Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.
Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.
Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.
Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.
--- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---
A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!
Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz
Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.
Jellemző | BTR-80A | Nurol NMS 4x4 (“Yörük”) | Ejder Yalçın 4x4 (Gidrán) |
Tömeg (harci) | 13,6 t | 8,0–8,5 t | 14–14,5 t |
Hajtás/kerékképlet | 8x8 | 4x4 | 4x4 |
Motor/LE | 260 LE Diesel | 300 LE Diesel (Cummins) | 375 LE Diesel (Cummins) |
*Fajlagos teljesítmény (LE/t) | 19,1 | 35–37 | 26–27 |
Talajnyomás (kg/cm²) | 0,68–0,72 | 0,75–0,8 | 0,85–0,89 |
Sebesség (út/terep) | 80/pp 38 km/h | 140/pp 80 km/h | 120/pp 60 km/h |
Hatótáv (út/terep) | 600/400 km | 800/500 km | 700/450 km |
Kapaszkodóképesség | 30% emelkedő | 60% emelkedő | 60% emelkedő |
Vízi akadály | Úszóképes | max. 1m gázlás | max. 1m gázlás |
Árok-, falmászás | 2 m, 0,5 m | 0,9 m, 0,5 m | 1,1 m, 0,5 m |
Szállítható személyzet | 3+7 | 2+5 | 2+9 |
Ár (2024, USD) | 400 000 használt, 700 000 modernizált | 600 000–750 000 | 950 000–1 250 000 |
Passzív védelem (STANAG) | 2 alap (max 3/4 modernizálva) | 3 alap (oldal 4 választható) | 4 (alap), opcionális + bővítések |
*Aknavédelem * | gyenge (max 4 kg TNT) | 6 kg TNT (opciónál több) | 8+ kg TNT (alap) |
Aktív védelem/KIEG | Füstgránát, kevés EWS | Füst, EWS, szenzoropciók | Füst, EWS, akusztikus/hanggolyós bemérés |
Fegyverzet (tipikus) | 30 mm 2A72+PKT+füstgránát | 12,7 mm RCWS, 40 mm AGL opció | 12,7 mm RCWS, páncéltörő opció |
Modern digitális kezelőpult | Nincs (max. utólagosan) | Van, full digitális | Van, full digitális |
Karbant ./üzemanyag | Olcsóbb fenntartás, régi technika | Modern, de drágább | Drágább, de fejlettebb |
Cím | BTR-80A | NMS 4x4 | Ejder Yalçın 4x4 |
Harcérték (%) | 100 | 140–145 | 170–175 (=max) |
Ár/érték (%) | 100 | 135–140 | 150–155 |
Paraméter | BTR-80A | Yörük 4x4 (Ejder Yalçın) | NMS 4x4 (BMC) |
Súly | 13,6 t | 14,6 t | 12,5 t |
Meghajtás | 8x8 | 4x4 | 4x4 |
Ár (becsült) | $300–400K (használt) | $550–750K | $650–850K |
Gyártó | Szovjet (1980s) | BMC (Törökország) | BMC (Törökország) |
Kritérium | BTR-80A | Yörük 4x4 | NMS 4x4 |
Max. sebesség | 80 km/óra (úton) | 110 km/óra | 120 km/óra |
Hatótávolság | 600 km | 700 km | 800 km |
Emelkedőképesség | 30° | 35° | 40° |
Árokátlépés | 2,0 m | 1,2 m | 1,5 m |
Fajlagos telj. (kW/t) | 14,5 kW/t | 20,5 kW/t | 24,0 kW/t |
Talajnyomás (kPa) | 250 kPa | 340 kPa | 270 kPa |
Típus | BTR-80A | Yörük 4x4 | NMS 4x4 |
Passzív páncél | 10–14 mm (STANAG 1) | STANAG 2–3 (7,62 mm API) | STANAG 3–4 (12,7 mm) |
Aktív védelem | Nincs | Opcionális EWS | Opcionális APS (AKKOR) + EWS |
Lőrésállóság | Korlátozott | 7,62 mm golyóig | 12,7 mm golyóig |
Fegyverzet | BTR-80A | Yörük 4x4 | NMS 4x4 |
Főfegyverzet | 14,5 mm KPVT | 12,7 mm M2 Browning | 12,7 mm M2 + RCWS |
Másodlagos | 7,62 mm PKT | 40 mm AGL (opcionális) | 7,62 mm PKT |
Irányítás | Manuális | DIGICOM (digitális) | TELESIGHT (digitális + RCWS) |
Kategória | BTR-80A | Yörük 4x4 | NMS 4x4 |
Védelmi szint | 100% | 140% | 175% |
Mobilitás | 100% | 130% | 160% |
Fegyverzet | 100% | 125% | 150% |
Megbízhatóság | 100% | 110% | 135% |
Összesített Érték | 100% | 130% | 160% |
Pedig az Ukrán háború tapasztalatai alapján azt mondom,hogy kifejezetten azok valók nekünk.Ennek gazdasági,társadalmi,és hadmuveleti-harcaszati okai vannak.Pl sokkal jobban járnánk egy az elgondolása szerint tovabbfejlesztett,4 tengelyesitett Bombi 6 PSZHval,mint a LynxHu- val .A szemből LvL5 védettség kívül semmiféle előnye nem lenne a Lynxnek egy igényeinkre pofozott BombiHu-hoz képest. Viszont hátránya több isHa igy haladunk lassan tenyleg az altalad preferalt eszkozok maradnak mint lehetseges opcio de akkor sokan inkabb leszerelnek![]()
Te amúgy mentél ebből bármelyiken terepen? Vagy bárhol máshol? Mert amúgy BTR a hasmagasság és a gyenge váltó és motorerő miatt rendszeresen alulmarad még a gidránhoz képest is terepen (felhasal nagyon könnyen a gép)Röviden:
- A nyolc kerék az nyolc kerék, terepen a BTR a kiráky(amíg nem lőnek rá! ),
- a Gidrán esőben le-ne-menjen az útról!
- Az NMS 4X4 a kisebb mérete(=> súlya) miatt majdnem olyan jól terepezik, mint 8X8-as BTR-80A "csataló", de sokkal dinamikusabb,
- bár "szűkebb", kevésbé komfortos, kevesebb katonának(amiből nekünk ugyebár rengeteg van, jaaa NEM).
Összesítve: Az NMS 4X4 kicsivel előzi a(z esős) terepen dagonyázó Gidránt és mindketten állva hagyták a gyenge védelem/nehezen kezelhetőség, és sok más miatt messze lemaradt BTR-80A-t(ami ennek ellenére terepen a legjobb !!!).
Ár/Érték arányban az utóbbinál az NMS nyert a GIDRÁN előtt, a kora --és döntően ebből fakadó hátrányok miatt) miatt messze lemaradt BTR előtt. Az elesőnél kicsit hallucinált az AI/MI, mert fa-ék egyszerű sorrendben az egyébként a számok alapján másidik Gidránt hozta ki győztesnek.
Holnapra megkérdezem majd a "talált" gépidőben, hogy mi lenne az eredmény egy meglévő(tehát nem kell megvenni=> TESCO-gazdaságos) BTR állomány önerős -- ??? -- LEGO-zós felújítása esetén.
.
.
Max a fórumon preferált az NMS - MH részéről nem úgy tűnik. Meg alapszabály, hogy semmit nem veszünk csak mindenkit hülyítünk.Az NMS kategoriájában a románok több mint ezret fognak gyártani a Cobra II-ből..
![]()
Nálunk meg megy a totojázás, holott az NMS lenne a preferált nálunk is.
Pedig a BRDM-et pótolhatta volna a platós NMS, spike indító blokkal .Max a fórumon preferált az NMS - MH részéről nem úgy tűnik. Meg alapszabály, hogy semmit nem veszünk csak mindenkit hülyítünk.![]()
Van IPTR indíto tornyos NMS változat is.Es elég sokféle van,ami integrálható lenne hozzáPedig a BRDM-et pótolhatta volna a platós NMS, spike indító blokkal .
ezt a képességet se pótolták még ezek az Istenverte barmok.
Lazar beszerzes nem lenne elbaszott, mert olyan tornyot kerunk ra amilyet akarunk es olcso is lenne azonban semmi akarat nincs semmire szoval tok lenyegtelen az egesz.A szerb Lázár beszerzésénél csak a BTR-modernizáció lenne elbaszottabb húzás…
Ha olcsón akarunk, akkor legyen török vagy a Patria 6x6, maradjunk szövetségen belül.Lazar beszerzes nem lenne elbaszott, mert olyan tornyot kerunk ra amilyet akarunk es olcso is lenne azonban semmi akarat nincs semmire szoval tok lenyegtelen az egesz.
Torokoknel szerintem mar minden eselyunkez eljatszottuk az az ajto be fog zarulni ha iden nem lesz ala iras naluk valamivel.Ha olcsón akarunk, akkor legyen török vagy a Patria 6x6, maradjunk szövetségen belül.
Igen ez így működik, hogy van egy cég aki ebből él de nem akar majd eladni. Olyan idiótaságokat találtok ki folyosói pletyka szinten, hogy az nem emberi. S ezt szajkózátok évek óta.Torokoknel szerintem mar minden eselyunkez eljatszottuk az az ajto be fog zarulni ha iden nem lesz ala iras naluk valamivel.
Amikor eveken at hiteget valaki egy ceget es mindig visszatancol akkor eljon az amikor vagy nem ad el vagy olyan vastagon fog a toll hogy segre ulsz tole.Igen ez így működik, hogy van egy cég aki ebből él de nem akar majd eladni. Olyan idiótaságokat találtok ki folyosói pletyka szinten, hogy az nem emberi. S ezt szajkózátok évek óta.
Egy idő után tele lesz minden cégnek a fasza azzal, hogy folyamat tárgyalsz variálsz majd nem rendelsz semmit se, és amikor elege lesz belőled fogja és rád vágja az ajtót onnantól meg már hívogathatod a nurolnak nem tétel ez a pár Gidrán azt a 300 db-ot szerintem fél/1 év alatt kifosta volna magából ha egyszerre meg lett volna rendelveIgen ez így működik, hogy van egy cég aki ebből él de nem akar majd eladni. Olyan idiótaságokat találtok ki folyosói pletyka szinten, hogy az nem emberi. S ezt szajkózátok évek óta.
Azért itt van pár ember aki nem csak messziről nézte a tárgyalásokat. Azt hogy mennyit akartunk venni, azt meg MG is elmondta párszor annó: 450-es szám is elhangzott, ehhez képest 2025-ben 100 körül tartunk, noha 2018 óta fut ez a projekt.Még szerencse, hogy ti mind ott voltatok minden tárgyaláson, s tisztában vagytok vele, hogy mivel hitegettük őket.
nem hitegettuk oket, koveteloztunk inkabb a helyes szo.Még szerencse, hogy ti mind ott voltatok minden tárgyaláson, s tisztában vagytok vele, hogy mivel hitegettük őket.
Ja te mint fő behajtó ott is ott voltál. parttalan vita, kicsit el vagy szállva a semmi infóiddal.nem hitegettuk oket, koveteloztunk inkabb a helyes szo.
Nem hiszed el de szerinted bazdmeg miert nem halad semmi?
Mert a targyalo asztalnal megegyezink valamirol 2 het mulva meg storno.
Amikor meg vegre eljutunk oda hogy na kesz a szerzodes le van minden dumalva szerzides tervezet kesz mindenki altal le okezva kozoljuk “ja megse” full elvesztettuk azt amit maroti es csapata felepitett.
Ja persze, tégd küldtek a wikitől, Kávét meg behajtani az áfát..Azért itt van pár ember aki nem csak messziről nézte a tárgyalásokat. Azt hogy mennyit akartunk venni, azt meg MG is elmondta párszor annó: 450-es szám is elhangzott, ehhez képest 2025-ben 100 körül tartunk, noha 2018 óta fut ez a projekt.
A működés biztosítása érdekében a fórum alapvető, illetve opcionális sütiket használ..