[HUN] Aero Vodochody / HSC Aerojet Zrt (Hu, 80%) + Omnipol (Cz, 20%)

Még egy felhasználási lehetőség: pl. 3-5 géppel lehetne air show team-et csinálni.
Amolyan magyar "Frecce Tricolori" félét lehetne létre hozni. Nem tudom mennyire dinamikus ez a gép a műrepüléshez...
Tudom hogy semmire nincs lé, de középtávon talán lehetne ilyen...
Ha jol megnezed a videot akkor latni hogy a "bomb burst" mar megy a pilotaknak. :D
 
  • Tetszik
Reactions: Aladeen
Szegény átnevezett NG elég fapados --az ára miatt nem is nagyon lehetne más--, de ebből is lehetne/lehetett volna már rég előnyt kovácsolni: erre --szinte bármi előre lépés-- állapotra egy Nem-PP-s tulajdonos már rég ráfejlesztett volna valamit --a kb, semmihez képest elég sok lehetőség van ;) --, és igy már kb. "jogosan" arra nevezné át alanyi/tulajdonosi jogon az altípust, amire akarja, amire tetszik!
...de Nekünk ennyi jut! Ezt választottuk, szó szerint! Gratulálok! ...Magamnak is!

U.I.: Talán itt lenne az ideje némi "motivációnak"! :hadonaszos:
...mielőtt beragadunk ebbe a "Stratégia nyugalom"/Puha-Pöcs állapotba!


.
 
  • Tetszik
Reactions: fip7 and Kim Philby
Ha a két nagy-nagy baráttal (török, izraeli) hosszú évek alatt nem tudnak dűlőre jutni, illetve USA, Németország barát-ellenség státusza nálunk éppen a széljárásnak megfelelően változik, illetve hatalmas uniós forrásokról eshetünk el, akkor elmondhatjuk, hogy a kiváló, kiszámítható külpolitikánk és a pénztelenségünk miatt akadt meg a folyamat.
Külön bosszúság, hogy ami kis pénzünk van, azt “felderítő repülőkre” költjük, ami helyett kiváló lenne az Elbit 900.
Ha tippelnem kell, erre a felderítő NER-39-re ;) még egy fillért sem költöttünk, tehát semmilyen forrást nem vont el. Ha vmit is, az valszeg elenyésző, semmin nem változtatna.
Nem tudom pontosan mennyibe kerülhet a fejlesztése, de a telex szerint a 12 gép beszerzése 70 mrd körül van és maga az L-39NG fejlesztése 30 mrd HUF körül volt. Nos most ebből a gépből kellene megoldani a felderítő változatot. Ez max 2-3 mrd..

Tehát a sokat szidott L-39NG, ha mondjuk reálisan három év alatt fizetjük ki, akkor a HM büdzsé 1,5%-át teszi ki három évig. Első blikkre nem tűnik perdöntőnek.
Persze minden pénznek lehet helye máshol, de akkor is....
 
Ha tippelnem kell, erre a felderítő NER-39-re ;) még egy fillért sem költöttünk, tehát semmilyen forrást nem vont el. Ha vmit is, az valszeg elenyésző, semmin nem változtatna.
Nem tudom pontosan mennyibe kerülhet a fejlesztése, de a telex szerint a 12 gép beszerzése 70 mrd körül van és maga az L-39NG fejlesztése 30 mrd HUF körül volt. Nos most ebből a gépből kellene megoldani a felderítő változatot. Ez max 2-3 mrd..

Tehát a sokat szidott L-39NG, ha mondjuk reálisan három év alatt fizetjük ki, akkor a HM büdzsé 1,5%-át teszi ki három évig. Első blikkre nem tűnik perdöntőnek.
Persze minden pénznek lehet helye máshol, de akkor is....
De nincs rá szükség. Mármint a felderítőkre.
Annyi értelme van, mint a tengert gereblyézni.
Emiatt drága.
 

2017-ben még azt sem tudta, hogy miniszter lesz, de már a Zrínyi első verziojában benne volt a sugárhajtású kiképzőgép.


Sőt.

 
2017-ben még azt sem tudta, hogy miniszter lesz, de már a Zrínyi első verziojában benne volt a sugárhajtású kiképzőgép.


Sőt.

Azt tényleg nem tudta de mar akkor erősen lobbizott érte mint most egy ker ember hogy o legyen 26ban ha maradnak :)
 
  • Tetszik
Reactions: fishbed and endre
De nem csak ez az egy kiképzőgép típus van a világon, ott csak annyi van, hogy kell kiképzőgép.
Elég alap volt, hogy ez lesz. Már csak azért is, mert a pilóták korábban ezt használták, preferálták és a cég is folyamatosan, már 2010 előtt is lobbizott a Honvédségnél.

Amikor lesittelték a szlovák tulajt, akkor hajtottunk rá a cégre is, mert elég akciós lett hirtelen az ára.
 
Elég alap volt, hogy ez lesz. Már csak azért is, mert a pilóták korábban ezt használták, preferálták és a cég is folyamatosan, már 2010 előtt is lobbizott a Honvédségnél.

Amikor lesittelték a szlovák tulajt, akkor hajtottunk rá a cégre is, mert elég akciós lett hirtelen az ára.
Leforditom,amit írtál.
Nosztalgiázni szervizes tábornokok és nyereszkedo NERlovagok kedvéért vettünk egy csodhelyzetben lévő gyárat,meg egy lényegében piackeptelen gépet......
Mert a csapatoknál már nemnagyon van aktív pilóta,meg szerelő se,ki meg Alban dolgozott.....A régi felszerelés is már vagy eladva,vagy inkurrencia raktárban rohad illetve amúgy sem jó az új változathoz.
Vagyis a tényleges hasznaloknal már nincs semmiféle üzemeltetési kultúrája a gépnek,tőlük nyugodtan vehettünk volna valami értelmesebbet is....
 
Leforditom,amit írtál.
Nosztalgiázni szervizes tábornokok és nyereszkedo NERlovagok kedvéért vettünk egy csodhelyzetben lévő gyárat,meg egy lényegében piackeptelen gépet......
Mert a csapatoknál már nemnagyon van aktív pilóta,meg szerelő se,ki meg Alban dolgozott.....A régi felszerelés is már vagy eladva,vagy inkurrencia raktárban rohad illetve amúgy sem jó az új változathoz.
Vagyis a tényleges hasznaloknal már nincs semmiféle üzemeltetési kultúrája a gépnek,tőlük nyugodtan vehettünk volna valami értelmesebbet is....
Rossz a fordítód.

Egy komolyabb légierő alá akarunk felépíteni pilotaképzést, ahogy régen, ahogy minden normális légierőnél van, hogy többet repülhessenek az újoncok, mielőtt vadászgépekre ülnek és mondjuk ne külföldön, egy drága kiképző program közben derüljön ki, hogy alkalmatlannak vadászgéppilotának.

Amikor adódott az alkalom, a NER lecsapott a cégre. Ez a 12 gép nem hatalmas tétel a cégnek, hogy ebből legyenek milliárdosok.
Hogy mennyire piackeptelen a cég meg a gép az majd kiderül. A háború felnyomta az árakat, pénzt öntött a haderőfejlesztésekbe. Azaz jó sansszal több pilóta fog kelleni, többet kell képezni, nemcsak itthon, azaz több kiképzőgép is kell.

A cégnek csak az egyik lába a katonai gépek gyártása. Eléggé felpörgött a más projektekbe való alkatrészszállítás, illetve régebbi gépek karbantartása, korszerűsítése.
Legutóbb már szolid profitot is termeltek a cseh cégvezető szerint.
Amióta beszálltunk, volt jelentős létszámbővítés is.


Mi lett volna értelmesebb gép a Skyfox helyett? Melyik gép lenne olcsóbb és alkalmasabb pilotaképzésre??
 
Rossz a fordítód.

Egy komolyabb légierő alá akarunk felépíteni pilotaképzést, ahogy régen, ahogy minden normális légierőnél van, hogy többet repülhessenek az újoncok, mielőtt vadászgépekre ülnek és mondjuk ne külföldön, egy drága kiképző program közben derüljön ki, hogy alkalmatlannak vadászgéppilotának.

Amikor adódott az alkalom, a NER lecsapott a cégre. Ez a 12 gép nem hatalmas tétel a cégnek, hogy ebből legyenek milliárdosok.
Hogy mennyire piackeptelen a cég meg a gép az majd kiderül. A háború felnyomta az árakat, pénzt öntött a haderőfejlesztésekbe. Azaz jó sansszal több pilóta fog kelleni, többet kell képezni, nemcsak itthon, azaz több kiképzőgép is kell.

A cégnek csak az egyik lába a katonai gépek gyártása. Eléggé felpörgött a más projektekbe való alkatrészszállítás, illetve régebbi gépek karbantartása, korszerűsítése.
Legutóbb már szolid profitot is termeltek a cseh cégvezető szerint.
Amióta beszálltunk, volt jelentős létszámbővítés is.


Mi lett volna értelmesebb gép a Skyfox helyett? Melyik gép lenne olcsóbb és alkalmasabb pilotaképzésre??
A gép nem felel meg a modern vadaszgepekre való felkeszitesre.Pont.
Ezt a kategóriát a modern nagy teljesítményű turbopop gépek uralják,kiszoritva a kis teljesítményű sugarhajtasuakat.
Szóval mozdítható a szerecsent,amíg akarod,attól az még fekete marad
 
Rossz a fordítód.

Egy komolyabb légierő alá akarunk felépíteni pilotaképzést.
Bar csak komolyabb legieronk lenne de 18 gep meg egy ekkora orszagnak is komolytalan, fegyverzet mennyisegeserok ne is beszeljunk mert csak felbasszuk magunkat agyilag.

Na 3x12db az mar komoly lenne fegyverzettel ami ala tenyleg megeri venni akar 12db ng-t de sajnos meg a masodik szazad is ment a levesbe.

Pedig voltak magas labdak a sved allam/saab-tol sőt maig vannak csak nem csapjuk le es mar nem pattog sokáig az se.
 
Bar csak komolyabb legieronk lenne de 18 gep meg egy ekkora orszagnak is komolytalan, fegyverzet mennyisegeserok ne is beszeljunk mert csak felbasszuk magunkat agyilag.

Na 3x12db az mar komoly lenne fegyverzettel ami ala tenyleg megeri venni akar 12db ng-t de sajnos meg a masodik szazad is ment a levesbe.

Pedig voltak magas labdak a sved allam/saab-tol sőt maig vannak csak nem csapjuk le es mar nem pattog sokáig az se.
Igazából meg a Gripen Chez,mi nemzedéke legkisebb teljesítményű gépe, is kevés a felkesziteshez az L39.
Nem véletlen jött ki az oktatogepek új nemzedéke. Egyetlen kortarsa sincs már gyartasban,mert már nem felelnek meg a modern követelményeknek.Az Alba sem.pedig legendás típusok voltak.CASA C101,MB326/339,Super Galeb,stb.Kihaltak.
 
A gép nem felel meg a modern vadaszgepekre való felkeszitesre.Pont.
Ezt a kategóriát a modern nagy teljesítményű turbopop gépek uralják,kiszoritva a kis teljesítményű sugarhajtasuakat.
Szóval mozdítható a szerecsent,amíg akarod,attól az még fekete marad
Oké.
Szólj a cseheknek, akik ezzel a géppel fogják képezni az F-35-ös pilótákat.

De ugyanígy az olaszoknak is, akik a mi gépünk kicsit drágább, de képességeiben azonos verziójával, az M-345-el folytatják a képzéseket. Ráadásul mi majd szintén oda kapcsolódunk.

A mi gépünkkel nagyobb sebességgel is lehet folytatni a haladó képzést mint egy turboprop géppel, azaz ha átül utána vki egy Gripenbe nagyobb magabiztosságot nyújt, nem akkora az ugrás és hamarabb kiderülhet, ki meddig bírja.
 
Oké.
Szólj a cseheknek, akik ezzel a géppel fogják képezni az F-35-ös pilótákat.

De ugyanígy az olaszoknak is, akik a mi gépünk kicsit drágább, de képességeiben azonos verziójával, az M-345-el folytatják a képzéseket. Ráadásul mi majd szintén oda kapcsolódunk.

A mi gépünkkel nagyobb sebességgel is lehet folytatni a haladó képzést mint egy turboprop géppel, azaz ha átül utána vki egy Gripenbe nagyobb magabiztosságot nyújt, nem akkora az ugrás és hamarabb kiderülhet, ki meddig bírja.
A gyártók ipartamogatasi okból rendszeresített a gépeket...ennyi.
Anno nálunk úgy lett rendszeresített a MiG21,hogy nem volt oktató változata.
És az M345 se egy piaci siker....
Turbopop után nagyobb teljesítményű oktatogepre kerülnek a növendékek.,Nem véletlen jelent meg a gyakorló gépek új nemzedéke, hanem mert szükség van rájuk.
És meg1szer megkerdem,mikor lesz nálunk akkora légierő, ami szükségessé ,ertelmesse teszi ezt a századot?Mert ez a kiképző kapacitás egy 3 ezredes legieronek való.
 
.

Rendes DEEP-STATE-es magyar tulajjal(Ha-ha-ha...), már rég fejlesztenénk egy 20-25kN és egy 12-15kN közötti 1500-órás hajtóművet --közös fejlesztési bázison--, magyar telephelyen, ami harmad-/fele-áras lehetne a jelenlegi gyengécske "hajszárító" helyett, a kisebbik meg kettővel lehetne a JÖVŐ a gyárnak/típusnak: drón/Wingman, később lopakodó "csomagolásban"!

Egy ilyen jövőképpel --a jelenlegi kb, SEMMI helyett-- lehetne mit kezdeni!
Tudnánk "PöLö" mit ajánlani a PP-S elqúrás helyett a Törököknek!
...és nicsak: nekik van valami lopakodó drónjuk is! Jééé... Van a kantában mélyedés!



U.I.? "Csak" (társadalmi)motiváció nincs, hogy legyen megoldás! :hadonaszos: :hadonaszos: :hadonaszos:
...különben nem lesz!


.
 
  • Vicces
Reactions: vata
Már nem találom, de COVID előtt 1.500$/h-t közöltek --üzemóra-költség-- az L-36NG-re.
Covid, +infláció($): Most sem kellene többnek lennie, mint 2.000$/h.


.
 

A típusnak saját "lépcsője" van:
_mg_1861.jpg
_mg_1863.jpg


A rendszeresítésre kerülő L-39 Skyfox típusú repülőgépek nem váltanak le más típust, hanem a pilótaképzés rendszerében a Zlin gépeket (Szolnokon települnek) követően, mint a képzés következő lépcsőjének szerepét fogják betölteni. Maga a repülőgép család nem ismeretlen a pilóta- és repülőműszaki állománynak, mivel korábban már üzemeltették, illetve repülték az L-39 Skyfox elődjét", a hadrendből már kivont L-39 Albatros repülőgépeket.

A Légkondicionáló és oxigénrendszer az orr részben. Emiatt a gépnek nincsen fedélzeti radarj
_mg_1879.jpg
a: