[HUN] AERO L-39 Skyfox

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

Bálint

Well-Known Member
2020. augusztus 31.
11 146
38 278
113
To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.

ez mondjuk teccik
502473338_1112508564249706_2570946785812174161_n.jpg
 

Terminator

Well-Known Member
Szerkesztőségi tag
2010. április 19.
46 080
88 686
113
To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.

 

L.O.B

Well-Known Member
2020. július 8.
2 455
8 709
113
De ez nem felderítő repülő, hanem kiképző 8 db kiképző és 4 felderítő/könnyű támadóa rendelés, de azok majd a legvégén jönnek vagy lehet hogy sosem.
mi a különbség a kiképző és a felderítő képességgel rendelkező könnyű támadó fegyverzete közt ?
Csak az utóbbi tud irányított fegyverzetet kezelni és légiharc rakétát, míg a kiképző csak buta bombát/rakétát és gépágyú konténert tud hasznosítani?
 

krisss

Well-Known Member
2014. február 21.
31 950
140 346
113
mi a különbség a kiképző és a felderítő képességgel rendelkező könnyű támadó fegyverzete közt ?
Csak az utóbbi tud irányított fegyverzetet kezelni és légiharc rakétát, míg a kiképző csak buta bombát/rakétát és gépágyú konténert tud hasznosítani?
Tekintve hogy rajzon se létezik még a rák tudja :D
De "harcimarci" verzióhoz megerősített bekötési pontok, satöbbi kell majd az tuti.
 

arcas

Well-Known Member
2013. március 20.
7 700
26 550
113

SilvioD

Well-Known Member
2018. december 23.
28 906
103 207
113

A Skyfox átadás része egy 2022. április 17-én aláírt szerződésnek, amelynek értelmében az Aero Vodochody összesen 12 darab L-39 Skyfox repülőgépet szállít: nyolcat AJT-ként, négyet pedig felderítő változatként konfigurálva. A szerződés magában foglalja földi berendezések, szimulátorok és egy képzési program leszállítását is, amelynek keretében az Aero mérnökei és szakemberei a Kecskeméti Légibázison maradnak, hogy támogatást nyújtsanak a repülőgép szolgálatba állításakor.

Eddig három magyar oktatópilóta és 16 technikus teljesítette sikeresen a kiképzést az Aeróval. A pilóták közel 100 kiképzőrepülést hajtottak végre, beleértve az éjszakai repüléseket és a kötelékrepüléseket.

Az L-39 Skyfox, más néven L-39NG, az Aero Vodochody L-39 Albatros repülőgépének utódja, amelyet mind a meglévő L-39-esek továbbfejlesztéseként (L-39NG 1. fázis), mind pedig új építésű repülőgépként ( L-39NG 2. fázis (Skyfox)) kínáltak.

Az első L-39NG prototípus 2018. december 22-én hajtotta végre első repülését. A 9,37 méteres szárnyfesztávolságú típust egy Williams FJ44-4M turbólégcsavaros hajtómű hajtja, amely 16,89 kN tolóerőt fejt ki, és maximálisan 900 km/h valódi légsebességet érhet el 6000 méteres magasságban.

A Magyar Légierő négy felderítő változatú Skyfox vadászgépét egy Wescam MX-15E elektrooptikai érzékelővel szerelik fel, amely a törzs alá lesz szerelve.

„A mai nap jelentős mérföldkő a Magyar Honvédség életében, és azon belül is a Magyar Légierő fejlesztésében” – idézte Kutnyánszky Zsoltot, a haderőfejlesztésért és védelempolitikáért felelős államtitkárt az Aero sajtóközleménye. „Az első L-39NG Skyfox sugárhajtású kiképző repülőgép érkezése nemcsak új szintet jelent harci repülési képességeinkben, hanem tükrözi azt a határozott, dinamikus és céltudatos katonai fejlesztési programot is, amelyet elindítottunk és következetesen folytatunk. Ennek a fejlesztésnek a részeként létrehoztunk egy korszerű szimulációs központot; ez a létesítmény egyedülálló lesz Magyarországon, sőt a régiónkban is. A legújabb kiképzőrendszert és az L-39NG Skyfox repülőgépet integráljuk a NATO Flight Training Europe programjába, ezzel is erősítve a Szövetséget.”

Viktor Sotona, az Aero Vodochody elnöke és igazgatótanácsának elnöke hozzátette: „Nagy örömömre szolgál, hogy jelen lehetek ezen a fontos eseményen, amikor az első három L-39 Skyfox repülőgép a Magyar Légierő részévé válik. Magyarország a NATO elismert tagja, és magas követelményeket támaszt fegyveres erőinek képességeivel, különösen a vadászpilóták kiképzésével szemben. Ezért nagy örömünkre szolgál, hogy az L-39 Skyfoxot választották a következő generációs magyar vadászpilóták kiképzőplatformjának. A mai átadás közös erőfeszítéseink csúcspontját jelenti, és egyben új fejezetet és hosszú távú partnerséget nyit. Várjuk a további együttműködést a Magyar Honvédséggel.”
 

SilvioD

Well-Known Member
2018. december 23.
28 906
103 207
113
Elvileg idén teljes lesz a flotta.

A Magyar Honvédséghez 2025. május 30-án érkezett meg az első három kiképző gép, majd ezt követően még ebben az évben további öt gép követi őket. A négy felderítő változatú repülőgép a tervek szerint 2028-ban érkezik.

 

vasszekely

Well-Known Member
2020. május 9.
5 001
9 253
113

A Skyfox átadás része egy 2022. április 17-én aláírt szerződésnek, amelynek értelmében az Aero Vodochody összesen 12 darab L-39 Skyfox repülőgépet szállít: nyolcat AJT-ként, négyet pedig felderítő változatként konfigurálva. A szerződés magában foglalja földi berendezések, szimulátorok és egy képzési program leszállítását is, amelynek keretében az Aero mérnökei és szakemberei a Kecskeméti Légibázison maradnak, hogy támogatást nyújtsanak a repülőgép szolgálatba állításakor.

Eddig három magyar oktatópilóta és 16 technikus teljesítette sikeresen a kiképzést az Aeróval. A pilóták közel 100 kiképzőrepülést hajtottak végre, beleértve az éjszakai repüléseket és a kötelékrepüléseket.

Az L-39 Skyfox, más néven L-39NG, az Aero Vodochody L-39 Albatros repülőgépének utódja, amelyet mind a meglévő L-39-esek továbbfejlesztéseként (L-39NG 1. fázis), mind pedig új építésű repülőgépként ( L-39NG 2. fázis (Skyfox)) kínáltak.

Az első L-39NG prototípus 2018. december 22-én hajtotta végre első repülését. A 9,37 méteres szárnyfesztávolságú típust egy Williams FJ44-4M turbólégcsavaros hajtómű hajtja, amely 16,89 kN tolóerőt fejt ki, és maximálisan 900 km/h valódi légsebességet érhet el 6000 méteres magasságban.

A Magyar Légierő négy felderítő változatú Skyfox vadászgépét egy Wescam MX-15E elektrooptikai érzékelővel szerelik fel, amely a törzs alá lesz szerelve.

„A mai nap jelentős mérföldkő a Magyar Honvédség életében, és azon belül is a Magyar Légierő fejlesztésében” – idézte Kutnyánszky Zsoltot, a haderőfejlesztésért és védelempolitikáért felelős államtitkárt az Aero sajtóközleménye. „Az első L-39NG Skyfox sugárhajtású kiképző repülőgép érkezése nemcsak új szintet jelent harci repülési képességeinkben, hanem tükrözi azt a határozott, dinamikus és céltudatos katonai fejlesztési programot is, amelyet elindítottunk és következetesen folytatunk. Ennek a fejlesztésnek a részeként létrehoztunk egy korszerű szimulációs központot; ez a létesítmény egyedülálló lesz Magyarországon, sőt a régiónkban is. A legújabb kiképzőrendszert és az L-39NG Skyfox repülőgépet integráljuk a NATO Flight Training Europe programjába, ezzel is erősítve a Szövetséget.”

Viktor Sotona, az Aero Vodochody elnöke és igazgatótanácsának elnöke hozzátette: „Nagy örömömre szolgál, hogy jelen lehetek ezen a fontos eseményen, amikor az első három L-39 Skyfox repülőgép a Magyar Légierő részévé válik. Magyarország a NATO elismert tagja, és magas követelményeket támaszt fegyveres erőinek képességeivel, különösen a vadászpilóták kiképzésével szemben. Ezért nagy örömünkre szolgál, hogy az L-39 Skyfoxot választották a következő generációs magyar vadászpilóták kiképzőplatformjának. A mai átadás közös erőfeszítéseink csúcspontját jelenti, és egyben új fejezetet és hosszú távú partnerséget nyit. Várjuk a további együttműködést a Magyar Honvédséggel.”
MX-15E?
Vettünk egy pilótás drónt….akarom mondani, négyet….