[HUN] Aero Vodochody / HSC Aerojet Zrt (Hu, 80%) + Omnipol (Cz, 20%)

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

Anti

Well-Known Member
2018. december 29.
5 597
15 133
113
Még egy felhasználási lehetőség: pl. 3-5 géppel lehetne air show team-et csinálni.
Amolyan magyar "Frecce Tricolori" félét lehetne létre hozni. Nem tudom mennyire dinamikus ez a gép a műrepüléshez...
Tudom hogy semmire nincs lé, de középtávon talán lehetne ilyen...
Ha jol megnezed a videot akkor latni hogy a "bomb burst" mar megy a pilotaknak. :D
 
  • Tetszik
Reactions: Aladeen

LMzek 2.0

Well-Known Member
2020. április 4.
7 395
14 737
113
Szegény átnevezett NG elég fapados --az ára miatt nem is nagyon lehetne más--, de ebből is lehetne/lehetett volna már rég előnyt kovácsolni: erre --szinte bármi előre lépés-- állapotra egy Nem-PP-s tulajdonos már rég ráfejlesztett volna valamit --a kb, semmihez képest elég sok lehetőség van ;) --, és igy már kb. "jogosan" arra nevezné át alanyi/tulajdonosi jogon az altípust, amire akarja, amire tetszik!
...de Nekünk ennyi jut! Ezt választottuk, szó szerint! Gratulálok! ...Magamnak is!

U.I.: Talán itt lenne az ideje némi "motivációnak"! :hadonaszos:
...mielőtt beragadunk ebbe a "Stratégia nyugalom"/Puha-Pöcs állapotba!


.
 
  • Tetszik
Reactions: fip7 and Kim Philby

SilvioD

Well-Known Member
2018. december 23.
29 033
103 598
113
Ha a két nagy-nagy baráttal (török, izraeli) hosszú évek alatt nem tudnak dűlőre jutni, illetve USA, Németország barát-ellenség státusza nálunk éppen a széljárásnak megfelelően változik, illetve hatalmas uniós forrásokról eshetünk el, akkor elmondhatjuk, hogy a kiváló, kiszámítható külpolitikánk és a pénztelenségünk miatt akadt meg a folyamat.
Külön bosszúság, hogy ami kis pénzünk van, azt “felderítő repülőkre” költjük, ami helyett kiváló lenne az Elbit 900.
Ha tippelnem kell, erre a felderítő NER-39-re ;) még egy fillért sem költöttünk, tehát semmilyen forrást nem vont el. Ha vmit is, az valszeg elenyésző, semmin nem változtatna.
Nem tudom pontosan mennyibe kerülhet a fejlesztése, de a telex szerint a 12 gép beszerzése 70 mrd körül van és maga az L-39NG fejlesztése 30 mrd HUF körül volt. Nos most ebből a gépből kellene megoldani a felderítő változatot. Ez max 2-3 mrd..

Tehát a sokat szidott L-39NG, ha mondjuk reálisan három év alatt fizetjük ki, akkor a HM büdzsé 1,5%-át teszi ki három évig. Első blikkre nem tűnik perdöntőnek.
Persze minden pénznek lehet helye máshol, de akkor is....
 

vasszekely

Well-Known Member
2020. május 9.
5 003
9 266
113
Ha tippelnem kell, erre a felderítő NER-39-re ;) még egy fillért sem költöttünk, tehát semmilyen forrást nem vont el. Ha vmit is, az valszeg elenyésző, semmin nem változtatna.
Nem tudom pontosan mennyibe kerülhet a fejlesztése, de a telex szerint a 12 gép beszerzése 70 mrd körül van és maga az L-39NG fejlesztése 30 mrd HUF körül volt. Nos most ebből a gépből kellene megoldani a felderítő változatot. Ez max 2-3 mrd..

Tehát a sokat szidott L-39NG, ha mondjuk reálisan három év alatt fizetjük ki, akkor a HM büdzsé 1,5%-át teszi ki három évig. Első blikkre nem tűnik perdöntőnek.
Persze minden pénznek lehet helye máshol, de akkor is....
De nincs rá szükség. Mármint a felderítőkre.
Annyi értelme van, mint a tengert gereblyézni.
Emiatt drága.
 

SilvioD

Well-Known Member
2018. december 23.
29 033
103 598
113

2017-ben még azt sem tudta, hogy miniszter lesz, de már a Zrínyi első verziojában benne volt a sugárhajtású kiképzőgép.


Sőt.

 

Kávé

Well-Known Member
2022. január 26.
5 460
18 286
113
2017-ben még azt sem tudta, hogy miniszter lesz, de már a Zrínyi első verziojában benne volt a sugárhajtású kiképzőgép.


Sőt.

Azt tényleg nem tudta de mar akkor erősen lobbizott érte mint most egy ker ember hogy o legyen 26ban ha maradnak :)
 
  • Tetszik
Reactions: fishbed and endre

SilvioD

Well-Known Member
2018. december 23.
29 033
103 598
113
De nem csak ez az egy kiképzőgép típus van a világon, ott csak annyi van, hogy kell kiképzőgép.
Elég alap volt, hogy ez lesz. Már csak azért is, mert a pilóták korábban ezt használták, preferálták és a cég is folyamatosan, már 2010 előtt is lobbizott a Honvédségnél.

Amikor lesittelték a szlovák tulajt, akkor hajtottunk rá a cégre is, mert elég akciós lett hirtelen az ára.
 

Negan

Well-Known Member
2019. november 30.
20 574
36 121
113
Elég alap volt, hogy ez lesz. Már csak azért is, mert a pilóták korábban ezt használták, preferálták és a cég is folyamatosan, már 2010 előtt is lobbizott a Honvédségnél.

Amikor lesittelték a szlovák tulajt, akkor hajtottunk rá a cégre is, mert elég akciós lett hirtelen az ára.
Leforditom,amit írtál.
Nosztalgiázni szervizes tábornokok és nyereszkedo NERlovagok kedvéért vettünk egy csodhelyzetben lévő gyárat,meg egy lényegében piackeptelen gépet......
Mert a csapatoknál már nemnagyon van aktív pilóta,meg szerelő se,ki meg Alban dolgozott.....A régi felszerelés is már vagy eladva,vagy inkurrencia raktárban rohad illetve amúgy sem jó az új változathoz.
Vagyis a tényleges hasznaloknal már nincs semmiféle üzemeltetési kultúrája a gépnek,tőlük nyugodtan vehettünk volna valami értelmesebbet is....
 

SilvioD

Well-Known Member
2018. december 23.
29 033
103 598
113
Leforditom,amit írtál.
Nosztalgiázni szervizes tábornokok és nyereszkedo NERlovagok kedvéért vettünk egy csodhelyzetben lévő gyárat,meg egy lényegében piackeptelen gépet......
Mert a csapatoknál már nemnagyon van aktív pilóta,meg szerelő se,ki meg Alban dolgozott.....A régi felszerelés is már vagy eladva,vagy inkurrencia raktárban rohad illetve amúgy sem jó az új változathoz.
Vagyis a tényleges hasznaloknal már nincs semmiféle üzemeltetési kultúrája a gépnek,tőlük nyugodtan vehettünk volna valami értelmesebbet is....
Rossz a fordítód.

Egy komolyabb légierő alá akarunk felépíteni pilotaképzést, ahogy régen, ahogy minden normális légierőnél van, hogy többet repülhessenek az újoncok, mielőtt vadászgépekre ülnek és mondjuk ne külföldön, egy drága kiképző program közben derüljön ki, hogy alkalmatlannak vadászgéppilotának.

Amikor adódott az alkalom, a NER lecsapott a cégre. Ez a 12 gép nem hatalmas tétel a cégnek, hogy ebből legyenek milliárdosok.
Hogy mennyire piackeptelen a cég meg a gép az majd kiderül. A háború felnyomta az árakat, pénzt öntött a haderőfejlesztésekbe. Azaz jó sansszal több pilóta fog kelleni, többet kell képezni, nemcsak itthon, azaz több kiképzőgép is kell.

A cégnek csak az egyik lába a katonai gépek gyártása. Eléggé felpörgött a más projektekbe való alkatrészszállítás, illetve régebbi gépek karbantartása, korszerűsítése.
Legutóbb már szolid profitot is termeltek a cseh cégvezető szerint.
Amióta beszálltunk, volt jelentős létszámbővítés is.


Mi lett volna értelmesebb gép a Skyfox helyett? Melyik gép lenne olcsóbb és alkalmasabb pilotaképzésre??
 

Negan

Well-Known Member
2019. november 30.
20 574
36 121
113
Rossz a fordítód.

Egy komolyabb légierő alá akarunk felépíteni pilotaképzést, ahogy régen, ahogy minden normális légierőnél van, hogy többet repülhessenek az újoncok, mielőtt vadászgépekre ülnek és mondjuk ne külföldön, egy drága kiképző program közben derüljön ki, hogy alkalmatlannak vadászgéppilotának.

Amikor adódott az alkalom, a NER lecsapott a cégre. Ez a 12 gép nem hatalmas tétel a cégnek, hogy ebből legyenek milliárdosok.
Hogy mennyire piackeptelen a cég meg a gép az majd kiderül. A háború felnyomta az árakat, pénzt öntött a haderőfejlesztésekbe. Azaz jó sansszal több pilóta fog kelleni, többet kell képezni, nemcsak itthon, azaz több kiképzőgép is kell.

A cégnek csak az egyik lába a katonai gépek gyártása. Eléggé felpörgött a más projektekbe való alkatrészszállítás, illetve régebbi gépek karbantartása, korszerűsítése.
Legutóbb már szolid profitot is termeltek a cseh cégvezető szerint.
Amióta beszálltunk, volt jelentős létszámbővítés is.


Mi lett volna értelmesebb gép a Skyfox helyett? Melyik gép lenne olcsóbb és alkalmasabb pilotaképzésre??
A gép nem felel meg a modern vadaszgepekre való felkeszitesre.Pont.
Ezt a kategóriát a modern nagy teljesítményű turbopop gépek uralják,kiszoritva a kis teljesítményű sugarhajtasuakat.
Szóval mozdítható a szerecsent,amíg akarod,attól az még fekete marad
 

Kávé

Well-Known Member
2022. január 26.
5 460
18 286
113
Rossz a fordítód.

Egy komolyabb légierő alá akarunk felépíteni pilotaképzést.
Bar csak komolyabb legieronk lenne de 18 gep meg egy ekkora orszagnak is komolytalan, fegyverzet mennyisegeserok ne is beszeljunk mert csak felbasszuk magunkat agyilag.

Na 3x12db az mar komoly lenne fegyverzettel ami ala tenyleg megeri venni akar 12db ng-t de sajnos meg a masodik szazad is ment a levesbe.

Pedig voltak magas labdak a sved allam/saab-tol sőt maig vannak csak nem csapjuk le es mar nem pattog sokáig az se.
 

Negan

Well-Known Member
2019. november 30.
20 574
36 121
113
Bar csak komolyabb legieronk lenne de 18 gep meg egy ekkora orszagnak is komolytalan, fegyverzet mennyisegeserok ne is beszeljunk mert csak felbasszuk magunkat agyilag.

Na 3x12db az mar komoly lenne fegyverzettel ami ala tenyleg megeri venni akar 12db ng-t de sajnos meg a masodik szazad is ment a levesbe.

Pedig voltak magas labdak a sved allam/saab-tol sőt maig vannak csak nem csapjuk le es mar nem pattog sokáig az se.
Igazából meg a Gripen Chez,mi nemzedéke legkisebb teljesítményű gépe, is kevés a felkesziteshez az L39.
Nem véletlen jött ki az oktatogepek új nemzedéke. Egyetlen kortarsa sincs már gyartasban,mert már nem felelnek meg a modern követelményeknek.Az Alba sem.pedig legendás típusok voltak.CASA C101,MB326/339,Super Galeb,stb.Kihaltak.
 

SilvioD

Well-Known Member
2018. december 23.
29 033
103 598
113
A gép nem felel meg a modern vadaszgepekre való felkeszitesre.Pont.
Ezt a kategóriát a modern nagy teljesítményű turbopop gépek uralják,kiszoritva a kis teljesítményű sugarhajtasuakat.
Szóval mozdítható a szerecsent,amíg akarod,attól az még fekete marad
Oké.
Szólj a cseheknek, akik ezzel a géppel fogják képezni az F-35-ös pilótákat.

De ugyanígy az olaszoknak is, akik a mi gépünk kicsit drágább, de képességeiben azonos verziójával, az M-345-el folytatják a képzéseket. Ráadásul mi majd szintén oda kapcsolódunk.

A mi gépünkkel nagyobb sebességgel is lehet folytatni a haladó képzést mint egy turboprop géppel, azaz ha átül utána vki egy Gripenbe nagyobb magabiztosságot nyújt, nem akkora az ugrás és hamarabb kiderülhet, ki meddig bírja.
 

Negan

Well-Known Member
2019. november 30.
20 574
36 121
113
Oké.
Szólj a cseheknek, akik ezzel a géppel fogják képezni az F-35-ös pilótákat.

De ugyanígy az olaszoknak is, akik a mi gépünk kicsit drágább, de képességeiben azonos verziójával, az M-345-el folytatják a képzéseket. Ráadásul mi majd szintén oda kapcsolódunk.

A mi gépünkkel nagyobb sebességgel is lehet folytatni a haladó képzést mint egy turboprop géppel, azaz ha átül utána vki egy Gripenbe nagyobb magabiztosságot nyújt, nem akkora az ugrás és hamarabb kiderülhet, ki meddig bírja.
A gyártók ipartamogatasi okból rendszeresített a gépeket...ennyi.
Anno nálunk úgy lett rendszeresített a MiG21,hogy nem volt oktató változata.
És az M345 se egy piaci siker....
Turbopop után nagyobb teljesítményű oktatogepre kerülnek a növendékek.,Nem véletlen jelent meg a gyakorló gépek új nemzedéke, hanem mert szükség van rájuk.
És meg1szer megkerdem,mikor lesz nálunk akkora légierő, ami szükségessé ,ertelmesse teszi ezt a századot?Mert ez a kiképző kapacitás egy 3 ezredes legieronek való.
 

LMzek 2.0

Well-Known Member
2020. április 4.
7 395
14 737
113
.

Rendes DEEP-STATE-es magyar tulajjal(Ha-ha-ha...), már rég fejlesztenénk egy 20-25kN és egy 12-15kN közötti 1500-órás hajtóművet --közös fejlesztési bázison--, magyar telephelyen, ami harmad-/fele-áras lehetne a jelenlegi gyengécske "hajszárító" helyett, a kisebbik meg kettővel lehetne a JÖVŐ a gyárnak/típusnak: drón/Wingman, később lopakodó "csomagolásban"!

Egy ilyen jövőképpel --a jelenlegi kb, SEMMI helyett-- lehetne mit kezdeni!
Tudnánk "PöLö" mit ajánlani a PP-S elqúrás helyett a Törököknek!
...és nicsak: nekik van valami lopakodó drónjuk is! Jééé... Van a kantában mélyedés!



U.I.? "Csak" (társadalmi)motiváció nincs, hogy legyen megoldás! :hadonaszos: :hadonaszos: :hadonaszos:
...különben nem lesz!


.
 
  • Vicces
Reactions: vata

LMzek 2.0

Well-Known Member
2020. április 4.
7 395
14 737
113
Már nem találom, de COVID előtt 1.500$/h-t közöltek --üzemóra-költség-- az L-36NG-re.
Covid, +infláció($): Most sem kellene többnek lennie, mint 2.000$/h.


.
 

SilvioD

Well-Known Member
2018. december 23.
29 033
103 598
113

A típusnak saját "lépcsője" van:
_mg_1861.jpg
_mg_1863.jpg


A rendszeresítésre kerülő L-39 Skyfox típusú repülőgépek nem váltanak le más típust, hanem a pilótaképzés rendszerében a Zlin gépeket (Szolnokon települnek) követően, mint a képzés következő lépcsőjének szerepét fogják betölteni. Maga a repülőgép család nem ismeretlen a pilóta- és repülőműszaki állománynak, mivel korábban már üzemeltették, illetve repülték az L-39 Skyfox elődjét", a hadrendből már kivont L-39 Albatros repülőgépeket.

A Légkondicionáló és oxigénrendszer az orr részben. Emiatt a gépnek nincsen fedélzeti radarj
_mg_1879.jpg
a: