtása esetén az azok alapján készült bizottsági ajánlás (értékelés) az ún. tavaszi csomag részeként jelenik meg, várhatóan 2025. június 4-én. Az Európai Bizottság tájékoztatása szerint Magyarország azon 12 tagország egyike, mely hivatalosan benyújtotta a nemzeti mentesítési záradék aktiválására vonatkozó kérvényét.

Tegnap volt még okoskodás a koltsegvetesről.
Kis kieg. Mind a tavalyi, mind az idei, mind a jövő évi számol Uniós pénzekkel.
Tavaly minden ezzel ellentétes infoval szemben több mint 1.000 mrd HUF Uniós pénz érkezett.

unios-programok-2026-749629.jpg


Egyébként annak ellenére, hogy blokkolják az Uniós kohezios pénzek 40%-át, elég hatékonyan szivjuk le a pénzt. A negatív brüsszeli hozzáállás, főleg a kék diagramon, az uniós előfinanszírozásokban látszik.



Az igazi kockázat az RFF pénzeknél van, de ezek inkabb felújításokat, állami beruházásokat késleltetnek.


Utolsó kieg. Van pénz, nincs pénz. Kábé 43-44.000 mrd HUF kiadással számolnak és 40.000 mrd bevétellel. Az utóbbi időben, így a 26-os költségvetés is nullszaldós, azaz a bevétel és a kiadások egyensúlyban vannak. A 3-4.000 mrd-os hiányt az államadósság kamatkiadásai adják. Ez pedig az allamkötvények kamatainak tükrében csökkent.
Viszont fontos, hogy a még le nem zárt ukrán háború, a kitörő vámháború és a 4%-os hazai infláció miatt ez a csökkenés megállt, akár stagnálhat.

mnb-kamat-magyar-kamat-augusztus-2024-698473.png
Akár hogyis nézzük az év második felében lehetséges lehet honvédelmi beruházásokat elindítani.

Ha csak töerdékét használjuk fel a 1,5%-os mozgástérnek, akkor is nagyon sok minden induló(!) részletére elég lehet.
GDP 0,5%-a is a mi esetünkben kb. 1 mrd dollár és ez 4 éven keresztül elszámolható vagyis 4 mrd dollár mozgástér keletkezik.

Sztem a Zrínyi indulása óta effektíve ennyit költhettünk nagyjából összesen fegyverekre (mert még nincs minden kifizetve).

Mire lenne elég?
1 osztály PULS költsége kb. 400 millió dollár lehet
ABM légvédelem (pl. Dávid Csúzli kb. 300 millió/üteg) - 1,2-1,5 mrd dodo
1 dandárnyi török 8x8-as is kijönne - 2 mrd-ból
 
  • Tetszik
Reactions: Kim Philby
Kapott egy Görög matricát az egyik lynxünk :D
GqLN4F5XoAA163d
Ma volt egyeztetés a görög védelmi miniszterrel a párhuzamos haderőfejlesztési tervekről


Éppen erre a védelmi kiállításra utazott, ahol a LYNX-ünkkel hakniznak.
To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.